موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

حیوان ماه تولد

حیوان ماه تولد

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 08 اسفند 1398 ساعت 01:45

سمبل های ماه تولد – نمادهای ماه تولد

سمبل های ماه تولد را می توان لوگو دانست . همانطور که در مقالات قبلی ذکر شد لوگو معانی و مفاهیم بسیار گسترده ای دارد و صرفا یک آرم نیست . تمامی سمبل ها نماد ها علامت ها و… را می توان لوگو دانست . سمبل های ماه تولد نیز یک نوع لوگو است و طراحی و انتخاب آن ها برای هر ماه برمیگردد به پیدایش نمادها ، خدایان و علوم اختر شناسی و طالع بینی . نام این نماد ها زودیاک است و اکثر آن ها در یونان باستان بوجود آمدند .
در ادامه سمبل هر ماه را به همراه توضیحات بیشتر طالع بینی بیان می کنیم .

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

symbolbirthdaymonth-1.jpg

سمبل های ماه تولد – نماد و سمبل ماه فروردین

سمبل ماه فروردین حیوان قوچ است و عنصر وجودشان آتش . همچنین رز سرخ ، گل محبوبشان است و روز سه شنبه روز مبارکشان . متولدین ماه فروردین معروف به نوزاد طبیعت هستند و ستاره حاکم آن ها مارس (مریخ) است . فلز وجودشان آهن و سنگ خوش یمن آن ها الماس و یاقوت است . رنگ محبوب متولید ماه فروردین قرمز و صورتی روشن و عدد خوش یمنشان 9 است . متولدین ماه فروردین شخصیت کاردینالی دارند و “من هستم” شعار آن هاست .

سمبل های ماه تولد – نماد و سمبل ماه اردیبهشت

سمبل ماه اردیبهشت حیوان گاو نر است و عنصر وجودشان خاک . همچنین رز صورتی ، گل محبوبشان است و روز جمعه روز مبارکشان . متولدین ماه اردیبهشت معروف به طفل شیرخوار طبیعت هستند و ستاره حاکم آن ها ونوس (زهره) است . فلز وجودشان مس و سنگ خوش یمن آن ها یاقوت کبود است . رنگ محبوب متولید ماه اردیبهشت آبی آسمانی ، صورتی بنفش و عدد خوش یمنشان 6 است . متولدین ماه اردیبهشت شخصیت ثابتی دارند و “همه چیز مال من است” شعار آن هاست .

سمبل های ماه تولد – نماد و سمبل ماه خرداد

سمبل ماه خرداد دوقولوها است و عنصر وجودشان هوا . همچنین کاملیا ، گل محبوبشان است و روز چار شنبه روز مبارکشان . متولدین ماه خرداد معروف به کودک طبیعت هستند و ستاره حاکم آن ها مرکوری (عطارد) است . فلز وجودشان جیوه و سنگ خوش یمن آن ها زمرد کبود است . رنگ محبوب متولید ماه خرداد زرد ، سبز ، آبی و عدد خوش یمنشان 5 است . متولدین ماه خرداد شخصیت راوی دارند و “من فکر می کنم ” شعار آن هاست .

سمبل های ماه تولد – نماد و سمبل ماه تیر

سمبل ماه تیر حیوان خرچنگ است و عنصر وجودشان آب . همچنین بنفشه و لی لی ، گل محبوبشان است و روز دوشنبه روز مبارکشان . متولدین ماه تیر معروف به تازه بالغ طبیعت هستند و ستاره حاکم آن ها ماه است . فلز وجودشان نقره و سنگ خوش یمن آن ها مروارید است . رنگ محبوب متولید ماه تیر سایه ای از رنگ های خاکستری و آبی و سبز و عدد خوش یمنشان 2 است . متولدین ماه تیر شخصیت کاردینالی دارند و “من احساس می کنم” شعار آن هاست .

سمبل های ماه تولد – نماد و سمبل ماه مرداد

سمبل ماه مرداد حیوان شیر است و عنصر وجودشان آتش . همچنین آفتابگردان ، گل محبوبشان است و روز یکشنبه روز مبارکشان . متولدین ماه مرداد معروف به جوان طبیعت هستند و ستاره حاکم آن ها خورشید است . فلز وجودشان طلا و سنگ خوش یمن آن ها یاقوت زرد است . رنگ محبوب متولید ماه مرداد رنگ های غروب خورشید و عدد خوش یمنشان 1 است . متولدین ماه مرداد شخصیت ثابتی دارند و “من اراده می کنم” شعار آن هاست .

سمبل های ماه تولد – نماد و سمبل ماه شهریور

سمبل ماه شهریور فرشته است و عنصر وجودشان خاک . همچنین Forgetmenot ، گل محبوبشان است و روز چهارشنبه روز مبارکشان . متولدین ماه شهریور معروف به بالغ طبیعت هستند و ستاره حاکم آن ها ولکان و مرکوری است . فلز وجودشان پلاتین و سنگ خوش یمن آن ها عقیق سبز است . رنگ محبوب متولید ماه شهریور سایه ای از خاکستری ، سبز ، نقره ای و عدد خوش یمنشان 5 است . متولدین ماه شهریور شخصیت راوی دارند و “من تجزیه و تحلیل می کنم” شعار آن هاست .

سمبل های ماه تولد – نماد و سمبل ماه مهر

سمبل ماه مهر ترازو است و عنصر وجودشان هوا . همچنین رز سفید ، گل محبوبشان است و روز جمعه روز مبارکشان . متولدین ماه مهر معروف به “با آرمان و ازدواج” هستند و ستاره حاکم آن ها ونوس (زهره) است . فلز وجودشان مس درخشان و سنگ خوش یمن آن ها الماس و اوپال است . رنگ محبوب متولید ماه مهر بژ و قهوه ای و عدد خوش یمنشان 6 است . متولدین ماه مهر شخصیت کاردینالی دارند و “من تعادل برقرار می کنم” شعار آن هاست .

سمبل های ماه تولد – نماد و سمبل ماه آبان

سمبل ماه آبان حیوان عقرب است و عنصر وجودشان آب . همچنین ارکیده و رازقی ، گل محبوبشان است و روز سه شنبه روز مبارکشان . متولدین ماه آبان معروف به “با آمان ها” هستند و ستاره حاکم آن ها پلوتو است . فلز وجودشان آهن و سنگ خوش یمن سیلیس است . رنگ محبوب متولید ماه آبان قرمز تیره و عدد خوش یمنشان 9 است . متولدین ماه آبان شخصیت ثابتی دارند و “من آرزو میکنم” شعار آن هاست .

سمبل های ماه تولد – نماد و سمبل ماه آذر

سمبل ماه آذر اسب با سیمای انسان است و عنصر وجودشان آتش . همچنین میخک ، گل محبوبشان است و روز پنجشنبه روز مبارکشان . متولدین ماه آذر معروف به “با آرمان کسب اطلاعات” هستند و ستاره حاکم آن ها ژوپیتر (مشتری) است . فلز وجودشان قلع و سنگ خوش یمن آن ها فیروزه است . رنگ محبوب متولید ماه آذر ارغوانی و عدد خوش یمنشان 3 است . متولدین ماه آذر شخصیت راوی دارند و “من میبینم” شعار آن هاست .

سمبل های ماه تولد – نماد و سمبل ماه دی

سمبل ماه دی حیوان بز است و عنصر وجودشان خاک . همچنین ماگنولی ، گل محبوبشان است و روز شنبه روز مبارکشان . متولدین ماه دی معروف به “با آرمان تجربه کردن” هستند و ستاره حاکم آن ها ساترن(زحل) است . فلز وجودشان سرب و سنگ خوش یمن آن ها عقیق رنگارنگ است . رنگ محبوب متولید ماه دی ماگنولی و عدد خوش یمنشان 8 است . متولدین ماه دی شخصیت کاردینالی دارند و “من به کار میگیرم” شعار آن هاست .

سمبل های ماه تولد – نماد و سمبل ماه بهمن

سمبل ماه بهمن مرد و دلو است و عنصر وجودشان هوا . همچنین نرگس ، گل محبوبشان است و روز شنبه روز مبارکشان . متولدین ماه بهمن معروف به “با آرمان ایده آلیستی” هستند و ستاره حاکم آن ها اورانوس است . فلز وجودشان اورانیوم و سنگ خوش یمن آن ها یاقوت کبود است . رنگ محبوب متولید ماه بهمن آبی آسمانی و عدد خوش یمنشان 4 است . متولدین ماه بهمن شخصیت ثابتی دارند و “من می دانم” شعار آن هاست .

سمبل های ماه تولد – نماد و سمبل ماه اسفند

سمبل ماه اسفند حیوان ماهی است و عنصر وجودشان آب . همچنین بنفشه و لی لی ، گل محبوبشان است و روز پنجشنبه روز مبارکشان . متولدین ماه اسفند معروف به “با آرمان تفویض” هستند و ستاره حاکم آن ها نپتون است . فلز وجودشان تشعشعی از فلزات مصنوعی و سنگ خوش یمن آن ها زمرد است . رنگ محبوب متولید ماه اسفند سایه آبی و سبز دریایی و عدد خوش یمنشان 7 است . متولدین ماه اسفند شخصیت راوی دارند و “من باور دارم” شعار آن هاست .

سمبل حیوان سال تولد – نماد حیوان سال تولد

از تقویم ابتدایی بشریت جیل هزاره گی یا سال دوازده حیوانی ، امروزه در تمامی کشورهای جنبوب شرق آسیا رسمیت داشته است این تقویم دوره های دوازده ساله ایست که پی هم تکرار می شوند . یعنی سالها به جای تاریخ و عدد به نام حیوانات دوازده گانه نامگزاری شده اند . اینکه چگونه این نام ها انتخاب شده اند و از کجا می آیند یک بحث بسیار مفصلی است که باید در یک کتاب شرح داد . در ادامه جدول سمبل حیوان سال تولد یا نماد حیوان سال تولد به تاریخ خورشیدی ایرانی را قرار داده و به طور خلاصه معنی و مفهوم هر حیوان سال تولد را شرح می دهیم .

symbolbirthdayyears.png

ستاره شناسان ما سالهای این دوره را چنین یاد می کنند :
۱- سیچقان ئیل یا سال موش .
۲- اود ئیل یا سال گاو .
۳- بارس ئیل یا سال پلنگ .
۴- توشقان ئیل یا سال خرگوش .
۵- لوی ئیل یا سال نهنگ (که در جنوب شرق آسیا آن را سال اژدها می خوانند.)
۶- ئیلان ئیل یا سال مار .
۷- یونت ئیل یا سال اسپ .
۸- قوی ئیل یا سال گوسفند . (چینی ها آن را سال بز می نامند.)
۹- بیچی ئیل یا سال میمون .
۱۰- تخافوی ئیل یا سال مرغ (که در جنوب شرق آسیا سال خروس نامیده میشود.)
۱۱- ایت ئیل یا سال سگ .
۱۲- تنکوز ئیل یا سال خوک .

معنی ، مفهوم و طالع بینی حیوان سال ها  – سال موش

متولدین این سال ظاهر زیبا داشته ؛ زحمتکش ٬ کار دوست ٬ تشریفاتی و رسمیات پسند هستند . هدفمندند و مطلب آشنا. همیشه جانب احتیاط را نگه میدارند و توانایی پس انداز کردن پول خود را دارند . فقط احساس عمیق آنها را وا می دارد که احتیاط را فراموش نمایند .
نسبت به اشخاص محبوب خویش سخاوتمندند ؛ زود آتشین می گردند ٬ ولی قدرت آن را دارند که به زودی خشم خود را فرو خورده ٬ آرامش ظاهری را نگهدارند. انسانهای خرده گیر و عزت طلب اند ، به غیبت از دیگران علاقه ی عجیبی دارند .

معنی ، مفهوم و طالع بینی حیوان سال ها – سال گاو

زاده شده گان این سال توانمند ٬ پرطاقت ٬ کم گپ ٬ مطمین و قابل اعتماد اند . اغلب آنها غیر وابسته اند . زود برافروخته می گردند و درین حالت دهشتناک بوده ٬ حذر کردن از ایشان واجب است. هر چند خاموش و درونگرا هستند ٬ ولی اگر لازم آید خوش صحبت نیز می گردند .
از لحاظ جسمانی و فکری برتری دارند . با آنکه دیگران آنها را لاقید و غیر سختگیر می پندارند ٬ شق و کله شخ بوده ٬ از روبرو شدن با مخالفت خوش شان نمی آید .
این گروه از مردم عشق را مانند ورزش وسیله ی سرگرمی می دانند و همین امر بعضاً اسباب اختلاف بین آنها و نزدیکان شان را فراهم می سازد .

معنی ، مفهوم و طالع بینی حیوان سال ها  – سال پلنگ

پیدا شده­گان سال پلنگ حساس هستند . شیفته شادمانی بوده ٬ نیکخواه ولی عصبی مزاج ٬ والامقام و صاحب احترام اند؛ اما اغلب با بزرگان و آمرین شان درگیر اختلاف و کشمکش .
مردم قدر و قیمت فوق العاده یی به متولدین این سال قایل اند ؛ زیرا آنها انسانهای مصمم و قاطع هستند ؛ با اینهم اغلب عجولانه و نادرست تصمیم می گیرند و یا اینکه خیلی دیر به تصمیم درست نایل می آیند .
پلنگ زاده گان! خودپرست بوده ٬ به همه چیز به دیده ی شک و تردید می نگرند ؛ ولی عموما مردانه صفت و پرتوان هستند .

معنی ، مفهوم و طالع بینی حیوان سال ها – سال خرگوش

آنانیکه در سال خرگوش به دنیا آمده اند ٬ انسان های ویژه یی هستند . با استعداد و شهرت طلب اند ؛ کارهای شان همواره توأم با موفقیت است . نیکخواه ٬ خویشتندار٬ مطمئن ٬ قابل اعتماد٬ دارای طبع بلند و مناعت نفس اند . دیگران را به وجد می آورند . از جهت مادی همیشه کامیاب اند. غیبت را دوست دارند .
اشخاص زاده شده درین سال بی­کینه بوده ، مخصوصاً در برابر دوستان و عزیزان خویش هیچگونه کینه یی نمی ورزند ؛ در حالیکه هیچگونه دلبسته گی یی نیز به آنان نشان نمی دهند. این گروه از مردم کارمندان خوب ٬ پاک وجدان و با مسئولیت بوده ٬ عجب٬ وقار ٬ تشریفات و رسمیت پرستی را عزیز می دارند .

معنی ، مفهوم و طالع بینی حیوان سال ها – سال نهنگ

آنانیکه در سال نهنگ که در سیستم دوره ی دوازده حیوانی جنوب شرق آسیا سال اژدها خوانده می شود ؛ دیده به جهان گشوده اند ٬ انسانهای تندرست و صحتمند بوده ٬ بسیار فعال و هیجانی اند . گاهگاهی کله شخ و شریر نیز می گردند ٬ ولی به صورت عموم صدیق ٬ راستگو ، حساس و قاطع اند . اینها با آنکه خود رأی و صریح بوده ٬ آشکارا سخن می گویند ؛ میتوان به ایشان اتکاء نمود ؛ زیرا همیشه پخته و با اساس اند . نازک دل نیستند ولی توانایی دلسوز شدن را دارند . به دیگران موقع می دهند که بر ایشان حکم کنند . از گمراهی زود رهایی می یابند . مردم اغلب متولدین این سال را دوست دارند ؛ ولی خودشان به این مطلب باور ندارند .
زاده گان سال نهنگ ، یا بسیار زودتر از موقع تشکیل خانواده میدهند و یا اینکه مجرد باقی می مانند .

معنی ، مفهوم و طالع بینی حیوان سال ها – سال مار

آنانیکه در سال مار قدم به عرصه ی هستی نهاده اند ، انسان های مرموز بوده ؛ ولی طبیعتاً خردمند اند . با آنکه پولدار و متمول می باشند ٬ اغلب ممسک و متکبر اند ؛ ولی گاهی میتوانند همدرد دیگران باشند و به آنان یاری رسانند . اینها آدم های متکی به خود بوده ٬ به دیگران کمتر اعتماد می کنند . قاطع ٬ هدفمند و اندکی مطلب آشنا هستند . از نابرابری ها اندوهگین میگردند . بی پروا هستند و این امر اغلب به پیچیده شدن مناسبات خانواده گی شان منجر می گردد .

معنی ، مفهوم و طالع بینی حیوان سال ها – سال اسب

زاده گان سال اسب ، مردمان خوشحال و با شهرت اند . از پول به طریق نیک و به جا استفاده می کنند . عاقل اند و مؤثر . دیگران را زود زیر تأثیر شان قرار می دهند . پرگویند و با استعداد ٬ کار هایشان اغلب با موفقیت همراهست ؛ اعتماد به نفس دارند و قدر خود را می دانند . به جنس مقابل بی پروا نیستند . احساس چنین مردم اگر بیدار گردد ٬ به غیر از وظایف روزانه دیگر همه چیزها را فراموش می کنند . اجتماعی اند ٬ از دلخوشی ٬ مجلس و گردهمایی ها بیحد لذت می برند .
اینها بسیار دوست دارند تا در مرکز و محراق توجه دیگران قرار داشته باشند . آزاد فکر و مستقل بوده ٬ مسئولیت ها را جدی نمی گیرند ؛ ولی با تصمیم خویش عمل می کنند .

معنی ، مفهوم و طالع بینی حیوان سال ها – سال گوسفند

انسانهایی که در سال گوسفند قدم به عرصه ی وجود گذاشته اند ٬ قابلیت خاصی در صنایع نفیسه دارند . در نگاه اول همه کارهای اینها خوب به نظر می رسد . اغلب کمرو ٬ شرمندوک ٬ محجوب و گوشه گیر اند . در انتخاب راه ها تردید و دودلی نشان می دهند . قاطع نیستند .
این گروه مردم متدین بوده و در هرگونه عقاید و باورهای خویش استواری نشان می دهند . گپ دان ٬ کج بحث و خرده گیر نیستند . کار و وظیفه ی خود را دوست دارند و به شدت خواهان شرایط خوب برای زنده گی خویش اند . پولدار نیستند ٬ اما طبع بلند دارند . با ملاحظه و نیکخواه می باشند .

معنی ، مفهوم و طالع بینی حیوان سال ها – سال میمون

کسانی که در سال میمون یا شادی دیده به دنیا وا کرده اند٬ انسانهای مرموز و غیر قابل اعتماد اند . عاقل ٬ فعال ، چالاک و مبتکر بوده ؛ مسایل پیچیده را به زودی حل می کنند ٬ اما کاری را به سامان نمی رسانند . اینها را که می خواهند دشوارترین امور را در یک لحظه انجام می دهند ؛ از راه در پیش گرفته ی شان برگرداندن نهایت مشکل است . کوچکترین منافع در راه شان ٬ اینها را دلزده و ناامید می گرداند .
این دسته ی آدمیزاده گان ، صاحب عقل سلیم بوده ٬ درست تصمیم می گیرند . کنجکاو و دانایند . بسیار می خوانند . حافظه قوی و خاطر خوب دارند . به خود اعتماد داشته و همیشه اعتراض می کنند . صاحب شهرت اند و به آسانی به این مقام می رسند .

معنی ، مفهوم و طالع بینی حیوان سال ها – سال مرغ

متولدین سال مرغ متفکر٬ با استعداد و زحمتکش هستند . می کوشند وظایف خود را به صورت کامل به انجام برسانند ؛ حتی کارها یی را که از توان و امکان آنها خارج نیز باشد در بسر رسانیدن آن مصر بوده ٬ تقلا به خرج می دهند . با دیگران به زودی محشور و همصحبت شده نمی توانند .
این گروه راست و صادق بوده ٬ به راستی و حقیقت پروری خویش باور کامل دارند . انسان های با گذشت و رار نگهدارند . در حالت ناداری و دارنده گی یکسانند . در نظر قاطع می نمایند . مردم گریز اند و نقشه ها و برنامه های شان هیچگاه عملی نمی گردد. گاهی در زنده گی موفق اند و گاهی ناموفق . خود را زیاد دوست دارند. انسان های عجیبی هستند . به ابراز شجاعت و کارنمایی قدرت عجیبی دارند .

معنی ، مفهوم و طالع بینی حیوان سال ها – سال سگ

آنهایی که در سال سگ دیده به جهان باز کرده اند ٬ خصوصیات نیک انسانی دارند . صادق ٬ راستگو ٬ قابل اعتماد و راز نگهدارند . اینها خود را دوست داشته ، اندکی مغرور و کله شخ هستند . دو رو نیستند ٬ شایق ثروت بوده، دولتمند می گردند . اینها همه امور را به نظر انتقادی می نگرند . تیز زبان و حقیقت پرست اند . چون انسانهای با هدف و مفکوره هستند ٬ در کار و فعالیت های خویش آگاه بوده ٬ می دانند که برای چی مبارزه و تلاش به خرج می دهند . همه کارهای را به آخر رسانیده ، در همه امور کامیاب اند . از میان متولدین این سال رهبران خوبی تبارز می کند .

معنی ، مفهوم و طالع بینی حیوان سال ها – سال خوک

گروه مردمانی که در سال خوک به دنیا آمده اند ٬ دلیر و از خود گذر بوده ٬ می توانند خود را در راه دیگران قربان سازند . راستگار٬ راستگو ٬ و رستگارند . در هر کاری نیرو صرف نموده ٬ عقب نشینی برای شان معنایی ندارد . مردانه و باثبات اند و دوستان شان را در مشکلات تنها نمی گذارند .
کم سخن و مهربانند . بسیار می خوانند و بسیار می دانند . در میان آنها بعضاً کسانی پیدا می شوند که بیش از حد پرگو هستند . به اشخاص مورد علاقه خویش توجه بسیار جدی مبذول می دارند .
زنده گی خانوادگی این دسته از اشخاص به بسیار خوبی سپری می گردد ؛ زیرا اینها توانایی فوق العاده یی برای حل مسایل مشکل آفرین دارند .

معنی و مفهوم سمبل ماه ها و حیوان سال تولد

(

268

) رای، میانگین:

4.4

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر