تبلیغات اینستاگرام
ads.fileon.ir

فرانش زبانهای خارجی

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 29 بهمن 1398 ساعت 01:48

یادم می‌آید دبیرستانی که بودیم، به ما می‌گفتند اگر کمی تحمل کنیم و به دانشگاه برویم دیگر راحت می‌شویم. اینکه فقط کافیست وارد دانشگاه شویم تا دنیایی از آزادی‌ها را تجربه کنیم. اصلا برای همین حرف‌ها بود که توانستیم روزها نشستن، پشت نیم‌کت‌های خشک و چوبی را پشت سر بگذاریم.

وقتی دبیرستان تمام شد و وارد دانشگاه شدیم فهمیدم این خبرها نیست! حداقل برای من و اطرافیانم، ورود به دانشگاه مثل روبه‌رو شدن با یک حقیقت سخت بود؛ اینکه: با موفقیت فاصله‌ زیادی داریم؛ موفقیتی که هیچ راه تضمین شده‌ای برای رسیدن به آن وجود ندارد!

حتما می‌پرسید این چه ربطی به زبان دارد؟ کمی صبر کنید، تا برایتان بگویم!

بعد از اینکه از دانشگاه دلسرد شدیم، با محتواهای مختلفی که به‌دست‌مان رسید فهمیدیم که کلا درس و دانشگاه خیلی ارتباط چندانی به موفقیت ندارد. مثلا فهمیدیم استیو جابز یا بیل‌گیتس و یا اصلا همین مارک زاکربرگ فیس‌بوکی، هیچ‌کدام عملکرد خوبی در تحصیلات دانشگاهی نداشته‌اند. چون عناصر لازم برای طی کردن پله‌های ترقی چیزی بیش از درس‌های آکادمیک است.

اما نکته‌ای که غالبا در این حرف‌ها فراموش می‌شود این است که همه این کارآفرین‌های موفق، انگلیسی زبان هستند یا به زبان انگلیسی تسلط دارند. شاید برایت، خنده‌دار باشد اما رسیدن به جایگاه شغلی خوب، موفق شدن در ایجاد یک استارتاپ و حتی حل کردن برخی مشکلات ساده با ویدیوهای موجود در یوتیوب، همگی به داشتن یک زبان انگلیسی قوی نیاز دارد!

برخلاف تصور خیلی‌ها، رشد کردن نه استعداد می‌خواهد و ایده‌‌ عجیب و غریب. رسیدن به ترقی فقط نیازمند دانش بیشتر است. دانشی که اکنون بسیار فراتر از محدوده زبان شیرین و دوست‌داشتنی فارسی است.

دنیایی جدید با زبان

فقط کافی است تعداد مقاله‌های موجود در ویکی‌پدیا را ببینید. برای زبان فارسی چیزی بیش از ۲۵۰ هزار صفحه محتوا وجود دارد اما برای انگلیسی این مقدار، به ۶ میلیون عدد مقاله افزایش می‌یابد!

البته تسلط به انگلیسی فقط برای بهبود سرعت یادگیری نیست! بلکه لذت بردن از برخی چیزهای دنیای مدرن امروز هم وابسته آن است. فقط کافیست برای فیلمی که دانلود کرده‌اید زیرنویس فارسی پیدا نکنید، آن‌وقت دیگر یا آن را نمی‌بینید یا به‌اندازه کافی از دیدنش لذت نمی‌برید. آن‌هایی که در چنین مواقعی بی‌نیاز از زیرنویس هستند خوب می‌دانند که تسلط بر زبان چه اعتماد به‌نفس خوبی به آدم می‌دهد!

ضمنا بسیاری از اشعار، رمان‌ها و فیلم‌نامه‌ها را فقط باید با زبان اصلی خواند تا بتوان به‌خوبی آن را فهمید. چرا که برخی چیزها را نمی‌توان بدون دخل و تصرف ترجمه کرد. این مساله یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که خیلی‌ها به یادگیری زبان‌هایی غیر از فارسی یا حتی انگلیسی رو می‌آورند: آن‌ها می‌خواهند به منابع محتوایی ارتباط بهتری داشته باشند و آن‌ها را بهتر درک کنند.

آخرین برگ از فصل تابستان!

فصل تابستان معمولا به‌خاطر تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها عموما زمانی است که افراد به دنبال یادگیری زبان می‌روند. خواستیم فقط یادآوری کنیم که تنها یک ماه از فصل گرما باقی مانده و بهتر است از این فرصت برای تقویت زبان انگلیسی خود استفاده کنید.

برای اینکه انگیزه شما برای شروع یادگیری زبان را بیشتر کنیم، در هفته پایانی مرداد ماه تحفیف ۲۰ درصدی برای کل دوره‌های زبان‌های خارجی در فرانش درنظر گرفته‌ایم. پس سریع سری به دوره‌های زبان بزنید و یادگیری را شروع کنید.

راستی اگر از آن‌هایی هستید که یادگیری زبان برایتان خیلی دشوار است این مطلب را هم بخوانید.

سروش پویان‌فر

آشنایی من با دنیای دیجیتال به اولین کامپیوترم که پنتیوم 2 بود، برمی‌گردد. همزمان با افول وبلاگ‌نویسی فارسی از آخرین بازمانده‌هایش شدم و همچنان سال‌هاست که رسیدن به رویاهایم را از راه نوشتن دنبال می‌کنم. با این فرق که قبل‌تر، به دنبال هیجان بودم و امروز برای رسیدن به آرامش، سراغ هر کوچه‌ای را می‌گیرم!