تبلیغات اینستاگرام
ads.fileon.ir

مشکل سایت ساماندهی

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 12 تیر 1398 ساعت 12:30

     راهنمای ورود و ثبت نام در پنجره واحد ساماندهی

به عمل وارد شدن یک کاربر به سایت ها و برنامه های مختلف تنها با یک نام کاربری وگذرواژه یکسان SSO یا Single Sign-on  (در اصطلاح سیستم جاری پنجره واحد) می گویند. به این معنی که اطلاعات مربوط به اعتبارسنجی و تائید هویت کاربر یعنی نام کاربری (user name) و کلمه عبور (password) ، در یک ناحیه امن به صورت موقت نگهداری می شود و از آن پس این کاربر به منظور ورود به سایت ها و بخش های مختلف  (به معنی دسترسی به برنامه های متعدد) نیازی به Login مجدد ندارد .
قابلیت SSO  مشکل ورود کاربر با نام های کاربری و رمزهای عبور متعدد به سیستم های مختلف برای دسترسی به منابع را برطرف می کند.

نحوه ورود و ثبت نام در سایت ساماندهی

از طریق آدرس http://www.samandehi.ir به پورتال ساماندهی وارد شوید و برای  ورود به سیستم پنجره واحد روی قسمت مشخص شده کلیک کنید.

در گام اول جهت دریافت شناسه و رمز عبور همانند شکل زیر بر روی اینجا کلیک نمایید.


در گام دوم کد شامد/کد ملی یا شناسه ملی خود را وارد کنید و سپس روی ارسال رمز عبور کلیک نمایید.

تا نام کاربری و رمز عبور به آدرس ایمیل ارسال شود. و سپس با کلیک بر روی بازگشت به صفحه اصلی سایت وارد شوید.

 به منظور تغییر در اطلاعات شخصی و رمز عبور وارد قسمت پروفایل شوید.

و سپس می توانید در قسمت پروفایل اطلاعات کاربری خود را تغییر دهید


با لاگین کردن در سامانه پنجره واحد  می توانید به بخش های دیگر سایت وارد شوید.

     راهنمای ثبت وب سایت

بعد از انتخاب آیکون ثبت وب سایت، فرم ثبت نام باز شده و کاربران باید نوع شخصیت خود (حقیقی یا حقوقی) را انتخاب کنند.بر اساس نوع شخصیت انتخاب شده کاربر باید فیلدهاي مشخص شده و اطلاعات لازم را تکمیل نماید

بعد از انجام ثبت اطلاعات توسط کاربر, ثبت نام اولیه نهایی شده و ایمیل فعال سازي براي کاربر ارسال میشود

فعال سازي از طریق ایمیلبا انتخاب گزینه ثبت اطلاعات در صفحه ثبت نام یک ایمیل که حاوي لینک تاییدیه است به آدرس ایمیلی که در قسمت قبلی درج گردیده ارسال می شود.


براي فعالسازي نام کاربري می بایست به ایمیل خود مراجعه و بر روي آدرس لینک ارسال شده کلیک شود.
پس از کلیک کاربر بر روي لینک پیام فعالسازي نام کاربري در صفحه باز شده مشاهده خواهد شد.
از این به بعد می توانید با این نام کاربري و رمز عبور وارد سامانه شوید

توجه:در صورتی که ایمیل فعالسازي را دریافت نشد کاربر می تواند در صفحه ورود به سامانه، گزینه ارسال مجدد ایمیل را انتخاب کند. در این


صفحه با ورود مجدد آدرس ایمیل، ایمیل فعالسازي مجددا براي کاربر ارسال می شود

تکمیل فرم اطلاعاتگام نخست پس از اولین ورود به پنل ایجاد شده در سامانه تکمیل اطلاعات کاربران است. در این فرم اطلاعات تکمیل اشخاص و نیز اطلاعات تماس با افراد دریافت می شود .


براي این کار پس از اولین مرتبه ورود باید در صفحه ظاهر شده اطلاعات خواسته شده را به دقت وارد نمایید.
اطلاعات تماس نیز باید به دقت و صحیح وارد شود زیرا در مراحل بعدي هم صحت آنها سنجیده شده و هم راه ارتباطی مدیریت سامانه و نیز کارگروه تعیین مصادیق محتواي مجرمانه با کاربر است.
توجه: از آنجا که این سامانه به سیستم احراز هویت اداره ثبت احوال متصل است اطلاعات وارد شده شامل نام و نام خانوادگی و کد ملی و تاریخ تولد می بایست کاملا مطابق با اطلاعات درج شده در کارت ملی کاربر باشد. )اگر نام خانوادگی کاربر پسوند دارد نیز باید آن را به دقت وارد شود( اگر این کار به درستی انجام نشود امکان تایید و انجام بقیه فعالیت ها وجود ندارد)
 

احراز اطلاعاتپس از اینکه فرم اطلاعات تکمیل گردید و تایید شد در این مرحله می بایست اطلاعات تماس کاربر شامل شماره تلفن ثابت و شماره همراه احراز گردد.


براي این کار کاربر می بایست طبق راهنماي بیان شده در صفحه احراز اطلاعات کدهاي اعلام شده را توسط تلفن ثابت و تلفن همراه خود به سامانه هاي مربوط اعلام نمایید.
توجه: بعد از وارد کردن و ارسال کدها ممکن است مرحله تایید حداکثر  10دقیقه به طول بیانجامد.
توجه: قبل از احراز اطلاعات تماس امکان ادامه فعالیت ها وجود ندارد.

بعد از تایید تلفن همراه و ثابت اطلاعات هویتی شما کاملا تایید شده است و امکان ویرایش اطلاعات در صورت تغییرات براي شما امکان پذیر می شود.

ثبت رسانهبراي این کار کاربرمی بایستی از منوي سمت راست داخل پنل کاربري ثبت رسانه را انتخاب کرده و پس از پر کردن فرم و عنوان و انتخاب نوع رسانه برخط و معرفی دامنه و تایید آنها و پذیرفتن قوانین و تعهدنامه درج شده , رسانه خود را در سامانه اضافه کند.



پس از تکمیل فرم ثبت رسانه براي انجام تایید فنی می بایست از منو سمت راست وارد قسمت رسانه من شده ودر جدول , وارد قسمت عملیات شوید

انجام تاییدیه فنی سایتهارسانههاي اضافه شده در منوي ثبت رسانه )رسانه هاي من( قابل مشاهده خواهند بود. براي اطمینان و راستی آزمایی مالکیت رسانه توسط کاربر، باید از یکی از چهار روش عنوان شده تایید فنی انجام گیرد.


توجه : باید از دستورالعملهاي بیان شده حداقل یکی از آنها انجام شود و گزینه بررسی یا ارسال انتخاب شود
توجه: بررسی این اقدام به صورت سیستمی انجام می شود و از زمان اعمال دستورات توسط کاربر تا زمانی که این تاییدیه توسط سامانه ساماندهی بررسی و تایید شود ممکن است از  3ثانیه تا  5دقیقه به طول بیانجامد

پس از انجام تاییدیه فنی وضعیت جاري رسانه کاربر در صفحه رسانه من »شناسایی شده« تغییر می کند و همچنین کد شامد وکد نشان ملی ثبت تولید میگردد واین کدها در قسمت عملیات قابل مشاهده است.

مراحل درخواست اعطاي لوگوسایت هایی که وضعیت جاري آنها شناسایی شده می باشد می توانند با مراجعه به قسمت عملیات در جدول رسانه من, کد لوگو صادر شده را بارگذاري نمایند و از قسمت انتهاي صفحه درخواست ارزیابی نمایند.


توجه : از شرایط الزامی جهت تاییید لوگو بارگذاري کد لوگو در صفحه اول سایت می باشد.
توجه: در صورتی که مدارکی مرتبط با فعالیت سایت را دارا می باشید در قسمت مجوز بارگذاري نمایید در غیر اینصورت آن قسمت را خالی بگذارید.
وضعیت جاري شما بعد از درخواست لوگو و ارسال براي ارزیابی در حالت  <در حال بررسی>   قرار می گیرید و شما باید منتظر بررسی کارشناس باشید.

نقص مداركدر صورتی که در قسمت وضعیت جاري  <داراي نقص > مشاهده شد وارد قسمت عملیات شده و رفع نقص اطلاعات را بزنید.



در قسمت بالاي صفحه علت نقص مدارك توسط کارشناس ارزیاب اعلام شده است.

مدارك خواسته شده را در پایین صفحه قسمت مجوز بارگذاري نمایید و در صورت نیاز به توضیحات براي کارشناس بررس از قسمت توضیحات براي ارزیاب استفاده نمایید و در اخرثبت نمایید.

پس از رفع نقص و بررسی مجدد ارزیاب و تایید سایت وضعیت جاري تایید نهایی شده و لوگو به رنگ طلایی تغییر می کند.

توجه: کاربران بعد از دریافت لوگو طلایی می توانند کد شامد خود را نیز در آن مشاهده نمایند

تمدید لوگودر صورتی که از اعتبار ذکر شده در لوگو طلایی شما یک هفته کمتر باقی مانده است می توانید به قسمت عملیات در رسانه من وارد شده و دکمه درخواست تمدید را بزنید سپس با توجه به صفحه تذکر باز شده جهت تاریخ اعتبار لوگو مجدد ثبت را زده و در نهایت در خواست شماجهت بررسی مجدد براي تمدید ثبت می شود.


    راهنمای استفاده از خدمات دیجیتال سرآمد

متقاضیان جهت استفاده از این سامانه و به منظور آشنایی با خدمات این حوزه و چگونگی اجرای فرآیندهای مرتبط، می توانند از صفحات راهنمای آن اطلاعات لازم را کسب نمایند. در صورتی که برای بار اول به این سایت مراجعه نموده اید جهت کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی می توانید از صفحات راهنمای گام به گام استفاده نمایید.

در غیر اینصورت می توانید:

1- با استفاده از خدمات جستجوی این سامانه، مطلب یا موضوع مورد نظر را پیدا کنید. بدين منظور در گزینه  جستجو  كه در تمامي صفحات موجود است عبارت مورد نظر خود را تايپ نمایید.

2- از پيوندهاي موجود در منوی سمت راست و یا گزینه های زير جهت هدايت به صفحات مورد نياز خود استفاده نماييد.