قیمت طراحی لوگو ارزان
نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 04 مرداد 1398 ساعت 15:55
طراحی لوگو حرفه ای یا نشانه یکی از مهم ترین بخش های شروع به کار برندتجاری شما است .
در طراحی آن باید دقت و حساسیت ویژه ای داشت چرا که نشان دهنده هویت برند شماست .
طرحینا با داشتن تجربه کافی در زمینه طراحی اختصاصی طراحی لوگو و طراحی آرم آماده ایجاد نشانه برند تجاری شماست.
طراحی لوگو حرفه ای امروزه بیش از هر زمانی از علائم در جایگزینی
و پر محتوا کردن علائم محدود الفبایی (یعنی حروف) استفاده می گردد.
این علائم، نظیر نشانه ها ، آرم و لوگو یا علائم تصویری موجود در ایستگاه های راه آهن، فرودگاه ها، خیابان ها و سایر مکانهای عمومی،
ممکن است بر مبنای سنتی نوشتاری باشند یا نباشند.
این نمادها همه جا به چشم می خورند: لوگو روی بسته بندی ها، قوطی ها، جعبه ها، روی وسایل نقلیه،
روی کاغذ، در تابلوهای مربوط به تظاهرات، در بازی های عمومی، بازارها، نمایشگاه ها و جشنواره ها.
از آنجا که مدارک مستند دال بر اینند که این امر یعنی استفاده از نمادها،
از سرآغاز پیدایش تمدن جریان داشته است، بی مناسبت به نظر نمی رسد
که نگاهی کوتاه به تاریخچه چگونگی ارتباط افراد بشر با یکدیگر بیفکنید.
1- فرم، اندازه، ساختار برای طراحی طراحی لوگو حرفه ای و طراحی آرم
فرم یا شکل می تواند مهمترین عنصر طراحی لوگو در ست اوراق باشد،فرم ظاهری هر یک از (سربرگ-کارت ویزیت-پاکت …)
در کنار اندازه و ساختار و همکاری با عوامل دیگری چون طرح،
رنگ و جنسیت، می تواند ایده ی طراح را مطرح نماید و نشان دهنده محتوی موضوع باشد.
هرچند که تنوع فرم و ساختار و حتی اندازه نا متعارف در ست اداری، چندان مرسوم و متداول نیست
و شرایط تنوع و ایجاد نمونه های ساختاری چندان میسر نمی گردد.
اما با استفاده از رنگ و جنسیت و قطع و برش کار می توان به نتایج مطلوبی دست یافت.
اندازه یا ابعاد هریک از موارد ذکر شده دارای استانداردهایی است که تا حدی با موضوع سازگاری دارد.
چون تیراژ اوراق نسبتا زیاد است باید تا حد ممکن از دور ریز کاغذ کاست،
در حال حاضر در دوره ای بسر می بریم که ساده سازی،
کوچک سازی، همراه با زیبایی اصلی ترین وجوه رقابت است،
قطع و برش از مراحل طراحی اوراق به حساب می آید، یک برش زیبا و بجا می تواند
یک کار را به اوج زیبایی برساند و عنصری برای جلب نظر مخاطب باشد.
قطع و برش با توجه به استانداردهای ابعاد کاغذهای موجود ایجاد می شود
و این سهم به دلیل کاهش پرت کاغذ و استفاده بهینه از حداکثر فضای موجود کاغذ است.
تنوع و شکل پذیری آثار گرافیکی به حدی است که گاهی بعضی از کارت های ویزیت، نمایشگاهی و دعوت،
در فرم و اندازه های اوراق ممکن است به صورت مجازی وحسی،
غیر از آنچه در حقیقت هست دیده شود که رنگ سبب ایجاد این تصور می گردد.
ساختار مانند فرم به طور مستقل دارای بیان و ارائه دهنده ی نوعی هویت ویژه است.
2- نشانه و آرم
به طور کلی، عموم مردم، کلمه (آرم) را به جای (نشانه) می شناسند.
الف) نشانه:
نشانه از واژه یونانی (semeion) گرفته شد که دو واژه (semiotique) و (semidogie) از آن مشتق شده است.
واژه (semiotique) یا ((semidogie خاستگاه های آمریکائی دارد
که در آن نشانه شناسی را همچون فلسفه زبان های تعریف می کند،
در حالی که اصطلاح ((semidogie خاستگاه اروپائی دارد و بیشتر برای مطالعه زبان های
ویژه با نظامهای نشانه ای غیر زبانی (تصویر- ایماء و اشاره- تئاتر و …) به کار می رود.
نشانه شناسی رشته ای جدید است که از آغاز قرن بیستم پدید آمد و
بدین ترتیب اصالت و مشروعیت رشته های قدیمی مثل فلسفه را دارا نمی باشد.
از جمله افرادی که در باب نشانه شناسی مطالعاتی کرده اند می توان
به ساندرس پیرس، سوسور، امبرتو اکو و … اشاره نمود.
1- نشانه های دیداری:
یعنی هر آنچه با چشم می بینید و با ادراک حسی می شناسید.
2- نشانه های تصویری:
وقتی شماری از نشانه های دیداری ثبت می شوند
و در متنی جای می گیریند تبدیل به نشانه های تصویر می شوند.
به اعتقاد پیرس نشانه چیزی است که تحت مناسبات یا عناوینی چند، جای چیز دیگری را در ذهن می گیرد.
طراحی لوگو موفق به سرعت بر مخاطب تاثیر می گذارد
و چشم را به شدت به خود جلب می کند.نشانه باید بی هیچ سخن یا کلامی به سرعت قابل تشخیص باشد
و دارای انسجامی باشد که آن را از دیگر نشانه ها متمایز سازد.
طراحی لوگو حرفه ای خوب باید آنچنان قوی و معتبر باشد که تا مدت زمان طولانی
همچنان اعتبار خود را حفظ نموده و قابل استفاده باشد.
برای طراحی هر نوع حرف نشانه ای را های زیادی وجود دارد اما اصلی ترین ویژگی
یکطراحی لوگو حرفه ای یا یک نماد خوب، سادگی یا ایجاز آن است.
اصطلاح معروف (کمترین بیشترین است) به کرات توسط طراحان و کسانی که طراحی تدریس کرده اند استفاده شده است.
اصل (کمترین بیشترین است) به آموزه های مدرسه (باهاوس) مربوط می شود
و باید به هنگام طراحی طراحی لوگو حرفه ای آن را به خاطر سپرد.
بنابراین ملاحظه می شود آرم در عین سادگی دارای ویژگی ها و خصوصیات بسیار زیادی است که بایستیبه طور ظریف
و دقیق همگی این مفاهیم در قالب یک تصویر به وجود آید.
به همین دلیل است که برخی معتقدند آرم یکی از مشکل ترین موضوعات طراحی گرافیک است.
یکی از عوامل مهم و گاهی مهم ترین ابزاری که در شکل گیری یک هویت خاص یا یک یونیفورم
کلی مورد استفاده طراحان قرار می گیرد طراحی لوگو حرفه ای است،
طراحی لوگو حرفه ای یا نشانه نوشته، اغلب نام خاصی برای یک شرکت،
مجموعه یا کالا و گاهی تنها یک نوشته حتی فاقد معنی است که با طراحی خاص و متفاوت ارائه نشده تا به اذهان بنشیند.
در اکثر اوراق اداری در یک نگاه سریع اولین چیزی که به نظر مخاطبان می رسد طراحی لوگو حرفه ای آن است،
نام شرکت یا شخص حقیقی و …که در بسیاری موارد مهم ترین پیام اوراق است.
بیشترین کاربرد لوگوها آن است که برای مخاطب قابل شناسائی باشند.
بنابراین در طراحی لوگو خوانا بودن همراه با متفاوت بودن یا سایر لوگوهای
هم موضوع یک اصل است.لوگو باید قابل درک، تاثیر گذار بوده و در ذهن بیننده باقی بماند.
لوگو از سرمایه های معتبر یک شرکت محسوب می شود.
با ارتقاء یک شرکت همچنان نام و لوگوی آن ثابت مانده و طراحی لوگو
برای نشانه یک شرکت تولیدی یا خدماتی متفاوت است.
لوگویی که مصرف نشانه یک موسسه با دامنه فعالیت ها
و مخاطبین محدود را دارد می تواند اندکی با دشواری خوانده شود
و چندان ساده نباشد. هر چند که خوانایی و سادگی از اصول طراحی لوگو است.
یک لوگو در واقع، سمبلی بوده که مشخصات شرکت را نمایان می سازد. لوگو تایپ، نام شرکت می باشد،
زمانی که یک لوگو تایپ در صفحه سربرگ قرار می گیرد به عنوان بخشی از هویت شرکت تلقی می گردد.
لوگو ابزار با ارزشی جهت شناخت سریع تر شرکت به حساب می آید.
در کل یک لوگوی ایده آل از یک نظر باید پیام خود را بیان نماید
و احساس مخاطب را نسبت به شرکت برانگیخته و نمایان سازد.حال این لوگو ممکن است کلیه عملکرد مورد نظر شرکت را بیان نکند.
الف) عملکرد شرکت را نشان دهد.
ب) شناخته شده باشد.
ج) متنوع و متفاوت با لوگو تایپ با همنوع خود باشد.
در صورتی که لوگو تایپ یک شرکت دچار تغییرات و دگرگونی اساسی شود
مخاطبان آن فکر می کنند که نوع مالکیت شرکت تغییر کرده یا حوزه مربوط کاملا معقول شده است.
بایدتوجه داشت که جدید ساختن لوگوی موجود با استفاده از لوگوی قدیمی
بهتر از کنار گذاشتن لوگوهای قدیمی و یا روی آوردن به یک لوگوی جدید می باشد.
نقش لوگو در ایجاد ارتباط و انتقال مفاهیم، نقشی کلیدی و بسیار پر اهمیت است.
(طراحی حروف)
واحد اندازه گیری حروف، پوینت point نامیده می شود.هر چه پوینت بیشتر باشد حروف بزرگتری خواهد داشت.
فضای بین خطوط لیدینگ leading نامیده می شود.
هر چه که عدد لیدینگ بیشتر باشد، فضای گسترده تری را در اختیار دارید.
فضای نوشتاری ممکن است به صورت حروف با وزن های مختلف در صفحه قرار گیرند،
وزن های به میزان ضخامت یا سنگینی حروف باز می گردد.
شکل و نوع حروف در زیبایی کار تاثیر گذار است.
باید بدانید از چه فونت و نوشته ای برای موضوع مورد نظر استفاده کنید.
امروزه وجود کامپیوترها امکانات جدیدی از نظر شکل
و نوع حروف و انواع قلم (فونت) در اختیار ما قرار می دهد.
یکی از مهمترین عوامل خوب بودن طراحی حروف، اهمیت دادن به خطوط افقی و عمودی برای رسیدن به طراحی لوگو حرفه ای است.
1- مطالب و نوشته ها باید به اندازه ای بوده که خوانده شوند.
2- خواندن ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک برای مخاطب آسان تر از خواندن حروف صرفا بزرگ باشد.
3- خواندن خطوط طولانی، نوشته ها، چشم را خسته می کند.
4- فضای نوشتاری که راست چین یا چپ چین بوده آسان
تر از نوشته ای خوانده می شود که وسط چین باشد.
5- نوشته سفید روی زمینه سیاه سخت تر خوانده می شود،
همچنین نوشتار رنگی، به ویژه روشن به سختی خوانده می شود.
اساسا صحیح نیست که نوشته تیتر، معمولا بزرگ و یا با حرف توپر
و به صورت رنگی روی پس زمینه های تیره و روشن تایپ شود.
6- حروف توپر، فشرده، یا ایتالیک برای بخش های مهم آورده می شود،
چرا که آن ها چشم را خسته می کند.
7- فضای نوشتاری خلوت معمولا بهتر از فضای نوشتاری شلوغ خوانده می شود.