موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

چگونه اکانت اینستاگرام خود را به بیزینس پروفایل (business profile) تبدیل کنیم؟

چگونه اکانت اینستاگرام خود را به بیزینس پروفایل (business profile) تبدیل کنیم؟

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 09 مرداد 1398 ساعت 19:58

resize.jpg

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

تبدیل اینستاگرام به بیزینس پروفایل به شما امکان دسترسی به تعداد زیادی از امکانات جدید را می دهد که برای کسب و کارها بسیار مفید است.

در این مقاله، شما متوجه می‌شوید چرا بازاریابان نیاز دارند درباره بیزینس پروفایل اینستاگرام بدانند.

#۱ به پروفایل اینستاگرام خود وارد شوید

اول ببینید آیا به پروفایل بیزینس اینستاگرام دسترسی دارید، مطمئن شوید که آخرین ورژن اینستاگرام را بر روی گوشی خود نصب دارید. به همین دلیل در ابتدا برنامه اینستاگرام خود را آپدیت کنید. سپس به اپلیکیشن اینستاگرام خود بروید و در پایین سمت راست تصویر پروفایل خود را لمس کنید.

سپس آیکون تنظیمات را – که به شکل  خط سه نقطه است و در قسمت بالای سمت راست قرار دارد- را لمس کنید.

photo_2017-10-21_07-22-11.jpg

در ویدیوی زیر مراحل ساخت بیزینس پروفایل اینستاگرام به صورت مرحله به مرحله به نمایش درآمده است.

اگر گزینه Switch to Business Profile را مشاهده می کنید، شما به بیزینس پروفایل ایستاگرام دسترسی دارید.

kh-instagram-business-profiles-options-1.jpg

#۲ پروفایل بیزینس اینستاگرام خود را تنظیم کنید

گزینه Switch to Business Profile را لمس کنید، و با امکاناتی که با تبدیل اینستاگرام خود به بیزینیس پروفایل به دست می‌آورید آشنا شوید.

instageram-business-profiles-option.jpg

از اینجا می‌توانید، با نحوه استفاده از پروفایل بیزینس آشنا شوید:

  • به صفحه فیس بوک خود متصل شوید
  • شماره تلفن، ایمیل، یا آدرس خود را وارد کنید از این طریق مشتریان مستقیما می‌توانند با لمس دکمه بر روی پروفایل به شما دسترسی یابند.
  • در مورد دنبال کنندگان خود می‌توانید اطلاعات به دست آورید و عملکرد پست‌های خود را مشاهده کنید.
  • با استفاده از Promotion می‌توانید به توسعه کسب و کار خود کمک کنید.

kh-instagram-business-profiles-connect-to-facebook-page-2.jpg

توجه داشته باشید : به دلیل اینکه فیس بوک با استفاده از الگوریتم‌هایی تمایل دارد برای صفحات کسب و کارها محدودیت ایجاد کند، ممکن است در آینده همچین محدودیت‌هایی را نیز برای کسانی که اکانت کسب و کار در اینستاگرام دارند ایجاد کند. احتمال دارد اینستاگرام بخواهد از کسانی که پروفایل کسب و کاری مشخصی دارند، اکانت خود را به “بیزینس مد” تبدیل کنند. ممکن است مزایایی را که ازاکانت بیزینس به دست می آورید در مقابل محدودیت‌های ایجاد شده مورد بررسی قرار داده باشید، یا بخواهید پروفایل شخصی و اکانت بیزینس را با هم داشته باشید.

حالا انتخاب صفحه را لمس کنید، و به صفحه کسب و کار خود در فیس بوک متصل شوید. توجه داشته باشید که فقط امکان انتخاب یک  صفحه وجود دارد.

پس از اتصال به صفحه کاری خود در فیس بوک، باید در مورد نحوه‌ی برقراری ارتباط با شما اطلاعاتی را وارد کنید. اینستاگرام به طور خودکار این اطلاعات را از صفحه فیس‌بوک شما بر می دارد. شما حق انتخاب دارید که آیا می‌خواهید از این اطلاعات استفاده کنید یا آن‌ها را پاک کنید.

kh-instagram-business-profiles-connect-to-facebook-page-3-1.jpg

زمانی که این بخش را به پایان رساندید، می‌توانید به پروفایل اینستاگرام خود که الان تبدیل به بیزینس پروفایل شده است بازگردید. همانطور که مشاهده می‌کنید اکنون قابلیت‌های Call، Email و Direction به پروفایل اینستاگرام شما اضافه شده است و عملکرد هر یک از آن‌ها به شرح زیر است:

گزینه Direction: با انتخاب این گزینه کاربر می‌تواند به آدرس کمپانی شما دسترسی یابد.

گزینه Call: با انتخاب این گزینه شماره تماس­‌های پشتیبانی شرکت نمایان می‌شود.

گزینه Email: با انتخاب گزینه Email، به ایمیل رسمی شرکت دسترسی می‌یابید.

photo_2017-10-21_07-22-11.jpg

پروفایل کسب و کار خود را از دیدگاه یک بازدید کننده مورد بررسی قرار دهید.

اگر اکانت دیگری در اینستاگرام دارید، شما می توانید از آن اکانت پروفایل کسب و کار خود را مشاهده کنید. خود را جای یک کاربر بگذارید و ببینید پروفایل شما از نظر او چگونه است.

یا می توانید مشاهده کنید زمانیکه کاربران از پروفایل شما دیدن می کنند کدام گزینه برای برقراری ارتباط و تماس، با بازدیدکنندگان تعامل بیشتری برقرار می‌کند.

می‌توانید در این لحظه تصمیم بگیرید بعضی از اطلاعات همانند آدرس (اگر آدرس وارد شده کامل نباشد یا افراد تمایلی به حضور در کسب و کار شما ندارند) را پاک کنید. همچنین می‌توانید پروفایل کمپانی خود را ویرایش کنید، به عنوان مثال آپشن تماس را به ارسال پیام تغییر بدهید.

توجه داشته باشید، هر کدام از این گزینه‌ها شماره تماس شما را به نمایش می‌گذارد، پس اگر یک مشاور یا شرکت مستقل هستید و نمی‌خواهید شماره تلفن خود را به اشتراک بگذارید، بهتر است که این گزینه‌ها را از پروفایل ایستاگرام خود پاک کنید.

۳# دسترسی به آمار

آپشن جالب دیگر، insights اینستاگرام است که  آمارهای جالب توجهی را در اختیار شما قرار می‌دهد . برای دسترسی به این بخش کافی است آیکون نموداری که در قسمت بالای پروفایل خودتان قرار دارد را لمس کنید و از این طریق به اطلاعات مفید بسیاری دسترسی پیدا کنید.

kh-instagram-business-profiles-instagram-insights-1.jpg

زمانی که پست جدیدی را در پروفایل کسب و کار خود به اشتراک گذاشتید، در این قسمت می توانید به اطلاعات زیر دست یابید:

بخش اول:

Impression: مجموع تعداد دفعاتی که پست شما در ۷ روز گذشته دیده شده است.

Reach: تعداد بازدیدهای یونیک (غیر تکراری) را مشاهده می‌کنید.

Profile view: تعداد افرادی که در ۷ روز گذشته از پروفایل شما بازدید کرده‌اند.

Website click: تعداد دفعات کلیک بر روی آدرس سایت‌تان است.

توجه داشته باشید  Impression با Reach تفاوت دارد. ممکن است یک نفر چندبار پست شما را دیده باشد، هر بار مشاهده عکس یک Impression محسوب می­‌شود. اما Reach تعداد مشاهدات واقعی است، هر چندین بار که یک نفر پست شما را مشاهده کند تنها یک Reach محسوب می‌شود.

بخش دوم:

در این قسمت شما یک شرح کامل از فالوئرهای خود دارید. اگر روی لینک see more کلیک کنید به جنسیت، بازه­‌ی سنی، مکان و زمان مشاهده پست های خود دسترسی دارید.

kh-instagram-business-profiles-instagram-insights-followers.jpg

بخش سوم:

اگر در قسمت پست‌های خود، بر روی See More بزنید، صفحه ای را مشاهده می کنید که هر پست با impression آن به نمایش در آمده است. همچنین امکان فیلتر کردن نیز وجود دارد مثلا می‌توانید عکس‌های خود را بر مبنای یکی از گزینه‌های Impression، Reach، Engagement، like، Comments در ۷ روز گذشته فیلتر کنید تا پست های شما بر اساس آن مرتب شوند.

#۴ بازگشت به حالت عادی اینستاگرام

امکان تغییر اکانت اینستاگرام از حالت بیزینس پروفایل به اکانت معمولی هم وجود دارد. کافی است که مرحله اول را که شرح دادیم اجرا کنید و این بار گزینه Switch Back to Personal Account را انتخاب کنید.

photo_2017-10-21_08-13-51.jpg

Logo2-1.png

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر