تبلیغات اینستاگرام
ads.fileon.ir

کلاس الکترونیکی پیام نور با گوشی

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 23 دی 1399 ساعت 21:20

irsoal irsoal

برای آموزش نحوه ورود و استفاده از سامانه کلاس مجازی دانشگاه پیام نور حتما...

یکی از اهداف ایجاد دانشگاه پیام نور، دسترسی راحت همه اقشار و افراد اقصی  نقاط کشور به تحصیل در دانشگاست. به عبارتی دوری مسافت یا نبود امکانات فیزیکی یا مشغله های کاری باعث جدایی افراد از دانشگاه نشود.

در همین رابطه یکی از مهمترین ارکان آموزش فراگیر استفاده از آموزشهای راه دور یا همان الکترونیک است. امروزه استفاده از کلاسهای مجازی و غیرحضوری به شدت در حال رواج است و همه دانشگاه های معتبر از آن بهره می برند.

دانشگاه پیام نور هم به عنوان پیشرو در زمینه آموزش های راه دور ، چند سالی است سامانه کلاس الکترونیکی یا همان کلاس مجازی (vc) خود را راه اندازی کرده است. 

در ادامه نرم افزارهای لازم، نحوه ورود و استفاده از سایت کلاس مجازی دانشگاه پیام نور را توضیح و به تعدادی از سوالات پرتکرار کاربران پاسخ خواهیم داد.

با توجه به دستگاهی که می خواهید با آن وارد کلاس مجازی پیام نور شوید نرم افزار های ارائه شده در زیر را دانلود کنید. لازم به ذکر است که با گوشی های iOS نمی توان وارد کلاس الکترونیکی پیام نور شد.(حضور در کلاس الکترونیکی پیام نور با گوشی راحت تر از حضور با رایانه است.)

نرم افزارهای موبایل(اندروید)

اپلیکیشن Adobe connect

نرم افزار firefox-Aurora

نرم افزار flashplayer

اپلیکیشن کلاس مجازی پیام نور

نرم افزارهای رایانه

نرم افزار LibreOffice (نرم افزاری شبیه مایکروسافت افیس برای کار با فایلهای متنی)

نرم افزار فلش پلیر فایرفاکس

نرم افزار AdobeConnectAddin

ورود به سایت کلاس الکترونیکی دانشگاه پیام نور(در رایانه)

1- بعد از نصب نرم افزارهای مورد نیاز که در بالا به آن اشاره شد، برای  ورود سریع و مستقیم به سایت کلاس مجازی دانشگاه پیام نور برروی لینک زیر کلیک کنید:

سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه پیام نور

2- در قسمت نام کاربری شماره دانشجویی و در قسمت رمز عبور کد ملی خود را وارد کنید.

نکته خیلیییی مهم: شما زمانی می توانید وارد کلاس مجازی پیام نور شوید که اولا حتما در انتخاب واحد یا حذف واضافه درس الکترونیکی انتخاب کرده باشید و اینکه بعد از انتخاب درس الکترونیکی بین 3 روز تا 5 روز کاری زمان می برد حساب شما در سامانه کلاس الکترونیکی فعال شود.

3- وارد صفحه خود در سامانه کلاس الکترونیکی دانشگاه پیام نور می شوید که در آن امکان حضور در کلاس، شرکت در امتحان ، انجام تکالیف و ... وجود دارد.

برای آموزش نحوه کار و استفاده از کلاس مجازی دانشگاه پیام نور ، فایل زیر را دانلود کنید. در فایل زیر بطور کامل و جامع بخش های مختلف کلاس مجازی پیام نور به همراه شکل توضیح داده شده است.

آموزش تصویری استفاده و فعالیت در کلاس مجازی دانشگاه پیام نور

ورود به سایت کلاس الکترونیکی دانشگاه پیام نور(در موبایل اندرویدی)

1- بعد از نصب نرم افزارهای مورد نیاز که در بالا اشاره شد، اپلیکشین pnulms را باز کنید.

2- سپس برروی دکمه loginconnect کلیک کنید.

3- به سامانه کلاس مجازی وصل می شوید. در قسمت نام کاربری شماره دانشجویی و در قسمت رمز عبور کد ملی خود را وارد کنید.

