تبلیغات اینستاگرام
ads.fileon.ir

confirm در اینستاگرام چیست

نویسنده : سمانه KZ | زمان انتشار : 19 اردیبهشت 1398 ساعت 19:52

رسانه کلیک – اگر می‌خواهید با زیر و بم اینستاگرام و تمامی ویژگی‌های مربوط به آن آشنا شوید، این مطلب را بخوانید. در ادامه شما را با همه اصطلاحات اینستاگرام آشنا می‌کنیم.

اینستاگرام در حال حاضر به عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی موجود به حساب می‌آید و کاربران زیادی را جذب خودش کرده است. درجه محبوبیت این شبکه اجتماعی به حدی بوده که اپلیکیشن آن تقریبا در تمامی تلفن‌های هوشمند به صورت نصب شده یافت می‌شود (آموزش کامل ساخت اکانت اینستاگرام).

اینستاگرام از زمان معرفی تا امروز، پیشرفت فراوانی داشته و هر بار به طور منظم با دریافت آپدیت‌های مختلف، قابلیت‌های جدیدی را به کاربران ارایه می‌کند. همین موضوع، شناخت کامل اینستاگرام و همه توانایی‌هایش را دشوارتر از قبل کرده و باعث شده تا کاربر با اصطلاحات ناآشنایی در محیط این شبکه اجتماعی مواجه شود. از این رو تصمیم داریم در این مطلب به طور جامع شما را با تمامی اصطلاحات اینستاگرام آشنا کنیم تا دیگر هیچ موردی درباره این اپ برایتان ناشناخته نباشد. همراه ما باشید.

پست (Post)

یکی از پایه‌ترین اصطلاحات اینستاگرام «پست» بوده که میان کاربران فراوان استفاده می‌شود. به هر مطلبی که در اینستاگرام منتشر می‌شود، پست می‌گویند. پست می‌تواند به صورت عکس، فیلم یا تصاویر متحرک باشد و به نوعی مرکز اصلی فعالیت کاربران در این شبکه اجتماعی محسوب می‌شود. با باز کردن اپلیکیشن اینستاگرام پست‌های منتشر شده توسط فالووینگ‌ها برایتان نمایش داده می‌شود. پست‌هایی که منتشر می‌کنید، در دسترس فالوورهایتان قرار می‌گیرد.

فید (Feed)

فید در واقع همان صفحه هوم در اینستاگرام بوده که شامل پست‌ها و استوری‌ها می‌شود. کاربران معمولا با فید اینستاگرام بیشتر از هر بخشی سر و کار دارند.

فیلتر (Filter)

فیلتر همان افکت‌های رنگی است که برای انتشار عکس‌ و فیلم در دسترس کاربر قرار می‌گیرد. از این فیلترها برای زیبایی بیشتر پست‌ها استفاده می‌کنند.

لایک کردن (Like)

اگر پستی در اینستاگرام نظر شما را جلب کرد، می‌توانید با کلیک روی آیکون قلب آن را لایک کنید. امکان لایک کردن پست با دوبار تپ روی عکس و ویدیوی منتشر شده هم وجود دارد. سایر فالوورها با کلیک روی تعداد لایک‌ها، از افرادی که پست را لایک کرده‌اند باخبر می‌شوند. تعداد لایک‌های یک پست به معنای محبوبیت آن خواهد بود؛ به همین دلیل هم نوعی رقابت در این زمینه بین کاربران اینستاگرام ایجاد شده است.

کامنت گذاشتن (Comment)

اگر می‌خواهید نظر خود را درباره یک پست بیان کنید، می‌توانید از بخش کامنت استفاده کنید. صاحب پست و سایر فالوورهایی که به صفحه دسترسی دارند، می‌توانند کامنت شما را ببینند.

لایک کردن کامنت و پاسخ دادن به کامنت

صاحب پست و فالوورها می‌توانند کامنت‌ها را بخوانند و در صورت لزوم آن‌ها را لایک کنند و یا به هرکدام پاسخ دهند.

بستن کامنت (Turn Off Commenting)

بستن کامنت در اینستاگرام به معنای غیرفعال کردن این بخش در پست‌ها است. با این کار دیگر افراد قادر به گذاشتن کامنت در پست‌های مشخص شده نخواهند بود.

شر کردن (Share)

Share کردن یکی از اصطلاحات اینستاگرام بوده که برای اشتراک گذاری پست‌، صفحه پروفایل و استوری با افراد دیگر به کار می‌رود.

کپشن (Caption)

کپشن به متنی گفته می‌شود که پایین هر پست قرار می‌گیرد.

پروفایل (Profile)

صفحه‌‌ای که پست‌های شخصی‌تان در آن قرار گرفته، پروفایل نامیده می‌شود. در پروفایل اطلاعات دیگری مانند بیوگرافی و تعداد فالوورها هم نمایش داده می‌شود.

فالو (Follow)

فالو به معنای دنبال کردن صفحات مختلف است. برای اینکه به لیست دنبال کنندگان اکانت خاصی وارد شوید، باید صفحه مورد نظرتان را فالو کنید.

فالو بک ( Follow Back)

اگر فردی شما را در اینستاگرام دنبال کند و طی آن شما هم فرد را فالو کنید، در واقع شخص را فالو بک کرده‌اید. فالو بک یکی از پر استفاده‌ترین اصطلاحات اینستاگرام محسوب می‌شود.

فالوور (Followers)

یکی از اصطلاحات اینستاگرام که برای کاربران بسیار پراهمیت بوده، فالوور است. فالوور به تعداد دنبال کنندگان یک صفحه در اینستاگرام گفته می‌شود و تعداد بالای آن به معنای محبوبیت بیشتر صفحه خواهد بود.

فالووینگ (Following)

این اصطلاح اینستاگرام از نظر معنایی دقیقا مقابل فالوور قرار می‌گیرد و نشان دهنده تعداد اکانت‌هایی است که فرد در اینستاگرام دنبال می‌کند.

K (کا) در فالوور و فالووینگ

K به معنای هزار بوده و اینستاگرام در بخش فالووینگ و فالوور صفحات از آن استفاده می‌کند. برای مثال اگر صفحه‌ای 4.5K فالوور داشته باشد، در واقع   4500 دنبال کننده دارد. در این وضعیت ارقام دهگان به بعد نمایش داده نمی‌شود.

صفحه پرایوت (Private) و پابلیک (Public)

به اکانت‌هایی که در حالت خصوصی قرار دارند و برای دسترسی به آن‌ها باید تایید صاحب صفحه را دریافت کرد، پرایوت گفته می‌شود. صفحات پابلیک آزاد هستند و افراد می‌توانند حتی بدون فالو کردن، به محتوای آن‌ها دسترسی داشته باشند. برای فالو کردن صفحات پابلیک نیاز به تایید صاحب پیج نیست (چطور اکانت اینستاگرام خود را در حالت خصوصی (Private) قرار دهیم؟).

بلاک کردن (Block)

در صورتی که فردی را در اینستاگرام بلاک کنید، از لیست فالوور و فالویینگ هم خارج می‌شوید. علاوه بر این، فرد بلاک شده نمی‌تواند به صفحه شما دسترسی داشته باشد و تنها راه برای مشاهده شدن پیج، آنبلاک کردن خواهد بود.

ریپورت کردن (Report)

ریپورت این امکان را به کاربران اینستاگرام می‌دهد تا صفحات غیرمجاز را گزارش دهند. اینستاگرام با دریافت گزارش، صفحه مورد نظر را بررسی کرده و در صورت دریافت ریپورت‌های متعدد، برای بستن پیج اقدام می‌کند.

ریکوئست دادن (Request)

در صورتی که می‌خواهید صفحه‌ای را فالو کنید، باید به آن درخواست فالو یا ریکوئست بدهید. برای اینکار باید وارد صفحه فرد مورد نظر شوید و روی Follow کلیک کنید تا عنوان دکمه آن به Requested  تغییر کند. افرادی هم که قصد فالو کردن صفحه شما را دارند، باید به شما ریکوئست بدهند و بعد از تاییدتان وارد لیست دنبال کنندگان‌ شوند.

کانفریم کردن (Confirm)

اگر شخصی به شما درخواست فالو بدهد، می‌توانید آن را با گزینه Cofirm تایید یا با Decline رد کنید.

بایو (Bio)

بایو که توسط برخی کاربران با عنوان «بیو» هم شناخته می‌شود، یک نوشته‌ چند کلمه‌ای است که افراد برای معرفی خود در پروفایل قرار می‌دهند. بایو هم مانند فالوور و فالووینگ به همه نشان داده می‌شود.

آی‌دی (ID) یا یوزرنیم (Username)

آی‌دی یکی دیگر از پرکابردترین اصطلاحات اینستاگرام بوده و برای ارتباط افراد در این شبکه اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. آی دی هر کاربر با دیگری متفاوت بوده و افراد برای وارد شدن به صفحات مختلف، باید از آن استفاده کنند. دسترسی به صفحات از طریق آیدی به دو صورت قرار دادن آن در انتهای آدرس اینستاگرام مانند Instagram.com/ID و نوار جستجو امکان پذیر است.

منشن کردن (Mention)

در صورتی که فردی در پست، استوری یا کامنت، آیدی شما را به صورت ID@ قرار دهد، اصطلاحا شما را منشن کرده است. افراد برای اینکه به شما اشاره کنند یا بخواهند نظرتان را به پست خاصی جلب کنند، شما را مشن می‌کنند. فرد منشن شده از طریق اعلان در اینستاگرام متوجه این موضوع می‌شود.

تگ کردن (Tag)

تگ کردن دراینستاگرام مشابه اصطلاح قبل بوده، با این تفاوت که فقط برای عکس‌ها به کار برده می‌شود. برای مثال اگر در عکس گروهی شخصی حضور داشته باشید، آن فرد برای نشان دادن حضورتان، با قرار دادن آی‌دی در تصویر شما را تگ می‌کند.

ذخیره پست‌ها (Save to Collection)

Save to Collection یکی از ویژگی‌های نسبتا جدید اینستاگرام بوده که توسط آن می‌توان پست‌ها را در یک محل خاص جمع آوری کرد و به آن‌ها دسترسی داشت (آموزش ساخت کالکشن در اینستاگرام).

دایرکت (Direct)

اصطلاح دایرکت فرستادن به معنای ارسال پیام توسط اینستاگرام است. دایرکت بخشی است که در آن کاربران اینستاگرام می‌توانند با هم در ارتباط باشند و از این طریق به ارسال پیام متنی، عکس، پست و استوری بپردازند (چطور از دایرکت اینستاگرام به صورت حرفه‌ای استفاده کنیم؟).

هشتگ (Hashtag)

هشتگ (#) حاوی برچسبی است که افراد برای شناخته شدن بهتر پست از آن استفاده می‌کنند. برای مثال اگر می‌خواهید عکسی از پیتزا منتشر کنید، می‌توانید از Food# استفاده کنید تا پست شما بهتر دیده شود. استفاده از هشتگ برای پست، استوری و بایو آزاد است.

استوری (Story)

توسط قابلیت استوری اینستاگرام می‌توان عکس، فیلم و تصاویر متحرک را برای مدت زمان محدود منتشر کرد. استوری‌ها برای 24 ساعت در اینستاگرام قرار می‌گیرند و در این مدت، فالوورها می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند (آموزش استفاده از قابلیت استوری اینستاگرام).

میوت کردن (Mute)

Mute کردن استوری و پست به معنای بی‌خبر ماندن از انتشار محتواهای جدید است. برای مثال در صورتی که نمی‌خواهید از گذاشتن استوری شخص خاصی مطلع شوید، می‌توانید اکانت شخص را Mute کنید (چگونه بدون آنفالو کردن، از نمایش پست‌‌های برخی افراد در فید اینستاگرام خود جلوگیری کنیم؟).

بومرنگ (Boomrang)

بومرنگ تصویر متحرکی است که از تکرار چند فریم کوتاه ایجاد می‌شود. قابلیت بومرنگ به طور پیش فرض در بخش استوری قرار گرفته است. برای استفاده از بومرنگ در پست‌های معمولی، باید اپلیکیشن اختصاصی اینستاگرام را دانلود و نصب کنید.

فوکوس (Focus)

فوکوس یکی دیگر از اصطلاحات اینستاگرام بوده که به بخش استوری مربوط می‌شود. با این قابلیت سوژه از پس زمینه جدا شده و از این طریق و می‌توان به ثبت تصاویر پرتره پرداخت (چگونه با اپلیکیشن اینستاگرام عکس‌های پرتره بگیریم؟).

لایو (Live)

با استفاده از قابلیت لایو در اینستاگرام می‌توان به صورت زنده به ضبط ویدیو پرداخت. در این حالت فالوورها می‌توانند به صورت بیننده به لایو وارد شوند. امکان ارسال کامنت و لایک در بخش لایو هم موجود است (چطور قابلیت Live اینستاگرام را فعال کنیم؟).

اضافه شدن به لایو (Join to Live)

قابلیت گذاشتن لایو به صورت دونفره در اینستاگرام موجود است. با توجه به این قابلیت شما می‌توانید برای اضافه شدن به لایو افراد درخواست دهید و یا افراد جدید را به لایو خودتان بیاورید.

فیلتر چهره (Face Filters)

فیلتر چهره به شکلک‌هایی گفته می‌شود که روی چهره قرار می‌گیرند. دسترسی به این فیلترها از بخش استوری اپلیکیشن اینستاگرام امکان پذیر است.

استیکر (Stickers)

استیکر یکی از اصطلاحات اینستاگرام در بخش استوری بوده که توسط آن می‌توان راحت‌تر به بیان احساسات پرداخت. استیکرهای اینستاگرام شکل‌های گوناگونی دارند و کارایی برخی از آن‌ها کاملا متفاوت است. گذاشتن موزیک در استوری، نظر سنجی، لوکیشن و مواردی از این قبیل، توسط استیکرها امکان پذیر است (چگونه در استوری اینستاگرام خود موزیک قرار دهیم؟).

هاید کردن استوری (Hide Story)

هاید کردن استوری به معنای پنهان کردن آن از برخی اکانت‌های خاص است. این ویژگی توسط گزینه …Hide Story From در منوی تنظیمات اینستاگرام در دسترس است (آموزش عدم نمایش استوری های اینستاگرام برای بعضی از کاربران).

هایلایت کردن استوری (Highlight)

 در صورتی که می‌خواهید استوری‌تان بیشتر از 24 ساعت در دسترس فالوورها باشد، می‌توانید از قابلیت هایلایت استفاده کنید (چگونه استوری خود را در اینستاگرام بیشتر از یک روز نگه داریم؟).

اکسپلور (Explore)

در بخش اکسپلور اینستاگرام، پست‌های پیشنهادی این شبکه اجتماعی به کاربر نشان داده می‌شود. نمایش این پست‌ها بر اساس علایق شما، فالووینگ‌ها و فالوورهایتان است.

جستجو (Search)

نواری در اینستاگرام برای برای جستجو بین اکانت‌ها، تگ‌ها و مکان‌ها موجود بوده که کاربر را در یافتن موارد مورد نیازش کمک می‌کند.

اکانت بیزینسی (Business Account)

کاربر می‌تواند با تبدیل اکانت معمولی به اکانت بیزینسی، از قابلیت‌های اختصاصی اینستاگرام در زمینه فروش محصول و تجارت الکترونیکی استفاده کند. اکانت بیزینسی فقط در حالت Public قابل فعال سازی است (چطور اکانت تجاری اینستاگرام بسازیم؟).

آی‌جی تی وی (IGTV)

آپلود فیلم در اینستاگرام در حالت معمولی محدودیت زمانی داشته و کاربر قادر به آپلود ویدیوهای بیشتر از یک دقیقه در اکانتش نیست. با آمدن قابلیت IGTV می‌توان فیلم‌های طولانی‌تری را در اینستاگرام قرار داد (چطور در اینستاگرام فیلم‌های بیشتر از یک دقیقه آپلود کنیم؟).

تماس تصویری (Video Call)

اینستاگرام در جدیدترین آپدیتش قابلیت تماس تصویری را به کاربر ارایه می‌کند و افراد می‌توانند از این طریق با هم در ارتباط باشند. در تماس تصویری اینستاگرام به صورت گروهی تا چهار نفر به صورت همزمان را پشتیبانی می‌شود (چگونه با اینستاگرام تماس تصویری بگیریم؟).

نظر شما در رابطه با موارد معرفی شده در این مطلب چیست؟ آیا شما با همه اصطلاحات اینستاگرام آشنایی دارید؟