موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

گواهینامه tnrs آمریکا چیست؟

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 10 مرداد 1398 ساعت 00:27

روز گذشته و در

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

بخش نخست افشاگری درباره بازار داغ فروش مدارک جعلی در کشورمان

، اعتبار مدرک های بین المللی که یک مؤسسه مجاز ایرانی به دانش آموختگان خود عرضه می‌کند، بررسی کردیم  و به روایت اسناد نشان دادیم که همه این روند، جز یک کلاهبرداری برنامه ریزی شده و مدون نیست و امروز قصد داریم کنکاشی درباره یکی دیگر از مدرک های به ظاهر معتبری داشته باشیم که در کشورمان باب شده؛ اما... .

به گزارش «تابناک»، چند سالی است، بازار برگزاری دوره های مختلف علمی در کشورمان که با همکاری مؤسسات، نهادها و مراکز معتبر علمی جهان معرفی می‌شوند، به شدت باب شده و در پایان دوره های اینچنینی، مدارکی به دانش آموختگان اعطا می‌شود که تأیید کننده آن، نهادهای معتبر بین المللی هستند. گواهینامه‌های معتبری که احتمالا تأثیر بسیاری در وزین کردن سابقه کاری (همان رزومه) افراد و حتی شرکت های مختلف دارند.

از جمله این گواهینامه های به ظاهر معتبر، گواهینامه TCKIT آلمان است که برای بسیاری از متقاضیان و شرکت کنندگان دوره های مختلف تخصصی در کشورمان، نامی آشناست، زیرا بسیاری از مؤسسات آموزشی در کشورمان، این گواهینامه را به متقاضیان عرضه می‌کنند و تأکید دارند که این گواهینامه ها در کشور آلمان صادر می‌شود و بسیار معتبر است، چراکه چنین پشتوانه‌ای دارد:


آیا عجیب نیست که همه همکاران این مؤسسه آلمانی، ایرانی هستند؟!«مؤسسه TCKIT-Academy آلمان  از جمله مراکز معتبر آموزشی در آلمان به مدیریت آقای پرفسور هلموت کولرت، عضو هیأت علمی دانشگاه Esslingen است. این مرکز به عنوان نماینده رسمی دانشگاه Steinbeis SIBE برلین و IUBH آلمان در حوزه آموزش مدیریتی MBA و DBA در سطوح کارشناسی ارشد و دکتراست... TCKIT-Academy همچنین عضو شبکه i-move آلمان، بخشی از شبکه بین المللی مؤسسه آموزش فنی و حرفه‌ای (BIBB) این کشور است...».شاید با چنین معرفی خوشرنگ و لعابی، برایتان جالب شود که سری به سایت مؤسسه آلمانی (به آدرس tckit-academy.com) بزنید و تحقیق کنید آیا این سایت اصالت دارد یا خیر و اینجاست که نخستین علامت سؤال بزرگ، نمایان می‌شود.

اگر سری به بخش همکاران آموزشی (Training Partners) سایت این مؤسسه بزنید، با مجوزهایی (تصویر مجوزها به خبر ضمیمه شده) مواجه خواهید شد که همگی برای مؤسسات ایرانی صادر شده‌اند تا این پرسش برایمان به وجود آید که چگونه چنین چیزی ممکن است؟ آیا می‌توان پذیرفت، تنها راه کسب درآمد یک مؤسسه آلمانی، همکاری با چند مؤسسه در ایران باشد؟ آیا مدرک هایی که چنین مؤسسه ای صادر می‌کند، معتبر است و می‌توان بین المللی خطابشان کرد؟

resized_527448_660.jpg

اگر قصد داشته باشید اعتبار مدرک مؤسسه آلمانی را بسنجید، به این آدرس اینترنتی هدایت خواهید شد که در ایران به ثبت رسیده است!

همه این ابهامات مجابمان می‌کند که کمی بیشتر درباره این مؤسسه کنکاش کرده و حتی به سایت افراد و نهادهایی که در معرفی این مؤسسه از ایشان نام برده شده، سری بزنیم اما راه های راحت تری هم برای این موضوع وجود دارد که در سایت مؤسسه تعبیه شده و اتفاقا مؤسسه های آموزشی مختلفی که در کشورمان مدعی ارائه گواهینامه معتبر و بین المللی TCKIT هستند، به آن استناد می‌کنند؛ راه استعلام گواهینامه های صادر شده از سایت مرجع مؤسسه!

برای این کار کافی است در سایت مؤسسه آلمانی(!)، روی تب اعتبار سنجی گواهینامه (Certificate Verification) کلیک کنید و منتظر بمانید که صفحه بارگزاری شود؛ بعد از بارگزاری به آدرسی که بالای صفحه در مرورگرتان درج شده دقت کنید تا متوجه شوید، به یک آدرس دیگر منتقل شده‌اید که تفاوتی جزئی با آدرس سایت اول دارد و کلمه «آکادمی» در آن با کلمه «جرمنی» جایگزین و آدرس این چنین شده است: tckit-germany.com


با رسیدن به این مرحله، کافی است سری به سایت های هویت‌یاب در دنیای مجازی بزنید و پیگیری کنید که این آدرس دامنه را چه کسی و از کجا به ثبت رسانده تا حقایقی تلخ برایتان افشا شود؛ بله! سایت مأسسه آلمانی را مدیر شرکت «شبکه کیوان رایانه» که در تهران واقع است، به ثبت رسانده و حدس زدن باقی ماجرا کار سختی به نظر نمی‌رسد!

تفاوت گواهینامه معمولی و گواهینامه وی آی پی
اکنون بیایید کمی به روایت سایت های به ظاهر همکار این مؤسسه آلمانی ـ که تنها به ایرانیان خدمات ارائه می‌دهد و مدیران نخبه اش اینقدر به ایران و ایرانی علاقه مند هستند که ثبت سایتشان را به شرکتی در تهران می‌سپارند! ـ مدرک های مختلفی را که این مؤسسه ارائه می‌دهد، مرور کنیم تا ابعاد ماجرا بهتر دستمان بیاید.

البته گواهینامه های TCKIT کاربردی‌تر و متنوع‌تر از آن هستند که بتوانیم به همه آنها بپردازیم. مختصر اشاره کنیم که این گواهینامه ها در پایان بسیاری از دوره های علمی، مثل بازاریابی، مدیریت، مدیریت کیفیت و... صادر می‌شود و درجه بندی هم دارند. به این صورت که در نوع معمولی آنها، نام Tehran-Iran روی گواهینامه درج می‌شود، ولی نوع VIP هم دارد که برچسب طلایی در زیر آن الصاق می‌شود و Tehran-Iran هم رویش درج نمی‌شود!

البته هزینه‌ای که برای دریافت این گواهینامه ها می‌پردازند، تنها بخشی از درآمدی است که به جیب این مؤسسه و یا دست های پشت پرده آن سرازیر می‌شود، زیرا استعلام کتبی آن و البته ترجمه این گواهینامه به زبان فارسی هم ضرورت هایی است که متقاضیان با آن مواجه می‌شوند و برای بهره مندی از مزایشان، پول می‌پردازند.

resized_527083_465.jpg مشخصات شرکتی که سایت موسسه آلمانی را ثبت کرده است!بی شک، اگر نهادهایی مانند پلیس فتا به موضوع ورود کنند، بر شمار این ابهامات افزوده خواهد شد و راحت تر می‌توان قضاوت کرد که چه کسی پشت پرده این سایت ها و مؤسسات است و از محل فعالیت این مجموعه و مؤسسات فراوانی که خود را همکار این مؤسسه آلمانی معرفی می‌کنند، چند نفر متضرر شده‌اند و چگونه می‌توان حقوق از دست رفته شان را به ایشان بازگرداند.

در پایان گفتنی است، «تابناک» در راستای انجام رسالت خبری خود، در گزارش های بعدی، بخش های دیگری از تخلفات مرتبط با اعطای مدرک های جعلی در کشورمان را رونمایی خواهد کرد.


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر