موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 29 شهریور 1400 ساعت 17:45

اینفلوئنسر مارکتینگ روشی نوین و بسیار موثر در تبلیغات دیجیتال است. در این روش برندها با افراد تاثیرگذار یا صفحاتی که طرفداران زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارند همکاری می‌کنند تا با استفاده از اعتبار نظرات آن‌ها در نزد مخاطبانشان، محصول یا برند خود را تبلیغ کنند. بر اساس تحقیقات، کاربران شبکه‌های اجتماعی در صورت مواجه شدن با محتوای تبلیغاتی تأثیرگذار، پنج برابر بیشتر نسبت به خرید محصول یا خدمات تبلیغ‌شده تمایل خواهند داشت. برای مثال، آمار نشان می‌دهد که در آمریکا ۴۰ درصد افراد پس از مشاهده‌ی استفاده یک محصول توسط اینفلوئنسر‌ها، آن را به صورت آنلاین تهیه کرده‌اند. در ایران هم با توجه به محبوبیت زیاد شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام (رتبه‌ی هفتم در جهان)، بسیاری از برندها از اینفلوئنسر مارکتینگ برای ساختن آگاهی از برند یا فروش محصولات خود استفاده می‌کنند.

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

اینفلوئنسر کیست؟

اینفلوئنسر به افراد تاثیرگذار یا مشهوری گفته می‌شود که مخاطبان بسیاری در شبکه‌های اجتماعی دارند که مدام آن‌ها را دنبال می‌کنند و از نظراتشان تاثیر می‌گیرند. اینفلوئنسرها ممکن است در جهان واقعی مشهور و محبوب باشند (مثلا بازیگران)، یا این که مخاطبان خود را تماما از محتوایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند به دست آورده باشند. در حوزه‌ی تبلیغات اینفلوئنسرها به چند دسته تقسیم می‌شوند که به شرح زیر است:

سلبریتی‌ها (افراد مشهور)

این افراد شهرت خود را به خاطر حرفه‌ای که در جهان واقعی دارند به دست آورده‌اند. بعضی از این افراد ممکن است در شبکه‌های اجتماعی هم در حوزه خاصی تولید محتوا کنند، برای مثال ورزشکاران. معمولا طیف مخاطبان این افراد گسترده و متنوع است و همکاری اینفلوئنسری با آن‌ها در کمپین‌های برندآگاهی یا تبلیغ محصولات عمومی مناسب است.

واینرها

واینر به کسانی گفته می‌شود که در شبکه‌های اجتماعی ویدیوهای سرگرم‌کننده منتشر می‌کنند. این افراد به نوعی کمدین یا بازیگران دنیای مجازی به حساب می‌آیند. معمولا مخاطبان این افراد علاقه‌ی زیادی به آن‌ها دارند و پای صحبت‌هایشان می‌نشینند، بنابراین آن‌ها می‌توانند پیام برند را به طور کامل به گوش مخاطبان خود برسانند.

بلاگرها

بلاگرها معمولا بیشتر دست به تولید محتوای متنی در حوزه‌های خاص می‌زنند و مخاطبانشان از آن‌ها انتظار نقد و بررسی تخصصی دارند. برای مثال بلاگرهای حوزه‌ی سفر و گردشگری به شهرها و مناطق توریستی سر می‌زنند و نظر و تجربیاتشان را با مخاطبانشان به اشتراک می‌گذارند. بلاگرها به خوبی می‌توانند در کمپین‌های اینفلوئنسرمارکتینگ در مورد ویژگی‌های خاص و روش استفاده از محصولات توضیح بدهند و مزایا و معایب آن را بگویند.

میکرو اینفلوئنسرها

این افراد اینفلوئنسرهایی هستند که حدود ۲ تا ۵۰ هزار فالوور دارند و در یک حوزه‌ی خاص، علاقه‌ی مشخص و یا بازار کوچک دست به تولید و انتشار محتوا می‌زنند. به دلیل این که جامعه مخاطبان میکرو اینفلوئنسرها کوچکتر و تخصصی‌تر است، معمولا ارتباط نزدیک‌تری با فالوورهایشان دارند و تاثیرگذاری نظرشان بر آن‌ها بیشتر است.

مراحل اجرای کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ

تعیین هدف کمپین

تعیین پرسونای مخاطبان

تعیین بودجه

انتخاب اینفلوئنسرهای مناسب

اجرای کمپین

گزارش‌گیری

انتخاب اینفلوئنسرهای مناسب و مذاکره با آن‌ها درباره‌ی قیمت و نحوه‌ی اجرای کمپین کاری تخصصی و گاه دشوار است. به همین دلیل برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه بهتر است این فرایند را از طریق آژانس‌های تبلیغاتی اجرا کرد. کارشناسان دیما با داشتن تجربه‌ی اجرای کمپین‌های متنوع می‌توانند بهترین مجری برای کمپین‌های اینفلوئنسرمارکتینگ شما باشند.

اینفلوئنسرمارکتینگ چیست؟

به روشی در بازاریابی گفته می‌شود که در آن برندها با افراد مشهور یا صفحات پرطرفدار در شبکه‎های اجتماعی همکاری می‌کنند تا با استفاده از اعتبار این افراد در نزد مخاطبانشان محصول یا برند خود را تبلیغ کنند.

اینفلوئنسر کیست؟

فرد یا گروهی که در شبکه‌های اجتماعی مخاطبان زیادی دارند و می‌توانند روی نظرات آن‌ها تاثیر بگذارند.

میکرو اینفلوئنسر کیست؟

اینفلوئنسرهایی که بین 2 تا 50 هزار فالوور دارند و معمولا در حوزه‌ای تخصصی تولید محتوا می‌کنند.

هزینه‌ی تبلیغات اینفلوئنسری چه‌قدر است؟

هزینه‌ی کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتیگ بسته به این که با چه نوع اینفلوئنسری همکاری کنیم می‌تواند متفاوت باشد.

چه عواملی را باید در انتخاب اینفلوئنسرها در نظر گرفت؟

حوزه‌ی تولید محتوای اینفلوئنسر، موضوع تبلیغ، تعداد مخاطبان، نرخ تعامل مخاطبان، مشخصات دموگرافیک مخاطبان و ...

چه طور باید با اینفلوئنسرها همکاری کرد؟

بهترین راه همکاری با آژانس‌های تبلیغاتی از جمله آژانس تبلیغات دیجیتال دیما یا استفاده از پلتفرم‌های اینفلوئنسر مارکتینگ نظیر دیما سوشال است.

در کمپین اینفلوئنسرمارکتینگ اینستاگرام پست بهتر است یا استوری؟

اگر قصد هدایت مخاطبان به لندینگ پیج مشخصی را دارید استوری بهتر است، زیرا امکان قرار دادن لینک را به کاربران می‌دهد، در غیر این صورت پستی که در استوری بازنشر شود معمولا بازدید و تعامل بالاتری را دریافت می‌کند.

خدمات مشابه:

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر