ترفندهایی برای نوشتن یک کپشن زیبا در اینستاگرام
اینستاگرام در حال حاضر یکی از جذابترین و معروفترین شبکههای اجتماعی است. برنامهای که با داشتن میلیونها کاربر محل مناسبی برای دیده شدن است.
جذب فالوور یکی از مهمترین مسائلی است که بعد از ساخت یک پیج در اینستاگرام فکر مدیر پیج را به خود مشغول میکند.
راههای مختلفی برای بالا بردن فالوورهای یک پیج وجود دارد که قبلاً در مقالهای با عنوان راههای افزایش فالوور اینستاگرام به بیان راهکارهایی برای افزایش رایگان فالورر اینستاگرام پرداختیم.
هنگام پست گذاری در پیج باید به نکاتی توجه کنید تا مطالب شما برای دنبال کنندههای شما جذاب باشد و همین باعث افزایش تعداد فالوورهای شما شود.
یکی از این نکات مهم، نوشتن کپشن جذاب و زیبا برای هر پست است که در این مقاله برای شما چند ترفند جهت جذاب کردن بیشتر کپشن پستهای شما در اینستاگرام شود.
انجام مراحل زیر به زیباتر شدن کپشن شما کمک میکند که در نهایت این جذابیت باعث افزایش چشمگیر فالوورهای پیج شما میشود.
مرحلهی اول: چندین پیشنویس بنویسید
در مرحلهی اول شما باید چندین پیشنویس برای مطلب خود آماده کنید.
شما با نوشتن پیشنویس، میتوانید بهترین کپشن را برای پست خود آماده کنید. این کار باعث میشود تا از نوشتن کپشنهای تکراری و غیر جذاب جلوگیری کنید. پس قبل از انجام هر کاری همیشه روی یک برگه چند کپشن پیشنویس بنویسید تا بعد از بررسی تمام آنها، بهترینشان را برای پست خود انتخاب کنید.
در ماههای اخیر با انتشار آپدیتی که اینستاگرام داشت، مشارکت فالوورها مهم شد. در حال حاضر شرکت کردن کاربران در بخش نظرات پستها و میزان لایک کردن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند به طوری که اگر پیجی دارای لایک و کامنت بیشتری باشد بیشتر در معرض دیده شدن در بخش اکسپلورر اینستاگرام میشود. در نتیجه شما باید کپشنی بنویسید که فالوورهای پیج را به مشارکت دعوت کند و به خاطر همین موضوع است که نباید در نوشتن کپشن عجله کرد و باید با پیش نویس کردن تعدادی کپشن و انتخاب بهترین آنها سعی کنید فالوورها را به فعالیت وادارید.
مرحلهی دوم: موارد مهم را در اولین جملههای کپشن بنویسید
در حال حاضر حداکثر کارکتری که شما میتوانید در یک کپشن اینستاگرام بنویسید ۲۲۰۰ است. همین موضوع باعث میشود که در هنگام نمایش پست تنها دو سه خط اول به فالوورهای پیج نمایش داده شود. در نتیجه شما باید مهمترین قسمتهای کپشن را در ابتدا بنویسید و آن را طوری ادامه دهید که دنبال کننده پیج شما ترغیب به خواندن ادامهی آن شود.
البته این کار به این معنی نیست که شما کپشن خود را فقط در دو یا سه خط خلاصه کنید. شما میتوانید با نوشتن جملات جذاب در همان ابتدا، دنبال کنندهها را به خواندن مطلب دعوت کنید. هشتگها و یا منشن کردن افراد را نیز به انتهای متن کپشن خود ببرید.
مرحلهی سوم: از فالوورها درخواست انجام کاری را بکنید
بهترین روشی که شما میتوانید به وسیلهی آن فالوورهای بیشتری جذب کنید و پستهای شما در اینستاگرام دست به دست شود دعوت کردن از فالوورها به انجام یک کار است. این کار میتواند پرسیدن سوال باشد، میتواند ارجاع به لینک بیوگرافی در پروفایل باشد، میتواند درخواست از فالوورها برای تگ کردن دوستان باشد و یا میتواند دعوت به یک چالش یا مسابقه باشد.
مرحلهی چهارم: بیشتر از نه هشتگ در پستهای خود استفاده نکنید
هشتگها یکی از ابزارهای معرفی پیج به کاربران اینستاگرام است به طوری که اگر کسی در قسمت اکسپلورر اینستاگرام به دنبال یک موضوع خاص باشد هشتگ آن را جستجو میکند. البته این به آن معنی نیست که شما هرچقدر خواستید هشتگ بزنید. زدن نه هشتگ بهترین تعداد ممکن برای یک پست است. تعداد زیاد هشتگ ممکن است باعث شود که مخاطب پیج شما احساس خوبی دربارهی پست نداشته باشد و حتی منجر به آنفالو کردن پیج شود. نکتهی دیگری که در مورد آن هشتگ زدن باید به آن توجه داشت محل قرار دادن هشتگ است. بهترین مکان برای قرار دادن هشتگ قسمت انتهایی کپشن است. البته شما میتوانید در بین جملات کپشن از هشتگ استفاده کنید اما بهتر است که هشتگهای کلی هر پست در انتهای کپشن باشد. شما میتوانید بعد از نوشتن پست با گذاشتن علامت # هشتگهای پرطرفدار مربوط به موضوع پست خود را از بین پیشنهادات اینستاگرام انتخاب کنید.
مرحلهی پنجم: در اینستاگرام لحن مناسب فضای خودش را داشته باشید
در اینستاگرام بر خلاف لینکداین که معمولاً جملات به صورت رسمی نوشته میشود سعی کنید که از جملات با لحن دوستانه و در برخی موارد شوخ طبع استفاده کنید. این کار باعث میشود تا فالوورهای پیج شما راحتتر بتوانند با پیج شما ارتباط برقرار کنند و شاهد یک محیط خشک نباشند.
مرحلهی ششم: از شکلکها یا همان ایموجیها در کپشن استفاده کنید
شما با استفاده از ایموجیها میتوانید به کپشنهای خود زیبایی خاصی ببخشید. ایموجیها را میتواند در هرجایی به کار برد . پس تا جایی که امکانش هست از ایموجی استفاده کنید.
مرحلهی هفتم: اکانتهایی که در شبکههای اجتماعی دیگر دارید در کپشنها معرفی کنید
شما میتوانید با معرفی کردن اکانتهای دیگر خود که در شبکههای اجتماعی دیگر است به اعتبار برند خود اعتبار ببخشید، به این صورت که از فالوورهای خود بخواهید که در آن شبکهها نیز شما را دنبال کنند. به عنوان مثال یک مطلب را به صورت مختصر در پیج خود قرار دهید و از فالوورها و مخاطبین خود بخواهید که مطلب کامل را در اکانت دیگر شما که هر جایی است مطالعه کنند. همچنین با استفاده از قابلیت Nametag در اینستاگرام، کاربرانی که در دیگر شبکهها دارید، از آنها بخواهید که پیج اینستاگرامی شما را فالو کنند.
مرحلهی هشتم: اختصار نویسی کنید
اگر هنوز تازه کار هستید و یا دقیق نمیدانید از چه جملاتی استفاده کنید بهتر است که کپشنهای خود را به صورت مختصر و کوتاه بنویسید به طوری که در برگیرندهی پیام اصلی شما باشد و منظور شما را به صورت کامل به مخاطب برساند.
جمع بندی
در این مقاله سعی کردیم تا برای شما بهترین راههای نوشتن یک کپشن زیبا را جمعآوریم کنیم. و گفتیم که یک کپشن خوب باید شامل موارد زیر باشد:
- یک ایده مناسب داشته باشد.
- از مخاطبین پیج برای انجام کاری دعوت شود.
- از هشتگ به تعداد مناسب استفاده شود.
- از لحن مناسب استفاده شود.
- از شکلکها استفاده شود.
- در شبکههای اجتماعی دیگر تبلیغ پیج خود را بکنید.
- کپشن در برخی موارد به صورت مختصر نوشته شود.
در صورتی که پیشنهاد بهتری دارید می توانید در بخش نظرات همین مطلب با ما در میان بگذارید.