موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

فایل لایه باز

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 27 آذر 1400 ساعت 10:59

فایل‌های لایه باز گرافیکی به فایل‌هایی گفته می‌شوند که دارنده فایل به تمامی محتوا و المنت‌های گرافیکی آن طرح برای ویرایش و ذخیره ویرایش‌های خود دسترسی آزاد دارد. در فایل لایه باز گرافیکی شما توانایی این را دارید که متن‌ها، تصاویر، افکت‌ها و تمامی اجزای تشکیل دهنده یک فایل گرافیکی را ویرایش کنید و به میل خود برای چاپ یا هر کار دیگری آن را ذخیره کنید یا حتی از قسمتی از آن‌ها خروجی بگیرید.

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

فایل لایه باز PSD، فرمت اختصاصی نرم‌افزار فتوشاپ PSD تست که به طرح لایه باز شناخته می‌شود. به استفاده از این فرمت ذخیره‌سازی طراحان می‌توانند طرح‌های خود را همان گونه که در فتوشاپ وارد کرده‌اند با این فرمت (پی اس دی) ذخیره کند و بدون هیچ کم و کاستی در اختیار دیگر کاربران قرار دهند تا آنان نیز بتوانند از یه سادگی کارهایی مانند ساخت پوستر، آکهی ترحیم، بنر تسلیت، بنر تبریک، آگهی انتخاباتی و… را انجام دهند. در فایل‌های PSD تصاویر با کیفیت بیت مپ (BitMap) ذخیره می‌شوند.

هر فایل لایه باز دارای رزلویشن خاصی بوده که این معیار برای چاپ‌های افست معمولاً 300DPI است.

فرمت Tiff چیست؟ فرمت تیف یکی از کاربردی‌ترین شکل‌های خروجی برای طرح مورد استفاده در چاپخانه‌هاست. این فرمت علاوه بر اینکه حجم اصلی فایل شما را پایین می‌آورد روی کیفیت فایل نیز هیج تاثیر منفی نمی‌گذارد و مشکل باز نشدن دیگر فایل‌های خروجی همچون فرمت PSD را از بین می‌برد.[۱]

  1. امین سلیم خانی (۱۶ دی ۱۳۹۸). «طرح لایه باز».

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: fa.wikipedia.org



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر