موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

آموزش ساده اینستاگرام

آموزش ساده اینستاگرام

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 27 آبان 1399 ساعت 12:14

اپلیکیشن اینستاگرام بستری جذاب برای به اشتراک‌گذاری تصاویر است. اگر تاکنون حسابی در اینستاگرام نداشته‌اید و یا خیلی در این زمینه حرفه‌ای نیستید، با این مقاله همراه باشید تا آموزش جامع اینستاگرام را از پایه دنبال کنید.

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی است و این روزها به عنوان رسانه اینترنتی شماره یک جهان در زمینه به اشتراک گذاری تصاویر شناخته می‌شود و روزبه‌روز هم به گستره محبوبیت آن افزوده می‌شود. در این شبکه اجتماعی حساب افراد مشهور، برندها، دوستان و افراد عادی را می‌بینیم که هر کدام به اشتراک‌گذاری تصاویر می‌پردازند. برای آشنایی با پرطرفدارترین پیج‌های ایران اینستاگرام می‌توانید به این مطلب و پرطرفدارترین پیج‌های خارجی به این مطلب مراجعه کنید. اگر به تازگی با اینستاگرام آشنا شده‌اید و می‌خواهید بدانید که چگونه راحت‌تر از آن استفاده کنید می‌توانید با آموزش گام به گام اینستاگرام با ما همراه باشید.

spacer.png

آنچه در ادامه می‌خوانید:

[namasha id=”pskQbjj1″ ]


چگونه اپلیکیشن اینستاگرام را برای گوشی خود دانلود کنیم؟


برای اینکه حسابی در اینستاگرام داشته باشید اولین قدم این است که بتوانید برنامه آن را نصب کنید. اگر از کاربران سیستم عامل iOS هستید و یکی از دستگاه‌های اپل را در اختیار دارید می‎‌توانید به این لینک مراجعه کرده و نسبت به نصب برنامه اقدام کنید. از طرف دیگر اگر از کاربران سیستم عامل اندروید هستید باید آن را از این لینک دانلود و نصب کنید.

spacer.png


آموزش ساخت اکانت اینستاگرام


زمانی که شما برنامه را نصب کردید باید نسبت به باز کردن آن اقدام کنید. وقتی برای اولین بار این برنامه را باز می‌کنید در پایین صفحه لینکی مبنی بر اینکه «آیا حساب کاربری ندارید؟» مشاهده می‌شود. به‌عنوان مثال اگر تنظیمات برنامه شما به زبان انگلیسی باشد این جمله را خواهید دید: «Don’t have an account? Sign Up». لازم است روی این گزینه کلیک و روند ثبت نام را آغاز کنید.

spacer.png

جالب است بدانید که برای ایجاد یک حساب کاربری و ثبت نام شما می‌توانید هم از طریق حساب خود در

فیسبوک

، هم از طریق ایمیل و هم به‌وسیله شماره تماس خود اقدام کنید. بعد از این مرحله از شما خواسته می‌شود که یک نام کاربری و رمز انتخاب کنید. به یاد داشته باشید نام کاربری در واقع اسمی است که افراد شما را با آن در اینستاگرام مشاهده خواهند کرد. حالا این نام می‌تواند یا اسم واقعی شما باشد و یا اینکه اسمی مستعار برای خودتان انتخاب کنید. نکته مهم این است که ترجیحا اسمی مناسب که با آن شناخته می‌شوید را انتخاب کنید.

همچنین در بخشی دیگر شما می‌توانید اسم کامل خود و همچنین تصویری از خودتان را اضافه کنید. هنگامی که کار شما در این قسمت تمام شد، فرصتی در اختیارتان قرار می‌گیرد که می‌توانید مخاطبین یا دوستان فیسبوک خود را در اینستاگرام پیدا کنید. اگر تمایل به این کار ندارید روی Skip بزنید و کار را ادامه دهید.


آموزش اکانت اینستاگرام: پیدا کردن افراد مختلف


در قدم بعدی که پیش رو دارید، پیشنهاداتی را مشاهده خواهید کرد. این پشنهادات تصاویر افرادی است که ممکن است شما تمایل به دنبال کردن آن‌ها داشته باشید. معمولا پیشنهادات این قسمت برندها یا افراد مشهور هستند. حالا اگر در قسمت قبلی برای پیدا کردن مخاطبین و دوستان فیسبوک خود گذر کرده باشید، می‌توانید در این مرحله نیز نسبت به آن اقدام کنید و کافی است در همین صفحه Discover People روی Connect to Facebook یا Connect Contacts بزنید.

spacer.png

اگر هنوز هم تمایل به پیدا کردن دوستان خود ندارید می‌توانید روی Done بزنید و بعد روی منوی باز شده Continue Anyway را انتخاب کنید.


آموزش اینستاگرام: جستجو در اینستا


اگر آموزش اکانت اینستاگرام تمام مراحل بالا را دنبال کرده باشید، اکنون یک حساب کاربری در اینستاگرام دارید و در این مرحله صفحه Explore را پیش روی خود ملاحظه خواهید کرد. در واقع این صفحه به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید تصاویر مختلف را که افرادی از سراسر جهان ممکن است به اشتراک گذاشته باشند، جستجو و مشاهده کنید.

spacer.png

برای جستجو می‌توانید روی نوار مربوط به آن در بالای همین صفحه بزنید و موضوع مورد نظر را با هشتگ، شخص و یا مکان خاصی جستجو کنید. نتایج جستجو در پایین به شما نشان داده خواهند شد. از طرفی اگر به دنبال چیز خاصی هم نیستید صفحه عمومی که متشکل از تصاویر متنوع و پیشنهادی است را پیش روی خود، در این صفحه مشاهده خواهید کرد.

spacer.png

دقت داشته باشید هر زمان دیگری که خواستید به صفحه Explorer بروید روی آیکن ذره‌بین در پایین صفحه بزنید.


آموزش اینستاگرام: به اشتراک گذاری عکس


در این بخش از آموزش اینستاگرام به زبان ساده، نحوه آپلود و بارگذاری عکس و محتوا را توضیح خواهیم داد.

برای به اشتراک گذاری یک عکس می‌توانید روی مربعی در نوار پایینی موسوم به Navigation Bar یا نوار ناوبری بزنید. با کلیک کردن روی این گزینه می‌توانید فیلم‌ها و یا تصاویری که هم‌اکنون روی دستگاه هوشمندتان ذخیره شده است را برای اشتراک‌گذاری در اینستاگرام انتخاب کنید. همچنین می‌توانید همان لحظه نیز با اینستاگرام تصویر یا ویدیویی را ثبت کنید. در واقع با زدن آیکن مربوط به اضافه کردن عکس در اینستاگرام شما با سه گزینه در پایین صفحه روبه‌رو خواهید بود. گزینه Library که می‌توانید از طریق آن تصاویر گالری دستگاه خود را به اشتراک بگذارید. گزینه Photo که از طریق آن می‌توانید همان لحظه تصویری را ثبت کنید و به اشتراک بگذارید و دیگر گزینه نیز برای ضبط ویدیو به‌کار می‌رود.

در زمینه ضبط ویدیو باید بگوییم که می‌توانید از این طریق 60 ثانیه به ضبط ویدیو بپردازید. برای این کار بعد از انتخاب گزینه ویدیو می‌بایست آیکن دایره را نگه دارید تا ویدیو ضبط شود. برای زوم کردن برای اینکه تصاویر را قبل از انتشار با دقت بررسی کرده باشید می‌بایست با دو انگشت خود تصویر را به گوشه‌ها بکشید.


آموزش Instagram: ویرایش تصاویر


هنگامی که تصویر مورد نظر خود را برای اشتراک‌گذاری در اینستاگرام انتخاب کردید، روی گزینه Next بزنید تا به قسمت فیلتر و یا ابزارهای ویرایش وارد شوید. برای ویرایش ابتدا می‌توانید از فیلترها شروع کرده و فیلترهای مختلف را روی تصویر خود امتحان کنید. اگر هم با فیلترها موافق نیستید نیز می‌توانید با انتخاب گزینه Normal بدون اعمال فیلتر، به کار خود ادامه دهید. همچنین در بالای صفحه یک نماد خورشید مشاهده خواهید کرد که با کمک آن می‌توانید روشنایی و کنتراست تصویر خود را تنظیم کنید. یادتان باشد بعد از تنظیم روشنایی باید روی Done کلیک کنید یا اینکه اگر از میزان نور یا کنتراست اعمال شده راضی نیستید روی Cancel ضربه بزنید.

spacer.png

دقت داشته باشید که علاوه بر فیلتر با ضربه زدن روی گزینه Edit می‌توانید تنظیمات دیگری را روی تصویر خود اعمال کنید. می‌توانید برای اعمال وضوح بیشتر و یا اعمال تغییراتی دیگر از این گزینه استفاده کنید.


آموزش اینستاگرام: اشتراک گذاری بعد از انتخاب و ویرایش


زمانی که از ویرایش تصویر یا اعمال فیلتر روی آن راضی هستید می‌توانید روی گزینه Next بزنید. با این کار وارد صفحه جدیدی خواهید شد که در اینجا می‌توانید شرحی درباره تصویر خود بنویسید یا هشتگ‌هایی را اضافه کنید. علاوه بر این‌ها امکان برچسب‌گذاری و تگ زدن دیگر دوستان نیز در این قسمت میسر خواهد بود. کافی است در قسمت Tag نام کاربری دوست خود را که قصد دارید وی را در جریان این تصویر قرار دهید، بنویسید. همچنین توجه داشته باشید که از این طریق می‎توانید تصاویر خود را نیز در دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، فلیکر، توییتر و … به اشتراک بگذارید.

spacer.png

برای اینکه به حساب خود در شبکه‌های اجتماعی دیگر وصل شوید می‌بایست ابتدا در قسمت Also Post To شبکه‌های اجتماعی مورد نظر خود را فعال کنید. بعد از اعمال تنظیمات دلخواه، حالا باید روی دکمه Share کلیک کنید. به همین راحتی تصویر انتخابی شما به اشتراک گذاشته می‌شود.

به یاد داشته باشید اگر هم می‌خواهید عکسی را برای اشخاص خاصی ارسال کنید در بهتر است از گزینه Direct در بالای صفحه استفاده کنید.


آموزش اینستاگرام: برنامه بومرنگ اینستاگرام


علاوه بر اضافه کردن تصاویر در اینستاگرام که در بالا شرح دادیم می‌توانید به روش و یا روش‌های دیگری با تنظیمات و گزینه‌های بیشتر نسبت به این کار اقدام کنید. یکی از این روش‌ها برنامه بومرنگ (Boomerang App) بوده که نیاز است قبل از هر کاری نسبت به نصب آن اقدام کنید. برای این کار می‌توانید از طریق همین برنامه اینستاگرام نسبت به نصب آن اقدام کنید.

spacer.png

حال که با این ویژگی آشنا شدید در این بخش از آموزش کامل اینستاگرام به زبان ساده، به روش زیر می‌توانید از قابلیت بومرنگ استفاده کنید و ویدیوهای بومرنگی جذابی تهیه و به اشتراک بگذارید.

برای این کار کافی است بعد از اینکه گزینه اشتراک‌گذاری تصاویر را در اینستاگرام کلیک کردید در وسط صفحه، سمت راست آیکنی که نشان بی‌نهایت را دارد انتخاب کنید. حالا اگر بومرنگ را در دستگاه خود نداشته باشید از شما خواسته می‌شود تا آن را نصب کنید. زمانی که بومرنگ نصب شد، می‌توانید از طریق آن نیز تصاویری را به اینستاگرام اضافه کنید. برای این کار بومرنگ را باز کرده یا در زمان اشتراک‌گذاری عکس دوباره بومرنگ را باز کنید و به راحتی با امکان بامزه آن آشنا شوید.

علاوه بر بومرنگ برنامه Layout اینستاگرام نیز گزینه خوبی برای چیدمان تصاویر است. در این برنامه شما می‌توانید تصاویر مختلف را با طی مراحلی ساده در کنار هم قرار دهید و در قالب یک تصویر آن را به اشتراک بگذارید.


آموزش اصطلاحات اینستاگرام: آشنایی با بخش Activity یا فعالیت ها


در ادامه آشنایی کامل با اینستاگرام، قصد داریم تا به بررسی و آموزش اصطلاحات مخصوص برنامه اینستاگرام بپردازیم. همانطور که می‌دانید هریک از برنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف، اصطلاحات مخصوصی برای بخش‌ها و فعالیت‌های متعدد خود دارند، اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه به ترتیب با اصطلاحات مخصوص اینستاگرام آشنا می‌شویم.

در این بخش شما لایک‌ها، درخواست فالو و کامنت‌هایی که روی تصاویر شما درج می‌شوند را مشاهده می‌کنید و در واقع این بخش همه این‌ها را به صورت گزارشی به شما ارائه خواهد داد. برای مشاهده آن کافی است در نوار پایین صفحه روی آیکن قلب بزنید.

spacer.png

با این کار همان‌طور که گفتیم وارد بخشی می‌شوید که فعالیت‌های اخیر شامل فالوورهای جدید، تگ‌ها و لایک‌هایتان را مشاهده خواهید کرد. از طرفی با زدن روی برگه Following شما می‌توانید گزارشی از فعالیت‌های افرادی که دنبال می‌کنید را هم مشاهده کنید.


آموزش اصطلاحات اینستاگرام: استوری


استوری یکی از محبوب‌ترین بخش‌های اینستاگرام است. کاربران می‌توانند با استفاده از این ویژگی، یک داستان را با استفاده از ویدیوها یا تصاویر بازگو کنند که این اطلاعات در پایان روز حذف می‌شوند. برای آموزش جامع استوری اینستاگرام می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید. برای استفاده از حالت Type Mode در اینستاگرام هم می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

spacer.png


آموزش اصطلاحات اینستاگرام: هشتگ ها


هشتگ‌ها یکی از کاربردی‌ترین روش‌هایی است که می‌تواند کمک کند تا پست‌های شما توسط افراد بیشتری دیده شود. برای آشنایی بیشتر با هشتگ و تاریخچه آن می‌توانید به اینجا مراجعه کنید. برای آموزش کامل نحوه استفاده از هشتگ‌های اینستاگرام می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

spacer.png


آموزش اکانت اینستاگرام: تنظیمات حساب کاربری


در نوار پایین صفحه یا همان نوار ناوبری، گزینه آخر، تصویری است که مربوط به حساب کاربری شما خواهد بود. با زدن روی این گزینه می‌توانید وارد تنظیمات حساب کاربری خود شوید و نسبت به تغییر و یا ویرایش اطلاعات آن اقدام کنید. با زدن روی این آیکن می‌توانید در ابتدا تصاویری را که تاکنون به اشتراک گذاشته‌اید مشاهده کنید. در راستای مشاهده پست‌ها نیز می‌توانید نسبت به ویرایش، حذف یا آرشیو کردن آن‌ها اقدام کنید.

spacer.png


آموزش اکانت اینستاگرام: چگونه چند حساب همزمان داشته باشیم؟


شما می‌توانید 5 اکانت اینستاگرام را به طور همزمان در این شبکه اجتماعی استفاده کنید. این قابلیت چند سال پیش از سوی خود اینستاگرام اضافه شد که برای کسانی که حساب‌های تجاری دارند، گزینه بسیار عالی محسوب می‌شود. برای آموزش کامل ساخت چند حساب همزمان می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

spacer.png


آموزش اکانت اینستاگرام: تغییر نام کاربری، بازیابی حساب و یا حذف اکانت


اگر از نام کاربری خود راضی نیستید و می‌خواهید آن را تغییر دهید، اینستاگرام این قابلیت را برای شما فراهم کرده است. برای آموزش انجام این کار و همچنین نحوه بازیابی نام کاربری و رمز فراموش شده اینستاگرام می‌توانید به این مطلب آموزشی مراجعه کنید. اگر هم به دنبال حذف اکانت به صورت موقت یا دائمی هستید می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

spacer.png


آموزش اینستاگرام: صفحه هوم (Home)


در واقع صفحه هوم اولین صفحه‌ای است که در زمان باز کردن اینستاگرام شاهد آن خواهید بود. این صفحه جدیدترین استوری‌ها و پست‌های اینستاگرامی شما و فالوورهایتان را نمایش خواهد داد. در واقع این صفجه مشابه تایم لاین فیسبوک است. با این حساب حالا که می‌توانید تصاویر فالوورهای خود را در اینجا مشاهده کنید، با دوبار ضربه زدن روی تصویر منتشر شده می‌توانید آن را لایک کنید و یا اینکه می‌توانید یک بار روی علامت قلب زیر تصویر بزنید. همچنین امکان گذاشتن کامنت یا ارسال پست برای شخص دیگری در اینستاگرام نیز از همین صفحه برایتان میسر خواهد بود.

spacer.png

این‌ها فقط یک سری نکات اولیه برای کار با اینستاگرام بودند که شاید خیلی از آنها را می‌دانستید. اما به‌زودی آموزش‌های پیشرفته‌تری در رابطه با قابلیت‌ها و ترفندهای این اپلیکیشن در پلازامگ منتشر خواهد شد. اگر می‌خواهید به یک فرد حرفه‌ای در کار با اینستاگرام تبدیل شوید، پیشنهاد می‌کنیم طی روزهای آینده پلازامگ را دنبال کنید.


