تبلیغات اینستاگرام
ads.fileon.ir

روانشناسی رنگ قهوه ای در دکوراسیون

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 02 تیر 1398 ساعت 09:37

رنگ قهوه ای، رنگ زمین و درختان و رنگ، كوه و تپه ها است و چون خاک غنی و بارور می باشد. رنگ قهوه ای به فرد حس تازگی و طبیعی بودن می بخشد هر چند که گاهی نیز می تواند نشانگر پیچیدگی باشد.

رنگ قهوه ای، رنگی گرم و خنثی است كه احساس آسایش، راحتی و امنیت را به وجود می آورد. رنگ قهوه ای برانگیزاننده حس قدرت و اطمینان پذیری است. این رنگ باعث می گردد كه انسان در قبال جامعه بینشی نوین و متعادل پیدا كرده و عزم انسان را در انجام كارها تقویت می بخشد. رنگ قهوه ای در محیط كار، می تواند احساس دوست داشتن نسبت به امور مختلف را به وجود آورد. از نظر روانشناسی، رنگ قهوه ای باعث می شود افراد واقع بینانه تر فكر كنند و حس وظیفه شناسی بیشتری نسبت به تصمیمات خود نشان دهند.

قهوه ای و رنگ های خنثی، بهترین مثال ممکن از طبیعت هستند که بسیار در طراحی ها استفاده می شوند. مثلا برای پس زمینه طرح، به عنوان رنگ تاکید کننده و برای رنگ متون استفاده می شود. همچنین در ترکیب با رنگ های دیگر برای ایجاد افکت های زیبا استفاده می شود.

چکیده خصوصیات رنگ قهوه ای:
1- قهوه ای خیلی کمرنگ آرامش، پاکی و ظرافت را القا می کند.
2- قهوه ای کمرنگ (میانه) خستگی، کسلی و حفاظت را القا می کند.
3- قهوه ای تیره استحکام، راحتی و تجربه را القا می کند.

رنگ قهوه ای در دکوراسیونقهوه ای همیشه مد است. همین موضوع سبب می شود که در دکوراسیون داخلی زیاد از آن استفاده شود. در دکوراسیون داخلی منازل اکثر ایرانی ها تم رنگ قهوه ای بسیار به کار رفته است. رنگ قهوه ای شاید به نظر شما در دکوراسیون داخلی یک رنگ بی روح و کسل کننده باشد، اما این رنگ دراماتیک قابلیت انعطاف پذیری فوق العاده ای با سایر رنگ ها دارد. نکته جالب در مورد طیف رنگ های قهوه ای، این است كه این رنگ ها در كنار هم تركیب خوبی ایجاد می كنند، به همین دلیل استفاده از این رنگ ها كاری مطمئن و ساده است.

قهوه ای یعنی منسوب به قهوه و رنگی شبیه به قهوه برشته است. اگر یک قهوه خور حرفه ای باشید کافی است اسپرسوی تیره و موكای غنی را با كارامل طلایی و شیر فوم دار ترکیب کنید و بعد ببینید كه اتاق شما دارای آسایشی بی نظیر شده. استفاده از این رنگ ها باعث می شود تا فضای شما دنج و راحت شود.

 

زمانی که پاییز می شود طبیعت نمایش شفافی از رنگ ها را به نمایش می گذارد. توجهی به رنگ های نارنجی، زرد و قهو ‎ای گرم کنید و در سراسر فضای خانه‎ خود از آن ها استفاده نمایید. قهوه ای روشن، خرمایی و بژ به وسایل و اشیا حالتی روستایی و چوب گونه می دهد و قهوه ای سیر، برای نمایش محصولات چرمی مطلوب است.

توجه داشته باشید که، رنگ های سبز و آبی روشن، رنگ های خنک تری هستند که با گرمای رنگ قهو‎ه ای کنتراست ایجاد کرده و به دکوراسیون انرژی می بخشند.

امروزه رنگ های قهوه ای تیره، متوسط و روشن جزء برترین رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی منازل به شمار می روند. اگر رنگ هایی مثل کرم، زرد مایل به قهوه ای و قرمز آجری، مشکی، خاکستری، سفید، زرد، نارنجی، قرمز، آبی و سبز در کنار تم قهوه ای به کار روند، ترکیب های فوق العاده زیبایی شکل می گیرد. بدین ترتیب می توان دکوراسیون پذیرایی قهوه ای مدرن و شیکی را ایجاد کرد. دکوراسیون کرم قهوه ای از جمله پرکاربرد ترین این ترکیب رنگ هاست.

بهتر است در دکوراسیون پذیرایی رنگ قهوه ای از رنگ های همخوان و متضاد با رنگ قهوه ای استفاده کرد تا دکوراسیون پذیرایی کلاسیک و سنتی قهوه ای به سبکی مدرن تبدیل گردد. رنگ های متضاد مناسب برای رنگ قهوه ای شامل سفید یخچالی، آبی تیره، فیروزه ای، سبز، کرم، زرد، نارنجی، صورتی و رنگ های همخوان نیز شامل طلایی، مسی و قرمز می باشند.

استفاده از رنگ سفید یخچالی در کنار رنگ قهوه ای ترکیبی دراماتیک و خاص می باشد و حس دعوت کننده را به فضای داخلی خانه القا می کند. این ترکیب رنگی هم در سبک مدرن و هم در سبک کلاسیک کاربرد دارد. رنگ قهوه ای همیشه زمانی که با سفید به کار گرفته می شود کنتراست دوست داشتنی به وجود می آورد.

رنگ های کرم، کرم مایل به زرد و رنگ زرد با تم قهوه ای هماهنگ هستند و به آن حس زنده بودن می دهند. این ترکیب رنگی انعطاف پذیری کمی دارد اما منحصر به فرد و شیک می باشد و به دکوراسیون پذیرایی شما ظاهری خاص و فوق العاده می دهد. به یاد داشته باشید استفاده از رنگ قهوه ای در دکوراسیون اتاق پذیرایی باید با رنگ های مکمل مناسبی صورت گیرد.