موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

دانه درمانی سوجوک

دانه درمانی سوجوک

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 06 اردیبهشت 1400 ساعت 15:31

مالش با دانه ها (دانه درمانی)

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

در دانه درماني مي توان انواع دانه ها با شكل ها و اندازه هاي مختلف را به كار برد. اين روش به خوبي نقاط دردناك رامالش مي دهد. بهتر است از دانه هاي گرد استفاده كرد.

فلفل بسيار مناسب دانه درماني است. سطح دانه آن اثر مسكن دارد و مالش با آن بسيار عالي است. به علاوه پوست را گرم نيز مي كند.

بر روي نقاط دردناكی كه يافته ايد دانه اي از قبيل فلفل، هسته گيلاس يا ميوه هاي ديگر، ارزن، سويا و غيره بگذاريد و آن را با نوار چسب بچسبانيد .

دانه هاي بزرگ تر براي نواحي نرم تر دست و پا– مثل كف يا كناره آنها– مناسب ترند .

دانه هاي كوچك تر در مواردي استفاده مي شوند كه نقاط به استخوان ها نزديك باشند. مثل پشت انگشتان.

اگر مي توانيد ترجيحاً از دانه هاي زنده كه مي توانند جوانه بزنند استفاده كنيد .تبادل انرژي بين دانه هاي زنده و نقاط دردناك به شكل فعال انجام مي شود و لذا فرايند درمان با موفقيت بيشتري پيش خواهد رفت.

دانه ها را بايد دقيقاً بر روي نقاط دردناك بگذاريد. اگر بر آنها فشار بياوريد احساس درد خواهيد كرد. اگر در جاي درست قرار نگرفته باشند دردي حس نخواهيد نمود و اثر شفابخشي نيز نخواهند داشت.

از نوارچسب مرغوب استفاده كنيد. اگر به هنگام چسباندن دست هايتان خشك باشند به خوبي مي چسبد. اگر هوا گرم است و دست هايتان عرق مي كنند آنها را با پودر تالك يا پودر بچه خشك كنيد.

H3oZ2.jpg
 

اگر چندين نقطه دردناك وجود داشته باشند يا سطح دردناكی را تشكيل دهند"فرشی" از دانه ها بسازيد و سطح را با آن پوشش دهيد.

فرشي از دانه ها را به شكل مورد نظر بر روي پوست بگذاريد و آنها را به كمك سطح چسبناك نوارچسب به هم بفشاريد. سپس نوارچسب را روي ناحيه دردناك بگذاريد و در صورت لزوم براي ثابت نگه داشتن آن از چسب بزرگ تري استفاده نماييد.

فرش دانه ها نبايد از سطح دردناك بزرگ تر باشد.

T8mE5.jpg
 

هر سه چهار ساعت به مدت يكی دو دقيقه نقاط را از روي نوارچسب و باحركات دورانی انگشت شست مالش دهيد.

گه گاه بايد نقاط را به مدت يكي دو دقيقه مالش، و نه فقط فشار، دهيد. براي سنجش اين زمان از ساعت استفاده كنيد و به گمان خود بسنده ننماييد. از آنجايي كه اين مالش دردناك است شايد16 ثانيه هم به نظرتان بيش از دو دقيقه بيايد و قبل از اين كه پيام شفابخشي ايجاد شود دست از كار بكشيد.

توجه داشته باشيد كه اين كار نبايد زياد به طول بكشد چون احتمال تاول زدن وجود دارد.

اگر فقط از يك عدد دانه استفاده كرده ايد نوارچسب را برداريد، دانه را روي نقطه دردناك بگذاريد و مالش دهيد.

اگر فرشي از دانه ها را مالش مي دهيد محل فشار آوردن با شست را آن قدر تغيير دهيد تا به دردناك ترين نقطه زير فرش برسيد. اين نقطه بايد كانون مالش باشد.

C2kD4.jpg
 

پس از94 ساعت دانه ها را عوض كنيد.

به نظر مي رسد كه دانه ها پس از12 ساعت انرژي خودرا از دست مي دهند و لذا بايد آنها را عوض كرد. به علاوه به خاطر رطوبت پوست نرم هم مي شوند.

دانه ها را به راحتي مي توان در زير پا قرار داد. در آنجا ديده نمي شوند و جلب توجه نمي كنند. همچنين كفش بر آنها فشار وارد مي آورد و به هنگام راه رفتن نقاط همواره به شدت مالش داده مي شوند. لذا لازم نيست كه هر سه چهار ساعت نقاط را مالش دهيد .

از دانه هايي استفاده نماييد كه پا را اذيت نكنند ولي به هنگام راه رفتن حس شوند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر