موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام

نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 28 آبان 1399 ساعت 17:50

برای اینکه مدیریت پیج اینستاگرام خود را به فرد دیگری بسپارید یا مدیریت پیجی را بر عهده بگیرید به یک نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام نیاز دارید تا وظایف و انتظارات هر دو طرف در آن به روشنی بیان شده باشد. در ادامه به بیان ۱۲ نکته برای انتخاب بهترین نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام می پردازیم که به شما کمک می کند بتوانید انتخاب صحیحی داشته باشید. درواقع در هر نکته به یک بخش مهم نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام می پردازیم.

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

۱ . نوشتن کامل مشخصات طرفین در نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام

مانند هر قرارداد دیگری قرارداد ادمین هم با ذکر مشخصات طرفین شروع می شود. اول از همه باید تعیین کنید که طرف مقابل شما یک شخص حقیقی است یا حقوقی؟ یعنی دارید با خود فرد قرارداد می بندید یا با شرکت؟

اگر قرارداد را با خود فرد امضا می کنید حتما باید به این مشخصات در قرارداد تان اشاره کنید:

۱ . نام و نام خانوادگی

۲ . کد ملی

۳ . شماره تماس به همراه یک شماره دیگر جهت تماس در مواقع اضطراری

۴ . آدرس دقیق

۵ . آدرس ایمیل

admin-agreement-sample.gif

و اگر با شرکت یا یک شخص حقوقی قرارداد می بندید

باید به ۷ مورد زیر در قرارداد تان اشاره کنید:

۱ . اسم ثبی و قانونی شرکت

۲ . شماره ثبتی شرکت

۳ . شناسه ملی

۴ . کد اقتصادی

۵ . ذکر مشخصات نماینده قانونی شرکت

۶ . آدرس دقیق

۷ . شماره تماس شرکت و آدرس ایمیل

۲٫ نوشتن شفاف موضوع در نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام

وقت آن است که بگویید این قرارداد را برای چه امضا می کنید؟ پاسخی که به این سوال می دهید می شود موضوع قرارداد. مثلا پاسخ ممکن است همچین چیزی باشد:

«موضوع قرارداد حاضر بر عهده گرفتن پیج اینستاگرامی فلان به آدرس …….  جهت مدیریت و تولید محتوا می باشد. موضوع پیج آموزش تناسب اندام به بانوان می باشد و در زمان امضای قرارداد تعداد فالوئر ها و فالوئینگ های آن به ترتیب ……. و ………. می باشد. شرح سایر جزئیات وظایف و موارد دیگر در سایر مفاد قرارداد ذکر شده است.»

پس از آن که موضوع قراردادتان تا حد زیادی مشخص شد حالا باید به سراغ جزئیات هر محتوا بروید. اینکه محتوای شما شامل چه مواردی است و هر محتوا باید از چه کیفیت، کمیت و چه ساختاری برخوردار باشد. ویدئو زیر را با دقت تماشا کنید تا کامل متوجه منظورم شوید.

۳ . تعریف اصطلاحات تخصصی

در این قسمت قرارداد باید به تعریف اصطلاحات تخصصی کار بپردازید. معیار هم این است کلماتی را تعریف کنید که احتمال می دهید اگر ننویسید بعدا ممکن است محل اختلاف شود.

یک مثال کاربردی: تعریف تعامل با کاربران

«تعامل با کاربران: منظور از تعامل با کاربران در این قرارداد پاسخ دهی فوری به دایرکت ها، کامنت ها، دریافت سفارش ها و تماس تلفنی با مشتریان در مواقع برگزاری کمپین های تبلیغاتی برای فروش محصولات است.»

حاضرم شرط ببندم که در ۹۹% قرارداد های مشابه امکان ندارد همچین چیزی را ببینید! چون تعریف اصطلاحات یک تکنیک پیشرفته است که آن را از قرارداد های خارجی که در معاملات سنگین به کار می برند اقتباس کرده ام.

۴ . مدت قرارداد

مهم ترین نکته ای که درخصوص ماده مدت قرارداد باید به آن توجه کنید تعیین تاریخ دقیق آغاز و پایان قرارداد است. یعنی ننویسید: این قرارداد از زمان امضا تا ۲ ماه دارای اعتبار است.

بنویسید: «قرارداد حاضر در تاریخ ۸/۹/۱۳۹۸ به امضای طرفین رسید و تا تاریخ ۸/۱۱/۱۳۹۸ به مدت ۶۰ روز کاری دارای اعتبار است.»

۵ . مبلغ قرارداد

به بخش شیرین قرارداد می رسیم! نکته مهم این است که سعی کنید بخشی از پول را بعنوان پیش پرداخت در زمان عقد قرارداد دریافت کنید و درخصوص مقدار باقی مانده تاریخ دقیق تعیین کنید. و در ادامه این حق را برای خودتان در قرارداد قائل شوید که در صورت عدم پرداخت به موقع شما می توانید کار را متوقف کنید و یا حتی می توانید دسترسی فرد را به پیج قطع کنید! البته این کار را فقط در صورتی انجام دهید که همچین چیزی را صراحتا در قرارداد ذکر کرده اید.

 ۶ . تعهدات و تکالیف شما و مالک پیج

اینکه باید چه تعهداتی را بر عهده بگیرید کاملا به انتظارت طرف مقابل شما و مذاکراتی که انجام می دهید بستگی دارد. چند تعهد مهم را در کارگاه ادمین توضیح دادم و در اسلاید هایی که در دست دارید نوشته شده است.

