موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

ساخت فروشگاه تلگرامی رایگان

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 25 اردیبهشت 1398 ساعت 21:05

امروزه مردم به صورت شبانه‎روزی، حضور گسترده‎ایی در شبکه‎های اجتماعی دارند. طبق آمارهای منتشر شده، بیش از 2.5 میلیارد نفر حداقل در یکی از شبکه‎های اجتماعی حضور دارند. این بازار پر تب و تاب، تجار را از سمت بازاریابی سنتی به سمت بازایابی اینترنتی سوق داده تا بتوانند از فرصت‎های بی نظیری که این نوع از تجارت در اختیار آن‎ها قرار می‎دهد استفاده کنند. چرا که "تاجران همان جایی می‎روند که مردم می‎روند و به تبعیت از آن ها، پول نیز آن‎ها را دنبال می‎کند."

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

برای نخستین بار در سال 2016 بود که صاحبان کسب و کار به صورت چشمگیر وارد حوزه‎ی تبلیغات دیجیتالی شدند و این روند به صورت فزاینده‎ای افزایش پیدا کرد. این آمارها نشان‎گر این موضوع است که راه‎اندازی یک تجارت در شبکه‎های اجتماعی به چه میزان می‎تواند سودده باشد و هر کسب و کار و فروشگاه آنلاینی باید به آن توجهی ویژه داشته باشد.

بازاریابی از طریق ساخت فروشگاه تلگرامی رایگان

با توجه به آمارها، استفاده از شبکه‎ی اجتماعی تلگرام بیشترین مقبولیت را در بین کاربران ایرانی دارد تا جایی‎که فیلترینگ تلگرام هم نتوانست کاربران ایرانی را از این شبکه‎ی اجتماعی خارج کند. به جرات می‎توان گفت، همه‎ی کاربران شبکه‎ی اجتماعی محبوب ایران "تلگرام" در زمانی کوتاه پس از فیلترینگ، دوباره با روش‎های مختلف به این شبکه‎ی اجتماعی بازگشتند و فعالیت خود را از سر گرفتند.

قابل توجه است که بازدهی و کارایی این اپلیکیشن به حدی چشم گیر بوده که افراد متخصص در حوضه‎ی بازاریابی و مارکتینگ دیجیتال، کانال و ربات تلگرام را برای رونق تجارت شرکت‎ها و ارگان‎ها، توصیه نموده‎اند. در این راستا تقریبا تمامی کسب و کارها از یک سوپر مارکت کوچک گرفته تا فروشگاهی بزرگ به دنبال بالا بردن فروش و افزایش سود خود از طریق این شبکه‎ی اجتماعی هستند.

برای ساخت فروشگاه تلگرامی راه‎های گوناگونی وجود دارد؛ از قبیل ایجاد گروه، کانال و ربات فروشگاهی ...

معمولا به هر میزان که کار گسترده‎تر باشد مدیران فروشگاه به دلیل مشغله‎ی بالا تمایلی به تشکیل گروه و مواجه با حواشی آن ‎را ندارند؛ بنابراین خود را درگیر مدیریت گروه نمی‎کنند و به جای آن به کانال و ربات تلگرامی روی می‎آورند.

ساخت فروشگاه تلگرامی رایگان با استفاده از کانال

در نرم‎افزار تلگرام قابلیتی طراحی شده است، که می‎توان یک کانال ارتباطی در آن ایجاد و با تعداد نامحدودی از کاربران تلگرام ارتباط برقرار کرد و مطالب مورد نظر خود را در کانال به اشتراک گذاشت. کانال تلگرام دارای قابلیت‎های ویژه‎ایست که می‎توان با استفاده از آنها اقدام به ساخت فروشگاه اینترنتی رایگان در تلگرام کرد و اجناس و خدمات خود را در معرض نمایش قرار داد.

ویژگی‎های فروشگاه تلگرامی رایگان با استفاده از کانال

  • ویژگی منحصر بفردی که کانال را از گروه متمایز می‎کند این است که فعالیت در آن فقط توسط مدیر کانال شکل می‎گیرد و کاربران عضو شده در آن قادر به ارسال هیچ پیامی نبوده و فقط می‎توانند از مطالبی که توسط مدیران کانال به اشتراک گذاشته می‎‏شود بهره ببرند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند.
  • ویژگی دیگر کانال تلگرامی عدم محدویت در عضو گیری در آن است؛ این گزینه بسیار شبیه به پیج فیس بوک و اینستاگرام و ... می‎باشد.
  • دسترسی به کانال تلگرام می‎تواند به حالت عمومی و خصوصی باشد. به این صورت که فقط عده‎ایی خاص می‎توانند عضو کانال شوند.
  • مدیر کانال تلگرام به راحتی میتواند مطالب خود را در یک محیط امن و بی تنش با کاربران به اشتراک بگذارد.
  • قابلیت پاک و ویرایش کردن پست‎های ارسال شده، در کانال وجود دارد.
  • کانال‎ها نیز می‎توانند به حالت عمومی و خصوصی تعیین گردند تا عده خاص یا همه‎ی افراد بتوانند وارد آن شوند.

ساخت فروشگاه تلگرامی رایگان با استفاده از ربات

در تلگرام امکان ساخت ربات‎های هوشمند وجود دارد و بیشتر ویژگی‎های منحصر بفرد تلگرام از ربات‌های هوشمند آن ناشی می‌شود. در واقع ربات تلگرام نوعی حساب کاربری برای ارسال و دریافت اتوماتیک پیام می‎باشد و کاربران می‎توانند با ارسال دستورات گوناگون با ربات‎های تلگرام در ارتباط باشند. از این قابلیت می‎توان استفاده‎های مختلفی برند، یکی از این کاربردها می‎تواند ساخت فروشگاه تلگرامی باشد.

%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%20%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%20%D8%AA%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85%DB%8C.png

کاربرد ربات تلگرام

ربات تلگرام با تعاملی که با کاربر برقرار می‎کند، می‎تواند در امور مختلف کاربرد داشته باشد؛ از استفاده‎های ساده مثل ساخت بازی، اخبار  و تفریح و سرگرمی گرفته تا نوع پیشرفته‎ی آن مانند دریافت نرخ ارز، اطلاعات هواشناسی و تجارت آنلاین.

  • ارتباط با وب سرویس‎ها: مدیر یک وب‎سایت، برای بهینه کردن فعالیت‎هایش می‎تواند از ربات تلگرام استفاده کند. برای مثال توسط ربات هرگاه دیدگاه جدیدی در سایت ارسال شد، مستقیما می‎تواند در تلگرام آن را دریافت کند.
  • ساخت بازی‎های فکری: در ربات تلگرام این قابلیت وجود دارد که بازی های گوناگونی در آن طراحی و پیاده سازی شود.
  • تجارت آنلاین: در ربات تلگرام این قابلیت وجود دارد که می‎توان با آن فروشگاه آنلاین طراحی کرد. در این فروشگاه تمامی اطلاعات اجناس به راحتی و با هزینه خیلی کم به نمایش گذاشته می‎شوند. همچنین امکان خرید و پرداخت آنلاین نیز در ربات می‎تواند وجود داشته باشد.

با بکارگیری قابلیت‎های ویژه‎ی تلگرام در ساخت ربات، فروش گستر اقدام به طراحی ربات فروشگاهی کرده است؛ چرا که یکی از بهترین راه‎ها برای معرفی و فروش محصول طراحی و ساخت ربات تلگرامی می‎باشد. بوسیله‎ی ربات فروشگاهی تلگرام تمامی اطلاعات فروشگاه به راحتی و با هزینه‎ی خیلی کم از وب‎سایت فروشگاهی به این نرم افزار انتقال داده و در آنجا به نمایش گذاشته می‎شود.

ربات فروشگاهی فروش گستر همانند یک فروشنده‎ی مجرب مشتریان فروشگاه را از مرحله‎ی پیدا کردن محصول تا سفارش کالا، پرداخت آنلاین و نهایتا پیگیری سفارش، از طریق نرم‎افزار ارتباطی تلگرام راهنمایی می‎کند و از این رو نوعی شتاب دهنده فروش برای فروشگاه محسوب می‎شود.

لازم به ذکر است در صورت تهیه‎ی وب‎سایت فروشگاهی از فروش گستر، ربات تلگرام به صورت رایگان به مشتریان داده می‎شود. در این صورت وب‎سایت و ربات از پایگاه داده‎ایی مشترک استفاده می‎کنند و تمامی محصولات بارگذاری شده در فروشگاه وارد ربات نیز می‎شود و نیازی به مدیریت ربات تلگرام به صورت جداگانه وجود ندارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر