موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

چگونه سایز عکس را در اینستاگرام کوچک کنیم

چگونه سایز عکس را در اینستاگرام کوچک کنیم

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 05 اسفند 1398 ساعت 17:17

لینک پیشنهادی

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

برای حمایت از ما، اینستاگرام روشتک را دنبال کنید

Follow

روش تنظیم سایز و حجم عکس اینستاگرام

اینستاگرام یکی از محبوبترین شبکه اجتماعی است و بسیاری از ما دوست داریم تا عکس هایی که در اینستا می گذاریم به بهترین شکل ممکن نمایش داده شوند. اینستاگرام همانند فیسبوک عکس های شما را تغییره اندازه داده و فشرده می کند تا با راهبردش همخوانی داشته و هماهنگ باشد. الگوریتم فشرده سازی و تغییر اندازه عکس در Instagram به دلیل اینکه یک شبکه اجتماعی اشتراک گذاری و همرسانی عکس می باشد نسبت به الگوریتم Facebook  پرخاش و شدت کمتری دارد ولی به این حال بهتر است تا برای در امان ماندن عکستان از تغییرات الگوریتمی در اینستاگرام، خودتان آن را برش داده و تغییر اندازه دهید.

اینستاگرام از عکس هایی با پهنای 1080px و بلندای 566px تا 1350px پشتیبانی می کند. به عبارت دیگر نسبت برش میان 1.91:1 (یک برش landscape پهن) و 4:5 (یک برش portrait چارگوش) می باشد.

هر اندازه ای میان دو نسبت بالا بسیار خوب می باشد چرا که این دو نسبت مِهتومیا maximum مقدار ممکن می باشند. اگر عکس شما پهنتر باشد، مقدار آن به 1080px تغییر خواهد کرد و به همین ترتیب برای نمونه برش یک عکس portrait 2:3 است وچون از نسبت پذیرفته شده بیرون می افتد، می باید آن را به نسبت 4:5  برش دهید.

اینستاگرام با توجه به راهبردش، عکس ها را با هر سایزی منتشر نمی کند چرا که بیشتر عکس هایی که در اینستا می گذاریم به فرمت JPEG تبدیل شده و تا میزان 150kb و 190kb فشرده سازی می شوند، با این وصف سایز تصویر برگزیده شما برای اینستاگرام می باید زیر 200kb باشد یعنی همان استانداردی که در بیشتر وبسایت های جهان استفاده می شود.

برش و تغییر اندازه عکس برای استفاده در اینستاگرام

پس از این که عکس خود را آماده کردید، زمان آن می رسد تا آن را برای اینستا آماده کنید. همانطور که پیشتر گفتیم شما نیاز خواهید داشت تا تصویر دلخواه خود را هم اندازه یا کمتر از پهنای 1080px و بلندای 566px تا 1350px برش بزنید. افزون براین حجم عکس خود را به زیر 200kb کاهش دهید.

ویرایش عکس Instagram در رایانه

شما می توانید با استفاده از Photoshop، Lightroom و یا دیگر ویرایشگرهای رایانه این کار را بسادگی انجام دهید. برای نمونه در Photoshop افزون بر استفاده از ابزار Crop می توانید به بخش Save for web بروید و عکس خود را با هر سایز و کیفیتی که دوست داشتید ذخیره کنید. برای رفتن به این بخش می توانید از کلید میانبر Alt+Ctrl+Shift+S بهره ببرید.

در بخش Quality می توانید کیفیت عکس را تغییر دهید و در بخش Image Size می توانید سایز عکس خود را بر پایه پیکسل تغییر دهید.

ویرایش عکس Instagram در گوشی آیفون یا اندروید

در گوشی های هوشمند، ویرایش عکس ها و تصاویر کمی ناخوشایند است، چرا که می باید از برنامه های جانبی برای این کار استفاده کنید. برنامه Image Size برای گوشی های آیفون مناسب بوده و از برنامه Photo & Picture Resizer می توانید برای ویرایش عکس ها گوشی اندروید خود استفاده کنید. در این برنامه ها می توانید عکس را برش داده و در بخش تنظیمات کیفیت آن را تغییر دهید.

نکته پایانی اینکه اینستاگرام فرمت عکس های شما را به JPEG تغییر می دهد. پس اگر کیفیت اسکرین شات، لوگو و هر عکس PNG دیگری که آپلود می کنید پایین آمد چندان در شگفت نشوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر