تبلیغات اینستاگرام
ads.fileon.ir

چگونه اس ام اس بانک مسکن را غیر فعال کنیم

نویسنده : سمانه KZ | زمان انتشار : 02 فروردین 1401 ساعت 13:27

سرویس پیام کوتاه بانک مسکن

1-ابتدا مشتري به شعبه مورد نظر خود مراجعه و با ارائه كارت شناسائي معتبر و تحويل فتوكپي قبض شماره تلفن همراه خود اقدام به تكميل فرم درخواست خدمات sms مي نمايد.


2-مشتري پس از احراز هويت توسط مسئولين شعبه اقدام به معرفي حساب بانكي خود و در صورت نداشتن حساب اقدام به افتتاح حساب قرض الحسنه جاري يا پس انداز يا سرمايه گذاري كوتاه مدت مي نمايد.


3-پس از امضاي قرارداد داخلي و دريافت رمز اوليه اين امكان براي مشتري فراهم خواهد شد كه در صورت وجود هر تراكنش در شعبه آخرين مانده با گردشهاي مورد نظر به شماره تلفن همراه ارسال گردد.


4-مشتري از طريق سيستم تلفن بانك مي تواند به دفعات به بخش خدمات پيامهاي كوتاه مراجعه و با فعال يا غير فعال نمودن سرويس sms اقدام به توقف يا ارسال گردشهاي حساب به تلفن همراه خود نمايد.

ارائه مدارک و نحوه تقاضای مشتریان جهت استفاده از سرویس های ویژه

مشتریان جهت استفاده از سرویس  فوق باید در اولین مراجعه به یکی از شعب بانک مسکن اقدام به افتتاح حساب و یا در صورت داشتن حساب  ، آن را به شعبه معرفی نمایند .

لازم به ذکر است در زمان تکمیل نمودن فرم قرارداد  ، معرفی نمودن شماره حساب بانکی جهت پرداخت قبوض یا انتقال وجه  ، ارائه نمودن اصل و فتوکپی دفترچه بازپرداخت اقساط  یا فتوکپی آخرین رسید اخذ شده از دستگاه خوددریافت جهت پرداخت قسط ، اصل فتوکپی قبض تلفن همراه جهت سرویس پیام های کوتاه (sms) ، آدرس دقیق پست الکترونیکی جهت ارسال گردش حساب به آدرس اینترنتی و ارائه مدارک معتبر جهت احراز هویت متقاضی ضروری است .

انتقال وجه بین حساب های بانکی در یک شعبه 1-ابتدا مشتري به شعبه مورد نظر خود مراجعه و با ارائه كارت شناسائي معتبر اقدام به تكميل فرم درخواست پرداختهاي غير حضوري از طريق شعب مي نمايد.

2-مشتري پس از احراز هويت توسط مسئولين شعبه اقدام به معرفي حساب بانكي خود مطابق فرم های تدوین شده در شعبه می نمایند و در صورت نداشتن حساب اقدام به افتتاح حساب قرض الحسنه جاري يا پس انداز يا سرمايه گذاري كوتاه مدت مي نمايد.

3-پس از تکمیل فرم و امضاء قرارداد داخلي و دريافت رمز اوليه اين امكان براي مشتري فراهم مي گردد كه كليه پرداختهاي قبوض خود را بدون مراجعه به شعبه در هر ساعاتي از شبانه روز از طريق سيستم تلفن بانك پرداخت نمايد.

4-چنانچه مشتري در وقت اداري از طريق تلفن بانك اقدام به كسر از حساب و پرداخت قبض (برق –تلفن –تلفن همراه –گاز و آب ) خود نمايد سيستم عمليات مورد نظر را پس از كنترلهاي لازم در انتهاي همان روز (پايان روز) بطور اتوماتيك ثبت خواهد نمود و اگر مشتري در وقت غير اداري يا ايام تعطيل اقدام به كسر از حساب و پرداخت قبوض خود نمايد ، سيستم پس از كنترلهاي لازم عمليات درخواستي را در ابتداي اولين روز كاري شعبه ( آغاز روز ) بطور اتوماتيك در سيستم ثبت خواهد نمود.

 دریافت رمزسيستم تلفن بانك مسكن داراي دو نوع رمز جداگانه مي باشد :

الف - رمز ورود به سیستم جهت اخذ خدمات عمومی از قبیل اعلام آخرین موجودی -3 گردش آخر حساب - وضعیت چک و دریافت فکس و .....

ب-رمز پرداخت غير حضوري جهت پرداخت های مالی و خدمات ویژه از قبیل پرداخت قبوض - پرداخت اقساط - انتقال وجه بین حساب های بانکی، درخواست صدور دسته چک ، فعال یا غیر فعال نمودن سرویس های SMS و اینترنت

 >>رمزاولیه ورود به سيستم در اولين مراجعه،  به شعبه پس از احراز هويت توسط مسئولين شعبه از سيستم رايانه اي استخراج و در اختيار شما قرار مي گيرد به نحوی که می توانید پس از دریافت رمز اولیه در اولین فرصت با سیستم تلفن بانک تماس گرفته و با ورود به بخش تغییرات رمز ، شماره رمز خود را به دلخواه تغییر دهید .  مسوولیت حفظ و نگهداری رمز به عهده صاحب حساب خواهد بود.

>> رمز دوم مربوط به پرداخت های غیر حضوری و مالی می باشد که در اختیار شعبه نبوده و توسط شما تولید می شود ؛ به طوری که با فعال شدن یکی از سرویس های ویژه ، رمز غیر حضوری به طور اتوماتیک فعال می شود . شما باید در اولین فرصت با سیستم تلفن بانک تماس حاصل نموده و با ورود به بخش تغییرات رمز ، شماره رمز غیر حضوری خود را در 5 رقم از طریق دکمه های شماره گیر تلفن در سیستم وارد کنید .

نحوه دسترسی به گردش های غیر حضوری تلفن بانک (اقساط – قبوض – انتقال وجه )پس از امضا قرارداد داخلی و دریافت رمز ولیه از شعبه این امکان برای مشتری فراهم می گردد که کلیه پرداخت های مورد نظر از قبیل ( واریز وجه ،پرداخت قسط ، پرداخت قبوض ) بدون مراجعه به شعبه در هر ساعاتی از شبانه روز از طریق سیستم تلفن بانک انجام شود.

ـ چنانچه مشتری در وقت اداری از طریق تلفن بانک به کسر از حساب و پرداخت ( کلیه قبوض - اقساط - انتقال وجه ) خود اقدام نماید ؛ سیستم عملیات پرداخت را پس از کنترل های لازم در انتهای روز کاری شعبه ( پایان روز ) به طور اتوماتیک ثبت خواهد نمود و اگر مشتری در وقت غیر اداری یا ایام تعطیل به کسر از حساب و پرداخت سرویس های مذکور اقدام نماید ، سیستم پس از کنترل های لازم ، عملیات درخواستی را در ابتدای اولین روز کاری شعبه ( آغاز روز ) به طور اتوماتیک در سیستم ثبت خواهد نمود.

ـ در پایان هر روز اطلاعات کلیه پرداخت ها قبوض مشترکین در سراسر کشور که از طریق سیستم تلفن بانک در شعب انجام می پذیرد پس از استخراج ، در مرکز تجمیع و طی مقاطع مختلف زمانی به سازمان های ذیربط ارسال خواهد شد.

ـ با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با شرکت های صادر کننده قبض مشترکین ، شماره اسناد ثبت شده در سیستم برای بانک به عنوان رسید تلقی شده و علاوه بر آن شماره دیگری با عنوان شماره پیگیری به مشتری اعلام می گردد . شماره مذکور به عنوان رسید دوم برای سازمان های ذیربط محسوب می شود.

همچنین به اطلاع میرساند کلیه پرداخت های غیر حضوری و مالی در سایت اینترنتی بانک مسکن فابل استخراج بوده و علاوه بر آن در صورت مراجعه هر زمان مشتری  به شعبه ، می تواند جهت پرداختهای غیر حضوری خود رسید ( ثبت ماشینی )دریافت نماید.

ـ توصیه می گردد به هنگام پرداخت یا جلوگیری از اشتباهات احتمالی شماره های شناسه قبض و شناسه پرداخت را روی برگه ی قبض خوانده و در سیستم وارد کنید . در غیر این صورت مسوولیت مغایر بودن اطلاعات مندرج روی قبض با اطلاعات ثبت شده در سیستم به عهده مشتری خواهد بود.



► حساب سپرده سرمایه گذاری ممتـــاز
کارت های بانک مسکن ◄