موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

Navigation در استوری

Navigation در استوری

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 11 آبان 1400 ساعت 07:24

در نگاه اول آنالیز استوری های اینستاگرام موضوعی عجیب به نظر می رسد و در عین حال سرنوشت ساز برای پیچ شما.  هر روزه بیش از 500 میلیون اکانت با استوری ها تعامل دارند پس آنالیز استوری اینستاگرام ابزاری است برای بهتر دیده شدن پیچ شما.
بسیاری از برندهای تجاری برای رسیدن به ذهنیت مطلوب در میان کاربران خود از استوری های اینستاگرام استفاده می کنند. تقریبا، یک سوم بازدیدهای استوری ها از استورهای تجاری صورت می گیرد. براستی هدف برندهای تجاری از گذاشتن استوری در اینستاگرام چیست؟‌ آیا آنها فقط به دنبال تعداد کامنت ها و لایک ها هستند؟ نه آنها به دنبال ساختن یک استراتژی موفق برای افزایش فالوورهای پیچ خود هستند.

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

چگونه ازInsights برای آنالیز استوری اینستاگرام خود استفاده کنیم؟

نکته ای که باید به آن توجه کنیم آن است که استوری های اینستاگرام تنها 14 روز پس از انتشار قابل دسترسی است. بعد از آن چه باید کرد؟‌دو  راه برای دسترسی به  استوری های اینستاگرام پیشنهاد می شود.

استفاده از پروفایل

1. به پروفایل خود بروید.

2. روی منو در گوشه ی بالا سمت راست کلیک کنید.

AccessFromProfile-310x551-1.png

3. قسمت Insights لمس کنید .

4. محتوا را انتخاب کنید.

AccessFromProfile1-310x551.png

5- به بخش داستانها و استوری ها بروید.

AccessFromProfile2-310x551-310x455.png

استفاده از استوری

1. بر روی استوری کلیک کنید.

2. به سمت بالا بکشید.

3. روی نماد نمودار کلیک کنید. از اینجا می توانید بین این برگه و زبانه نمایش ، که دارای یک نماد چشم است ، بروید.
همچنین می توانید صفحه اصلی را به سمت راست بکشید تا خیلی سریع به صفحه استوری بروید.

پیشنهاد نئولایز  چگونه می توانید بازاریابی موفقی برای محصولات خود در فضای مجازی داشته باشید.رسیدن به قله در فضای مجازی در کمترین زمان بهمراه ارائه راهکارهای عملی

Overview-310x551-310x455.png
استوری های فقط به مدت 24 ساعت در دسترس هستند، اما می توانید ترخ تعاملات (intarction) را در پایین استوری مشاهده کنید.برای بازدید از آرشیو استوری ها می توانید روی آیکون ساعت در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید و سپس استوری مورد نظر را انتخاب کنید.

Archive1-310x551-310x455.png
برای اینکه بتوانید آنالیز صحیحی از استوری اینستاگرام داشته باشید به ایجاد یک پروفایل تجاری نیاز خواهید داشت.

اصطلاحات فنی در اینستاگرام(1):

اکنون موقع آن رسیده تا با آشنایی اصطلاحات فنی اینستاگرام گامی ابتکاری در پیج خود ایجاد کنید.آیا می دانید در چه مواقعی پیج شما شادوبن می شود؟ پرموت در اینستاگرام چه کاربردی دارد؟

ابزار insight در آنالیز استوری اینستاگرام چه داده های آماری را به ما می دهد؟

آنالیز استوری های اینستاگرام  را می توان در سه پارامتر  تقسیم بندی کرد: میزان تعاملات، میزان دیسکاوری، تعیین مسیر کاربران.

پارامتر اول: میزان تعاملات(Interactions)

تعاملاتی که کاربران بعد از دیدن استوری شما انجام می دهند. این تعامل می تواند پاسخ دادن  و یا دیدن پروفایل شما باشد.

  • پاسخ ها(Replies): این داده آماری بیانگر تعداد پیام‌هایی است که کاربران از طریق “send message” برای استوری شما فرستاده‌اند.
  • بازدیدها از پروفایل(Profile Visits): این داده آماری تعداد دفعاتی که پروفایل شما دیده شده است را مشخص می‌‌کند.
  • استیکر(Sticker Taps):این داده آماری تعداد کلیک هایی که روی استیکرهای شما در استوری انجام شده است را بیان می کند.

چرا میزان تعاملات دارای اهمیت است؟ میزان تعامل کنندگان نشانگر  تعداد دفعاتی است که استوری شما دیده شده است. پاسخ های مثبت و بازدید از پروفایل شما بیانگر اتفاق خوبی است. چرا که فالوورها روایت و داستان شما را دوست دارند و به دنبال بقیه استوری های شما هستند.

نکته: یک پیشنهاد خوب برای تقویت رابطه تعامل کنندگان با استوری ها به اشتراک گذاری کامنت ها و یا  استفاده از تگ های ایموجی است. این تگ ها روش آسانی برای درگیر شدن بازدید کننده با استوری شماست. و در نهایت بازخورد ارزشمندی را به شما ارائه می دهند.

بر اساس تحلیل های آماری ، هشتگ ها می توانند میزان درگیر شدن کاربران با استوری های شما را 12 درصد افزایش دهند.

 پارامتر دوم:کشف و جستجوی (Discovery)استوری های جدید

در دیسکاوری تحلیل داده هایمان روی بازدیدکنندگانی  است که به عتوان فالوور محسوب نمی شوند اما استوری را از طریق مجاری مختلف همانند دایرکت، هشتگ، و…مشاهده  کرده اند.  با افزایش دیسکاوری، شما به تعداد مخاطبان بالقوه خوبی دست پیدا کرده‌اید. هرچند ممکن است این آمار همیشه دقیق نباشد.

  • تعداد بازدیدها (Impressions): این داده آماری بیانگر تعداد دفعاتی که استوری شما مورد بازدید قرار گرفته است.
  • فالوورها(Follows):  این داده آماری بیانگر تعداد اکانت هایی که از این پس به عنوان فالوورهای جدید محسوب می شوند.

چرابدست آوردن میزان دیسکاوری ها مهم است: دیسکاوری ها معیار مهمی برای  کشف کاربران جدید است. از این معیارمی توان برای محاسبه میزان درگیری کاربران با محتوای استوری استفاده کرد.

مهمتر از همه،در این تحلیل مشخص می شود که چه تعداد کاربر به استوری شما از طریق کشف و جستجو رسیده اند. دیسکاوری ها  راهنمای شما در جذب کاربران جدید است.

نکته: استفاده از تگ ها می تواند کشف شدن استوری های شما را توسط کاربران ناشناخته افزایش دهد.و  همچنین می توان در استوری های دنباله دار با تگ های خاص استفاده کرد.

tumblr_inline_p7fwwt7KLH1qm4rc3_540-310x552-310x455.jpg

پارامتر سوم: تعیین مسیر کاربران (Navigation)

این پارامتر تحلیل های آماری درباره حرکات کاربرانی که استوری‌تان را دیده‌اند اراپه می دهد. مسیر  آنها را مشخص می کند و در نهایت می توانید تصمیم گیری نهایی را انجام دهید.

  • برگشت(Back):تعداد دفعاتی که کاربران برای دیدن استوری های قبلی شما اقدام می کنند.
  • جلو(Forward):تعداد دفعاتی که کاربران برای دیدن استوری های بعدی شما اقدام می کنند. (قبل از اتمام داستان فعلی).
  • داستان بعدی(next story): کاربر به طور کلی از دیدن استوری های شما منصرف شده و به سمت استوری دیگران هدایت شده است.
  • خروج(exit): تعداد دفعاتی است که کاربران از قسمت نمایش استوری اینستاگرام به کل خارج شده‌اند تا به بررسی بخش دیگری از اینستاگرام بپردازند

اصطلاحات فنی در اینستاگرام(2):

با اصطلاحی نظیر کپشن و کامنت ها و اکسپلور  و کمپین ها آشنایی دارید.چگونه پست ها می توانند در اکسپلور نقشی در جذب فالوور ایفا کند؟آیا تاکنون کپشن برای پست های خود نوشته اید.در در جواب دهی به کامنت ها به صورت فعال هستید  یا به صورت خاموش؟

چرا داده های آماری پیمایش(ناوبری) مهم است: مانند اهمیت تجزیه و تحلیل تعاملات ، آمار پیمایش نیز که  اقدامات کاربران را دنبال می کند دارای اهمیت است. نتیجه این داده آماری نباید مثبت باشد.چون هرچه  بازدیدکنندگان از استوری شما به گزینه های جلو (Forward)، خارج (exit) و از آنجا پرش(next story) تمایل پیدا می کنند ، احتمالاً استوری های شما نتوانسته است توجه  آنها را جلب کند. و این نشانه شکست استوری شماست.

اگر بسیاری از بازدیدکنندگان بر روی کلمه «بازگشت به عقب»کلیک کننداین بدان معنی است که شما در استوری تان به هدف مورد نظر نرسیده اید.

نکته:  اطمینان حاصل کنید که عکس ها یا فیلم های شما به اندازه کافی فضا را برای تعاملات کاربران با استوری شما فراهم می کند.تگها یا متنهای کوچک به شما می تواند در این زمینه کمک کند.

نکات بیشتری را درباره آنالیز  استوری اینستاگرام خود بدانید

چگونه می توانید از تگ ها و هشتگ های موقعیتی برای استوری اینستاگرام خود استفاده کنید.

از استیکرها برای توصیف مکانهای جغرافیایی و  از هشتگ برای معرفی کالا یا محصول خود استفاده کنید.برای اندازه گیری اثربخشی استیکرها ،به تعاملات استوری خود نگاهی بیندازید و ببنید مورد توجه قرار گرفته است یا نه. برای بهتر استفاده کزدن ار هشتگ ها می توانید هشتگ گذاری در اینستاگرام برای بهبود حساب کاربری استفاده کنید.

StickerTaps-310x551-310x455.png

نحوه متریک نرخ تعاملات در استوری های اینستاگرام

استاندارد متمرکزی برای محاسبه میزان نرخ تعاملات استوری های اینستاگرام وجود ندارد ، اما چند روش برای پیگیری این تعامل وجود دارد.

یکی از راه های اندازه گیری تعامل با استوری ها نرخ مشارکت است.نرخ مشارکت (engagement rate)  عبارت است از تعداد فالوورهایی که در پست هایتان مشارکت داشته اند را بر تعداد بازدیدکنندگان از استوری تقسیم تا درصد وافعی فالوورهای هر استوری بدست آید.

تعداد لایک ها و کامنت ها و ذخیره های آن استوری (رقم تعامل به دست می آید )/ کل تعداد بینندگان آن استوری خاص* 100

نحوه متریک دیسکاوری ها توسط کاربران در استوری اینستاگرام

بیش از 60 درصد کاربران ایسنتاگرام معتقدند پیچ های جدیدی را در اینستاگرام کشف می کنند که قبلا از وجود آن مطلع نبوده اند. پس استوری ها نقش بسزایی در جذب این گروه از کاربران دارند.

در تحلیل آماری دیسکاوری ها به شما  اطلاعاتی در مورد اینکه چه تعداد کاربر یکتا پست شما را دیده‌اند، ارائه می‌کند. اما اینستاگرام بین  فاولوورها و تعداد اکانت‌هایی که تنها یکبار شما را دیده اند تفاوت قائل نمی شود.

اگر کل  اکانت هایی که صفحه شما را برای یک بار دیده اند از تعداد فالوورهای شما بیشتر باشد ، این نتیجه موفقیت شما در نمایش استوری های به فالوورهای جدید است.

شاید بهترین نتیجه برای پیچ شما، افزایش فالوورهای جدید باشد. دنبال کردن یک استوری بدان معنی است که یک  کاربر استوری شما را پسندیده و دوست دارد.

نحوه متریک Swip away ها در استوری اینستاگرام

در یک تقسیم بندی کلی  بین 15 تا 25 درصد از بازدیدکنندگان استوری ها در اینستاگرام ، استوری شما را از دست می دهند.این  تحلیل آماری تعداد دفعاتی را نشان می‌دهد که کاربران بر گوشی خود ضربه زدند تا استوری اکانت بعدی شما را مشاهده کنند.
بهترین راه حل این امر استفاده از پارامترهای UTM است. کدهای کوتاهی که به URL ها اضافه شده اند به شما امکان می دهند بازدید کنندگان وب سایت و منابع ترافیکی را ردیابی کنید.

ویژگی لینک کردن استوری در حال حاضر فقط برای حساب هایی با بیش از 10K دنبال کننده در دسترس است. در انتها چند روش ساده برای جذب بیشتر دنبال کنندگان در اینستاگرام آورده شده است.

در مدیریت حضور اینستاگرام خود در وقت خود صرفه جویی کنید. از یک داشبورد تنها می توانید برنامه ها را منتشر کنید و مستقیماً در اینستاگرام منتشر کنید ، مخاطب را درگیر کنید ، عملکرد را اندازه گیری کنید و سایر پروفایل های رسانه های اجتماعی خود را اجرا کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: neolyze.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر