سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

مکمل رنگ قهوه ای در نقاشی

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 01 تیر 1400 ساعت 23:14

رنگ قهوه‌ای یکی از پر‌کاربرد‌ترین رنگ‌‌‌‌ها در دکوراسیون داخلی منازل است. درست است که استفاده از رنگ قهوه‌ای به تنهایی، حس خستگی را به انسان منتقل می‌کند اما ترکیب این رنگ با رنگ‌‌‌‌های شاد می‌تواند حس تازه‌ای را در منزل شما به وجود بیاورد. ما در این مطلب از مجله مبل و دکوراسیون به این سوال پاسخ می‌دهیم که رنگ قهوه ای با چه رنگی ست می شود ؟ با ما و معرفی ست رنگ قهوه ای همراه باشید.

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

 رنگ قهوه ای با چه رنگی ست می شود ؟

رنگ قهوه‌ای یکی از بهترین و پرکاربردترین رنگ‌ها برای دکوراسیون است. اغلب افراد تصور می‌کنند استفاده از رنگ قهوه‌ای در فضای داخلی بسیار خسته کننده است، اما انتخاب صحیح رنگ‌های مکمل و استفاده درست و بجا از این رنگ می‌تواند تداعی کننده محیط‌های سنتی و دنج باشد. ما در اینجا به معرفی ترکیب‌های مناسب می‌پردازیم.

What-color-will-the-brown-color-be-32.jpg

رنگ قهوه‌ای از نظر روانشناسی

رنگ قهوه‌ای جزء رنگ‌های خنثی و گرم محسوب می شود. به لحاظ روانشناسی این رنگ حس آرامش و امنیت را به انسان منتقل می‌کند. افراد‌، تحت تاثیر رنگ قهوه‌ای تصمیمات بهتر و واقع بینانه تری می‌گیرند از این رو در اغلب محیط‌های اداری از این رنگ استفاده می‌شود.

What-color-will-the-brown-color-be-2.jpg

ویژگی‌های رنگ‌ قهوه‌ای

استفاده از رنگ قهوه‌ای محاسن زیادی دارد که در اینجا به تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

اولین و مهم‌ترین ویژگی طیف رنگ قهوه‌ای این است که استفاده از این رنگ در اغلب سبک‌های دکوراسیون‌‌ از سنتی تا مدرن قابل استفاده است.

دومین ویژگی مثبت این رنگ این است که پتانسیل ترکیب با اغلب رنگ‌ها را دارد. از این جهت دست شما برای انتخاب رنگ مورد علاقه‌تان باز است.

سومین ویژگی رنگ قهوه‌ای این است که تابع مد نبوده و همیشه یکی از رنگ‌های پرطرفدار است.

چهارمین ویژگی که بسیاری از خانم‌های خانه‌دار را به استفاده از این رنگ مشتاق می‌کند این است که نظافت آلودگی‌های ناشی از بازی کودکان و… راحت‌تر است.

What-color-will-the-brown-color-be-26.jpg

اما رنگ قهوه‌ای با چه رنگ یا رنگ هایی ست می‌شود؟

رنگ قهوه‌ای، از ترکیب دو رنگ قرمز و سبز به وجود می‌آید، اما درواقع از ترکیب رنگ‌های مختلف می‌توان به رنگ قهوه‌ای رسید. یکی از آن‌ها ترکیب رنگ‌های نارنجی و آبی است. غرض از یادآوری این نکته این است که همان طور که در مطلب چه رنگ‌هایی با هم ست می‌شوند نیز اشاره شد، یکی از راه‌های پیدا کردن ست رنگ‌ها شناختن رنگ‌های پایه می‌باشد.

What-color-will-the-brown-color-be-23.jpg

ترکیب قهوه‌ای و کرم

یکی از پرطرفدارترین و مشهورترین ست‌های این رنگ، کرم و قهوه‌ای است. اگر به دنبال یک ترکیب رنگی خاص و شیک هستید ترکیب کرم قهوه‌ای انتخاب مناسبی است. استفاده از رنگ کرم به عنوان مکمل رنگ قهوه‌ای سبب روشن شدن فضای اتاق می‌شود. یعنی چیزی همانند تصویر مبلمان چرم قهوه ای زیر که به زیبایی با رنگ کرمی ترکیب شده‌اند.

What-color-will-the-brown-color-be-31.jpg

ترکیب قهوه‌ای و سفید

برای پاسخ به این سوال که رنگ قهوه ای با چه رنگی ست می‌شود باید گفت یکی از بهترین رنگ‌ها رنگ سفید است. تضاد موجود بین رنگ‌های قهوه‌ای و سفید سبب جذابیت بیشتر و خاص بودن این ترکیب می‌شود. استفاده از این دو رنگ در کنار هم حس راحتی و آرامش را به انسان منتقل می‌کند. ویژگی خوب این ترکیب این است که هریک از رنگ‌ها به صورت مجزا دیده می‌شوند. استفاده از این ترکیب در سبک‌های مدرن و کلاسیک که دو نمونه از سبک‌های دکوراسیون داخلی رایج به شمار می‌روند، رواج دارد.

What-color-will-the-brown-color-be-18.jpg

ترکیب قهوه‌ای و رنگ مسی

رنگ‌های قهوه‌ای و مسی جزء رنگ‌های مشابه محسوب می‌شوند. سعی کنید از رنگ مسی در حد ایجاد سایه استفاده کنید. این ترکیب آسان‌ترین انتخاب برای دکوراسیون است. استفاده از این رنگ سبب می‌شود تا فضای اتاق بزرگتر به نظر برسد.

What-color-will-the-brown-color-be-28.jpg

ترکیب قهوه ای و آبی

قطعا یکی از نوستالژ‌های زمان کودکی هریک از ما حوض کوچک آبی رنگ و درختان بزرگی بوده که کودکیمان، گرد آن گذشت. قرار گرفتن این دو رنگ در کنار هم در ذهن بسیاری از ما جای گرفته است. با توجه به اینکه رنگ قهوه‌ای جزء رنگ‌های خنثی و گرم محسوب می‌شود و از آنجا که رنگ آبی جزء رنگ‌های سرد است، به همین دلیل این دو رنگ در کنار هم حس آرامش را به انسان منتقل می‌کنند.

What-color-will-the-brown-color-be-1.jpg

ترکیب قهوه‌ای و قهوه‌ای سوخته

یکی دیگر از پاسخ‌هایی که می‌توان به این سوال که رنگ قهوه ای با چه رنگی ست می شود داد، رنگ قهوه‌ای سوخته است. به کاربردن رنگ‌‌هایی که در یک طیف قرار می‌گیرند زیبای خاص خود را دارد. به کارگیری قهوه‌ای روشن در کنار قهوه‌ای سوخته یکی از این ترکیب‌هاست.

What-color-will-the-brown-color-be-20.jpg

ترکیب قهوه‌ای و سبز

ترکیب رنگ‌های قهوه‌ای و سبز، ترکیبی است که به وفور در طبیعت، شاهد آن هستیم. بنابراین استفاده از این ترکیب، در دکوراسیون منزل دور از ذهن نبوده است. اگر به دنبال رنگی هستید که حس تازه‌ای به فضای اتاق قهوه‌ای شما بدهد، رنگ سبز انتخاب درستی است. از آنجا که این رنگ جزء رنگ‌های سرد می‌باشد حس تازگی را به انسان منتقل می‌کند. وجود این دو رنگ در کنار هم سبب ایجاد کنتراست زیادی می‌شود که به هرچه زیباتر شدن منزل شما کمک می‌کند؛  یعنی همان نکته‌ای که در مطلب ست کردن رنگ سبز نیز به آن اشاره کردیم.

What-color-will-the-brown-color-be-8.jpg

ترکیب قهوه‌ای و مشکی

ممکن است تصور کنید که استفاده از دو رنگ قهوه‌ای و مشکی سبب تاریک شدن فضای داخلی اتاقتان شود، اما اگر برای مبلمان خود، از رنگ‌های روشن و خنثی استفاده کنید می‌توانید یک فضای آرام و شیک را به وجود بیاورید.

What-color-will-the-brown-color-be-29.jpg

ترکیب قهوه‌ای و زرد

رنگ قهوه‌ای با چه رنگی ست می‌شود؟ یکی از این رنگ‌ها رنگ زرد است. اگر نگران هستید که اتاقتان با استفاده از رنگ قهوه‌ای، تاریک به نظر برسد می‌توانید از رنگ زرد استفاده کنید. شما می‌توانید با به کار بردن چند قطعه از این رنگ در دکوراسیون منزل خود تاثیر آن را حس کنید. نکته‌ای که باید در بکارگیری از رنگ زرد مد نظر قرار دهید این است که در استفاده از این رنگ زیاده روی نکنید.

What-color-will-the-brown-color-be-5.jpg

ترکیب قهوه‌ای و نارنجی

ترکیب و ست کردن رنگ‌ها از قواعد خاصی پیروی می‌کند که براساس قواعد رنگ‌های قهوه‌ای و نارنجی در زمره رنگ‌های مشابه قرار می‌گیرند. این دو رنگ باهم دو ویژگی مشترک دارند که سبب تشابه آن‌ها می‌شود. اول گرم بودن و دوم استفاده از رنگ قرمز در هردو. طراحان دکوراسیون با هدف القاء حس راحتی و صمیمیت به انسان از این ترکیب استفاده می‌کنند. اگر علاقه دارید که با با این قواعد بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب نقش رنگ در دکوراسیون داخلی را نیز مطالعه کنید.

