تبلیغات اینستاگرام
ads.fileon.ir

بازی سازی دو بعدی برای اندروید

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 01 بهمن 1399 ساعت 15:35

ساخت یک بازی می تواند بسیار ساده یا بسیار پیچیده باشد. بسته به اینکه شما بخواهید چه نوع بازی طراحی کنید بازیتان دو بعدی باشد یا سه بعدی؟ بازی روی چه دستگاه هایی اجرا شود و غیره و غیره انتخاب های متفاوتی را جلو روی خودتان خواهید داشت. در موارد بسیاری نیازی به پیچیدگی نداریم و شاید راه حل های ساده تری نیز وجود داشته باشند. اگر به دنبال طراحی بازی دو بعدی برای اندروید هستید AndEngine یک انتخاب ساده، آسان و مفید خواهد بود. این آموزش نیازمند این است که آشنایی اندکی با اندروید و راه اندازی محیط آن داشته باشید. AndEngine موتور بازی سازی دوبعدی متن باز و رایگان اندرویدی، مبتنی بر OpenGL است که توسط Nicolas Gramlich طراحی شده است.

از مزایای این موتور بازی می توان به سادگی آن اشاره کرد به صورتی که بعد از مدت کوتاهی می توانید به راحتی یک بازی دو بعدی اندرویدی ایجاد کنید. از دیگر مزایای این موتور بازی به افزونه ها (Extensions) هستند که با استفاده از آن ها قابلیت های خاصی را می توان به بازی اضافه کرد، به عنوان مثال افزونه فیزیک دو بعدی که فیزیک واقعی را در اختیار بازی ساز قرار می دهد.

فهرست سرفصل ها و رئوس مطالب مطرح شده در این مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • درس یکم: مقدمات
    • نصب Android Studio
    • استفاده از کتابخانه AndEngine
    • ایجاد پروژه ی خالی و آماده کار
    • استفاده از BlueStacks برای تست بازی
  • درس دوم: مقدمات
    • توابع Main Activity
    • باز کردن تصاویر برای نمایش
    • نمایش تصاویر
    • تغییر اندازه تصاویر
    • چرخش تصاویر
    • محو کردن تصویر
    • تغییر رنگ دادن تصویر
    • تغییر مکان تصویر
    • عوض کردن تصویر
    • تنظیم کردن پس زمینه
    • ساخت تصاویر متحرک
    • تشخیص برخورد دو تصویر با هم
  •  درس سوم: کار با Entity Modifier ها
    • تغییر مکان در طول زمان
    • تغییر اندازه در طول زمان
    • چرخش در طول زمان
    • محو شدن
    • تغییر رنگ
    • انجام دادن تغییرات به موازی یکدیگر
    • انجام دادن تغییرات به صورت سری
  • درس چهارم: کار با متن ها
    • بارگذاری فونت ها
    • فونت های فارسی و انگلیسی
    • استفاده از برنامه فارسی ساز
    • نوشتن فارسی بدون استفاده از فارسی ساز
    • تنظیمات فونت ها
  • درس پنجم: کار با تایمرها
    • تعریف یک تایمر
    • از کار انداختن تایمر
    • نکاتی در مورد تایمر
  • درس ششم: کار با پارتیکل ها
    • توضیحات
    • شبیه سازی آتش با پارتیکل
    • شبیه سازی دود با پارتیکل
  • درس هفتم: کار با منوها
    • انواع منوها
    • طراحی منو
    • تنظیم رویدادهای منو
  • درس هشتم: کار با سن
    • مدیریت سن ها
    • درست کردن سن جدید
    • جابجایی بین سن ها
    • کار با کمرا
    • نحوه اسکرول کردن صفحه
    • بزرگ نمایی و کوچک نمایی
  • درس نهم: مباحث تکمیلی
    • استفاده از متغیرهای گلوبال
    • ذخیره تنظیمات
    • کار با رویدادها
    • مدیریت کلیدهای اصلی Android
    • استفاده از Text Input
    • استفاده از لرزش
    • صدا گزاری بازی
    • کار با خرید درون برنامه ای
    • مدیریت onPause, onResume, onDestroy
  • درس دهم: بهبود کارایی
    • کار با Thread
    • استفاده از Texture Packer
    • نکاتی برای بهبود بازی
مفید برای رشته های
  • نرم افزار
  • توسعه دهندگان بازی