موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

آموزش تصویری نصب ویندوز xp از روی فلش

آموزش تصویری نصب ویندوز xp از روی فلش

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 18 بهمن 1400 ساعت 15:24

یکی از موضوعات مهم کامپیوتری ، نصب ویندوز است و به خاطر اینکه به دلایل متعددی ناچار به عوض کردن ویندوز می شویم لذا لازم است مراحل نصب ویندوز را یک بار برای همیشه بیاموزیم. بنابراین تصمیم گرفتم مراحل آموزش نصب ویندوز XP ، 7 ، 8 ، 8.1 ، 10 را تقدیم حضور کاربران ترفند سیتی کنم.

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

همچنین ببینید:

آموزش بوت از روی فلش و سی دی برای نصب ویندوز

آموزش تصویری مراحل نصب ویندوز ایکس پی XP

برای شروع ، از ویندوز ایکس پی آغاز می کنم و در مطالب بعدی به ترتیب نصب ویندوز 7 و 8 و 8.1 . 10 را آموزش خواهم داد.

ابتداء باید نسخه اصلی ویندوز را از مایکروسافت یا هر جای دیگر تهیه و دانلود کرده و روی سی دی  کنید ( حتما Bootable باشد).

کامپیوتر را روشن کرده و سی دی را داخل آن بگذارید ، و کلید Delete را بزنید تا صفحه ی آبی با گزینه های داخل آن نمایش داده شود ، Advanced BIOS Features را انتخاب کرده و Enter بزنید.

Advanced BIOS Features را انتخاب کرده و Enter بزنید.

بعد از آن گزینه های دیگری ظاهر می شوند که در سیستم ها متفاوت هستند اما این عبارت از قرار دادن بودت روی سی دی رام می باشد به طوری که بوت از سی دی انجام خواهد شد نه از هارد دیسک بنابراین باید Boot Devices را پیدا کرده سپس CDROM را انتخاب کنید (First Boot Device)

سپس با زدن کلید ESC به صفحه اصلی برگردید و Save & Exit Setup را انتخاب کنید و Y را زده و اینتر Enter را فشار دهید.

الان سیستم از روی سی دی ، بوت خواهد شد و پیامی نشان داده می شود که میگوید اگر می خواهید از سی دی بوت کنید ، کلیدی را بزنید بنابراین روی Enter فشار دهید.

حالا نصب ویندوز را آغاز کنید.

نصب ویندوز ایکس پی XP

ویندوز شروع به حاضر کردن فایل ها برای فرایند نصب می کند.

شروع نصب ویندوز xp

در ویندوز ایکس پی از شما سوال می شود که آیا می خواهید ویندوز جدیدی نصب کنید یا می خواهید ویندوز فعلی را تعمیر و اصلاح نمایید ، پس برای نصب ویندوز جدید Enter را بزنید و اگر می خواهید ویندوز فعلی را اصلاح کنید کلید R را بفشارید.

برای نصب ویندوز جدید Enter را بزنید

توافق نامه ایی را نمایش می دهد ، کلید F8 را بزنید.

کلید F8 را بزنید

در مرحله بعدی از شما می پرسد آیا قصد اصلاح ویندوز موجود را دارید ، برای نصب ویندوز جدید Esc را بزنید.

برای نصب ویندوز جدید Esc را بزنید

الان ، اگر می خواهید ویندوز جدیدی نصب کنید ، درایو را انتخاب نمایید ، توجه داشته باشید هر آنچه که روی هارد دارید حذف خواهند شد لذا دقت داشته باشید ، سپس Enter را بزنید.

درایو را انتخاب نمایید

یک پیام تاییدی نمایش داده می شود ، C را بزنید تا فرایند نصب روی هارد تکمیل شود.

C را بزنید

سپس رابطی نمایش داده می شود که شامل چندین گزینه است ، گزینه هایی که برای فرمت هارد دیسک می باشد تا ویندوز روی آن نصب شود ، گزینه اول یعنی ” Format the partition using the NTFS file system ( quick ) ” را انتخاب کنید.

گزینه اول یعنی ” Format the partition using the NTFS file system ( quick ) ” را انتخاب کنید

پیام تایید دیگری دریافت میکنید ، کلید F را برای شروع فرمت بزنید.

کلید F را برای شروع فرمت بزنید

فرایند فرمت درایو آغاز می شود ، امکان برگشت وجود ندارد.

فرایند فرمت درایو آغاز می شود

بعد از فرمت ، عملیات کپی فایل های مخصوص ویندوز شروع شده ، سپس سیستم ریستارت می شود.

سیستم ریستارت می شود

روی هیچ کلیدی نزنید تا ویندوز مراحل نصب را شروع کند.

شروع مراحل نصب

در اثناء نصب ، تقریبا بعد از 33 دقیقه ، پنجره ایی باز می شود ، روی Customize بزنید تا زبان را تنظیم کنید. البته می توانید Next را زده و ادامه دهید.

روی Customize یا Next بزنید

به Languages رفته سپس تیک “Install Files for complex script and …. ” را بزنید ، سپس Apply را زده و بعد از آن به Regional Options رفته و کشور و زبان فارسی را انتخاب کنید.

بقیه مراحل را تکمیل کرده تا به پنجره سریال برسید ، اگر از نسخه اصلی استفاده می کنید سریال اصلی را وارد نمایید و می توانید آپدیت ها را از اینترنت دریافت کنید ، اما اگر سریال اصلی نیست نمی توانید بروزرسانی ها را دریافت نمایید و این فرق بین نسخه اصلی و غیر اصلی است.

سریال را وارد کنید

سپس Next را زده تا مراحل نصب ویندوز تکمیل شود ، منتظر بمانید ، سیستم ریستارت خواهد شد و گزینه های یوزرنیم و پسورد و انتخاب منطقه زمانی … ظاهر می شود .

اگر از سریال اصلی استفاده می کنید گزینه “Help Protect … ” را انتخاب کنید تا آپدیت ها را از مایکروسافت دریافت کنید اما اگر سریال اصلی نیست گزینه دوم را انتخاب نمایید.

الان نصب ویندوز ایکس پی به پایان رسید ، فقط باید سی دی درایورها را داخل سی دی رام گذاشته سپس کارت گرافیک ، کارت صوت و … را شناسایی کنید.

[news_box style=”2″ display=”tag” title=”ويندوز” tag=”566″ orderby=”random” show_more=”on” header_background=”#98bf4c” header_text_color=”#ffffff” hide_dots=”yes”]

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر