متن تبليغات عكاسي
نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 21 اسفند 1398 ساعت 02:28
در مطالب قبلی، راجعبه راهکارهای تبلیغاتی برای مشاورین املاک، مدارس، هتلها و باشگاههای ورزشی صحبت کردیم. با توجه به نظرسنجی که در اینستاگرام ملیپیامک داشتیم، موضوع مقالۀ امروزمان به «راهکارهای تبلیغاتی برای آتلیه عکاسی» اختصاص پیدا کرده است.
در مطلب امروز با مزایای داشتن سایت برای کسب و کارتان + 9 راهکار تبلیغاتی تبلیغاتی موثر آشنا میشوید.
وبسایت دارید؟
امروزه داشتن وبسایت برای هر کسبوکاری لازم و ضروری است. چرا؟ چون الان دیگر بازاریابی اینترنتی بهترین و پربازدهترین راه برای رشد کسبوکار است و برای اینکه بتوانید از ظرفیت بالای بازاریابی اینترنتی در کسبوکارتان استفاده کنید لازم است که یک سایت داشته باشید.
راههای مختلفی برای راهاندازی سایت وجود دارد، اما آسانترین و کمهزینهترین راه استفاده از سایتساز پرتال است. با استفاده از سایتساز پرتال میتوانید بدون اینکه دانش تخصصی و مهارت برنامهنویسی داشته باشید، یک سایت زیبا و حرفهای بسازید.
مزایای ایجاد سایت برای آتلیههای عکاسی
شک نکنید که سایت داشتن مزایای زیادی برای آتلیه عکاسی خواهد داشت که در اینجا به چند مورد مهم آن اشاره میکنم:
1- نمونهکارهایتان را به تعداد زیادی مخاطب نشان میدهید
یکی از مواردی به مشتری کمک میکند تا در انتخاب شما به عنوان یک آتلیه معتبر اطمینان پیدا کند، دیدن نمونهکارهاست. با قرار دادن نمونهکارهای مختلف در سایتتان هم مخاطبان را به بازدید بیشتر از سایت ترغیب میکنید، هم اگر کارتان خوب باشد و قیمت خوبی هم ارائه داده باشید میتوانید مشتری جذب کنید.
2- دستهبندیهای مختلف قرار میدهید
بسیاری از آتلیهها هستند در ژانرهای مختلف عکاسی فعالیت دارند. این آتلیهها میتوانند نمونهکارهای هر بخش را در دستهبندی جداگانهای مثل عکاسی اسپرت، عکاسی فشن، عکاسی صنعتی، عکاسی کودک، عکاسی عروسی و ... قرار دهند و برای مخاطب هدف خود برنامهریزی دقیقتری داشته باشند.
3- میتوانید امکان رزرو وقت آنلاین قرار دهید
اگر برنامه بازاریابی اینترنتی شما به خوبی اجرا شده باشد و تعداد ورودیها و مخاطبانی که وارد سایت شما میشوند افزایش پیدا کند، امکان رزرو وقت اینترنتی میتواند ایدۀ خوبی برایتان باشد. به این صورت که مراجعین به سایت پس از دیدن نمونهکارهای مورد انتظارشان زمان مشخصی را برای جلسۀ عکاسی تعیین میکنند.
خب حالا بیایید ببینیم از چه راههایی میتوانیم یک آتلیه عکاسی را تبلیغ کنیم.
9 راهکار عالی برای بازاریابی آتلیه عکاسی
در این بخش راهکارهایی را با شما در میان میگذارم که اگر بتوانید از آنها برای بازاریابی و تبلیغ آتلیه عکاسیتان کمک بگیرید، رشد کسبوکارتان حتمی است. البته به دلیل پر هزینه بودن تبلیغات محیطی (مثل اجاره بیلبورد) از این بخش صرف نظر کردهام و بیشتر تمرکزمان روی تبلیغات پربازده اینترنتی و پیامکی است.
راهکار اول: محتوای آموزشی تولید کنید
جذب مخاطبان به سایت میتواند زمینهساز هدایت آنها به سمت استفاده از خدمات سایت و یا فروش و کسب درآمد باشد.
راهکار دوم: از رپورتاژ آگهی استفاده کنید
حالا کاری که شما باید انجام دهید چیست؟ شما میتوانید در ازای پرداخت پول به وبسایتهای پربازدید و معتبر اینترنتی، در خواست کنید که گزارشی را در مورد سایت شما منتشر کنند. در این گزارش لینکهایی به سایت داده میشود و بازدیدکننده از آنجا میتواند وارد وبسایت شما شود. این کار باعث میشود بیشتر دیده شوید، ورودیهای بیشتری داشته باشید و در نهایت مشتریهای بیشتری جذب کنید.
راهکار سوم: از تبلیغات گوگل استفاده کنید
در تصویر بالا نمونهای از تبلیغات ادوردز را مشاهده میکنید. برای استفاده از تبلیغات گوگل ابتدا باید سایت داشته باشید و سپس یک اکانت گوگل ادوردز ایجاد کنید. بعد از اینکه گوگل اکانت شما را تایید کرد، درخواست خودتان را برای تبلیغات ارسال و هزینۀ براورد شده را پرداخت کنید.
با این کار وقتی کاربران در گوگل کلمات کلیدی انتخابی شما (مانند آتلیه عکاسی، عکاسی اسپرت، عکاسی کودک، هزینه عکاسی کودک) را جستجو کنند، سایت شما در نتایج اولیه نشان داده میشود. حتماً میدانید که در صفحۀ اول گوگل بودن مساوی است با تعداد ورودی بیشتر به سایت.
فراموش نکنید: موفقیت در تبلیغات گوگل هم نیازمند رعایت نکات و اصولی است که صفر تا صد آن را میتوانید در وبلاگ نوین بخوانید، یا اینکه کار را به دست کارشناسان گوگل ادوردز بسپارید.
راهکار چهارم: در اینستاگرام فعال باشید
- نمونهکارهایتان را در اینستاگرام قرار دهید.
- با مخاطبان تعامل داشته باشید.
- از اینفلوئنسرهای اینستاگرام (افراد تاثیرگذاری که تعداد زیادی فاوور دارند) استفاده کنید.
- با استفاده از ربات اینستاگرامی دیدوگرام، فاوورهای واقعی و هدفمندتان را افزایش دهید.
- مسابقات اینستاگرامی راه بیاندازید.
برای اینکه با فوتوفنهای بازاریابی در شبکههای اجتماعی آشنا شوید یک پیشنهاد عالی برای شما دارم: وبلاگ دیدوگرام.
راهکار پنجم: جذب مشتری با استفاده از ارسال پیام انبوه
طرز کار منطقه هدفمند به این صورت است که مخاطبان بر اساس ویژگیهای مختلف مانند سن، جنسیت، محل زندگی، منطقه، شغل، صنف و غیره دستهبندی شدهاند. برای مثال میتوانید انتخاب کنید که پیامک شما برای خانمهای منطقه 5 تهران که سن بین 20 تا 40 سال دارند ارسال شود.
فایدۀ استفاده از سامانه پیامکی و منطقه هدفمند این است که تبلیغات شما به جای درستی میرود و هزینههایتان با ارسال پیامک به مخاطبان غیرهدف هدر نمیرود.
راهکار ششم: اتصال سامانه پیامک به سایت
راهکار هفتم: برای اعضای خبرنامۀ پیامکی پیشنهادات شگفتانگیز بفرستید
راهکار هشتم: یادآوری با استفاده از پیام کوتاه
- از یک روز قبل ساعت و مکان عکاسی را یادآوری کنید.
- چنانچه مهلت تخفیفها رو به پایان است با یک پیام کوتاه آن را به مشتری اطلاع دهید.
- وقتی که عکسها و سفارشات آماده شد، با یک اساماس به مشتری اطلاع دهید.
راهکار نهم: برگزاری رویداد
جمعبندی
امروز با 9 راهکار تبلیغاتی برای آتلیههای عکاسی آشنا شدید که هر کدام به نوبۀ خود تاثیر خوبی روی بیزنس شما خواهند داشت. در پایان میخواهم دو مقالۀ دیگر به شما معرفی کنیم که با خواندن آنها میتوانید خطاهای احتمالی را برطرف کنید و نتیجۀ خوبی از تبلیغاتتان، به خصوص تبلیغات پیامکی بگیرید:
راهنمای نوشتن متنهای جذاب در تبلیغات پیامکی