آموزش اینستاگرام آپدیت جدید: لایو و حل مشکل نداشتن لایو


ویدیوی زنده یا لایو اینستاگرام یکی از ویژگی‌های محبوب این شبکه اجتماعی محسوب می‌شود. با این ویژگی می‌توانید هر لحظه که خواستید به صورت زنده با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنید. برای آموزش استفاده از لایو می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید. اعلان ویدیویی زنده به صورت پیش فرض برای کاربران فعال است اما اگر می‌خواهید این ویژگی را غیرفعال کنید یا به هر دلیلی گزینه لایو را در اینستاگرام ندارید، می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

spacer.png


آموزش اینستاگرام: آرشیو و باز گرداندن پست های پاک شده اینستا


آرشیو اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد تا بدون اینکه پست‌های خود را حذف کنید، آن‌ها را به یک گالری اختصاصی انتقال دهید که فقط برای شما قابل مشاهده هستند. هر وقت که خواستید می‌توانید این پست‌های پاک شده را برگردانید. برای آموزش کامل آرشیو اینستاگرام و بازگرداندن پست‌ها می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

spacer.png


آموزش اینستاگرام آپدیت جدید: IGTV و تلویزیون اینستا


تلویزیون اینستاگرام یا همان IGTV یکی از ویژگی‌های نسبتا جدید این شبکه اجتماعی محسوب می‌شود. این قابلیت به عنوان رقیب یوتیوب شناخته شده که به کاربران قابلیت آپلود ویدیوهای طولانی‌تری را می‌دهد. برای آشنایی کامل با IGTV می‌توانید این مقاله را دنبال کنید.

spacer.png


آموزش اکانت اینستاگرام: از کجا بفهمیم شخصی در اینستا آنلاین است


مشاهده آخرین زمان آنلاین بودن دوستان، یکی از ویژگی‌های اکثر شبکه‌های اجتماعی است. در اینستاگرام هم می‌توان فهمید که شخصی در اینستا آنلاین است یا نه و اگر آنلاین نیست، آخرین بار چه زمانی فعال بوده است. برای آشنایی با این ویژگی و نحوه غیرفعال کردن آن می‌توانید به این آموزش مراجعه کنید.

spacer.png


تنظیمات لست سین در اینستاگرام


شبکه اینستاگرام آخرین زمان فعالیت شما در این برنامه را به خاطر داشته و در صفحه پیام‌های دایرکت آخرین زمان آنلاین بودن شما را برای دنبال‌کنندگانتان به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این شما نیز می‌توانید در بخش دایرکت‌ها از آخرین زمان آنلاین بودن دوستانتان اطلاع پیدا کنید. این ویژگی به صورت پیش فرض روی این برنامه اجرا می‌شود اما شاید شما نیز از آن دست افرادی باشید که تمایلی به اطلاع دیگران از آخرین زمان بازدید و آنلاینی خود نداشته باشید. در این بخش از آموزش جامع اینستاگرام راهکار ساده‌ای برای تنیظیم نمایش لست سین اینستاگرام خواهیم داد.

spacer.png

با اجرای قدم به قدم مراحل زیر می‌توانید وضعیت نمایش لست سین اینستاگرام خود را تغییر دهید:

قدم اول: برنامه اینستاگرام را باز کنید

قدم دوم: به قسمت پروفایل خود بروید و روی گزینه منو بزنید تا وارد این بخش شوید ( آیکون منو در پروفایل به صورت 3 خط موازی یا 3 نقطه در سمت راست بالای صفحه قرار دارد)

قدم سوم: پس از ورود به بخش منو روی گزینه Setting بزنید تا صفحه جدیدی نمایش داده شود، سپس روی گزینه Privacy و سپس Activity Status بزنید.

قدم چهارم: در حالت پیش فرض، گزینه نمایش فعالیت صفحات در اینستاگرام فعال و روشن است. برای عدم نمایش فعالیت اینستاگرام کافیست این گزینه را از حالت فعال به غیر فعال تغییر دهید. در این صورت گزارش زمان آخرین فعالیت شما در اینستاگرام، در دسترس دیگران قرار نخواهد گرفت.

spacer.png

نکته لازم به ذکر در این زمینه این است که در صورتی که لست سین اینستای خود را غیر فعال کنید، شما نیز قادر نخواهید بود از زمان آخرین فعالیت دوستانتان نیز اطلاع پیدا کنید.


سخن پایانی


در این مطلب به طور جامع به اموزش اینستاگرام برای مبتدی ها پرداختیم و تلاش کردیم تا به تمام سوالاتی که در زمینه استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام برای کاربران تازه وارد، پیش می‌آید، پاسخ دهیم. مطلب آشنایی کامل با اینستاگرام چقدر برای شما مفید واقع شد؟! سوالات و نظرات خود را در پایین همین بخش و در قسمت نظرات، مطرح نمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر