کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ
نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 08 تیر 1398 ساعت 20:51
[تعداد: 4 میانگین: 4.5/5]
آبمیوه گلشن در خرداد ماه ۱۳۹۶ با همکاری شرکت تبلیغاتی لاوان، فعالیت خود در اینستاگرام را آغاز کرد. در سال جاری، برای جذب بیشتر مخاطب تصمیم به برگزاری یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ Influencer Marketing campaign گرفتیم تا از طریق اینفلوئنسرها برند گلشن را بیش از پیش در ذهن مخاطب ماندگار کنیم.
از زمانی که همکاری شرکت دیجیتال مارکتینگ لاوان با آبمیوه گلشن آغاز شد، طبق بررسیهای انجام شده تصمیم گرفتیم تا از رنگهای شارپ و شاد در این صفحه استفاده کنیم. بنابراین عکسها، طرحهای گرافیکی و همچنین موشنها همگی بر همین اساس تولید شدند. همینطور سعی کردیم با نوشتن کپشن به شکل محاوره و حتی کمی خندهدار، فضای این صفحه را به شکلی بازسازی کنیم که انرژی و هیجان زیادی را به مخاطب منتقل کند.
در این بین، برگزاری کمپینهای تبلیغاتی مختلف قطعا به بهبود وضعیت اینستاگرام کمک بسیار زیادی خواهد کرد. به خصوص کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ که هم اکنون توسط بزرگترین شرکتهای دیجیتال مارکتینگ در دنیا توصیه میشود.
بنابراین این پیشنهاد را با تیم گلشن مطرح کرده و پس از تایید از طرف آنها، شروع به یافتن اینفلوئنسرهای مناسب کردیم.
در ابتدا اولویتهایی برای انتخاب اینفلوئنسر در نظر گرفتیم تا افرادی را مطابق با این معیارها جستجو کنیم. برای مثال نحوه عکاسی اینفلوئنسرها، به نحوی که از رنگهای زنده در عکس استفاده کنند و همچنین سفرههای رنگین با حضور آبمیوه گلشن جزو اولویتها بود.
همینطور در دسته بندی اینفلوئنسرها، ترجیح دادیم تعداد بیشتری از اینفلودئنسرها را از دسته تخصصی آشپزی انتخاب کنیم. بنابراین در مجموع هفت اینفلوئنسر در دسته تخصصی آشپزی، چهار نفر در دسته سبک زندگی Lifestyle، یک اینفلوئنسر در دسته مادر و کودک و یک اینفلوئنسر در دسته زوجها انتخاب شدند.
از این ۱۳ اینفلوئنسر، ۵ نفر از آنها میکرو و ۸ نفر مایکرو اینفلوئنسر بودند. این کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ در مجموع ۱۰ روز به طول انجامید و درحدود ۱۴۸ هزار لایک و ۲۵۰۰ کامنت دریافت کردیم.
یکی از بزرگترین مزایای کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ آشنایی با نظرات مخاطبان در مورد برند مورد نظر است که این مساله به ارتقای کیفیت محصول و بالا بردن سطح رضایت مشتریان میانجامد.