موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

چگونه فروشگاه اینستاگرام را فعال کنیم؟

چگونه فروشگاه اینستاگرام را فعال کنیم؟

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 12 اسفند 1399 ساعت 13:18

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

آخرین ویرایش اکتبر 28, 2018 48,173 10

how-to-Shopping-instagram.jpg

اینستاگرام در بروزرسانی جدید قابلیتی را ایجاد کرده است تا برند‌ها بتوانند در کنار نمایش دادن محصولات خود به مشتریان، آن‌هارا به فروش هم برسانند. نام این ویژگی جدید فروشگاه اینستاگرام (Shopping Instagram) است. اما چرا و چگونه باید فروشگاه اینستاگرام را بر روی اکانت اینستاگراممان فعال کنیم؟

فروشگاه اینستاگرام چه قابلیت هایی به ما میدهد؟

  • یکی از قابلیت های جذاب فروشگاه اینستاگرام، نمایش قیمت محصولات و لینک خرید بر روی آن‌هاست. احتمالا در اینستاگرام با پست‌هایی مواجه شده‌اید که با ضربه زدن بر روی آن قیمت‌های آن محصول نمایش داده میشود.

digikala-146x300.jpgدیجیکالا نیز این ویژگی را برای اکانت تجاری خود فراهم ساخته است

  • قابلیت دیگر فروشگاه اینستاگرام، امکان قرار دادن لینک محصول در استوری است که کاربر با کلیک بر روی آن به یک لندینگ‌پیج کوچک راهنمایی میشود که در آنجا میتواند محصولات مشابه به همراه آدرس سایت و قیمت را مشاهده کند.

instagram-shopping-in-story-1.jpgنمونه یک محصول قرار داده شده در استوری دیجیکالاShopping-instagram-landing-page.jpgلندینگ پیج داخلی اینستاگرام پس از کلیک بر روی استوری ظاهر میشود و لینک سایت به همراه محصولات مشابه نشان میدهد.

چگونه باید فروشگاه اینستاگرام را راه اندازی کنیم؟

متاسفانه از آنجا که ایران در لیست کشورهایی که اجازه ساخت فروشگاه اینستاگرام دارند قرار ندارد باید در تمامی مراحل از نرم‌افزار تحریم شکن استفاده کنید. همچنین برای اطمینان خاطر میتوانید آدرس‌تان را در صفحه فیسبوک نیز تغییر دهید.

  1. ابتدا باید اکانت اینستاگرام خود را از حالت شخصی به حالت تجاری تغییر دهید. فراموش نکنید که تجاری سازی اینستاگرام قابلیت‌های بسیار کاربردی مانند نمایش Insights و اضافه کردن دکمه تماس و… را به اکانت اینستاگرامی شما اضافه می‌کند.
  2. در شاپفای ثبت نام کنید.
  3. برای استفاده از قابلیت فروشگاه اینستاگرام باید حتماً اکانت فیسبوک تجاری خود را به اینستاگرام خود متصل سازید.
  4. یک کاتالوگ از محصولات خود در فیسبوک بسازید.
  5. اکانت شاپفای خود را به فیسبوک متصل کنید.
  6. بررسی صلاحیت اکانت و اطلاعات وارد شده توسط اینستاگرام.
  7. اضافه شدن قابلیت های اینستاگرام فروشگاهی و تگ قیمت‌ها.

ثبت‌نام در شاپفای

سایت شاپفای ایران را تحریم کرده است بنابر این برای ساخت اکانت نیاز ایت که آدرس کشور دیگری را وارد کنید. اکانت شاپفای ۱۴ روز رایگان به شما سرویس خواهد داد بنابراین برای استفاده از این سرویس میبایست یکی از بسته های آن را خریداری کنید.

چگونگی ایجاد کاتالوگ از محصولات در فیسبوک

برای راه اندازی فروشگاه اینستاگرام باید یک کاتالوگ محصولات یک پیج از محصولاتتان ایجاد کنید . مسئله مهم این است که کاتالوگی که ایجاد می‌کنید برای اجناس فیزیکی باشد نه برای خدمات یا هر چیز دیگر. 

برای ساخت کاتالوگ انجام مراحل زیر لازم است

  1. صفحه فیسبوک خود را به حالت published قرار دهید.
  2. برای صفحه‌تان admin role ایجاد کنید.
  3. قالب صفحه‌تان را روی shopping template قرار دهید.
  4. ایجاد کانال فروش فیسبوک در شاپفای برای انجام این کار روی + SALES CHANNELS در بحش تنظیمات بزنید و در پایان اکانت فیسبوک خود را به شاپفای متصل سازید.

زمانی که این موارد را به اتمام رساندید اکانت اینستاگرام شما مورد بررسی قرار میگیرد که به طور معمول چند روز طول میکشد. اگر اکانت شما نیاز به بررسی بیشتر داشته باشد زمان انتظار شما بیشتر خواهد شد.

تایید صلاحیت اینستاگرام ممکن است تا ۱ ماه به طول بیانجامد. برای اینکه متوجه شوید اکانت شما تایید شده است در صفحه اینستاگرام خود روی 13144920_1059203434126629_2131837076_n.png?_nc_cat=0&oh=37facdaece536dc6463f7f9569f8d39e&oe=5C206BF4 بزنید.

اگر در بالای اکانت خود با Get Started رو به رو شدید روی آن بزنید وگرنه لازم است که به setting مراجعه کنید. روی ?revision=2121000967934520&name=fb-gearsettings-ios&density=1 بزنید.

روی گزینه Shopping بزنید.

سپس روی Continue بزنید. کاتالوگ محصولاتتان را انتخاب کنید و در پایان روی Done بزنید.

زمانی که ویژگی فروشگاه اینستاگرام برای شما فعال شد میتوانید در پست هایتان تگ محصولاتتان را اضافه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: oxteam.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر