تبلیغات اینستاگرام
ads.fileon.ir

هیستوری تلگرام کجاست

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 03 آبان 1400 ساعت 12:16

هنگامیکه در تلگرام با هر مخاطب خود گفتگو/چت(Chat) می کنید، در هر پنجره گفتگو تمام پیام های ارسالی اعم از متن، عکس یا فیلم ذخیره می شوند که به آن تاریخچه چت یا Chat History می گویند. ضمن اینکه تاریخچه ای از اسناد، عکس ها و فیلم هایی که شما در همه گفتگوها/چت های خود مشاهده کرده اید در حافظه تلفن هوشمند شما ذخیره می شود. برای پیدا کردن جای هیستوری یا تاریخچه فایل های تلگرام خود باید به قسمت حافظه داخلی(internal storage) گوشی خود رفته و فولدر/پوشه تلگرام(Telegram) را یافته که در آن فولدرهای مختص Telegram document, Telegram images, Telegram Videos, Telegram Audio وجود دارند و می توانید در صورت تمایل به هرکدام از این فولدرها رفته و با انتخاب گزینه حذف(delete) فایل های موجود در هر فولدر را حذف نمایید- البته این مربوط به حافظه گوشی هوشمند شما می شود و به حافظه و تاریخچه چت تلگرام شما ارتباط ندارد. برای حذف و پاک کردن تاریخچه/هیستوری تلگرام به ادامه مطلب توجه فرمایید.

نحوه حذف و پاک کردن تاریخچه/هیستوری تلگرام

در تلگرام این امکان وجود دارد که شما تاریخچه چت خود را در صورت تمایل پاک و حذف نمایید. بدین منظور شما می توانید درون صفحه گفتگو با هر مخاطب خود در بالای صفحه(در نسخه موبایل تلگرام) در علامت سه نقطه گزینه حذف/ پاک کردن تاریخچه Clear History را مشاهده نمایید. با لمس/زدن روی این گزینه تلگرام از شما می پرسد که آیا از حذف تاریخچه/هیستوری این چت مطمئن هستید که اگر مطمئن به حذف هستید باید گزینه OK را انتخاب نمایید. این کار را می توانید برای تاریخچه/هیستوری هر چت/گفتگویی که مایل به حذف کلیه پیام ها و اطلاعات مربوط به آن هستید، انجام دهید.

نحوه و چگونگی بازیابی هیستوری پاک شده(Clear History) تلگرام

در خصوص اینکه چگونه می توانیم هیستوری پاک شده یا حذف شده تلگرام(Cleared History) را باز گردانیم باید گفت که ظاهرا راهی برای این کار وجود ندارد. زیرا شما با پاک کردن تاریخچه/هیستوری تلگرام در واقع اطلاعات خود را از سرور تلگرام برداشته اید و شاید تنها خود تلگرام بتواند آنها را بازیابی کند! البته چون شما پیام ها(متن، عکس یا فیلم) را برای فردی دیگر(مخاطب) ارسال کرده اید، اطلاعات در گوشی و همچنین فضای اختصاص داده شده به او در تلگرام وجود دارد و اگر مخاطب شما تاریخچه تلگرام خود را حذف نکرده باشد(Clear History) می توانید اطلاعات را از گوشی و تلگرام مخاطب(فردی که برایش پیام ها را ارسال کردید) بدست آورید.

البته شما می توانید عکس ها و فیلم ها یا فایل های صوتی که در فولدر تلگرام گوشی هوشمند خود بصورت کش(cache) توسط نرم افزار پیام رسان تلگرام ذخیره می شوند- در فولدرهایی که در بالا ذکر شد- مشاهده و در صورت نیاز در جای دیگری از تلفن هوشمند خود ذخیره نمایید. البته اگر شما این فولدرها را پاک کرده باشید دیگر فایل های مربوط به تلگرام شما در گوشی تان نیز وجود ندارند و باید از روش های دیگری مانند آنچه در مقاله آموزش جامع برگرداندن چت ها و عکس های پاک شده تلگرام با استفاده از نرم افزار استفاده نمایید.