تبلیغات اینستاگرام
ads.fileon.ir

آموزش طراحی پست اینستاگرام

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 18 خرداد 1398 ساعت 10:32

۲۳ مرداد , ۱۳۹۶

بسیاری از کاربران تمایل دارند نه تنها یک پست را مشاهده کنند بلکه آن را با دیگران به اشتراک بگذراند و یا در اینستاگرام کسب و کاری خاصی را جست و جو کنند و اینجاست که یک شرکت با توجه به پتانسیل بازاریابی شبکه های اجتماعی می‌تواند از این فرصت استفاده کند و با ایجاد حس تعامل با مخاطبین موجب افزایش آگاهی برند خود شود. ما امروز در آژانس بازاریابی دیجیتال دارت قصد داریم صفر تا صد اصول طراحی حرفه ای یک پست در اینستاگرام را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

طراحی حرفه ای یک پست با تصاویر زیبا

اینستاگرام به یک شبکه اجتماعی بصری با استفاده از تصاویر به بهترین نحو ممکن می‌تواند داستان و احساسات برند شما را به مخاطبین هدف منتقل نماید. با توجه به نوع فعالیت کسب و کار خود، تصاویری که احساسات مخاطبین را بر می‌انگیزد انتخاب نمایید. فراتر از چارچوب‌های فکری تصاویر را طراحی کنید و در مورد گذشته کسب و کار و محصولات خود تصاویری مرتبط را به اشتراک بگذارید. این تصاویر می‌توانند محتوایی طنز، مکان‌های زیبا، دورهمی‌های دوستانه یا تصاویر مواد غذایی اشتها برانگیز باشند.

به تصویر زیر که توسط مجله foundr ارائه شده است، بنگرید. مجله foundr از ترکیب نامتعارف و سوال برانگیز یک مرد جذاب و یک شیر (مشابه با یک حیوان خانگی و دست آموز) تصویری فراتر از چارچوب فکری کاربر و با هدف ارائه یک محتوای الهام بخش و انگیزشی استفاده کرد و توانست احساسات و حس کنجکاوی بسیاری از فالوورهای خودش را در اینستاگرام برانگیزد.

طراحی حرفه ای یک پست اینستاگرامی با مفاهیم انگیزشی و الهام بخش

یکی از دلایل موفقیت شگفت انگیز مجله foundr در ماه‌های اول حضورش در اینستاگرام افزودن نقل قول‌ها و جملات انگیزشی در زمان تولید حرفه ای یک پست برای مخاطبین بود.

شما به سهولت می‌توانید با ابزار تولید محتوای تعاملی Wordswag  و ترکیب کردن عکس و نوشته همراه با یک فونت بسیار زیبا به تولید حرفه ای یک پست برای هر شبکه اجتماعی بپردازید. با توجه به اینکه محتوای تصویری از قدرت به اشتراک گذاری بالایی برخوردار است حتما لوگو و آدرس سایت کسب و کارتان را با هدف افزایش آگاهی برند، درون تصاویر بگنجانید. مجله foundr با استفاده از این ابزار بسیاری از پست های شگفت انگیز خود را طراحی و تولید می کند.

قدرت پرسشگری در طراحی حرفه ای یک پست

استفاده از پرسش و پاسخ درون تصاویر، ویدئو یا در کپشن در زمان طراحی حرفه ای یک پست مخاطبین هدف را به چالش پاسخ دادن به دغدغه فکری شما فرا می‌خواند که دقیقا ماهیت و اصل موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی است.

چالش تگ کردن دوستان

یکی از شیوه‌هایی که نرخ به اشتراک گذاری پست را بالا می‌برد این است که مخاطبین شما دوستان‌شان را برای نشان دادن محتوای پست تان در اینستاگرام تگ کنند. در چالش تگ کردن علامت @ حکم پل ارتباطی بین پروفایل‌ها را ایفا می‌کند. شما اسم دوست خود را بعد از علامت @ تایپ می‌کنید و دوست شما وارد پست یا کامنت مورد نظر شما پای یک پست خاص می‌شود. در زمان طراحی حرفه ای یک پست به خلق یک محتوای خلاقانه و بکر بپردازید به طوریکه کاربران دوستان‌شان را پای پست شما دعوت کنند و فرصتی برای تعامل با یکدیگر داشته باشند.

توضیحات ارزشمند را روی تصاویر میخکوب کنید

در زمان طراحی حرفه ای یک پست برای اینستاگرام از قدرت کپشن نویسی مطابق با اصول بازاریابی محتوایی و برای ارائه یک محتوای ارزشمند و الهام بخش نهایت استفاده را ببرید. در کپشن پست خود حتما دکمه فراخوان (call to action) مدنظرتان باشد که بتوانید مخاطبین را برای انجام کاری مانند کلیک کردن روی لینک در بخش بیوگرافی یا بازدید سایت تشویق نمایید. نوشتن یک کپشن عالی و خوب که داستان عکس را بیان کند، مانند طراحی حرفه ای یک پست منطبق با اصول بازاریابی شبکه های اجتماعی یک کار هنرمندانه است.

طراحی حرفه ای یک پست با ارائه مطالب کوتاه و در عین حال ارزشمند می‌تواند به پست‌های شما در اینستاگرام ارزشی چندین برابر ببخشد و  با توجه به پرسونای هر مخاطب فالوورهای زیادی را جذب برندتان نماید.

زبان اموجی برای طراحی حرفه ای یک پست

طراحی حرفه ای یک پست برای اینستاگرام فقط محدود به محتوای متنی، ویدئویی یا تصویری نیست، بلکه شما از قدرت اموجی یا همان شکلک‌ها به عنوان زبان بصری رایج در بازاریابی شبکه های اجتماعی برای انتقال عواطف و احساسات خود به مخاطبین برخوردارید.

هشتگ‌ها قطب‌ نمای اکتشاف در اینستاگرام

زمانی که به طراحی حرفه‌ای یک پست در اینستاگرام می‌پردازید می‌بایست با توجه به استراتژی شبکه های اجتماعی مختص برندتان، لیست هشتگ‌های کلیدی مرتبط با کسب و کارتان را شناسایی نمایید. هشتگ‌ها شیوه‌ای تعاملی و روشی برای جست و جوی موضوعات مورد علاقه کاربران در اینستاگرام هستند و به عنوان قطب نمایی بی‌نظیر برای اکتشاف پست‌ها، فیدهای محتوایی جدید و یافتن سریع‌تر مطالب مورد علاقه شما کاربرد دارند. رقبا خود را بررسی کنید و ببنید در زمان طراحی حرفه ای یک پست از چه هشتگ‌هایی استفاده می‌کنند. فقط به خاطر بسپارید که طراحی حرفه ای یک پست به معنای پر کردن کپشن با هشتگ‌های طولانی و بی معنی نیست. توصیه می‌شود هشتگ‌ها را درون کپشن نگذاشته و روی پست خودتان آنها را کامنت بگذارید و مطابق با استراتژی شبکه های اجتماعی پیش بروید.

ویدئو برگ برنده طراحی حرفه ای یک پست اینستاگرامی

کلیپ‌های خنده دار، انگیزشی یا آموزنده فراتر از استانداردهای محتوای تعاملی در بازاریابی شبکه های اجتماعی از قدرت به اشتراک‌گذاری بالایی برخوردارند. با توجه به تحقیقات موسسه Forrester در ارتباط با اهمیت پست ویدئویی، پست های ویدئویی برند ردبول توانسته‌اند، بیش از ده‌ها هزار لایک دریافت کنند. این آمار نشان می‌دهد که در زمان طراحی حرفه ای یک پست منطبق با بازاریابی محتوایی می‌بایست حتما برگ برنده محتوا، یعنی ویدئو را به مخاطبین‌تان عرضه نمایید

در ادامه چند نمونه از اکانت‌های موفق اینستاگرامی را به شما معرفی می‌کنیم که استاد طراحی حرفه ای یک پست برای اینستاگرام هستند. جیمی الیور رستوران‌دار، شخصیت معروف تلویزیونی و سرآشپز معروف با اجرای برنامه‌های آموزش آشپزی و همچنین با طراحی و راه اندازی کمپین اینستاگرامی در زمینه ترویج سبک زندگی سالم و قرار دادن لینک کمپین در بخش بیوگرافی اکانت اینستاگرام خود توانسته است فالورهای زیادی را جذب نماید.

از دگر سو، پست‌های وی در مورد غذا به قدری جذاب و فریبنده هستند که مخاطب را به خوبی درگیر می‌کند. وی با توجه به تقویم محتوا اختصاصی خود ۲ الی ۴ بار در طول روز پست می‌گذارد که یکی از آنها حتما اسکرین شات از بشقاب غذایی است. وی همچنین در طول فیلمبرداری پروژه‌های خود، ویدئوهای کوتاه گرفته و در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارد.

در مثالی دیگر، برند Frank Body خالق یک اسکراب بدن با تفاله‌های قهوه است که توسط استیو رولی مالک یک کافی شاپ راه اندازی شد. این کسب و کار با رعایت اصول طراحی حرفه ای یک پست و ارائه محتوای بسیار جذاب در مورد معجزه تفاله قهوه به عنوان یک محصول مراقبت پوستی منحصر به فرد توانست در اینستاگرام با رشد شگفت انگیزی مواجه شود. به طوریکه این کسب و کار اینستاگرامی در سال اول بیش از ۳ میلیون دلار، در سال دوم ۹ میلیون دلار و اکنون بیش از ۲۰ میلیون دلار فروش در اینستاگرام دارد و توانسته بیش از ۶۶۴ هزار فالوور را در اینستاگرام جذب برندش کند.

قدرت طراحی حرفه ای یک پست را دست کم نگیرید و کسب و کار اینستاگرامی خود را بر پایه این اصل راه بیاندازید.

نویسنده: famanager