تبلیغات اینستاگرام
ads.fileon.ir

دستورالعمل بازاریابی تلفنی

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 02 اسفند 1398 ساعت 17:33

تبلیغات دیجیتال

سلام دوست من ! تبلیغات دیجیتال عالیس ال سی من چطور تبلیغ کنیم

امیدوارم هر کجای دنیا که هستی حالت عالی باشه .

تا به حال شده تبلیغ ال سی من و یا عالیس رو در فضای مجازی و یا تلویزیون ببینی

و دلت بخواد همچین تبلیغی رو برای کسب وکار خودت بزنی؟ ال سی من

تا به حال شده تبلیغی بکنی که نسبت به هزینه اش برات به صرفه نبوده ؟! عالیس

اگه واقعا میخوای محصولت رو تبلیغ کنی و به فکر گسترش کسب وکارتی …

و دوست داری که بهترین روش این کار رو بدونی …

پیشنهاد میکنم این مقاله رو تا آخر به دقت بخون .

تبلیغات روز دنیا

طبق تحقیقات روز دنیا ، 64 درصد از مردم با دیدن ویدئو به صورت آنلاین تحت تاثیر قرار می گیرند .

امروزه فضای آنلاین جایی هست که مردم بیشتر وقت خودشون رو اونجا می گذرونن . ال سی من

اگه تو میخوای با تبلیغ کسب وکارت تعداد افراد بیشتری رو تحت تاثیر قرار بدی …

بهت پیشنهاد می کنم ، روی تبلیغات دیجیتال در کسب و کار خودت خوب فکر کنی

و به بهترین شکل این تبلیغات رو توی کسب و کار خودت انجام بدی .

امروزه محبوب ترین تبلیغات ، تبلیغات دیجیتال هستش .

در ادامه میخوام روش های تبلیغات دیجیتال رو بهت معرفی کنم …

اما قبلش باید بدونی …

تبلیغات دیجیتال چیه ؟عالیس

تو باید بدونی تبلیغات دیجیتال چیه ؟ و چرا بازدهی بالایی داره ؟

اگه میخوای تبلیغی با نرخ تبدیل بالا انجام بدی باید در فضای باشه که مخاطب هدفت در اونجا بیشتر حضور داشته باشن ال سی من

و چه فضایی بهتر از اینترنت و فضای مجازی؟!

خوبی این نوع از تبلیغات اینه که تبلیغ شما میتونه شخصی سازی شه !

یعنی چی ؟!

به طور مثال تبلیغ در تلویزیون و بنر های تبلیغاتی ، برای عموم مردمه و این نرخ تبدیل شما رو پایین میاره.

مجله ی فوربس تبلیغات دیجیتال رو به صاحبان کسب وکار پیشنهاد میکنه عالیس

و در موردش میگه : این نوع تبلیغ اختصاصی ، آسان و کاربردیه .

هر تبلیغی در فضای اینترنت براساس یکی از اهداف زیر صورت میگیره :

  • افزایش آگاهی مردم از برند و بیزینس شما
  • منجر به فروش بشه
  • مخاطبان بیشتری شما رو دنبال کنند
  • PPC یا پرداخت به ازای هر کلیک

اگه الان تصمیم گرفتی تو کسب وکارت تغییری به وجود بیاری و تبلیغی انجام بدی …

باید یکی از اهداف بالا رو داشته باشی! ال سی من

اما قبل هر حرکتی صبر کن!تبلیغات دیجیتال

قبل از اینکه این مقاله رو تموم نکردی اقدامی انجام نده !

چون باید اول از همه مشتریانت رو بشناسی .

برای اینکه بتونی بازخورد خوبی از تبلیغت بگیری و از همه مهم تر ، هزینه ای که میکنی سوخت نشه …

باید جایی تبلیغ کنی که مخاطبانِ تو بیشتر اونجا باشن .

 بهت پیشنهاد میکنم که اول از همه یه لیستی رو تهیه کنی و مخاطبانت رو از نظر گروه سنی و جنسیت مشخص کنی و بعد اونا رو گروه بندی کن .

با این کار ، علایق و سلیقه اونا دستت میاد .

حالا وقتش رسیده تا در مورد انواع روش های تبلیغ دیجیتال صحبت کنم :

تبلیغ در گوگل ادورز و سایت های پربازدید

اگه به دنبال فروش بیشتر هستی من بهت تبلیغ درگوگل و سایت رو پیشنهاد میکنم .

اما حواست باشه که این کار استراتژی مخصوص خودشو میخواد !

در سایت باید طبق یه پلن جلو رفت و با محتوای خوب بازاریابی کرد و فروش رو بالا برد .

از این طریق میشه هم محصولت رو بفروشی و هم می تونی تبلیغ کنی .

سایت همیشه معرف اعتبار و برند بودن محصول و خدمات شماست .

طبق تجربه ، بهترین وسیله برای تبلیغ می تونه بنر گیف (GIF) یا به صورت ویدئوی کوتاه باشه .

اغلب در سایت های پربازدید مثل آپارت و فیلمیو تبلیغ میشه .

حالا سوال مهم اینه که برای تبلیغ در سایت ها ، چه سایتی رو انتخاب کنیم ؟!

این همون چیزیه که سرنوشت هزینه ای که می خوای رو بکنی و مشخص میکنه .

باید دنبال سایتی 90 درصد از مخاطبانش خصوصیات مخاطبان تو رو داشته باشن .

اگه بتونی مخاطب های بیزینس خودتو بشناسی

و طبق شناخت تبلیغ کنی بازدهی تبلیغاتت رو تا 87 درصد بالا می بری .

برای تبیلغ در گوگل ادورز نیاز داری یه سئوکار حرفه ای استخدام کنی .

یادت باشه ولخرجی خوب نیست.

در سایت باید با محتوای خوب بازاریابی کرد و فروش رو بالا برد ‍!

اما برای داشتن یه برند خوب به سئو کار حرفه ای نیاز داری تا سایتت رو جزو اولین سایت ها قرار بده .

برای همین به نیروی کار حرفه ای باید پول خوبی هم داد .

سئوکار در گوگل ادورز یه کمپین انتخاب میکنه و کمپین تبلیغاتی شما رو راه میندازه .

با اینکار سایت شما به مرور جزو نتایج اول گوگل قرار میگیره .

به این شکل اگر عمل کنی به کمک گوگل مخاطبای بیشتری سایتت رو دنبال میکنن

و اینجوری افراد ، ادورز و ابزار های دیگه برای سئو بیشتری با محصولات و خدماتت آشنا میشن .

اینستاگرام

طبق تحقیقات اینستاگرام 58 برابر بیشتر از فیسبوک وابستگی و فعالیت به همراه داره

و احتمال وابستگی افراد به برند شما در داخل اینستاگرام بیشتر از فیسبوکه .

تبلیغات در اینستاگرام میتونه به صورت عکس و ویدئو باشه .

یادت باشه اینستاگرام برخلاف تلگرام عمل میکنه .

یعنی محتوای تصویری بیشتر از محتوای متنی تاثیر گذاره ، 

دو جای مناسب برای کلیک افراد ، و پیمایش در اینستاگرام لینک در بیو و استوری هست .

اما یادت باشه همیشه برای داشتن تبلیغات خوب در اینستاگرام باید جمعیت شناسی انجام بدی .

بهترین راه برای اینکار اینه که باید پیج هایی که در حوزه ی بیزنس شما فعالیت میکنن رو بشناسی

و به دقت رفتار اونا با مخاطبشون رو از طریق کیفیت کامنت ها و بازدید ها ، مورد برسی قرار بدی .

یکی از روش های تبلیغات در اینستاگرام اینفلوئنسر مارکتینگ هستش .

اینفلوئنسر ها (افراد تاثیر گذار) میتونن با نشون دادن سبک زندگی ( مسافرت ، نوشیدنی مورد علاقه و غذای مورد علاقه و …) محصول شما رو تبلیغ کنن

و تاثیر زیادی روی پیج و برنت بذارن .

اما قبل از هر اقدامی باید به نکات زیر دقت کنی !

  • تعداد لایک ها و بازدید ها در صفحات تبلیغاتی اونا چقدره ؟
  • کیفیت دنبال کننده ها متناسب با بازار هدف شما در چه حدیه ؟
  • کیفیت کامنت ها به چه صورته؟
  • تعداد دنبال کننده های واقعی و فیک اونا چقدره؟
  • با پیدا کردن جواب این سوال ها متوجه میشی که پیج اینفلوئنسر مناسب تبلیغ هست یا نه؟
  • موندن مخاطب و جذب مخاطب برای بیزینسِ شما نیازمند داشتن
  • محتوای با کیفیت و مخاطب پسنده

پس دوست من …

سعی کن تصویر و محتوایی حرفه ای به اشتراک بذاری  !

 اما یه سوال … 

اما چطور باید تبلیغ کنیم ؟!

چگونه تبلیغ کنیم ؟

یه سوال خیلی مهم …

 چطور تبلیغ کنیم؟

اصلا از کجا شروع کنیم ؟

حالا من میخوام کمکتون کنم که برای تبلیغات از کجا باید شروع کرد؟!

شاید در ظاهر خیلی کار بزرگی باشه و بهت استرس بده که نکنه هزینه ات سوخت بشه،

اما هر کار بزرگی اگه به قسمت های کوچیک تقسیم بشه و تبدیل به اقدامک بشه اونوقت انجامش خیلی راحته.

تیم ماهان تیموری اینکار رو براتون انجام داده. ما در این راه هستیم تا بتونیم خدمتی بزرگ به مردم عزیزمون ارائه بدیم. چطور تبلیغ کنیم

در ادامه 4 اقدامک بهت معرفی میکنم فقط ازت میخوام از الان بهم قول بدی که به دقت مطالب رو بخونی و به اونا عمل کنی…

اقدام اول : بودجه بندی تبلیغات

شما حداقل 20 الی 35 درصد از درآمدت رو باید به تبلیغات اختصاص بدی.

بهتره تو تبلیغات هر از گاهی با یه تبلیغ بی نظیر و جذاب، نظر دیگران رو به بیزینس خودت جلب کنی.

اما برای بودجه بندی میتونی از روش” درصدی از فروش” استفاده کنی.

برای اینکار برآوردی از فروش ماه های پیش و ماه های آتی انجام بد ه و به این شکل یه درصدی از فروش رو به تبلیغات اختصاص بدی. چطور تبلیغ کنیم

تبلیغ برای هر سازمان و کسب و کاری لازمه.

بودجه بندی برای تبلیغ هم مثل بقیه ی بودجه بندی های بیزینس واجب و الزامیه

چرا ؟! چطور تبلیغ کنیم

 تا باعث بالا رفتن فروش و دیده شدن کسب وکارت بشه !

پس سعی کن از این ماه یه درصدی از درآمد خودتو به تبلیغ اختصاص بدی.

اقدام دوم : شناخت مشتری و انتظارات او از شما

هیچوقت نمیتونی در مورد نحوه ی تبلیغ و مکان تبلیغ تصمیم بگیری مگر اینکه مشتری خودتو بشناسی.

برای مشتری یه پروفایل درست کن. در این پروفایل باید تعیین کنی که چجوری محصول و خدماتت میتونه به مشتریا انگیزه ی خرید بده؟!

بهترین راه برای کشف این اطلاعات مصاحبه با مشتری هاته. چطور تبلیغ کنیم

چون در مصا حبه به چشم انداز مشتریت پی میبری.

در مصاحبه باید سوالات زیر رو درنظر بگیری :

  • آیا مشتریت به دیگران خرید محصول رو پیشنهاد کرده؟
  • برای خرید محصول چه فاکتور هایی مدنظرش بوده ؟
  • آیا به درخواست های تلفنی جواب میده ؟
  • آیا به برند محصول شما نگاه میکنه و تصمیم به خرید میگیره ؟
  • آیا قبل خرید به دنبال کد تخفیف بوده ؟

بعد از پاسخ به این سوالات، بهتر میتونی تصمیم بگیری که چه زمانی، چگونه و کجا باید تبلیغ کنی !

چطور تبلیغ کنیم

سومین اقدام : هدف خودتو از تبلیغ مشخص کن .

معمولا یکی از هدف های زیر برای تبلیغ درنظر گرفته میشه:

  • افزایش آگاهی مردم از برند و بیزینس شم ا
  • فروش محصول یا خدما ت
  • مخاطبان بیشتری شما رو دنبال کن ن

اگه تصمیم گرفتی تبلیغ کنی بهتره روی یه هدف تمرکز کنی و براساس هدفت تبلیغ کنی. به این شکل بازدهی خودتو بالا میبری و هزینه ی کمتری میکنی.

یعنی توقع نداشته باش با تبلیغ کسب و کارت هم بتونی بیزینس خودتو معرفی کنی، هم مشتری جدید پیدا کنی و همینطور بتونی مشتریانت رو تبدیل به مشتری وفادار کنی! میشه گفت غیر ممکنه!

اگه قصدت افزایش مشتریاته باید هدف اول رو مد نظر قرار بدی. چطور تبلیغ کنیم

اما اگه هدفت فروش بیشتر محصولت هستش باید روی هدف دوم تمرکز کنی.

مثلا تو اگه بخوای مشتری هات رو به کسب و کارت وفادار کنی ،بهت پیشنهاد میکنم با موضوع مسئولیت اجتماعی تبلیغات کنی.

مثل آدامس بایودنت که یه درصدی از فروش محصولاتش رو صرف خدمات رایگان دندون پزشکی برای کودکان میکنه.

با این نوع تبلیغ تونست مشتریای وفادار رو جذب خودش کنه.  مشتریایی که تبلیغ محصولش رو دهان به دهان انجام میدن. این یعنی یه تیر با دو نشون!

چهارمین اقدام : پیدا کردن زمان و مکان مناسب برای تبلیغ

حالا وقت اون رسیده که بعد شناخت هدف و انگیزه ی مشتری هات بریم سراغ مکان و زمان مناسب برای ترویج تبلیغات.

تیم ماهان تیموری تبلیغات دیجیتال رو به شما پیشنهاد میکنه چون به طور مشخصی میتونی تبلیغت رو شخصی سازی کنی.

منظور از زمان مناسب برای تبلیغ، زمانی هستش که مخاطبان تو بتونن تبلیغ رو ببینن و باهاش تعامل داشته باشن.

مثلا برای کودکان بیشتر از ساعت 9 شب بازدهی پایین میاد به دلیل اینکه در اون بازه زمانی اکثر کودکان خواب هستن و تبلیغ بازدهی کمتری داره.

پس نتیجه میگیریم بازه ی زمانی ای که تبلیغ شما به مخاطبان نشون داده میشه خیلی مهمه و تاثیر فوق العاده ای روی روند تبلیغ می زاره.

دوست من !

منتظر مطالب بعدی توی همین مقاله باش و سوالاتت رو بپرس تا توی همین مقاله بهش پاسخ داده بشه .