What-color-will-the-brown-color-be-30.jpg

ترکیب قهوه‌ای و قرمز

عنصر اصلی تشکیل دهنده رنگ قهوه‌ای، قرمز است. اگر صرفا از دو رنگ قهوه‌ای و قرمز در کنار هم استفاده کنید قطعا با محیطی دلگیر و خسته کننده روبرو خواهید شد؛ بهتر است برای استفاده از این رنگ‌ها در دکوراسیون از یک رنگ سوم مانند سفید یا کرم برای تلطیف فضا بهره بگیرید. برای مثال همان طور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید، در خانه‌ای شیک مبلمان قهوه ای رنگ به زیبایی هرچه تمام‌تر با کوسن‌های ست رنگ قهوه‌ای همراه شده‌اند.

What-color-will-the-brown-color-be-14.jpg

ترکیب قهوه‌ای و طلایی

درست است که به کارگیری قهوه‌ای و طلایی در کنارهم ترکیبی تکراری و قدیمی است، اما با استفاده درست و به جا هنوز هم چشم‌ها را خیره می‌کند.

What-color-will-the-brown-color-be-22.jpg

ترکیب قهوه‌ای و صورتی

استفاده از رنگ صورتی در کنار قهوه‌ای می‌تواند لطافتی زنانه به اتاق شما بدهد. رنگ قهوه ای سبب تیره و دلگیر شدن فضا‌های داخلی می‌شود و استفاده از رنگ صورتی سبب می‌شود تا فضای اتاق، روشن‌تر و لطیف‌تر به نظر برسد.

What-color-will-the-brown-color-be-12.jpg

ترکیب قهوه‌ای و فیروزه‌ای

رنگ فیروزه‌ای جزء رنگ‌ها سرد و روشن به شمار می‌رود و با توجه به اینکه رنگ قهوه‌ای جزء رنگ‌های خنثی گرم و تیره است، علاوه بر این، دو رنگ قهوه‌ای و فیروزه‌ای مکمل یکدیگر هستند. ترکیب این دو رنگ یک تضاد دلنشین را برای منزل شما به ارمغان می‌آورد.

What-color-will-the-brown-color-be-13.jpg

ترکیب رنگ قهوه‌ای و بنفش ارغوانی

برای ایجاد فضای مدرن در اتاق نشیمن می‌توانید از دو رنگ قهوه‌ای و ارغوانی بهره بگیرید.

What-color-will-the-brown-color-be-3.jpg

چگونه از رنگ قهوه ای در دکوراسیون استفاده کنیم؟

پس از فهمیدن این مسئله که رنگ قهوه ای با چه رنگی ست می‌شود، باید بدانیم که چگونه باید از رنگ قهوه‌ای استفاده کرد. از آنجا که رنگ چوب، قهوه‌ای است، تقریبا در همه منازل از این رنگ استفاده می‌شود. استفاده از رنگ قهوه‌ای در فضای داخلی اتاق‌ها حس صمیمیت را به انسان منتقل می‌کند. سعی کنید در نقاط مختلف اتاقتان از تناژهای این رنگ استفاده کنید. تناژ‌های متفاوت رنگ قهوه‌ای این امکان را به شما می‌دهد که قسمت‌های مختلف فضای منزلتان را در عین یکرنگی، متنوع چیدمان کنید

اگر به ترکیبات رنگ‌های بالا توجه کرده باشید رنگ قهوه‌ای هم با رنگ‌های سرد و هم با رنگ‌های گرم ست می‌شود و انتخاب رنگ مناسب، به سلیقه شما بستگی دارد. به عنوان مثال در صورتی که فضای اتاقتان کوچک است بهتر است که از رنگ‌های روشن استفاده کنید. اگر قصد دارید فضای اتاقتان را به یک مکان صمیمی و دلپذیر تبدیل کنید، بهتر است از ترکیب رنگ‌های گرم استفاده کنید.

تغییر رنگ دکوراسیون کار سختی نیست و صرفا با یک تغییر کوچک مانند تغییر رنگ کوسن می‌توانید روح تازه‌ای در دکوراسیون منزل خود به وجود بیاورید.

اغلب افراد برای ایجاد دکوراسیون قهوه‌ای از مبلمان چرم استفاده می‌کنند. این گونه از مبلمان ایده‌های فراوانی برای خلق چیدمان‌های خاص و زیبا به انسان می‌دهد.

What-color-will-the-brown-color-be-10.jpg

منبع : توکامگ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر


  • آخرین مطالب
  • گوناگون