موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

کمپین تبلیغاتی اینستاگرام

کمپین تبلیغاتی اینستاگرام

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 13 تیر 1398 ساعت 14:03

اینستاگرام تنها شبکه اجتماعی است که بعد از معرفی ، به سرعت رشد پیدا کرد و به همین دلیل به یکی از گزینه های مناسب در زمینه دیجیتال مارکتینگ برای بسیاری از کسب و کار ها تبدیل شد. کمپین تبلیغاتی اینستاگرام موثر در معرفی برند و تجارت شماست چرا که بر اساس آمار موجود در سال ۲۰۱۷ تعداد شرکت هایی که از کمپین تبلیغاتی اینستاگرام استفاده کرده اند از ۱۵میلیون به ۲۵ میلیون رسیده است. در این مقاله همراه آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو ارائه دهنده خدماتدیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت و سئو باشید تا با این مفهوم و نکات مهم هنگام استفاده از آن آشنا شوید.

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

تبلیغات اینستاگرام چیست؟

با استفاده از اینستاگرام شما می توانید پرداختی را به این شبکه اجتماعی انجام دهید تا در ازای آن پست خود را در دسترس تعداد بیشتری از افراد قرار دهید. شرکت ها و یا افراد مختلفی جهت معرفی برند، افزایش ترافیک سایت، کسب مشتریان جدید، معرفی خدمات و … از این ویژگی اینستاگرام استفاده می کنند.

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بصری است، به این معنا که شما برای تامین محتوای خود باید عکس و یا ویدئو به جای متن استفاده کنید. بر اساس آماری که خود اینستاگرام منتشر کرده است، ۶۰ درصد از افراد با محصولات جدید از طریق تبلیغات اینستاگرام آشنا شده اند و ۷۵ درصد از آن ها تحت تاثیر تبلیغ خرید انجام داده اند.

آیا تبلیغات اینستاگرام برای کسب و کار شما مناسب است؟

در ابتدای شروع کار اینستاگرام بسیاری از افراد تصور می کردند که تنها نوجوانان برای پست کردن عکس های سلفی خود از آن استفاده می کنند، اما گذر زمان ثابت کرد که این شبکه به راحتی می تواند برای همه افراد در همه سنین کاربری خاص خود را داشته باشد. ۵۵ درصد از کاربران اینستاگرام بین ۱۸ الی ۲۹ سال، ۲۸ درصد بین ۳۰ الی ۴۹ سال و ۱۱ درصد بین ۵۰ الی ۶۴ سال  و ۴ درصد بالای ۶۵ سال سن دارند. در حالت کلی بیشتر کاربران اینستاگرام زن هستند و تجربه نشان داده است که زنان خیلی زودتر تحت تاثیر تبلیغات قرار می گیرند.

براي آگاهي بيشتر در مورد ديگر خدمات آژانس ديجيتال مارکتينگ بهيدو همين حالا با ما تماس بگيريد .

مشابه با سایر شبکه های اجتماعی اینستاگرام به شما این امکان را می دهد تا ویژگی های خاص را برای مخاطبان خود مانند سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و … را تعیین کنید. به این ترتیب خیلی راحت تر می توانید با افراد مورد نظرتان ارتباط برقرار کنید تا هزینه ایی که برای کمپین تبلیغاتی اینستاگرام انجام داده اید هدر نرود. پس اگر شما در کسب و کاری فعالیت می کنید که قابلیت ارائه عکس از آن وجود دارد مانند رستوران، صنایع دستی و … می توانید خیلی راحت موجب رشد کسب و کار خود شوید.

هزینه تبلغیات در اینستاگرام چقدر است؟

file_5b5ac866e86c51.283284511532676198.jpg

برای این سوال نمی توان پاسخ دقیق ارائه دارد چرا که اینستاگرام طرح های مختلفی را برای کمپین تبلیغاتی ارائه می دهد. به عنوان مثال تعداد مخطابان هدف، تعداد کلیک ها ، مدت زمان، بازدید، میزان رقابت و … . در حالت کلی هزینه تبلیغ در فیسبوک بالاتر است از هزینه تبلیغ در اینستاگرام اما بازده آن نیز بیشتر است! اما نگران هزینه ها نباشید. اینستاگرام در این زمینه بسیار انعطاف پذیر است. به عنوان مثال شما بودجه ای برای این کار در نظر می گیرد. اینستاگرام این فرصت را به شما می دهد تا طرح های مختلف را مانند روزانه، ساعتی، هفتگی و … را با هم ترکیب کنید تا از سرمایه گذاری خود بیشترین بازده را دریافت نمایید.

چرا استفاده از کمپین تبلیغاتی اینستاگرام اهمیت دارد؟

اساس کار شبکه اجتماعی اینستاگرام بر به اشتراک گذاشتن عکس های مختلف است. به پلت فرم رد حال حاضر به بسیاری از برند های مختلف کمک کرده است تا بتوانند در رابطه با خدمات و محصولات خود تبلیغ کرده و در نتیجه آگاهی افراد را نسبت به خود بالا برده و به محبوبیت و سود خود اضافه کنند.

کپمین تبلیغاتی اینستاگرام از سال ۲۰۱۵ شروع به فعالیت کرد و از آن زمان تا کنون بیلیون ها تبلیغ در آن انجام شده است. مهم ترین دلایلی که شما را قانع می کند تا از کمپین تبلیغاتی اینستاگرام برای تجارت خود استفاده کنید عبارت هستند از :

  • افزایش مخاطبان : بر اساس آماری که وجود دارد از سال ۲۰۱۵ تا سال ۲۰۱۶ میزان مخاطبان آن ۱۰۰ درصد افزایش یافته اند.
  • افزایش زمان مصرف : آمار نشان می دهند که هر فرد به طور متوسط ۱ ساعت از روز خود را برای چک کردن این شبکه اجتماعی صرف می کند. این مدت زمان به نسبت زیاد فرصت های زیادی برای خودنمایی در اختیار شرکت ها قرار می دهد.
  • محتوای بصری : باز هم مطالعات نشان می دهند که تمایل افراد به تماشای عکس و فیلم است تا مطالعه متن های کوتاه و بلند. پس از این فرصت استفاده کرد و با ارائه یک تصویر جذاب، توجه مخاطب را به خود جلب کنید.
  • تعیین مخاطب هدف : با استفاده از فیلترهایی که در اختیار شما قرار می گرد می توانید از سرمایه گذاری خود بیشترین بازده را بگیرید.

جالب است این را هم بدانید که ۶۰ درصد از افراد با محصولات جدید از طریق این پلت فرم آشنا می شوند و ۳۰ درصد از آن ها خرید انجام می دهند. آیا هنوز هم شک دارید که باید از کمپین تبلیغاتی اینستاگرام استفاده کنید یا نه!؟

b7f255ee22c71dd93a8d0b4bc209af63.jpg

فرمت های مختلف تبلیغات در اینستاگرام :

اینستاگرام برای نمایش تبلیغات شما ۶ روش را پیشنهاد می دهد. که ۲ مورد از آن بر اساس استوری هستند که در بالای صفحه خانه کاربر نشان داده می شوند. ما بقی در بین پست های خانه به اشتراک گذاشته می شوند که بیشتر مورد استفاده صاحبان کسب و کار قرار می گیرد.

  • عکس :

استفاده از این روش نشان داده است که بیشتر مورد توجه کاربران قرار می گیرد چرا که خیلی حس تبلیغ بودن را به آنها القا نمی کند. در مورد این شیوه تبلیغ باید به موراد زیر توجه کنید :

  • نوع فایل : jpg یا png
  • حداکثر اندازه فایل : ۳۰ مگابایت
  • حداقل عرض تصویر : ۶۰۰ پیکسل
  • نسبت تصویر : حداقل ۴: ۵، حداکثر ۱۶: ۹
  • طول متن : حداکثر ۲،۲۰۰ ( اگر چه Instagram که کمتر از ۹۰ را برای عملکرد بهینه توصیه می کند.)
  • تعداد هشتگ : حداکثر ۳۰

توجه داشته باشید که اطلاعات تماس و برقراری ارتبطات را در اختیار کاربر قرار دهید تا به راحتی با شما تماس بگیرد.

  • عکس استوری :

این عکس در بالای صفحه خانه قرار داده می شود و مدت نمایش آن ۲۴ ساعت است. نکات مهم در رابطه با این شیوه تبلیغ :

  • نسبت تصویر : ۹:۱۶ (توصیه می شود!)
  • حداقل عرض تصویر : ۶۰۰ پیکسل
  • داشتن گزینه های تماس با ما و اطلاعات بیشتر و …
  • ویدئو :

555.jpg

محتوای تبلیغاتی خود را از طریق فیلم در صفحه خانه کاربر به نمایش بگذارید. اینستاگرام از فرمت های مختلف ویدئو پشتیبانی می کند اما برای ارائه بهتر، به مهم ترین نکات توجه کنید :

  • وضوح تصویر : ۱۰۸۰ × ۱۰۸۰ پیکسل (حداقل)
  • حداکثر اندازه فایل : ۴ گیگابایت
  • نسبت تصویر : حداقل ۴: ۵، حداکثر ۱۶: ۹
  • مدت زمان ویدئو : حداکثر ۶۰ ثانیه
  • یادداشت های ویدئویی : اختیاری
  • نسبت تصویر : حداقل ۴: ۵، حداکثر ۱۶: ۹
  • طول متن : حداکثر ۱۲۵ (توسیه می شود!)
  • تعداد هشتگ : حداکثر ۳۰
  • داشتن گزینه های تماس با ما و اطلاعات بیشتر و …
  • ویدئو استوری :

آمار نشان داده اند که قرار دادن ویدئو در استوری بازده خوبی در فروش شرکت ها دارد. برخی نکات در این رابطه را به یاد داشته باشید:

  • وضوح تصویر : ۱۰۸۰ x 1920 پیکسل (حداقل)
  • حداکثر اندازه فایل : ۴ گیگابایت
  • نسبت تصویر : حداکثر ۹:۱۶
  • مدت زمان ویدئو : حداکثر ۱۵ ثانیه
  • یادداشت های ویدئویی : در دسترس نیست
  • داشتن گزینه های تماس با ما و اطلاعات بیشتر و …
  • نمایش عکس به شیوه چرخ و فلک :

maxresdefault.jpg

به جای نمایش یک عکس می توانید از چند عکس به صورت پشت سر هم استفاده کنید. این شیوه تبلیغاتی برای کمپانی هایی که محصولات متنوعی تولید می کنند مانند مبلمان، رستوران، لباس، خودرو و … مناسب است. استفاده از ۱۰ تصویر حداکثر برای شما مجاز است. مهمترین نکات عبارتند از:

  • نوع فایل : jpg یا png
  • حداکثر اندازه فایل : ۳۰ مگابایت
  • حداقل عرض تصویر : ۶۰۰ پیکسل
  • نسبت تصویر : حداقل ۴: ۵، حداکثر ۱۶: ۹
  • طول متن : حداکثر ۲،۲۰۰ ( اگر چه Instagram که کمتر از ۹۰ را برای عملکرد بهینه توصیه می کند.)
  • تعداد هشتگ : حداکثر ۳۰
  • استفاده از گزینه های تماس با ما و …

همراهان عزیز در این مقاله ما سعی کردیم نکات اولیه که در رابطه با کمپین تبلیغاتی اینستاگرام را نیاز است بدانید در اختیار شما قرار بدهیم. برای انتخاب یکی از روش ها شما باید نحوه تجارت خود نیز توجه داشته باشید. بنابراین استفاده از یک مشاوره دیجیتال مارکتینگ می تواند راهنمای شما باشد. در این صورت می توانید با ما در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر