تبلیغات اینستاگرام
ads.fileon.ir

یک نمونه نام کاربری

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 04 شهریور 1398 ساعت 13:05

اگر به تازگی بخواهید کاربر وب سایت جیمیل شوید یا یک اکانت تازه جی‌میل بسازید، می‌بینید که تقریباً همه نام‌های خوب و سرراست گرفته شده، اما ناامید نشوید اینجا راه‌های جایگزینی به شما پیشنهاد می‌کنیم

این روزها به خاطر حجم زیاد تعداد کاربران gmail، یعنی چیزی حدود 350 میلیون نفر، ثبت یک نام کاربری دلخواه، دشوارتر از گذشته شده است. با این حال جای ناامیدی نیست. اگر می‌خواهید یک نام کاربری ماندگارکه حداقل چند سالی بتواند شما را همراهی کند داشته باشید، ادامه‌ی این مطلب را بخوانید.

اگر آدرس مورد نظر شما قبلاً ثبت شده،  بهتر است آن را فراموش کنید. نام کاربری در  Gmail، منحصر به فرد و یکتاست و گوگل هرگز اجازه نمی‌دهد که یک نام دوبار ثبت شود. بهتر است به گزینه های دیگر فکر کنید.

دامنه دلخواهتان را ثبت کنید و سپس از اپلیکیشن‌های گوگل کمک بگیرید. اپلیکیشن هایی که گوگل برای دامین‌ها در نظر گرفته، همان امکاناتی را به شما می‌دهد که با داشتن یک اکانت در گوگل در اختیار دارید.

با وجود اینکه فرمت firstname.lastname خیلی مورد استفاده است ولی واقعیت این است که جی‌میل تفاوت منطقی بین بودن و نبودن، محل قرارگیری و تعداد نقطه‌ها قائل نیست. به عنوان مثال Mahdi.amini ، mahdiamini و mah.di.amini همگی از نظر گوگل هر کدام یک نام کاربری مستقل هستند و امتیازی نسبت به هم ندارند.

اگر قبلاً ایمیلی به یکی از سبک‌های بالا ثبت شده است، می‌توانید دیگر حالات ممکن را با گذاشتن، برداشتن یا جابجایی محل نقطه‌ها، امتحان کنید. با جایگزینی خلاق نقطه می‌توانید اکانت مناسبی برای خودتان دست و پا کنید.

اگر نام شما هم یک نام پرکاربرد است، سعی کنید از دیگر گزینه‌های پیش رو مثل پیشوند نامتان و یا نام مستعاری که دارید کمک بگیرید. البته حواستان باشد که به طور حرفه‌ای و به یاد ماندنی آن را استفاده کنید. اگر کمی خلاقیت به خرج بدهید، ترکیب‌های جالبی از نام خود می‌سازید.

اضافه کردن شغل و حرفه‌ای که دارید هم می‌تواند یکی دیگر از راه‌های ثبت آدرس‌های جالب باشد مثل amin.phpdev فقط از استفاده عبارات و کلمات غیر استاندارد و غیر حرفه‌ای خودداری کنید. استفاده از نام شرکتی که در آن کار می‌کنید هم توصیه نمی‌شود به طور مثال iransoft.amini قرار نیست که amini همیشه در iransoft بماند.

اگر راه‌های بالا برای شما جوابگو نیست، هنوز فرصت ثبت کردن دامین منحصر به فرد شما، وجود دارد. دامنه دلخواهتان را ثبت کنید و سپس از اپلیکیشن‌های گوگل کمک بگیرید. اپلیکیشن هایی که گوگل برای دامین‌ها در نظر گرفته، همان امکاناتی را به شما می‌دهد که با داشتن یک اکانت در گوگل در اختیار دارید. Gmail ، تقویم، گوگل درایو، گوگل پلاس و غیره همه در اختیارتان قرار خواهد گرفت. فقط در اینجا این امکانات بر روی یک وب سایت دیگر جانمایی می‌شوند.

برای ثبت یک دامین کافی ست در حدود 15 هزار تومان (البته الان!) خرج کنید. بعد از ثبت آن، جی میل را به عنوان کلاینت ایمیل خود نصب کنید. حالا شما یک آدرس ایمیل فوق‌العاده دارید. مثلاً Mahdi@amini.ir آدرسی زیبا و ماناست که تمامی امکانات جی میل هم بر آن سوار است.

اگر حوصله‌ی دردسرهای داشتن یک دامین اختصاصی را ندارید اما هنوز به فکر داشتن امکانات گوگلی هستید، یک آدرس ایمیل رایگان از سرویس‌های رایگان دریافت کنید و آن را به Gmail متصل کنید. About.me گزینه ای مناسب در این رابطه است. این وب سایت، پروفایل پر کاربردی را در اختیارتان می‌گذارد که می‌تواند یک فضای وبی مناسب برای انتشارات اطلاعات شخصی و نمونه کارهای شما هم باشد. کافیست در این وب سایت اکانتی داشته باشید  و آن را با هر آدرسی در gmail که مایلید هنگام سازی کنید.

البته اگر شانس بیاورید و نام مورد نظر شما قبلاً در About.me ثبت نشده باشد!