ارتقا پیج اینستاگرام
نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 30 بهمن 1398 ساعت 01:47
در تابستان 2018 ،اینستاگرام سرانجام نقطه عطف 1 میلیارد کاربر را کسب کرد. امروز اینستاگرام یکی از محبوبترین پلتفرمهای اجتماعی در وب است.
در این پلتفرم ادمبن ها محتواهای متنوعی را منتشر می کنند، پستها را به اشتراک میگذارند و با دوستان و برندهای موردعلاقه خود به صورت تعاملی ارتباط دارند.
80 درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک پیج حرفه و کار را در این شبکه اجتماعی فالو میکنند.
مانند هر پلتفرم اجتماعی دیگر، برندهایی که خواهان استفاده بیشتر از اینستاگرام هستند به تعداد قابل توجهی فالوور نیاز دارند.
فالوورهای بیشتر به معنای تعاملات بیشتر، اعتبار بیشتر و حضور آنلاین قویتر است. درواقع پیشرفت در اینستاگرام بیش از یک بازی اعداد است.
شرکتها 6.48 میلیارد دلار درآمد در سال را با ایجاد ارتباط واقعی با افراد در صفحه اینستاگرام خود، کسب میکنند.
چرا پیشرفت پیج اینستاگرام باید به صورت طبیعی باشد؟ کیفیت مهمتر از کمیت است.
اگر خرید فالوور را بهعنوان یک گزینه برای افزایش حضور پیج خود در اینستاگرام در نظر دارید، شما تنها نیستید. اینفلوئنسرها و افراد تاثیرگذار، بازیگران و حتی سیاستمداران، همواره درگذشته برای خرید فالوورها تلاش کردهاند.
هنگام شروع فعالیت در اینستاگرام، زمانی که فقط یک یا دو طرفدار دارید، متقاعد کردن مشتریان، کمی مشکل است. درصورتیکه اگر چندین هزار فالوور داشته باشید، اعتبار شما بیشتر است.
با هزینه کردن برای خرید فالوور، شما چیزی بیش از یک عدد دریافت نمیکنید. بهعبارت دیگر، این افراد تصمیمی برای لایک کردن تصاویر شما، اشتراک گذاشتن محتوای شما یا خریداری محصولات شما ندارند.
درعین حال، پرداخت هزینه برای خرید فالوور، برخلاف قوانین اینستاگرام است و این به این معنی است که احتمال اینکه اینستاگرام حساب کاربری شما را ببندد نیز وجود دارد.
با بررسی شاخص های مختلف شبکه های اجتماعی متوجه خواهید شد که حتی افزایش فالوور با رباتها، علاوه بر اینکه به نفع شما نیست به ضرر پیج شما هم هست. میتوانید بخشی از این شاخص ها را در داشبورد تحلیلی نئولایز مشاهده کنید.
پس اگر نمیتوان فالوور خرید، چگونه در میان 25 میلیون کسبوکار فعال در اینستاگرام، دوام بیاورید؟
پاسخ ساده است . فالوور خود را بهصورت طبیعی افزایش دهید. برای یادگیری استراتژی جذب مخاطبان و واردکردن فالوورهای طبیعی، نیاز به تلاش و مطالعه بیشتری دارید.
ارسال منظم (هرروز)
اینستاگرام دارای بالاترین سطح تعامل در بین همه کانالهای رسانههای اجتماعی است. فالوورهای پیج اینستاگرام شما در انتظار برقراری ارتباط با شما هستند و شما باید پاسخی برای این انتظار آنها داشته باشید.
افراد به دنبال حفظ ثبات و مناسبت برندهایی هستند که فالو کردهاند. علاوه بر این، الگوریتم اینستاگرام هنگام رتبه بندی پیج اینستاگرام شما در صفحه جستجوگر، حضور شما در برنامه را در نظر میگیرد.
بنابراین، هنگام شروع به برنامهریزی برای یک برنامه ارسال منظم، شما نیز باید زمان مناسب را در نظر داشته باشید.
مطالعات نشان میدهد که بهترین زمان برای ارسال محتوا در پیج اینستاگرام (برای اکثر کسبوکارها) ساعت 3 صبح روز چهارشنبه، 11:00، 15:00 و 16:00 روز پنجشنبه وساعت 5 روز جمعه است.
شما باید برخی از جزئیات مانند عادتهای مخاطبین صنعت خود را در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که این برنامه برای شما عمل میکند. با بررسی آمارهای اینستاگرام میتوانید زمان فعالیت بیشتر فالوورهای خود را پیدا کنید.
برآوردن تقاضای مخاطبین
رشد طبیعی پیج اینستاگرام، درست مانند هر استراتژی جذب فالوور در رسانههای اجتماعی، به محتوای عالی و باکیفیت متکی است.
درنهایت، اگر مایلید افراد پستهای شما را لایک کنند، آنها را دنبال کنند و با شما مشارکت نمایند، نیاز به محتوای موردنظر آنها دارید.
چگونه تعیین کنید که طرفداران شما از شما چه انتظاری دارند؟
- در نظر داشتن رقبا با مخاطبان هدف مشابه: یافتن نوع محتوایی که رقبای شما ارسال میکنند و یادداشت کردن هر چیزی که باعث افزایش مشارکت میشود و میتواند به انتخاب محتوای مناسب برای پیج اینستاگرام شما کمک کند .
- ارزیابی روند: نگاهی به پروفایلهای مشتری و اینفلوئنسرها در فضای اطراف خود داشته باشید تا ببینید آنها چه از نوع هشتگهایی استفاده میکنند و یا چه روندهایی را دنبال میکنند.
این به شما، یک دیدگاه در مورد نوع محتوایی که موجب محبوبیت بیشتر بین مخاطبان میشود، ارائه میدهد. برای اینکار میتوانید از سیستم نمایش هشتگ نئولایز استفاده کنید. - استفاده از ابزار برای ردیابی عملکرد: با استفاده از یک ابزار مانند نئولایز، علاوه بر اینکه میتوانید اطلاعات مهمی از نحوه فعالیت پیج های اینستاگرام رقبای خود پیدا کنید بلکه میتوانید با ردیابی عملکرد خود بهترین استراتژی را دراینستاگرام انتخاب کنید.
اگر شما در حال تلاش برای انتخاب محتوای مناسب برای رشد طبیعی پیج اینستاگرام خود هستید، از فالوورهای خود سؤال کنید که مایلاند چه چیزی مشاهده کنند. با استفاده از استوری اینستاگرام و گزینه نظرسنجی، اقدام به جمعآوری ایده و بازخورد مشتریان موجود خود نمایید.
تجربه با رسانههای مختلف
صحبت کردن در مورد انتخاب محتوای مناسب برای رشد پیج اینستاگرام، این نکته را یادآوری میکند که اینستاگرام، فراتر از ارسال تصاویر است.
هرچند تصاویری که بهطور روزانه به اشتراک میگذارید، به رشد شخصیت و ایجاد شهرت شما دراینستاگرام کمک میکنند، گزینههای دیگری نیز وجود دارد.
بهعنوانمثال، 65٪ از کل بازدید از آگهیها در اینستاگرام از ویدیو است. استوریهای تبلیغاتی، فراخوان بازاریابی شمارا افزایش داده، خرید مشتاقانه را بهبود میبخشد و درعینحال باعث افزایش میزان کلیک بر روی پستهای شما میشود.
محتوای ویدئوئی همچنان در اینستاگرام تسلط دارد و فرصتهایی را برای ارائه محتوای طولانی فراهم میکند. میتوانید ویدئوهای خود را برای رشد بیشتر بر روی این موضوعات تنظیم کنید:
- محتوایی که تجارب منحصربه فرد محصول یا خدمات شما را نشان میدهد.
- ویدئوهای پشت صحنه که گروه شما و ایجاد روابط طبیعی را معرفی می کند.
- جلسات پرسش و پاسخ با اینفلوئنسرهای حوزه ی کاری شما که باعث افزایش اعتبارتان میشود.
- برقراری ارتباط با مخاطبان
رسانههای اجتماعی (در هر شبکه اجتماعی) بر مبنای مشارکت است.
جای تعجب دارد که شرکتهای بسیاری برای رشد پیج اینستاگرام خود تلاش میکند، درحالیکه از قسمت اجتماعی بازاریابی رسانههای اجتماعی غفلت میکنند.
ارسال محتوای مناسب، بهطور مداوم و در زمان مناسب، موجب جلب توجه بیشتر مخاطبان هدف شما میشود.
مکالمات شما با افراد است که بازدیدکنندگان گاهبهگاه پستهای شمارا تبدیل به طرفداران وفادار به برند شما میکند.
لایک یک نظر، پاسخ دادن به یک سؤال یا حتی پاسخ دادن به یک پیام مستقیم، میتواند به شما کمک کند تا روابط عمیقتر با فالوورهای خود ایجاد کنید.
طبق گزارشها، پاسخ دادن به سؤالات مصرفکنندگان در رسانههای اجتماعی، 49 درصد هواداران را به سمت خرید سوق میدهد.
شما نیازی به پاسخ به هر پیام یا اشاره کردن به آن ندارید. فقط تا آنجا که ممکن است فعال باشید. افراد شما درک میکنند که مشغول کسبوکار خود هستید وازهرتعاملی قدردانی میکنند.
استراتژی استفاده از هشتگ
هشتگها یکی از مهمترین بخشهای دستیابی به رشد طبیعی پیج اینستاگرام هستند و میتوانند باعث مشارکت در پستهای شما شوند.
بهعلاوه، اکنونکه افراد میتوانند هشتگها را در اینستاگرام فالو کنند، گسترش دسترسی به محتوای نام تجاری با تگهای مناسب آسانتر شده است.
سؤال این است که بهترین راه استفاده از هشتگها چیست؟ با تغییر قوانین در سال گذشته، تمرکز بیشتر بر تگهای مرتبط قرار دارد که ارزش منحصربهفردی را برای فالوورها ایجاد میکنند.
شما نمیتوانید 11 تگ یکسان در هر عکس ارسال کنید و انتظار نتیجه داشته باشید. در عوض، شما باید ترکیبی مناسب از تگهای نام تجاری برای هر تصویر را پیدا کنید.
برای کسب نتایج بهتر، میتوانید از این موارد کمک بگیرید:
- هشتگ برندها: از نام شرکت خود یا یک تگ منحصربهفرد برای ایجاد مشارکت برای نام تجاری خود استفاده کنید. 70٪ از هشتگهای اینستاگرام هشتگهای نام تجاری هستند.
- تگهای موردعلاقه: تگهایی را که در صفحه جستجوگر اینستاگرام ظاهر میشوند را بررسی کنید.
اگر هر یک از آنها به نام تجاری یا محتوای شما مرتبط است، افزودن آنها را به پستهای خود در نظر داشته باشید تا بدینوسیله میزان دسترسی به محتوای خود را افزایش دهید.
- هشتگهای معروف: درحالیکه رتبهبندی هشتگهای #Love، #TBT و #InstaGood کار مشکلی است، آنها هنوز در انواع مشخصی از محتوا دارای جایگاه هستند. استفاده از 5-3 تگ معروف را به تصاویر و استوریهای خود در نظر داشته باشید.
- تگهای مکانی: پستهایی با تگهای مکانهای جغرافیایی باعث کسب79٪ مشارکت بیشتر میشود، این نوع تگها را در سمت چپ بالای پست خود پیدا خواهید کرد.
برای اطلاعات بیشتر میتوانید از مقاله چگونه از هشتگ اینستاگرام، برای گرفتن بهترین نتایج استفاده کنیم؟ کمک بگیرید.
ترغیب کاربران برای تولید محتوا (UGC)
مصرفکنندگان، از یک نام تجاری که توسط دوستان و آشنایان آنها پیشنهاد میشود 7 برابر بیشتر خرید میکنند. علاوه بر این، اشارهها (mentions) و تگهای مشتریان، به شما برای دسترسی به مخاطبان جدید کمک میکند.
روشهای زیادی برای ترویج UGC وجود دارد، یکی از سادهترین گزینهها، ایجاد مسابقه با یک هشتگ برند است.
یک رقابت برای مشتریان خود ایجاد کنید که آنها هرچه بیشتر تصاوير خود را با محصول شما به اشتراک بگذارند، پروفایلهای شمارا فالو کنند و دوستان خود را در نظرات تگ کنند، شانس بیشتری برای بردن جایزه شما داشته باشند.
