سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

نحوه تدریس در adobe connect

نحوه تدریس در adobe connect

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 21 آبان 1399 ساعت 15:10

در روزهایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا مراکز آموزشی از جمله مدارس، دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی تعطیل شده‌اند؛ بسیاری از کلاس‌ها به شکل آنلاین در حال جریان هستند. یکی از مهم‌ترین نیازهای برگزاری کلاس‌های لایو، بستر برگزاری است.

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

keck74a4jhtc.jpegکهکشان لایو | آموزش استفاده از Adobe Connect

بسترهای متعددی برای برگزاری کلاس‌های آنلاین از جمله ادوبی کانکت، BlueJeans و اسکای روم وجود دارد که به دلایل مختلفی در ایران بیشتر از بستر Adobe Connect استفاده می‌شود. در این آموزش تلاش می‌کنیم آموزش گام به گام متصل شدن به یک کلاس آنلاین که بر بستر ادوبی کانکت ایجاد شده است را با زبانی ساده توضیح دهیم.

stcfuu7zuqc0.jpegلپ‌تاپ، هدفون و یک اینترنت پرسرعت از جمله نیازهای شرکت در کلاس آنلاین

برای شرکت در یک کلاس لایو شما باید یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ و یک اینترنت پرسرعت داشته باشید، البته امکان حضور در کلاس با موبایل و تبلت هم وجود دارد اما در این حالت ممکن است بعضی قابلیت‌ها را از دست بدهید.

برای حضور در کلاس آنلاین و مشاهده با کیفیت محتوا بهتر است به یک اینترنت پرسرعت و مطمئن دسترسی داشته باشید. البته سرعت اینترنت ارتباط مستقیمی با شیوه ارایه مطلب دارد چراکه اگر مدرس بخواهید مانیتور خود را به اشتراک بگذارد یا به شکل تصویری دانشجویان در کلاس قصد ارتباط برقرار کردن داشته باشند طبیعتا سرعت بالاتری مورد نیاز است.

توصیه ما دسترسی به یک اینترنت پرسرعت با سرعت 1 مگابایت بر ثانیه است. اگر هم از اینترنت تلفن‌های همراه استفاده می‌کنید، دسترسی به سرعت 4G و حتی 3G کافی است.

همچنین برای برقراری ارتباط بهتر صوتی ما توصیه میکنیم از یک هدفون استفاده کنید. با استفاده از هدفون شما دیگر مشکل برگشت صدا را هم نخواهید داشت.

mhukddykikgr.pngدانلود نرم افزار Adobe Connect

برای شرکت در کلاس لازم است نرم‌ افزار Adobe Connect را با توجه به نوع سیستم عامل خود دانلود و نصب کنید. این نرم افزار بسیار سبک بوده و نصب آن هیچ پیچیدگی خاصی ندارد.

اگر از سیستم عامل ویندوز (لپ‌تاپ یا کامپیوتر ویندوزی) یا مک (لپ ‌تاپ های اپل) استفاده می‌کنید به صفحه راهنمای آموزش آنلاین کهکشان مراجعه کنید و نرم افزار مناسب خود را دانلود کنید.

اگر هم قصد شرکت در کلاس آنلاین به کمک موبایل یا تبلت دارید، بهترین کار آن است که به استور گوشی خود (گوگل پلی در گوشی های اندرویدی یا اپ استور در آیفون) مراجعه کنید و با جستجوی اسم Adobe Connect نرم افزار را به رایگان دانلود و نصب کنید.

دانلود نرم افزار ادوبی کانکت در صفحه راهنمای آموزش آنلاین کهکشانe7u4d3q7kddc.pngراهنمای گام به گام ورود به کلاس آنلاین در نرم افزار Adobe Connect

حال که پیش نیازهای لازم برای ورود به کلاس را در اختیار دارید باید وارد محیط کلاس مجازی شوید. برای این منظور شما به یک آدرس url و یک نام کاربری و رمز عبور نیاز دارید. این اطلاعات باید از طرف آموزشگاه در اختیار شما قرار بگیرد.

پس از دریافت اطلاعات دو راه پیش رو دارید:

راه اول: آدرس مورد نظر را در یک مرورگر مانند کروم یا فایرفاکس وارد کنید. در پنجره باز شده هشداری به شما نشان داده می‌شود. در این مرحله بهتر است گزینه بازکردن در نرم افزار (Open in Application) را انتخاب کنید تا نرم افزار به شکل خودکار اجرا شود.

راه دوم: نرم افزار را در لپ تاپ (از طریق جستجو در منو استارت) یا گوشی خود باز کنید. در صفحه نخست در کادر مربوطه آدرسی که دریافت کرده‌اید را وارد کنید و دکمه Continue را بزنید.

حال نام کاربری و کلمه عبوری خود را وارد کرده تا وارد محیط کلاس شوید.

تمام! به همین راحتی شما وارد محیط کلاس شدید.


با ورود به کلاس شما به محیطی وارد می‌شوید که می‌توانید آموزش‌ها و منابعی که استاد در اختیار شما قرار می‌دهد را دریافت کنید.

as8igdenclha.jpegفضای کلی و بخش های مهم نرم افزار ادوبی کانکت Adobe Connect

محیط کلی و پیش فرض نرم افزار ادوبی کانکت را می‌توانید در تصویر بالا مشاهده کنید. در ادامه هر کدام از بخش‌های را به مختصر توضیح خواهیم داد.

  • بخش 1- فضای اصلی برنامه که در این بخش مدرس می‌تواند تصویر مانیتور خودش، اسلایدهای آموزشی، تصویر، ویدیو یا هر محتوای دیگری را با دانشجویان به اشتراک بگذارد.
  • بخش 2- منو نرم افزار و محلی که شما می‌توانید میکروفون، اسپیکر یا دوربین خود را خاموش و روشن کنید.
  • بخش 3- وبکم مدرس که در این بخش اگر مدرس از وبکم استفاده کند شما می‌توانید تصویر او را مشاهده کنید.
  • بخش 4- چیدمان محیط کلی نرم افزار. در این بخش چند چیدمان اصلی وجود دارد که شما با کلیک روی هر کدام می‌توانید سریعا به آن چیدمان تغییر حالت بدهید. این تغییر صرفا شامل اندازه و محل قرارگیری هر کدام از بخش‌ها است و الا در هر حالتی شما می‌توانید به تمام پنجره ها دسترسی داشته باشید.
  • بخش 5- پنل شرکت کنندگان کلاس. شما در این بخش می‌توانید تمام افراد حاضر در کلاس را مشاهده و با کلیک روی هر کدام با فرد مورد نظر گفتگوی خصوصی برقرار کنید.
  • بخش 6-پنل چت که در این بخش اگر بخواهید به شکل متنی با کل کلاس چت کنید در این بخش تایپ می‌کنید.

اگر در استفاده از این نرم افزار به مشکل برخوردید می‌توانید به سایت کهکشان و صفحه مخصوص راهنمای آموزش آنلاین کهکشان مراجعه کنید و مشکل خود را برطرف کنید. از جمله مشکلات رایج نرم افزار ادوبی کانکت:

  • خطای گوشی و اجازه ندادن برای نصب نرم افزار ادوبی کانکت
  • قطعی و وصل شدن صدا و تصویر در زمان کلاس
  • بهم ریختن نوشته ها در محیط نرم افزار Adobe Connect
  • گیر کردن نرم افزار در مرحله Loading
  • تاخیر در صدا یا تصویر و برگشت صدا
  • کار نکردن فلش پلیر روی مرورگر

فراموش نکنید که می‌توانید با خیالی آسوده و از منزل در دوره‌های لایو کهکشان شرکت کنید. دوره های برنامه نویسی، شبکه، امنیت، مجازی سازی و سایر دوره‌های تخصصی فناوری اطلاعات.
برای اطلاعات بیشتر به سایت کهکشان نور مراجعه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر


  • آخرین مطالب
  • گوناگون