4- وارد کلاس مجازی می شوید و می توانید از امکانات آن استفاده کنید. کار در کلاس مجازی گوشی همراه مانند رایانه است. می توانید فایل آموزشی زیر را برای راهنمایی بخش های مختلف کلاس مجازی دانلود کنید.

راهنمای استفاده و فعالیت در کلاس مجازی دانشگاه پیام نور

آموزش شرکت در امتحانات در سامانه کلاس مجازی پیام نور(LMS)

سامانه  LMS امکانات برگزاری امتحان را نیز دارد. با توجه به الکترونیکی بودن امتحانات ترم دوم 99-98 ممکن است برخی اساتید از طریق همین سامانه برای اخذ آزمون اقدام کنند. برای مشاهده آموزش تصویری شرکت در امتحانات سایت LMS برروی لینک زیر کلیک کنید.

مشاهده آموزش تصویری شرکت در آزمون سامانه کلاس مجازی پیام نور (LMS)

نحوه دانلود کلاسهای مجازی پیام نور

چیزی که مشخص است عملا امکان دانلود کلاسهای مجازی دانشگاه پیام نور از سامانه LMS وجود ندارد. اما ما راه حلی برای آن پیدا کرده ایم

بعد از برگزاری کلاس مجازی در LMS، فایل کلاس در سامانه قرار می گیرد که دانشجو از طریق قسمت کلاسهای برگزار شده می تواند آنها را مشاهده نماید.

پیشنهاد ما استفاده از افزونه Flash Video Downloader در مرورگر کروم است . سازندگان این افزونه ادعا می کنند تا 99 درصد فایلهای ویدیویی اینترنت را می توانند دانلود کنند. اون یک درصد هم که نمی توانند دانلود کنند از سایت youtube است

دقت داشته باشید حتما باید از مرورگر کروم استفاده کنید و نرم افزار فلش پلیر روی سیستم شما باید بروز باشد.

دانلود افزونه Flash Video Downloader برای کروم

حل مشکل تایپ و نمایش حروف فارسی در اپلیکیشن ادوبی کانکت (Adobe connect)

هنگام برگزاری کلاس های مجازی با نرم افزار ادوبی کانکت ممکن است وقتی در قسمت Chat فارسی تایپ می کنیم با به هم ریختگی مواجه شویم.

یا اصلا کل نرم افزار دچار بهم ریختگی حروف شده باشد و حروف برعکس نمایش داده شود.

در این مواقع ابتدا با یک مرورگر دیگر امتحان کنید.

اگر مشکل برطرف نشد از اینکه زبان فارسی در ویندوز شما فعال است مطمئن شوید.

اگر باز هم مشکل داشتید نرم افزار زیر را برروی سیستم خود نصب کنید، مشکل برطرف می شود. نرم افزار زیر فارسی ساز کیبورد هست.

دانلود کیبورد فارسی

کلاسهای مجازی جایگزین کلاسهای حضوری در ایام تعطیلی دانشگاه بخاطر کرونا

به دلیل تعطیلی کلاسهای حضوری دانشگاه پیام نور به دلیل شیوع بیماری کرونا، دانشگاه پیام نور تصمیم گرفته تمامی کلاسها را بصورت آنلاین و مجازی برگزار نماید.

از همین رو سایتهایی را هر استان آماده کرده اند که جدا از سامانه کلاس الکترونیکی Lms می باشد. سامانه Lms همچنان برای کسانی که درس  الکترونیکی برداشته اند قابل استفاده است و سایر دانشجویان که درس الکترونیکی برنداشته اند باید از سایتهای جایگزین استفاده کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:

کلاسهای آنلاین جایگزین کلاسهای حضوری پیام نور

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

حال به تعدادی از سوالات پر تکرار در مورد کلاس مجازی پیام نور پاسخ می دهیم.

کلاس الکترونیکی پیام نور با گوشی امکانپذیر است؟

بله، شما با گوشی های اندروید می توانید در کلاس الکترونیکی پیام نور شرکت کنید.

به تازگی شنیده ایم که گوشی هایی با اندروید خیلی پایین یا بالا برای ورود به کلاس الکترونیکی مشکل داشته اند. بررسی کردیم و دیدیم در گوشی های جدید سامسونگ این مشکل به تنهایی وجود دارد که به زودی ان شاالله توسط دانشگاه برطرف خواهد شد.

چرا نمی توانم وارد کلاس مجازی پیام نور شوم؟

یا درس الکترونیکی برنداشته اید، یا حداقل 5 روز از انتخاب واحد الکترونیکی شما نگذشته است و یا نام کاربری و رمز عبور را اشتباه وارد می کنید.

کیبورد شما حتما در حالت انگلیسی باشد. کد ملی خود را به همراه صفرهای ابتدایی آن وارد کنید.

چرا با گوشی همراه نمی توانم وارد کلاس مجازی پیام نور شوم؟

الف: از نصب بودن نرم افزارهای لازم مطمئن شوید.

ب: حتما کش مرورگر گوشی خود را پاک کنید. برای آموزش پاک کردن کش مرورگر گوشی فایل زیر را دانلود کنید.

پاک کردن کش مرورگر گوشی همراه

ج: در هنگام ورود به سامانه کیبورد شما انگلیسی باشد، فیلترشکن شما خاموش و اتصال اینترنتی شما برقرار باشد.

امکان مشاهده ویدیو کلاسهای قبلی وجود ندارد؟

حتما فلش پلیر سیستم خود را بروز کنید.

عدم نصب یا بروز بودن فلش پلیر باعث می شود صفحات کلاس برای شما باز نشود.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

چنانچه در زمینه کلاس الکترونیکی دانشگاه پیام نور سوالی دارید می توانید از طریق بخش ارسال نظر همین خبر و یا ادمین کانال تلگرام برای ما ارسال کنید تا مشکل شما را رفع کنیم.

همچنین شما می توانید بانک نمونه سوالات پیام نور را از طریق سایت دریافت کنید. کافیست ابتدا به بخش پیام نور بالای صفحه بروید. سپس نام یا کد درس یا کد رشته را وارد و بانک نمونه سوالات آن درس را مشاهده نمایید.

کانال تلگرام irsoalofficial@


.لطفا متن پیام را وارد كنيد

'); return false; } var formData = { 'name': $('input[name=name]').val(), 'email': $('input[name=email]').val(), 'comment': $('textarea[name=comment]').val(), 'g-recaptcha-response': $('textarea[name=g-recaptcha-response]').val(), 'section': $('input[name=section]').val(), 'item_id': $('input[name=item_id]').val(), 'cource_id': $('input[name=cource_id]').val(), }; $('#commentsrequest').html('

در حال ارسال اطلاعات ، لطفا شکیبا باشید....

'); // process the form $.ajax({ type: 'POST', // define the type of HTTP verb we want to use (POST for our form) url: 'https://irsoal.com/account/save_comment', // the url where we want to POST data: formData, // our data object dataType: 'json', // what type of data do we expect back from the server encode: true }) .done(function (data) { // log data to the console so we can see console.log(data); $('#commentsrequest').html(" "); // here we will handle errors and validation messages if (!data.success) { // handle errors for name --------------- if (data.errors.name) { $('#commentsrequest').append('

' + data.errors.name + '

'); // add the actual error message under our input $('input[name=name]').focus(); } // handle errors for email --------------- if (data.errors.comment) { $('#commentsrequest').append('

' + data.errors.comment + '

'); // add the actual error message under our input }

if (data.errors.userCaptcha) { /*$('#new_captcha').prev().attr('src', 'https://irsoal.com/download/new_captcha?' + Math.random()); $('input[name=userCaptcha]').val(""); $('input[name=userCaptcha]').focus();*/ $('#commentsrequest').append('

' + data.errors.userCaptcha + '

'); // add the actual error message under our input } } else { // ALL GOOD! just show the success message! EW_this.reset(); /*$('#new_captcha').prev().attr('src', 'https://irsoal.com/download/new_captcha?' + Math.random()); $('input[name=userCaptcha]').val("");*/ $('#commentsrequest').append('

' + data.message + '

'); } }); // stop the form from submitting the normal way and refreshing the page //window.event.preventDefault(); return false; }