تبلیغات اینستاگرام
ads.fileon.ir

استراتژی فروش بیمه عمر

نویسنده : سمانه KZ | زمان انتشار : 21 دی 1399 ساعت 01:38

اکثر قراردادهای بیمه عمر ، نماینده بیمه را موظف به جبران خسارت می کنند. این بدان معنا است که بیمه عمر ، شرکت های بیمه را موظف به بکارگیری استراتژی های بازاریابی و فروش رقابتی می نماید. 

بازاریابی بیمه عمر

به دلیل نوع رقابت و بازاریابی حساس بیمه عمر شرکت های معتبر به شدت در این زمینه برنامه ریزی و تبلیغات می کنند. آنها از هر ترفند بازاریابی برای تبدیل مشتریان بالقوه به خریداران بیمه عمر استفاده می کنند.

آینده نگری در بازاریابی بیمه عمر

فروش هر چیزی با جستجو شروع می شود. پیدا کردن افرادی که به اندازه کافی به بیمه عمر علاقه مند باشند و زمان کافی برای گوش دادن به خدمات بیمه عمر داشته باشند کار بسیار سختی است. یکی موضوعات حیاتی در بیمه عمر ایجاد حس آینده نگری در خریداران بیمه عمر است. به دلیل قرار گرفتن بیمه رده خدمات لذا بازاریابی و فروش این نوع بیمه بسیار چالش برانگیز است. هم بازاریاب و خریدار بیمه عمر بایستی دارای تصوری حساب شده از آینده باشند.

تهیه لیستی از خریداران بالقوه

بیمه عمر خریداران ویژه خود را دارد. بر خلاف بیمه خودرو که بسیاری از کشورها اجباری است ، در خرید بیمه عمر اجباری وجود ندارد. همین امر استراتژی های بازاریابی و فروش در صنعت بیمه عمر را پیچیده تر از سایر انواع بیمه ها می کند. معمولاً شرکت های فعال در زمینه بیمه عمر ابتدا با بازاریابی حرفه ای شروع به شناسایی علاقه مندان به این نوع بیمه می کنند. سپس این افراد بر اساس نوع استراتژی بازاریابی و فروش شرکت به قیف بازاریابی شرکت هدایت می شوند. این شرکت ها به طور مرتب لیست مشتریان خود را به روز می کنند و هر چند وقت یکبار با تاکتیک های جدید بازاریابی و فروش خود به سراغ این مشتریان بالقوه می روند.

بازاریابی گوشه دنج در بازاریابی بیمه عمر

اگر شما نمایندگی یک شرکت بیمه عمر هستید ، یکی از ده ها نماینده بیمه در منطقه خود هستید. بازاریابی بیمه عمر بر خلاف بسیاری از بازاریابی های صنایع دیگر بسیار پیچیده و پر رقابت است. معمولاً استراتژی بازاریابی در بازارهای با رقابت بالا به صورت بازاریابی گوشه دنج صورت می پذیرد. در بازاریابی گوشه دنج به بخش خاصی از بازار توجه ویژه می گردد. در بیمه عمر نیز بسیاری از شرکت ها به جای تمرکز بر کل بازار استراتژی خود را بر گوشه ای بازار قرار می دهند. در این حالت این شرکت ها سعی در بازاریابی و فروش بیمه عمر به قشری خاص یا طبقه ای خاص دارند. مثلاً ارائه بیمه عمر به طبقه دارای تحصیلات بالا ، یا طبقه دارای درآمد متوسط صورت می پذیرد. با انتخاب این استراتژی معمولاً شرکت ها هدفمند تر و اصولی تر حرکت می کنند. شاید یکی از دلایل بازاریابی ناموفق در بیمه عمر ارائه خدمات به کل بازار باشد.

ارائه ارزش در بازاریابی بیمه عمر

بازاریابی و فروش بیمه عمر عموماً خسته کننده و زمان بر است. افراد حوصله شنیدن توضیحات و مشاهده جداول مختلف را ندارند. اما آنچه می توان در بازاریابی بیمه عمر بدان توجه نمود بکارگیری تاکتیک هایی در جهت ارائه ارزش های منطقی و قابل قبول بیمه عمر است. صحبت در مورد حمایت از اعضای خانواده، و یا خدماتی که در مقابل خرید بیمه عمر شامل خریدار می گردد روشی مفیدتر نسبت بررسی میزان پول عایدی است. شرکت های بیمه عمر عموماً برای موفقیت در فروش بیمه عمر به دنبال فروشندگان هوشمند و دارای آستانه تحمل بالا هستند.

رفرنس:مارکتینگ ایران تلنت