هنگامیکه کسی را بهعنوان برنده ی رقابت خود انتخاب میکنید، از مشتریهای خود درخواست کنید که یک خلاصه ارسال کنند یا جایزه خود را در پروفایل اجتماعی خود نمایش بدهند با این روش شما دسترسی بیشتری به محتوای تولیدشده توسط کاربر خواهید داشت.
به یاد داشته باشید، یک مسابقه بزرگ برای جلب مشتری به روشهای زیر نیاز دارد :
- یک جایزه جذاب
- هشتگهای نام تجاری و تگهای تبلیغاتی
- یک روش نظارت ورودیها
روشهای مختلفی برای افزایش مشارکت کاربران وجود دارد که اطلاعات کامل تری از آن را میتوانید در مقاله 7 نکته جادویی برای نوشتن بهترین کپشنهای اینستاگرام بخوانید
افزایش نفوذ
افزایش فالوور در اینستاگرام به صورت طبیعی کار دشواری است. یک پیشرفت طبیعی، پروسهای زمانبر است. زیرا شما باید اعتماد مصرفکننده را جلب کرده و اعتبار خود را در یک بازار پیچیده بالا ببرید.
یک روش عالی و سریع، استفاده از نفوذ افراد دیگر در فضای اطراف شما است. بازاریابی نفوذ در رسانههای اجتماعی یکی از سادهترین راههای تقویت حضور شما در اینستاگرام است.
با یک نفوذ درست، شما از اعتماد موجود بین یک کاربر اینستاگرام و فالویینگ آن برای گسترش دسترسی به محتوای برند خود استفاده میکنید.
یافتن یک اینفلوئنسر در حوزه کاری شما با جستجوی هشتگهای صنعتی و شروع یک رابطه با آنها، در اسرع وقت امکانپذیر است.
به یاد داشته باشید، برای دیده شدن عجله نداشته باشید. در عوض، در پستهای خود به افراد تاثیرگذاراشارهکنید، برای محتوای آنها نظر بگذارید و برای آنها محصولات مجانی بفرستید.
جلب اعتماد در بیرون از فضای اینستاگرام
درنهایت، به یاد داشته باشید که توجه خود را از صفحه اینستاگرام به دیگر موقعیتهای آنلاین جلب کنید. تصور نکنید که افرادی که شمارا در فیسبوک و توییتر دنبال میکنند میدانند که شما در اینستاگرام نیز فعال هستید.
لینک پستهای اینستاگرام خود را در فیسبوک قرار دهید، به هشتگهای برند در ایمیلها و اسکرین شات تصاویر پیج اینستاگرام خود در پستهای وبلاگ خود اشارهکنید آنها را (mention) کنید.
توجه بیشتر به پروفایل اینستاگرام شما از سایر مکانهای وب، دسترسی به محتوای برند تجاری شمارا افزایش میدهد.
با ایجاد حضور خود در کانالهای دیگر، شما میتوانید اعتبار خود را برای به دست آوردن شانس تأیید خود در اینستاگرام بیشتر کنید.
بعضی از روشهای تبلیغ دوطرفه در شبکه اینستاگرام عبارتاند از:
- نوشتن پستهای مهمان برای وبلاگهای مربوط به مخاطبان شما
- اشاره به #هشتگهای خود و ارسال لینکها در سایر کانالهای اجتماعی
- ارائه لینک گزارشهای مطبوعاتی بهحساب کاربری اینستاگرام خود
- ارسال اطلاعات پیج اینستاگرام به جامعه ایمیلی خود
زمان برای سرعت بخشیدن به پیشرفت پیج اینستاگرام
تشخیص اینکه چگونه فالوورهای خود را با اطمینان و طبیعی افزایش دهید کار آسانی نیست.
حسابهای کاربری برتر اینستاگرام، زمان و تلاش زیادی را صرف ایجاد فالوورها میکنند.
جای تعجب نیست که برندهای شلوغ اغلب به دنبال راههای میانبر مانند خرید فالوور هستند.
هرچند این کار ممکن است در ابتدا یک ایده خوب به نظر برسد، درنهایت برای خط مشی کسبوکار شما کاری نخواهد کرد.
در عوض، بر رشد طبیعی، ایجاد محتوای دقیق و سنجش متداوم محتوای خود تمرکز کنید.