اما می خواهم یک فرمول طلایی به شما بدهم تا با استفاده از آن بتوانید نه تنها در قرارداد ادمین بلکه در هر قراردادی حق و حقوقتان را ساده تر دریافت کنید:

«یک کاغذ بردارید و آن را با یک خط به دو بخش مساوی تقسیم کنید. سمت راست کاغذ بنویسید چه انتظارات و تعهداتی از طرف مقابلم دارم و در مقابلش بنویسید اگر انجام نشد دستم به چی بند است؟»

بیایید یک نمونه واقعی را با هم بررسی کنیم:

سمت راست کاغذ: می خواهم دقیقا در تاریخ تعیین شده

تمام حق و حقوقم پرداخت شود

admin-sample.jpg

سمت چپ کاغذ: اگر پرداخت نشد من هم

ادامه کارم را متوقف می کنم

تنها نکته مهم این است که آن چیزی را که

تعیین می کنید (در این مثال توقف ادامه کارتان) حتما باید در قرارداد قید شود.

۷ . محرمانگی و عدم رقابت در نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام

بحث محرمانگی و عدم رقابت بحث مستقلی است که انقدر مطلب و ریزه کاری دارد که در این کتاب نمی گنجد. پس بنابراین درخصوص محرمانگی قرارداد های ادمینی رعایت همان سه نکته ای که در اسلاید ها و صوت در اختیار دارید کافی است. به همان سه نکته به درستی عمل کنید.

۸ . مالکیت اطلاعات و محتوا

در این ماده باید مالکیت مادی و معنوی اطلاعات و محتوا های تولید شده را مشخص کنید که معمولا مالک فردی است که پیج برای اوست. یعنی مالک پیج، مالک اطلاعات هم هست. وقتی مالکیت محتوا معلوم شد دیگر طمعی برای بازآفرینی اطلاعات یا انتشار آن ها نداشته باشید که می تواند دردسر آفرین باشد. اخیرا چند نمونه مشابه از انتشار محتوای دیگران را در آپارات دیدم که سرانجام آن به شکایت و حکم به چند سال حبس و پرداخت چند ده میلیون جریمه ختم شده بود.

البته لازم است از یک نکته دیگر هم مطلع شوید! روزمه ادمین! یادتان باشد اگر در قرارداد خودتان شفاف درباره حق روزمه سازی صحبت نکنید بعدا ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید و حتی گاهی مجبور به پرداخت خسارت هایی شوید!

۹ . حل اختلاف

در سایت قراردادباما مقاله ای با عنوان «بهترین مرجع حل اختلاف قرارداد های کسب و کار چیست؟» نوشته ام و به صورت مفصل موضوع را باز کرده ام. برای مطاله رایگان مقاله به سایت قراردادباما مراجعه کنید.

اما در این قسمت می خواهم ۲ نکته درباره تعیین داور برای حل اختلاف بگویم که حاصل تجربه تنظیم و مشاوره صد ها قرارداد به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد تومان است.

۲ نکته درباره تعیین داور در نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام:

اگر برای حل اختلاف قرارداد تان داور ر انتخاب کردید به این ۲ نکته توجه کنید:

۱ . نام و مشخصات دقیق داور را در قرارداد تان ذکر کنید و از او بخواهید پای تمام صفحات قرارداد را امضا کند.

۲ . اگر قرارداد تان مبلغ کمی دارد یک داور بیشتر انتخاب نکنید. یک اشتباهی که بین کارآفرینان رایج شده است این است که برای هر قراردادی بدون در نظر گرفتن اهمیت و مبلغ آن چند داور انتخاب می کنند مثلا ۳ داور یا ۵ داور.

اما نکته این است که انتخاب چند داور باعث می شود هم هزینه ها بالا رود و هم زمان بیشتری از دست بدهید.

۱۰ . فورس ماژور

به خاطر دارید ۷-۸ روزی تمام اینترنت ها قطع شده بود؟ چنین چیزی دقیقا مصداق فورس ماژور است و باید در قرارداد تان قید شود تا بعدا اختلافی پیش نیاید.

۱۱ . تعیین محلی برای مکالمات

مهم نیست تلفنی کار ها را هماهنگ می کنید یا از طریق ایمیل یا یک پیام رسان اجتماعی. مهم این است که یکی را بین خودتان تعیین کنید و فقط در همانجا مکالمات کاری تان را انجام دهید.

این محل می تواند تماس تلفنی و پیغام در واتس اپ باشد. نکته مهم ثبت و ضبط کردن مکالمات است.

شاید این نکات خیلی جدی و ضروری به نظر نیاید. اما یادتان باشد در امور قراردادی و حقوقی درحالت عادی همه چیز خوب و آرام است تا زمانیکه مشکلی پیش بیاید.

اگر امروز به این نکات ساده توجه نکنید قطعا فردا به تقلا خواهید افتاد.

۱۲ . تعداد نسخه های نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام

بزرگترین ریسک می تواند این باشد که فقط یک نسخه از قرارداد موجود باشد و آن هم دست طرف مقابل!!

یادتان باشد که حتما قرارداد در ۲ نسخه تنظیم شود. یکی شما و یکی طرف مقابل. بلافاصله بعد هم از نمونه خودتان عکس تهیه کنید.

%D8%A8%D9%86%D8%B1-%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D8%AF%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85.jpg

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر