چگونه در سایت نهاد ثبت نام کنیم
نویسنده : سمانه KZ | زمان انتشار : 20 مهر 1398 ساعت 18:56
پرسش از شما جواب از ما
28 اردیبهشت 1395
به سایت مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان خوش آمدید. سوالات متداول برگرفته از پرسشهایی است که کاربران در هنگام استفاده از سایت برایشان ایجاد میشود. سعی ما بر این است که تمامی سوالات شما را پاسخگو باشیم.
اگر به نظر شما دوست عزیز سوالاتی باقی مانده که در پرسشهای ذیل جای آن خالیست حتما با ما در میان بگذارید.
فراموش نکنید هدف ما کسب رضایت شماست. ما را در این مسیر راهنمایی کنید.
ثبت نام در سامانه
برای ثبت نام در سامانه اینجا کلیک کنید
شما قبل از ثبت نام باید موارد زیر را آماده کنید :
- کدملی
- پست الکترونیک
- شماره همراه
- دانشگاه محل تحصیل خود
نکته : چون بسیاری از خدمات سایت مبتنی بر نوع دانشگاه انتخابی شما می باشد پس در وارد کردن نام دانشگاه خود دقت نمایید تا سرویس مطلوب به شما ارائه شود.
ممکن است نام دانشگاه شما در لیست زمان ثبت نام وجود نداشته باشد که در این صورت لینک زیر را ببینید:
- اتباع خارجی :
- دانشجویانی که جزو اتباع خارجی می باشند «نام نام خانوادگی،نام دانشگاه، پست الکترونیک و شماره همراه »خود را برای به آدرس el@nahad.ir ارسال نمایید و حتما ذکر فرمایید که از اتباع دیگر کشورها می باشید .
تذکر :
در هنگام ثبت نام ممکن است سامانه پیغام دهد که "کدملی" یا "پست الکترونیک "شما در سامانه موجود است که می تواند به دلایل زیر باشد :
1.شما قبلا در سامانه ثبت نام کرده باشید و به یاد نداشته باشید و تلاش دارید دوباره ثبت نام کنید.
2.شما قبلا در سامانه های un.nahad.ir یا lms.nahad.ir ثبت نام کرده باشید.
3.ایمیل شما قبلا در سامانه توسط خود شما یا کسی دیگری استفاده شده باشد.
4.شما در برنامه های چون عتبات دانشجوییُ عمره دانشجوییُ ازدواج دانشجویی یا ضیافت اندیشه استادان یا دانشجویی شرکت کرده باشید.
راه حل :
کاربر گرامی در همه مراحل 1 تا 4 نام کاربریتان کدملی شما می باشد
- در موارد 1 و 2 و 3 در صورت به یادنیاوردن رمز عبور خود می توانید از روش های زیر استفاده کنید :
- از طریق بخش فراموشی رمز عبور خود در هنگام ورود به سایت از سیستم بخواهید که رمز عبور را برای شما ارسال کند.
- در صورت عدم دریافت پاسخ از روش اول با ایمیل el@nahad.ir مکاتبه کرده و درخواست رمز نمایید. توجه کنید در هنگام ارسال ایمیل «نام نام خانوادگی، کدملی، پست الکترونیک و شماره همراه » خود را برای ما ارسال نمایید.
- در مورد 4 احتمالا رمز عبور شما شماره همراه شما در زمان ثبت نام عتبات،عمره،ازدواج، ضیافت اندیشه استادی یا دانشجویی است که می توانید چک کنید.
- در صورتیکه این راه حل کارآمد نبود با ایمیل el@nahad.ir مکاتبه کرده و درخواست رمز نمایید. توجه کنید در هنگام ارسال ایمیل نام نام خانوادگی، کدملی، پست الکترونیک و شماره همراه خود را برای ما ارسال نمایید.
چگونه میتوانم در دروس ثبت نام کنم؟
برای مشاهده شیوه نامه ثبت نام در دروس اینجا کلیک کنید.
آیا میتوانم بدون ثبت نام دروس را بگذارنم؟
گرچه میتوانید برای آشنایی با دروس بدون ثبت نام جلسات اول هر درس را مشاهده کنید اما پیشنهاد ما به شما این است که با ثبت نام در دروس از مزایای آن نیز برخوردار شوید.
چه مزایایی در صورت ثبت نام در دروس و گذراندن آنها برای کاربر وجود دارد؟
در صورت ثبت نام و گذراندن دروس شما میتوانید گواهی پایان دوره مربوط به هر درس را دریافت کنید. علاوه بر این با گذراندن هر درس امتیازی در سایت به شما داده میشود که میتوانید از آن برای شرکت در قرعه کشی(کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، مشهد مقدس، تبلت و....) استفاده نمایید.
نام کاربری و رمز عبور خود را از یاد بردهام.
روش اول :
- در سایت ec.nahad.ir بر روی گزینه ورود کلیک میکینیم.
- در صفحه باز شده ،" رمز عبور خود را فراموش کرده ام " را انتخاب می کنیم
- فرآیند بازیابی را شروع می کنیم
- نام نام خانوادگی کدملی پست الکترونیک و شماره همراه خود را به el@nahad.ir ارسال کنید
- در عنوان ایمیل ارسالی خود، فراموشی رمز عبور را وارد کنید
تذکر: لطفا ایمیل ارسالی شما با ایمیل ثبت نامی شما یکسان باشد.
هر دوره آموزشی از چه بخشهای تشکیل شده است؟
هر دوره آموزشی متشکل از چندین جلسه درسی است و هر جلسه درسی دارای شش قسمت است.
1. دریافت فایل پیش مطالعه درس در قالب یک فایلPDF
2. مشاهده محتوای آموزشی در قالب انیمیشن اسکورم فلشی با فرمتSWF که با نصب بودن فلش پلیر بر روی مرورگر شما قابل مشاهده است
3. خلاصه نویسی درس به عنوان تکلیف آموزشی (در این قسمت شما بایستی خلاصهای از مهمترین مطالبی را که در این جلسه آموزشی فراگرفتهاید به قلم خود برای ما نگارش کنید)
4. تالار هماندیشی (در آن درباره موضوعات مرتبط با آن جلسه آموزشی به بحث و تبادل نظر میپردازند)
5. خودآزمایی (چند سوال چهارگزینهای از مطالب درس است که پاسخ به آنها و کسب حدنصاب نمره از آن الزامی است)
6. دریافت فایل محتوای آموزشی( برای مواقعی که فرصت ندارید جلسات را بصورت آنلاین تماشا کنید و میخواهید کل جلسه درس را بر روی رایانهی خود ذخیره کرده و بعدا مشاهده نمایید.)
آیا نیاز به نصب نرم افزار خاصی برای شرکت در کلاسهای درس هست؟
1. استفاده از مرورگر internet explorer( بالاتر از نسخه 8)
2. نصبAdobe Flash Player
3. نصب Adobe Acrobat Reader
راهنمایی:میتوانید در صفحه اصلی سایت از قسمتابزار مورد نیازاین نرم افزارها را دریافت و نصب نمایید.
در قسمت مطالعه درس دسترسی به محتوای آموزشی(اسکورم) ندارم. برای مطالعه درس چه باید کرد؟
از نصب کامل و صحیح نرم افزارهای ذکر شده در بالا بر روی سیستم خود اطمینان حاصل نمایید، چنانچه باز هم در دیدن محتوای جلسات مشکل دارید میتوانید از سایر راههای مطالعه درس(جزوه درس، دسترسی و دانلود فایل آفلاین درس) که در هر جلسه در اختیار شما قرار گرفته است استفاده نمایید. چنانچه باز هم مشکل شما بر طرف نشد از طریق ارسال پیام الکترنیکی به ایمیلel@nahad.irبه کارشناسان یا تماس با تلفنهای مرکز مشکل خود را مطرح کرده و از کارشناسان مرکز راهنمایی بگیرید.
مدت زمان لازم جهت گذراندن هر دوره چه ميزان است؟
هر کاربر از زمان شروع یک دوره آموزشی سه ماه فرصت دارد تا جلسات آن دوره آموزشی را طی کرده و دوره را به پایان برساند.
اگر در خودآزمایی حدنصاب لازم را بدست نیاوردم، چه کنم؟
در صورتی که در هر دو بار خودآزمایی حداقل نمره را کسب نکردهاید مراحل زیر را طی کنید :
- برای شرکت در آزمون مجدد وارد درس شوید
- روی آزمونی که افتاده اید کلیک کنید
- فرآیند درخواست آزمون مجدد به طور خودکار برای شما فعال خواهد شد
- بعد از اتمام فرآیند شما مجاز به دوبار شرکت در آزمون خواهید شد.
برای ارتقا نمره خود در آزمون چه کنم ؟
- از صفحه اصلی کاربری خود وارد بخش آزمون مجدد شوید .
- درس و جلسه خود را انتخاب کنید
- بعد از اتمام فرآیند آزمون مجددا برای شما باز خواهد شد .
آيا مي شود خودآزمايي را در زمان ديگری انجام داد؟
هرچند شرکت در خودآزمایی درس و کسب حدنصاب نمره از آن برای اجازه دسترسی به جلسه بعدی ضروری است ولی لازم نیست کاربر حتما بلافاصله پس از مشاهده محتوای درس در آزمون شرکت کند بلکه میتواند بین آنها فاصله بیاندازد و شرکت در آزمون را در زمان دیگری انجام دهد.
بعد از موفقیت در آزمون جامع به منظور دریافت گواهي درس چه باید کرد؟
برای دریافت گواهینامه نیاز به ارسال مدارک نیست .
فقط کافیست روی لینک های زیر کلیک کنید :
همچنین می توانید پس از ورود به سایت در قسمت سوابق آموزشی ، از بخش گواهینامه های آموزشی آن را دریافت کنید.
اگر موفق به دریافت گواهی درس نشدم، چه کنم؟
برای دریافت گواهینامه درس شما باید در آزمون پایانی یا جامع درس حداقل 59 درصد امتیاز را کسب کنید.
اگر بعد از گذراندن آزمون جامع و کسب حداقل امتیاز لازم همچنان لینک گواهی پایان درس برای شما فعال نشد با همکاران ما از طریق ایمیل el@nahad.ir درخواست خود را مطرح کنید تا در اسرع وقت گواهی شما صادر شود.
کاربر گرامی در صورت نبودن نام دانشگاه شما در لیست ثبت نام ، موارد زیر را به ترتیب به آدرس
نام استان / نام شهر / نام دانشگاه
به عنوان مثال : تهران / شهرری / آزاد یادگار امام
ارسال نظرات