تبلیغات اینستاگرام
ads.fileon.ir

روانشناسی رنگ ها در بسته بندی

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 12 آذر 1399 ساعت 13:00

روانشناسی رنگها، تاثیر و نقش رنگ در بسته بندی محصولات

رنگ نه تنها نقش مهمی در طراحی بسته بندی محصولات موجود در قفسه ایفا می‌کند، بلکه پیام تبلیغاتی شما را انتقال می‌دهد و مصرف کنندگان را به خرید آن محصول ترغیب می‌کند. البته اگر رنگ درستی را انتخاب کرده باشید. قبلا در مقاله “سه راز موفقیت بسته بندی محصولات” در مورد نکات مهم بسته بندی صحبت کردیم اما چگونه می‌توان مشخص کرد که چه رنگی برای طراحی بسته بندی محصولی بخصوص مناسب است؟

از طریق روانشناسی رنگ! روانشناسی رنگ همه چیز درباره تأثیر رنگ ها بر روحیه، احساسات و رفتار مشتریان را به شما می‌گوید. با ما شرکت چاپ و بسته بندی سی گل باربد همراه باشید تا بیشتر در مورد این موضوع مهم با شما صحبت کنیم:

بسته بندی طلایی

رنگ طلایی این معانی را به همراه دارد:

  • ثروت
  • لوکس
  • کیفیت

بسته بندی نقره ای

رنگ نقره ای این معانی را به همراه دارد:

  • ظرافت
  • پیچیدگی

بسته بندی سیاه

رنگ سیاه این معانی را دارد:

  • قدرت
  • نفوذ
  • کنترل
  • راز و رمز
  • ظرافت
  • با کلاس بودن

بسته بندی سیاه باعث می‌شود تا محصولات سنگین تر و گران تر به نظر برسند. با این حال در هنگام ترکیب رنگ سیاه و قرمز دقت کافی را داشته باشید زیرا این ترکیب می‌تواند مفهوم محصولات جنسی و بزرگسالان را به محصولات شما اضافه کند.

بسته بندی سفید

رنگ سفید به این معناست:

  • بی گناهی
  • برابری
  • پاکیزگی
  • سادگی
  • آغازی نو

بسته بندی آبی

رنگ آبی این معانی را دارد:

  • اعتماد
  • صداقت و درستکاری
  • قابلیت اطمینان
  • توانایی
  • وحدت و یکپارچگی

آبی رنگ مطمئنی است که برای طراحی بسته بندیتان می‌توانید از آن استفاده کنید، زیرا رنگ مورد علاقه هم مردان و هم زنان است. اگر به دنبال پیامی‌ حرفه ای و جدی هستید، آبی تیره را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید محصولتان خلاقیت را خلق کند، آبی روشن یک گزینه مناسب است.

بسته بندی سبز

سبز این معانی را به همراه دارد:

  • تعادل
  • هماهنگی ذهن، بدن و احساسات
  • امنیت
  • ثروت
  • رشد

بسته بندی قرمز

قرمز این معانی را به همراه دارد:

  • انرژی
  • عمل
  • شور
  • هیجان
  • قدرت و توانایی

بسته بندی قرمز مطمئنا توجه اطرافیان را به محصول شما جلب می‌کند و مصرف کننده را تحریک به خرید می‌کند. در صورتی که می‌خواهید یک حس حرفه ای و لوکس در مصرف کنندگان ایجاد کنید رنگ قرمز تیره را انتخاب کنید، زیرا مصرف کنندگان تمایل دارند چیزهایی با ارزش کمتر را به رنگ قرمز روشن داشته باشند.

بسته بندی نارنجی

رنگ نارنجی به این معناست:

  • ماجراجویی
  • توان مالی
  • سرگرم کننده
  • خوش بینی
  • اعتماد به نفس
  • اجتماعی بودن
  • اشتیاق
  • برون گرایی

بسته بندی خاکستری

رنگ خاکستری به این معناست:

  • محافظه کاری
  • بی طرفی
  • بی علاقگی
  • احتیاط

خاکستری برای استفاده به عنوان رنگ اصلی مناسب نیست در حالی که دارای پتانسیل کافی برای استفاده به عنوان رنگ پس زمینه را دارد و می‌تواند با هر رنگ دیگری ترکیب شود.

بسته بندی قهوه ای

قهوه ای این معانی را به همراه دارد:

  • قدرت و توانایی
  • همبستگی
  • آسایش
  • زمین شناسی
  • بلوغ
  • قابلیت اطمینان

بسته بندی بنفش

رنگ بنفش این معانی را به همراه دارد:

  • ایده آل
  • خیال پردازی
  • معنویت

بسته بندی فیروزه ای

رنگ فیروزه ای به این معناست:

  • وضوح اندیشه و ارتباطات
  • آرامش
  • الهام بخش
  • پاکیزگی

بسته بندی زرد

رنگ زرد به این معناست:

  • لذت و سرور
  • خوش بینی
  • اصالت
  • خلاقیت

استفاده کردن از رنگ زرد در بسته بندی ریسک بالایی دارد، چرا که از آن به عنوان یک برند نوآورانه و خلاق یا یک محصول ارزان  و سرگرمی‌ می‌توان یاد کرد. رنگ زرد بویژه برای کودکان و نوجوانان جذاب است.

بسته بندی صورتی

صورتی این معانی را به همراه دارد:

  • گرمی‌ و حرارت
  • شفقت و دلسوزی
  • آسایش و راحتی
  • امیدواری

Save