موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

مدل رنگ hsb

مدل رنگ hsb

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 13 دی 1400 ساعت 11:50

munsell-asymmetric.jpg

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

سیستم رنگ HSB چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟ : در این مقاله به بررسی سیستم رنگ HSB میپردازیم و در ادامه خواهیم گفت که چرا باید از این سیستم رنگ استفاده کنید .همچنین در ادامه به شما خواهیم گفت که چرا یکی از بهترین سیستم های رنگ (HSB) است .

این سیستم رنگی که نامش HSB و مخفف Hue-Saturation-Brightness است (به ترتیب : رنگ – اشباع – روشنایی)یکی از بهترین سیستم انتخاب رنگ برای طراحان رابط کاربری و برنامه نویسان فرانت اند است .البته بازم هم بسته به نحوه کار و راحتی شما دارد که از کدامیک از اینها استفاده کنید , پس اگر در این مقاله به شما پیشنهاد کردیم که از HSB استفاده کنید به این معنا نیست که اگر شما با RGB یا HSV یا HSL راحت هستید به سمت HSB بروید .بلکه شما بسته به نیاز و راحتی خودتان باید تصمیم بگیرید که از HSB یا سیستم رنگ های دیگری استفاده کنید .

HUE

Hue یکی از در واقع اصل های این سیستم رنگ است . که نحوه اندازه گیری آن درجه ای است . این به این معناست که شما باید مقدار Hue را به صورت درجه وارد کنید .

color-wheel.pngHue درجه ای در توصیر

همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید Hue به صورت درجه ای است و ۰ و ۳۶۰ میشود قرمز و ۶۰درجه زرد و ۱۲۰ درجه سبز و شما به این صورت میتوانید رنگ مورد نظر خودتان را انتخاب کنید . (در این سیستم رنگ انتخاب رنگ وظیفه Hue است)

Saturation

این اصل از این سیستم رنگ خلوص را مشخص میکند . که معیار اندازه گیری آن درصد است و هرچه به سمت ۰ برود خاکستری میشود و هرچه به سمت ۱۰۰ برود خلوص رنگ را بیشتر میکند .به عنوان مثال : اگر شما Hue را ۶۰ داده باشید(رنگ زرد) و saturation آن را ۱۰۰% داده باشید .خود رنگ را مشاهده میکنید . ولی اگر saturation آن را ۵۰% داده باشید رنگتان از زرد فاصله گرفته و کمی خاکستری مانند به آن اضافه میکند . به تصویر ها نگاه کنید .

Untitled-1.pngsaturation در سیستم رنگ HSB

اگر به تصویر باالا نگاه کنید ما درجه hue را ۶۰ گذاشته ایم که رنگ زرد بشود و saturation را نیز ۱۰۰ % گذاشته ایم که رنگ همان زرد باشد و خالص .ولی اگر saturation را از عدد ۱۰۰ پایین تر بیاوریم خاکستری ان بیشتر خواهد شد . (اگر saturation آن ۰ باشد hue از کار افتاده و هیچ رنگی تاثیری ندارد چون saturation آن ۰ است و یا همان اشباع آن ۰ است)

Brightness

این اصل از این سیستم رنگ نیز به معنای لغوی روشنایی است که از این قانون :  ۰ (Black) است و تا ۱۰۰ (white) است استفاده میکند .و اگر مقدار آن ۵۰% باشد که همان وسط است رنگ به همانصورتی که انتخاب کرده اید است ولی اگر مقدار Brightness که با درصد نیز هست را ۱۰۰ بدهید رنگ سفید را خواهید داشت و اگر ۰ بدهید سیاه است . (همان روشنایی رنگ که شما آن را مشخص میکنید که تیره تر باشد یا روشن تر با درصد بین ۰ تا ۱۰۰)

شما میتوانید برای یادگیری عملی و بیشتر به این وبسایت برای آزمایش سر بزنید.

6118397f952f36b33450d5cc392fac23?s=110&r=g

همیشه یکی از مشکلات و دغدغه های ما در تیم کدفرند تولید دوره های آموزشی با کیفیت و با قیمت مناسب بوده،و امروز به این هدف رسیده‌ایم و خوشحالیم که توانستیم با تولید دوره های آموزشی جامع و کامل به این مهم دست یابیم

ممکن است همچنین دوست داشته باشید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر