موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

ترکیب رنگ تابلو مغازه

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 23 بهمن 1398 ساعت 13:04

در این مبحث قصد داریم در مورد فاکتورهایی که سبب ایجاد یک تابلو تبلیغاتی زیبا طوری که بتواند بر ذهن بیننده تاثیرگذار باشد بحث کنیم .

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

یکی از فاکتورهای غیر قابل انکار رنگ است که بسیار حائز اهمیت می باشد ، برای شناخت رنگ ها و انتخاب ترکیب متناسب با محیط  ، نیاز به کمی اطلاعات در زمینه روانشناسی رنگ ها در تبلیغات داریم تا بتوانیم بین رنگ هایی که در پشت زمینه ، پیش زمینه و حروف برجسته استفاده می کنیم ، رنگ های متناسب و هماهنگی را برگزینیم تا تابلو مغازه یا تابلو فروشگاهی که به عنوان تابلو سر درب نصب می کنیم بتواند هدف تبلیغ را برآورده سازد .  شناخت دقیق رنگ ها می تواند برای خواناتر بودن و نمایش بهتر حروف برجسته یاری رسان باشد چرا که هارمونی و نحوه ترکیب رنگ ها به حدی مهم است که می تواند در موثر یا عدم تاثیرپذیری یک تبلیغ نقش مهمی ایفا کند . روانشناسان معتقدند که رنگ آبی تمثیل کننده وفاداری ، رنگ زرد بیانگر شادی و رنگ قرمز مدعی انرژی و قدرت است و بهتر است که در زمینه تبلیغات این سه رنگ جزء رنگ های ترکیبی باشند .

طبق مطالعاتی که توسط دانشگاه لویولا در مریلند بر روی رنگ ها صورت گرفته است ، انتخاب رنگ تاثیر بسزایی در شناخته شدن برند شما دارد و می تواند روند تاثیرگذاری بر ذهن بصری را تا 80 درصد افزایش دهد

گاهی برخی از رنگ ها نمی توانند از فواصل دور خوانایی کافی داشته باشند برای همین امر می توان از ترکیب یک رنگ سیاه در پس زمینه و یک رنگ روشن برای حروف برجسته تابلوی تبلیغاتی استفاده نمود . 

در ساخت تابلو تبلیغاتی نظیر تابلو چلنیوم بهتر است از رنگ هایی با کنتراست پایین بهره نبرید زیرا استفاده از این رنگ ها سبب عدم خوانایی حروف می شود و مخاطب تمایلی به مطالعه دقیق تابلو شما نخواهد داشت .

گاهی استفاده از رنگ هایی همچون نارنجی و زرد به دلیل ارزش مشابهی که دارند ترکیب خوبی برای تابلوسازی نیستند و ترکیب آنها سبب ایجاد یک تابلوی بی ارزشی می شود که نمی تواند به هدف تبلیغ که همان کسب مشتری است دست یابد اما برعکس آن استفاده از رنگ هایی که متضاد هم هستند و ترکیب آنها می تواند سبب وضوح تابلوی تبلیغاتی شما شود .

برای ساخت تابلو چلنیوم یا تابلو ال ای دی بهتر است از رنگ هایی با ترکیب رنگ آبی برروی رنگ سیاه ، رنگ زرد بر روی رنگ سیاه ، استفاه از رنگ سیاه بر روی رنگ های روشن و یا استفاده از رنگ سفید بر روی رنگ آبی یا رنگ سبز بهره برد تا خوانایی و زیبایی تابلو شما بالاتر رود. ترکیب رنگ آبی و قرمز با سفید نیز در طراحی تابلو چلنیوم وضوح دید خوبی برای تابلوی شما به ارمغان می آورد . رنگ های زرد و بنفش نیز برای تبلیغات در کسب و کارهای محیطی می توانند ترکیب خوبی بسازند . رنگ نارنجی سبب ایجاد هیجان و القاء کننده شور و نشاط است  یا رنگ سبز نماد طبیعت و ثروت می باشد

یکی دیگر از فاکتورهای مهم ساخت تابلو حروف ترکیبی می باشد مثلا می توان خاصیتی  که حروف پلاستیکی در عبور نور از خود را دارند با نمای لوکس و براق حروف برجسته استیل در هم آمیخت و با ترکیب حروف استیل برجسته و پلاستیک قدرت مانور نور و رنگ را افزایش داد

یکی دیگر از تابلوهای ترکیبی که می توان نام برد تابلو چلنیوم لترمکس می باشد برای ساخت این نوع تابلو به دلیل عدم عبور نور از لبه های آلومینیومی چلنیوم و ترکیب لبه های پلکسی با همراه نوری از نئون و متریال اصلی چلنیوم استفاده می شود و یا می توان با استفاده از لبه های ساید پا یک تابلو چلنیوم با جلوه زیباتر خلق نمود که نور از اطراف آن به چشم اصابت کرده و می تواند نظر هر رهگذری را به خود جلب کند .

اجناسی که در ساخت تابلوی تبلیغاتی به کار می برید نیز یکی از فاکتورهای اساسی در زیبایی و کیفیت تابلو تبلیغاتی و میزان ماندگاری آن در طی سالها می باشد زیر اگر هنگام ساخت تابلو تبلیغاتی برای کسب و کار خود به علت هزینه های ناچیز از اجناس چینی و غیرمرغوب استفاده کنید به طبع  پس از نصب تابلو ، تابلوی ساخته شده ، زیبایی و کیفیت اجناس مرغوب را نخواهد داشت و پس از مدت زمان کوتاهی حروف برجسته کدر می شوند و یا لامپ های SMD یا LED بکار رفته در تابلوها خاموش میشوند و مستلزم تعویض یا ترمیم هستند بنابراین به جای اینکه بعدا هزینه تعمیر یا تعویض بپردازید بهتر است هنگام ساخت تابلو تبلیغاتی با صرف کمی هزینه ، یک تابلوی مرغوب و باکیفیت و به روزی سفارش دهید تا بتوانید مدت زمان بیشتری از آن بهره ببرید .

فونتی که برای حروف برجسته بکار می برید با توجه نوع آرم برند تبلیغاتی شما و میزان فضایی که اشغال می کند یکی دیگر از نکات قابل توجه در ساخت تابلو می باشد . هر چه فونت ساده و ضخیم باشد بهتر از فونتهای شکسته و فانتزی جلب توجه می کند زیرا استفاه از فونت های شکسته سبب می شود که خوانایی آن برای مخاطب دشوار شود و مخاطب تمایلی به خواندن آن نداشته باشد بنابراین رعایت اصل سادگی همیشه بیشترین تاثیر را در ذهن مخاطب بر جای می گذارد پس طراحی شیک اما ساده می تواند بسیار موثرتر از طراحی های شلوغ و نامفهوم باشد .

در طراحی تابلو تبلیغاتی حفظ طول و عرض متناسب با طرح یکی از ضروریات است و این موضوع در تابلوهای بنر مورد توجه زیادی قرار می گیرد برای مثال جای دادن لوگوی برند شما بسیار حائز اهمیت است و جایگیری لوگوی تبلیغاتی به صورت کوتاه ، پهن ، باریک یا بلند نمی تواند فراهم کننده طرحی مطلوب و دلپسند باشد .

vaghte-varzesh-sign-board-3.jpg

نکته ای که در هر تبلیغاتی گنجانده شده است جذب مخاطب برای فروش بیشتر یا ارائه خدمات برتر می باشد ، برای اینکه یک تبلیغ بتواند مخاطب را جذب کند نیاز است که کمی شناخت به مشتریان داشته باشیم و به سن ، جنسیت ، و علایق مخاطبان نظری بیفکنیم مثلا اگر کسب و کار شما مرتبط با غذاهای فست فودی است می بایست از طرح هایی که با دیدن آنها ناخودآگاه مخاطب هوس خوردن می کند استفاده کنید مثلا می توانید از تابلو ترموود با نمای چوبی استفاده کنید و یک محیط طبیعی را برای مشتریانتان فراهم نمایید  یا اگر مثلا در زمینه لباس کار می کنید می بایست یک تابلو مغازه شیک ، مدرن و کلاسیک همراه با نمای زیبا همچون تابلو چلنیوم داشته باشید  یا اگر در زمینه فروش لوازم ورزشی یا سالن های فینتس کارمی کنید بهتر است تبلیغات مرتبطی که بتواند مشتری را برای داشتن تناسب اندام به سمت شما هدایت کند ، داشته باشید

پیام تبلیغاتی که بر روی تابلو درج می شود بهتر است کوتاه ، ساده و آهنگین باشد ، زیرا مشتریان فقط چند ثانیه به تابلوی تبلیغاتی که به عنوان تابلو سر در مغازه ها نصب شده است می نگرند و پیام باید طوری باشد که ظرف این مدت زمان کوتاه بتواند گیرایی داشته و مشتری را به سمت کسب و کار یا هدف شما سوق دهد .

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر