تبلیغات اینستاگرام
ads.fileon.ir

تبلیغات در پیج های پربازدید اینستاگرام

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 19 آبان 1399 ساعت 00:44

انواع روش های تبلیغ در اینستاگرام

تبلیغ در پیج ‌های اینستاگرام

تبلیغ در پیج‌های پربازدید اینستاگرام یکی از موثرترین و آسان‌ترین راه های افزایش فالوور اینستاگرام و افزایش فروش در اینستاگرام است. شما بنر تبلیغاتی خود را آماده می‌کنید، با یک کپشن یا لینک به ادمین پیج می‌دهید و بعد از توافق قیمت، تبلیغ سر ساعت در پیج اینستاگرام موردنظرتان منتشر می‌شود. اما این چیزی نیست که به آن تبلیغات موثر در اینستاگرام بگوییم. بخش مهم کار پیدا کردن پیج مناسب برای اهداف تبلیغاتی شماست که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم.

تبلیغات اینفلوئنسرهای اینستاگرام

اینفلوئنسرها، افراد معروف در اینستاگرام هستند که فالورهای زیادی دارند. حتما چیزهای خوب و بد زیادی در مورد تبلیغات با اینفلوئنسرها شنیده‌اید. چیزی که مشخص است این است که تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام اگر به شکل درستی انجام شود نتیجه می‌دهد. اینفلوئنسرها می‌توانند به راحتی اسم شما را بر سر زبان‌ها بیندازند، برند شما را محبوب کنند و برایتان بفروشند. برای اینکه کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ موفق داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم با مشورت تیم حرفه‌ای نشانت این کار را انجام دهید.

ساخت کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ

تبلیغات اسپانسر اینستاگرام

تبلیغات اسپانسری اینستاگرام توسط خود اینستاگرام و به صورت پست یا استوری انجام می‌شود؛ یعنی نیازی به پیدا کردن پیج مناسب خود ندارید. بنر یا ویدیوی خود را در اختیار اینستاگرام قرار می‌دهید و خیلی از فیلترها مثل کشور، شهر، سن، جنسیت و حتی علاقمندی را انتخاب و هدف‌گذاری می‌کنید. دو روش پرکاربرد این نوع تبلیغ هم تبلیغات بر اساس تعداد کلیک و بر اساس دفعات نمایش است که هزینه آن هم به ازای هر کلیک توسط کاربر و هر 1000 نمایش تبلیغ محاسبه می‌شود. اما زیاد خوشحال نشوید چون هزینه این نوع تبلیغات به صورت دلاری به خود اینستاگرام و توسط داشبورد تبلیغات فیسبوک انجام می‌شود و با یک حساب سرانگشتی برای نرخ تبدیل ارز، احتمالا اصلا برای شما به‌صرفه نیست. اول دور زدن تحریم‌هایی که بر سر راه شماست داستان خودش را دارد و بعد برای اجرای تبلیغات اسپانسری اینستاگرام هم باید دنبال واسطه باشید.

استفاده از ربات های اینستاگرام

احتمالا قبلا به فکر استفاده از ربات های اینستاگرام افتاده‌اید یا شاید هم استفاده کرده‌اید. ربات‌هایی از قبیل ربات افزایش فالوور، ربات فالو آنفالو، ربات لایک، ربات کامنت، دایرکت اتوماتیک اینستاگرام یا ربات ویور اینستاگرام شاید نظرتان را جلب کند و مدتی هم از آنها نتیجه بگیرید، اما این نتایج خیلی سریع و زودگذر هستند و در درازمدت آسیب‌های خودش را نشان می‌دهد. آسیب‌هایی از جمله پایین آمدن نرخ تعامل کاربران شما با پست‌ها، آنوقت است که کار از کار گذشته و باید به فکر حذف کردن فالوور فیک پیج اینستاگرام خود بیفتید. شاید ربات‌ها با شعارهایی مثل جذب مخاطب مناسب پیج شما، هشتگ و لوکیشن مد نظر شما یا جذب فالوور واقعی کمی هدفمندتر شده باشند، اما هوش مصنوعی اینستاگرام و الگوریتم اینستاگرام را دست کم نگیرید. خیلی زود می‌فهمد شما عادت‌های ربات گونه دارید و ممکن است پیج اینستاگرام شما را محدود یا مسدود (بن) کند. پس استفاده از ربات‌های اینستاگرام را به شما توصیه نمی‌کنیم.

راهنمای تبلیغات در اینستاگرام

همانطور که گفتیم پیدا کردن پیج مناسب برای تبلیغات در اینستاگرام ریزه‌کاری‌های خاص خودش را دارد. با هم چند ویژگی یک پیج بزرگ اینستاگرامی مناسب تبلیغ در اینستاگرام را مرور می‌کنیم تا در اجرای اینستاگرام مارکتینگ موفق عمل کنید

فالوورهای زیادی داشته باشد

به پیج‌هایی تبلیغ دهید که فالوور زیادی دارند، محبوب هستند، به‌واسطه تبلیغ در آن افراد بیشتری با برند شما آشنا می‌شوند و البته هزینه کمتری هم به نسبت رقبایشان از شما دریافت می‌کنند. اما هر گردی گردو نیست پس هر پیجی که فقط تعداد فالوورهایش زیاد بود، پیج پرطرفدار اینستاگرام نیست. شاید فالوور فیک یا تقلبی خریده باشد، پس اگر حس کردید با یک پیج فیک روبرو هستید دست نگه دارید.

فیک یا تقلبی نباشد و نرخ تعامل خوبی داشته باشد

فهمیدن فیک بودن یک پیج کار خیلی سختی نیست. نرخ تعاملش را چک کنید. کافیست یک بار این موارد را چک کنید:

تعداد لایک:

تعداد لایک‌های پست‌هایش متناسب با تعداد فالوورهایی باشد که دارد، تعداد فالوورهایش را در 16% ضرب کنید، عدد به دست آمده باید نزدیک به تعداد لایک‌هایش باشد. در واقع بطور میانگین 16% فالوررهای یک پیج، پست‌های آن را لایک می‌کنند.

لیست فالوور:

ممکن است پیجی لایک خریده باشد. پس سری به فالوورهاش بزنید، اگر بیشتر فالوورهای آن بدون عکس است پس حتما آن پیج فیک است.

نرخ تعامل:

کامنت‌ها و تعامل با پیج را چک کنید. تعداد کامنت‌ها باید تعداد معقولی باشد. مثلا از یک پیج 100 هزارتایی بعید است 5 تا کامنت داشته باشد. چک کنید خود کامنت‌ها هم تکراری یا شبیه بات نباشد.

فالووینگ:

معمولا پیج های واقعی و حرفه‌ای تعداد فالووینگ کمی دارند و معمولا زیر 1000 تاست اگر بیشتر از این بود به آن پیج شک کنید.

یک پیج تخصصی باشد

سعی کنید پیجی را برای تبلیغ انتخاب کنید که برای آینده‌اش هدف دارد، محتوای مناسبی تولید می‌کند و فالورهایش تعامل خوبی با آن دارند. پیجی را انتخاب کنید که بیشترین نزدیکی را به مخاطب هدف شما از لحاظ علاقمندی و ... دارد.

فالوور مشترک کمتری داشته باشد

برای ما که مدت‌هاست تبلیغات اینستاگرام انجام می‌دهیم، پیش آمده که بفهمیم ادمین 10 پیج یک نفر است. این پیج ها معمولا با شات کردن یکدیگر بالا آمده‌اند و فالور مشترک زیادی دارند. پس باهوش باشید و با بهترین پیج یک نفر کار کنید و فریب تخفیف پکیج های تبلیغات اینستاگرام او را نخورید.

پیاده سازی کمپین تبلیغات اینستاگرام

تبلیغات در پیج های پربازدید اینستاگرام خوب است اما گاهی جوابگوی خواسته‌های شما از اینستاگرام نیست، پس سعی کنید در ابتدا هدف خود از تبلیغات در اینستاگرام را مشخص کنید و یک کمپین اینستاگرامی خوب طراحی کنید. هرم اینفلوئنسر مارکتینگ خود را درست بچینید و از پیج های بزرگ اینستاگرامی برای اطلاع رسانی و پروموت کمپین تبلیغات اینستاگرام خود کمک بگیرید. حواستان باشد اینفلوئنسرها بازیکنان کمپین شما هستند. به آنها پست درستی بدهید و زمان درستی آنها را وارد بازی کنید، درست پاس‌کاری کنید و به آنها ایمان داشته باشید. آنها گل می‌زنند و شما پیروز میدان خواهید بود. اگر در پیاده سازی کمپین تبلیغات اینستاگرام نیاز به مشاور دارید، نشانت می‌تواند به شما کمک کند.

ساخت کمپین موفق اینستاگرامی

نمونه کمپین های موفق تبلیغات در اینستاگرام

کمپین بلندپروازی برند علی بابا

علی‌بابا و لوفت‌هانزا با مشارکت هم کمپین #بلندپروازی را در اینستاگرام اجرا کردند که کمپین بسیار موفقی بود و در مدت کمپین ترند شد. در این کمپین از کاربران خواستند تا با پریدن و کشیدن بال برای خود از آرزوها و بلندپروازی‌هایشان بگویند. هشتگ این کمپین بیش از 2000 بار به اشتراک گذاشته شد و بیش از 10 میلیون بازدید داشت. یکی از کارشناسان بازاریابی دیجیتال نظرش را درباره این کمپین به این شکل توییت کرده بود: کاری که ردبول نتوانست بکند علی‌بابا انجام داد (اشاره به بال درآوردن که شعار ردبول است).

کمپین WithGalaxy برند سامسونگ

سامسونگ برای ایجاد آگاهی بیشتر از محصولات سری گلکسی خود از تکنیک باورپذیری در اینستاگرام استفاده می‌کند. در این کمپین طولانی مدت محصولات خودش را در اختیار اینفلوئنسرهای اینستاگرام قرار می‌دهد و آنها با استفاده از گوشی‌ در درازمدت از خودشان یا سوژه‌های عکاسی یا خصوصیات کاربردی گوشی پست و استوری با هشتگ #WithGalaxy منتشر می‌کنند. تصاویر آنها آنقدر زیبا و باورپذیر است که دوست دارید همین الان یک گوشی سامسونگ برای خود بخرید.

کمپین سولاته باهامه برند کاله

برند کاله برای معرفی محصولات غذایی خود معمولا آن را در اختیار اینفلوئنسرها قرار می‌دهد و اینفلوئنسرها با برنامه‌ریزی از آن محصول صحبت می‌کنند. در این کمپین کاله از اینفلوئنسرها خواسته با همراه داشتن سولاته‌های کاله با آنها عکس بگیرند و در کپشن با زدن هشتگ #سولاته_باهامه از طعم‌های قهوه سولاته صحبت کنند و طعم مورد علاقه خود را بیان کنند. تا این لحظه حدود 100 عکس هیجان‌انگیز با این هشتگ منتشر شده‌ است. البته در استوری‌های پیج اینستاگرام کاله سوالاتی مثل: "سولاته از ترکیب چه موادی درست می‌شود؟" مطرح می‌شود که به پاسخ‌های درست جایزه می‌دهند.