موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

کاکتوس شانس

کاکتوس شانس

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 07 فروردین 1401 ساعت 20:46

خرید کردن همیشه نیازمند مد نظر گرفتن شرایط و علایق دارد. مثلا شما تا گرسنه نباشید، سراغ رستوران نمی‌روید یا اگر به کوه نوردی علاقه ندارید، لارم نیست دنبال خرید کفش کوه باشید. برای خرید کاکتوس هم ماجرا همین‌طور است. تعجب نکنید، مثلا بعضی از کاکتوس‌ها به آفتاب زیاد نیاز دارند و اگر خانه شما اتاق آفتاب گیر ندارد، باید قید خریدشان را بزنید، بعضی‌های دیگر محتاج توجه زیاد هستند و ممکن است شما وقت کافی برای این کار را نداشته باشید. در این مطلب قصد داریم به سراغ کاکتوس‌هایی برویم که مناسب شرایط و شخصیت شما هستند. بعد از خواندن این مطلب دیگر هیچ کاکتوسی در منزل شما خشک نخواهد شد.

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

اگر آدم پرمشغله و گرفتاری هستید «آپونتیا» بخرید

n547-1.jpg

آپونتیا یا زبان مادر شوهر یکی از فراوان‌ترین کاکتوس‌هایی است که در هر گلخانه‌ای پیدایش می‌کنید. زبان مادر شوهر، برخلاف اسمش کاکتوس بساز و بی‌دردسری است. البته اگر رشد سریع و جوانه‌دادن زود به زودش را قدر بدانید و همیشه آماده قلمه زدن آن‌ها باشید. آپونتیا باب دل آن‌هایی است که دوست دارند بزرگ شدن کاکتوس را از دیروز تا امروز به خوبی احساس کنند. خارهای آپونتیا، مصداق کامل، فلفل نبین چه ریزه به حساب می‌آیند و اگر دست کم گرفته شوند، با کوچک‌ترین لمس، از بدنه کاکتوس جدا شده و به پوست شما فرو می‌روند. پس تا زمانی که مثل من پوست کلفت نشده‌اید، حتما با دستکش یا کاغذ آن‌ها را لمس کنید. این کاکتوس ارزان قیمت، تا سال‌های سال گل نخواهد داد. اگر در نگه‌داری این کاکتوس، تازه کار هستید، سراغ جوان‌ترهایش نروید، چرا که احتمال زرد و ضعیف شدن آپونتیا در شرایط نامساعد بسیار زیاد خواهد بود. برای تست سلامتی آپونتیای خار درشت، می‌توانید با انگشت یکی از از خارها را به اطراف حرکت بدهید، خار کاکتوس سالم به راحتی خم نشده و حرکت نمی‌کند. اگر کاکتوس شما پیر و چروکیده شد، به این معنی است که ریشه‌ها در حال پوسیده شدن هستند. پس سریع کاکتوس را از قسمت های سالم قلمه زده و برای کاشت مجدد آماده کنید. 

اگر فضای کافی ندارید «سدوم» بخرید

n547-2.jpg

سدوم و نئوبسیا مناسب کسانی هستند که در منزل فضای کافی برای نگهداری گیاه را ندارند و مجبورند گلدان‌ها را در سرمای زمستان، در راه پله‌‌ها، پشت شیشه و یا داخل تراس رها کنند. سدوم یک کاکتوس گوشتی کوچک است که تحمل سرما را دارد. نئوبسیا هم یکی از انواع کاکتوس‌های خار سفید است. گرچه این کاکتوس‌ها با سرما می‌سازند، اما دیگر نمی‌توانید از سدوم توقع داشته باشید که سریع رشد کند یا برگ‌ها بزرگ و نرمالی داشته باشد، یا برای‌تان گل بدهد. این کاکتوس‌ها را در فصول گرم سخاوتمندانه آبیاری کنید و در فصول سرد با احتیاط. مراقب باشید با آب دادن کم یا زیاد باعث خشک یا پوسیده شدن گیاه نشوید.

اگر فراموشکار هستید کاکتوس گوشتی بخرید

n547-3.jpg

کاکتوس‌های گوشتی که به ساکولنت معروف هستند، آب زیادی را در ریشه و برگ‎های شان ذخیره می‌کنند و به همین علت اگر چند روزی آب دادن به آن‌ها را فراموش کنید، اتفاقی برای‌شان نخواهد افتاد. این کاکتوس‌های برگ بادکنکی، حتی اگر خیلی کوچک هم باشند، باز پا جوش خواهند زد. هاورتیای کویری یکی از کاکتوس‌های محبوب من است. چرا که در مقابل پوسیدگی مقاوت زیادی دارد و امکان نجات دادنش حین بیمار زیاد خواهد بود. هاورتیای کویری در فصل بهار گل‌خواهد داد.

نکته کاکتوسی: اگر می‌خواهید گلدان پری داشته باشید، پاجوش‌ها را جدا نکنید، اما اگر گلدان‌تان کوچک است، پاجوش را به گلدان دیگری انتقال دهید. پاجوش، همان کاکتوس کوچکی است که کنار کاکتوس بزرگتر در تصویر بالا (گلدان سمت راست) سبز شده . 

اگر کاکتوس شلوغ و آویز می‌خواهید، انگشتی بخرید

n547-4.jpg

کاکتوس انگشتی از آن کاکتوس‌هایی است که هر کسی حداقل یک بار آن را دیده است. کاکتوس انگشتی را به اسم دم موشی یا ماری هم می‌شناسند. کاکتوس انگشتی برخلاف ظاهر پر از خار و ترسناکش، خارهای نرم و بی‌آزاری دارد. اگر خوش شانس باشید، کاکتوس انگشتی‌ و آفتاب دوست شما اواخر بهار یا اوایل تابستان گل‌دار می‌شود. اگر انگشتی شما، مثل انگشتی من کم پشت است، شک نکنید که به آفتاب بیشتری نیاز دارد. برای این‌که کاکتوس‌تان لاغر و نحیف نباشد، آب بیشتری به آن بدهید. 

هشدار کاکتوسی: کاکتوس انگشتی اگر ساعات زیادی را مقابل آفتاب قرار بگیرد، ضعیف و پوسیده خواهد شد.

اگر به رنگارنگ بودن علاقه دارید، کاکتوس گل دار بخرید

n547-5.jpg

بیشتر کاکتوس‌ها از زبان مادر شوهر گرفته تا بندانگشتی گل می‌دهند، اما گل دادن‌شان زمان و صبر ایوب می‌خواهد. اگر به کاکتوس سبز قانع نیستید و دل‌تان کاکتوس گل‌دار می‌خواهد یا باید کاکتوسی را بخرید که گل داده است یا کاکتوسی که احتمال و شرایط گل‌دار شدنش، بیشتر و محیاتر است. کوریفانتاها یا کاکتوس‎‌های کروی، از جمله کاکتوس‌های گلدار هستند. اگر می‌خواهید کاکتوس‌تان حسابی زیبا باشد و خارهای رنگی و درخشانی داشته باشد. کاکتوس را در فصل تابستان، جلوی نور خورشید قرار دهید و اجازه بدهید، زیر پرتو شدید خورشید فعالیتش را آغاز کند.

تاریخچه کاکتوسی: شاید برایتان جالب باشد که بدانید، سرخپوستان آمریکا زمانی از آب ذخیره شده در این کاکتوس می‌نوشیدند و از تنه فروکاکتوس‌ها برای رفع تشنگی استفاده می‌کردند.

اگر کاکتوس شیک می‌خواهید  «اچینو» بخرید

n547-6.jpg

خوش قیافه‌ترین کاکتوس ساده‌ای که تا به حال دیده‌ام «اچینو» است، خصوصا اگر رنگ خارهای این کاکتوس متمایل به زرد هم شده باشد، که دیگر شکی در شیک و مجلسی بودنش نیست. بین خارهای اچینو که به صورت عمودی روییده‌اند، شکاف‌های مرتب و راه راه زیبایی وجود دارد که حد فاصل تا ردیف بعدی خارها است. کاکتوس اچینو ممکن است با نگهداری خوب تا یک متر هم ارتفاع پیدا کند، اما هرگز گل نخواهد داد. کوریفانتاها، یک کاکتوس اچینو است که در فصل تابستان آن‌ها را در برابر نور خورشید قرار می‌دهند.

هشدار کاکتوسی:  اچینو یک کاکتوس سرمایی است، مراقب باشید پاییز و زمستان در محل گرم و متعادلی قرار گرفته باشد. یادتان باشد موقع آبیاری کاکتوس‌ها، خصوصا اچینو، آب روی کاکتوس باقی نماند. پس اگر خواستید  با آب، گرد و خاک کاکتوس را بگیرید. بعد از آبیاری گیاه، با پارچه کوچکی آب باقی مانده بین خار و برگ‌ها را جمع کنید.  

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر