آکادمی فروش، نتایج یک تحقیق که درباره درآمدزایی از اینستاگرام است را منتشر کرد.
به گزارش عصر ایران به نقل از آکادکی فروش، آمارهای رسمی نشان می دهد شبکه اجتماعی اینستاگرام بالغ بر 700 میلیون کاربر در جهان و حدود 20 میلیون کاربر در ایران دارد. کاربرانی که روزانه به طور متوسط 12 دقیقه و 51 ثانیه از وقت خود را در این شبکه اجتماعی سپری می کنند. از این رو اینستاگرام می تواند پیشنهادی وسوسه کننده برای تبلیغات کم هزینه هر کسب و کاری باشد و در این زمینه چه کسانی بهتر از اینفلوئنسرها؟
در این مقاله می خواهیم بر اساس پژوهش های انجام شده در آکادمی فروش، به معرفی 9 تن از اینفلوئنسرهای ایرانی، زمینه فعالیت آن ها و میزان درآمد آن ها از هر یک از پست های اینستاگرام خود بپردازیم.
محمد امین کریم پور
mohamadaminkarimpor
حوزه کاری: طنزپرداز
تعداد فالوور: 1.6 میلیون نفر
قیمت هر پست اینستاگرام (video): 8 میلیون تومان
محسن ایزی
iz.mohsen
حوزه کاری: طنزپرداز
تعداد فالوور: 1.2 میلیون نفر
قیمت هر پست اینستاگرام (video): 6 میلیون تومان
عرفان علیرضایی
erfanalirezai
حوزه کاری: طنزپرداز
تعداد فالوور: 1.1 میلیون نفر
قیمت هر پست اینستاگرام (video): 6 میلیون تومان
شبنم شاهرخی
shabnamshahrokhi
حوزه کاری: ورزش
تعداد فالوور: 452 هزار نفر
قیمت هر پست اینستاگرام (post): 16 میلیون تومان
سيد احمد معين شيرازى
picassomo
حوزه کاری: طنزپرداز
تعداد فالوور: 226 هزار نفر
قیمت هر پست اینستاگرام (post): 16 میلیون تومان
صبا صفری
sabaasafari
حوزه کاری: سبک زندگی
تعداد فالوور: 198 هزار نفر
قیمت هر پست اینستاگرام (event): 5 میلیون تومان
بهار اسلامی
fashionsandwichbybahar
حوزه کاری: مد و پوشاک
تعداد فالوور: 153 هزار نفر
قیمت هر پست اینستاگرام (event): 3 میلیون تومان
شهرزاد آسمی
shaziasm
حوزه کاری: سبک زندگی
تعداد فالوور: 100 هزار نفر
قیمت هر پست اینستاگرام (post): 1.5 میلیون تومان
محمدرضا ماندنی
maandani
حوزه کاری: عکاسی
تعداد فالوور: 94 هزار نفر
قیمت هر پست اینستاگرام (post): 2 میلیون تومان
نمودار زیر رابطه بین تعداد فالوورهای هر یک از این 9 اینفلوئسر و قیمت هر پست وی را نشان می دهد. در این تصویر، نمودار میله ای به همراه اعداد سمت راست، مربوط به قیمت هر پست اینستاگرام و نمودار خطی به همراه اعداد سمت چپ نیز نشان دهنده تعداد فالوورها هستند.
همانطور که مشخص است، به جز "شبنم شاهرخی" و "معین شیرازی" رابطه بین قیمت و تعداد فالوورهای تا حدودی رابطه ای معنادار است. با کاهش تعداد فالوورها، هزینه تبلیغات نیز کاهش پیدا می کند. در مورد شاهرخی و شیرازی نیز احتمالا این تفاوت قیمت با سایرین به دلیل شهرت آن ها در زمینه ورزشی و در ابعاد بین المللی است.
برای ثبت نظرات و مشاهده نظرات دیگران اینجا را کلیک کنید.