سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

خروجی گرفتن در فتوشاپ برای چاپ

خروجی گرفتن در فتوشاپ برای چاپ

نویسنده : سمانه KZ | زمان انتشار : 07 فروردین 1401 ساعت 01:54

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

انتخاب بهترین فرمت برای بهترین چاپ

هر زمان که صحبت از چاپ افست میشود مشخصا با تیراژ بالای کار سر و کار داریم و انتظار ما از تیراژ بالا بهترین قیمت و بالاترین کیفیت است ، حال برای رسیدن به این کیفیت بالا چندین نکته کلیدی مانند : انتخاب نرم افزار مناسب ، کالیبره بودن مانیتور طراح ، تنظیم درست پروفایل رنگ در خروجی کار ، اصلاح نور تصاویر ، شناخت کامل طراح با چاپ افست و مهمترین مسئله که متاسفانه در صنعت چاپ کشورمان اصلا مهم تلقی نمی شود ، انتخاب بهترین فرمت فایل از مناسب ترین نرم افزار است.
در پست های پیشین درباره نرم افزارهای مرسوم و متناسب با هر نیاز گرافیکی صحبت کردیم و توضیحاتی هم داده شد اما مهمتر از آن نتیجه کار است که در خروجی نرم افزار باید به صورت یک فایل مناسب با قابلیتهای بالا و حجم مناسب پدیدار گردد، درست به مانند نقشه ساختمانیست که در اتوکد طراحی و محاسبه شده است ولی در موقع خروجی به دلیل یک خطا کل کار اجرایی را زیر سئوال می برد.

all-graphic-format.jpg


پیشنهاد مستر دیزاین در انتخاب فرمت خروجی

در نرم افزارهای گرافیکی حال حاضر با پسوندهای بسیار زیادی مواجه هستیم که یکسری از این پسوندها مانند : Ai , CDR , indd , psd مختص خود نرم افزار می باشد و معمولا برای ذخیره سورس اصلی نرم افزار کاربرد دارند به غیر از CDR که فرمت اختصاصی برنامه کرل است و پروژه های انجام شده با این نرم افزار نیز معمولا با همین فرمت برای چاپ ارسال می گردد.

متاسفانه در بسیاری از سایتهای مربوط به چاپخانه ها و … از شما خواسته میشود که فایل چاپی خود را با فرمت jpg ارسال کنید زیرا در مقایسه با فرمتهای دیگر حجم کمی دارد و به ظاهر کیفیت خوبی هم دارد ولی این پسوند به هیچ عنوان مناسب چاپ افست نمی باشد زیرا ساختار فایل jpg اینگونه است که تعداد زیادی از پیکسلها و رنگهایی که با چشم غیر مسلح قابل رویت نیست ولی در چاپ بسیار تاثیر گذار است. در مجموع چه با نرم افزارهای وکتور بیس مانند ایلوستریتور ، کرل ، ایندیزاین کار می کنید و یا با بیت مپ مانند نرم افزار محبوب و قدیمی فتوشاپ برایتان تنها و تنها دو پیشنهاد داریم و به غیر از آن هیچ پسوند دیگری را پیشنهاد نمی کنیم.

pdf-tiff.jpg

همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید بهترین پیشنهاد مستر دیزاین به شما فرمت Tiff و PDF است که آن هم مستلزم این است که با چه نرم افزاری کار میکنید :

1- ایلوستریتور ، ایندیزاین ، کرل دراو خروجی با فرمت : pdf با تنظیمات Press Quality
2- فتوشاپ خروجی با فرمت : tiff فشرده شده با آپشن LZW

که در کل و صحبتهایی که در پست چاپ افست و انتخاب نرم افزار مناسب کردیم و عکس بالا که نشان دهنده کیفیت بالا و حجم بسیار اندک در فایل خروجی است، بهترین فرمت را برای چاپ افست ، فرمت محبوب PDF میدانیم که سالهای سال است که امتحان خودش را پس داده است.

farshid-bahmani-103x103.jpg

فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

نوشته های دیگر از فرشید بهمنی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر


  • آخرین مطالب
  • گوناگون