موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

آموزش ساخت ربات بنردهی تلگرام

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 25 اردیبهشت 1398 ساعت 19:12

دلیل استفاده از تلگرام :

در میان انبوه اپلیکیشن های پیام رسانی که این روزها در موبایل ها می بینیم، شکی نیست که تلگرام یکی از محبوب ترین آنهاست. این اپلیکیشن که توسط دو برادر برنامه نویس روس طراحی شده در سال 2013 به صورت کراس پلتفرم در اختیار کاربران موبایل قرار گرفت و به خاطر امکاناتی منحصر به فرد در مدت زمانی کوتاه توانست به یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان در دنیا تبدیل شود.آمار و ارقام در مورد تلگرام خیره کننده است. طبق آخرین برآوردها تلگرام هم اکنون بیش از 35 میلیون کاربر فعال در ایران دارد و روزانه بیش از 15 میلیارد پیام در این اپلیکیشن ارتباطی رد و بدل می شود. تلگرام را می‌توان در حال حاضر به جرات محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان در ایران دانست و کاربران این پیام رسان ده ها هزار کانل ، گروه و ربات اختصاصی برای کسب و کار و کارهای روزانه و اطلاع رسانی ایجاد کرده اند.

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

 تلگرام دارای قابلیت های بسیار زیادی می باشد و شما همه روزه از امکانات این پیام رسان مانند کانال ، گروه ، سیستم ارسال پیام جهت ارتباط با دوستان ، آشنایان و کارهای تجاری استفاده می کنید ولی در این میان هیچ کدام به اندازه ربات تلگرام کاربردی و مفید نیستن .شما با طراحی ربات تلگرام می توانید ایده ها و افکار خود را در این جامعه مجازی چند میلیونی گسترش دهید و باعث معرفی خدمات و فروش محصولات شوید . 

 خوب بریم سراغ آموزش طراحی ربات تلگرام ، برای طراحی ربات باید مراحل زیر را انجام بدی

مرحله اول :

ساخت توکن ، توکن همون شناسه ربات یا اسم ربات می باشد.سعی کنید اسم خوبی رو انتخاب کنید تا با کسب و کار یا ایده شما همخونی داشته باشه .نکته دوم و مهم اینکه با شماره موبایل اصلی خودتون توکن رو ایجاد کنید چرا که به نام شما این نام ثبت می شه و هر گونه تعییری در این شناسه می توانید به راحتی انجام بدید. برای ساخت توکن مراحل زیر رو انجام بدید

باید اول به ربات پدر برید و داخل این ربات برای رباتتون یک اسم و یوزر انتخاب کنید .. توجه کنید که اسم رو بعدا میتوانید تغییر بدهید اما یوزر را نمیتوان تغییر داد

https://telegram.me/BotFather

روی لینک بالا کلیک کنید و به ربات پدر بروید داخل پی وی ربات start را بزنید و یا کلمه کلیدی start/ را بنویسید و ارسال کنید

پیامی برای شما ارسال میشود که گزینه به گزینه توضیح میدهیم

They call me the Botfather, I can help you create and set up Telegram bots. Please read this manual before we begin:
https://core.telegram.org/bots

You can control me by sending these commands:

ساخت ربات

/newbot – create a new bot

گرفتن توکن

/token – generate authorization token

انتخاب نام برای ربات

/setname – change a bot’s name

نوشتن توضیحات برای ربات

/setdescription – change bot description

تنظیم درباره ما در ربات

/setabouttext – change bot about info

انتخاب عکس برای ربات

/setuserpic – change bot profile photo

تنظیم اینکه بتوانند ربات را به گروه ها اضافه کنند یا خیر

/setjoingroups – can your bot be added to groups?

حذف کردن ربات

/deletebot – delete a bot

کنسل کردن دستور

/cancel – cancel the current operation

خب اکنون کاری که باید بکنید این است گزینه newbot/ را بزنید یا اینکه تایپ کنید و ارسال کنید.

1- ربات از شما میخواهد که یک نام برای رباتتان انتخاب کنید.

2- یک یوزر برای رباتتان انتخاب کنید توجه کنید که اخر اسم ربات شما باید کلمه bot داشته باشید مثال : permag_bot

خب کار تمام است ربات یک پیام برای شما میفرستد که یک کد داخل آن است ( توکن )

Done! Congratulations on your new bot. You will find it at telegram.me/permag2_bot. You can now add a description, about section and profile picture for your bot, see /help for a list of commands.

Use this token to access the HTTP API:
120837920:AAHkXeiBhrfvIyzQSDacrGeoLB2ph8OfuyM

For a description of the Bot API, see this page: https://core.telegram.org/bots/api

خب اکنون باید عکس ، توضیحات و اجازه ورود به گروه ها را برای ربات تنظیم کنید پس با توجه به توضیحات بالا این کارو انجام میدیم

گزینه setuserpic/ را زده و یک عکس ارسال میکنیم تا روی ربات قرار بگیرید
گزینه setdescription/ را زده و توضیحاتی در مورد ربات مینویسیم و ارسال میکنیم
گزینه setjoingroups/ را زده و پس از انتخاب ربات از بین دو گزینه ENABLED را انتخاب میکنیم

خب اکنون کارمان در این ربات تمام است و ربات خود را ساخته ایم اما در حال حاضر ربات ما هیچ کاری نمیکند .

دوست من اگرحوصله خوندن مطالب بالا رو نداری این ویدئو رو نگاه کن
مرحله دوم

بسته به شغل و ایده ای که داری از بسته های زیر ربات مورد نظر را انتخاب و سپس روی گزینه فعال سازی کلیک کن .

ربات عمومیربات جستجوی افراد نزدیکربات فرم سازربات 137 ربات شرکت هاربات شرکت های بیمهربات فروشگاهربات خبریربات بانک و موسسات اعتباریربات مراکز بهداشتی و درمانیربات هتل و مراکز اقامتیربات کارخانه هاربات نظرسنجی کاندیدا شورای شهرربات رستورانربات املاک

ربات عمومی

امکان اضافه کردن دسته بندی های تو در تو
امکان ایجاد مطالب به همراه تصویر
امکان مشاهده تعداد اعضای ربات
نمایش تعداد مشاهده دسته بندی ها
نمایش تعداد لایک هر مطلب
امکان گلچین کردن بعضی از مطالب برای نمایش
امکان گلچین کردن بعضی از دسته ها برای نمایش
امکان درج فایل ویدئویی
امکان درج فایل صوتی
امکان درج فایل pdf

ربات جستجوی افراد

ربات جستجوی افراد یا به اختصار جی پی اس چت بات رباتی است که به واسطه ی آن میتوانید به جستجوی دوستان جدید بپردازید
امکان جستجوی پسر ، جستجوی دختر ، جستجوی شانسی به صورت تفکیکی در این ربات وجود دارد.
به سادگی میتوانید این ربات را به کانال خود وصل کنید تا هر فردی که خواسته باشد از ربات استفاده کند ابتدا عضو کانال شما شود تا اعضای کانالتان بیشتر شود و درآمد بهتری داشته باشید. از قابلیت های دیگر این ربات امکان VIP شدن آن است که هر شخص برای اینکه از محدودیت جستجو خارج شده باید ربات را به 7 نفر از دوستان خود معرفی کند و آنها با لینک اختصاصی این فرد وارد ربات تلگرام شوند.

ربات فرم ساز

با امکانات این ربات فرم ساز می توانید به سرعت فرم های خود را طراحی و فیلد های خود را اضافه کرده و مدیریت کنید. ایجاد هرگونه فرم ثبت نام
ایجاد هرگونه فرم استخدام
ایجاد هرگونه فرم شرطی
ایجاد فرم پیشنهادات انتقادات
ساخت نظر سنجی
ساخت پرسشنامه
ساخت کوییز
فیلد دریافت عکس ، ویدئو ، فایل با فرمت های پشتیبانی شده تلگرام و ذخیره در دیتابیس
اضافه کردن کد رهگیری و … به کاربران در صورت دلخواه
امکان اتصال به درگاه های پرداخت
قابلیت خروجی گرفتن از اطلاعات ذخیره شده فرم به صورت pdf و excel

ربات 137

ربات تلگرامی 137 بعنوان یک پل ارتباطی نسبت به برقراری ارتباطی آسان ، یکسان و شبانه روزی با دریافت نیازها و خواسته های آحاد مردم از مجموعه شهرداری و با رعایت اصول سرعت ، دقت و صحت در راه صیانت از درخواستهای شهروندان محترم و انتقال آن به مسئولان ذی ربط نقش بسزایی را در مدیریت شهر از طریق مشارکت موثر آنان ایفا می کند.
شهروندان می توانند درخواست خود را در حدود 600 موضوع در حوزه فرهنگی و اجتماعی، خدمات شهری، حمل ونقل و ترافیک ، فنی وعمرانی، شهر سازی و معماری با ربات 137 مطرح نمایند.در حوزه فرهنگی و اجتماعی شهروندان می توانند در خصوص جمع آوری و ساماندهی متکدیان، ‌معتادین، نحوه کیفیت خدمات مشاوره ای در حوزه آسیب های اجتماعی نحوه و کیفیت فعالیت های فرهنگی و هنری شهرداری و در حوزه خدمات شهری می توانند در خصوص نظافت و جمع آوری مکانیزه زباله، ‌درخواست نصب سطل های زباله، زیبا سازی و چشم انداز شهری،‌پاکسازی برچسب،‌رفع سد معبر اصناف و غیره با ربات 137 ثبت کنند.
شهروندان با ربات 137 علاوه بر ثبت و پیگیری درخواست خود می تواننداخبار و اطلاعیه های شهرداری را مشاهده کنند و همچنین انتقادات و پیشنهادات خود را ثبت کنند.
بخش اطلاع‌رسانی نرم‌افزار شامل معرفی شهرستان، اطلاعات شهری و سالنامه‌ی آماری است. در بخش معرفی شهرستان اطلاعات مفیدی مانند تاریخچه، مشاهیر، نقشه، جاذبه‌ها، دانستنی‌ها و سوغات گنجانده شده ‌است.

ربات شرکت ها

مجتمع برنامه نویسی حرفه ای ایرانیان ، توانایی ساخت رباتی را دارد که شرکت ها و سازمان ها برای معرفی خود و خدماتشان میتوانند از آن استفاده کنند. در این ربات شرکت های دولتی و غیر دولتی امکانات و خدمات خود را معرفی میکنند و نمونه کار های شرکت خود را نیز می توانند در برات ثبت کنند و در ربات کاربران تلگرامی که در ربات عضو شده می توانند خدمات و کالاهای شرکت را مشاهده کنند و محصول مورد نظر خود را سفارش دهند. در این پست، تصمیم دارم شما را با قابلیت های این ربات بیشتر آشنا کنم . مورد استفاده تمامی شرکت های خصوصی و دولتی
امکان تعریف اطلاعات شرکت و توضیحاتی درباره آن
امکان تعریف و ثبت نمونه کارهای شرکت
سیستم سفارش محصول
سیستم هوشمند معرفی خدمات شرکتی
سیستم هوشمند تهیه گزارشات
با استفاده این ربات، تمام شرکت های دولتی و غیر دولتی می توانند کالاها و خدمات خود را به تمام مشتریان و کاربران تلگرام معرفی و عرضه کنند و امکان خرید و فروش از طریق اپلیکیشن تلگرام فراهم آمده است .

ربات شرکت های بیمه

در تمامی شرکت های بیمه کارها و فعالیت هایی به صورت روتین انجام می گیرد که یک ربات خوب، به خوبی از عهده انجام آنها برخواهد آمد. باید گفت ربات تلگرام شرکت بیمه از دو جهت در این بین نقش مفیدی را به عهده خواهد گرفت. یکی از جهت خود شرکت بیمه و دیگری از جهت بیمه شده گان آن شرکت.
بیمه شدگان به راحتی از هر مکانی ، با کمک تلفن همراه خود قادر به بیان تغییر موقیعیت مکانی و محل سکونت و یا محل کار خود به شرکت بیمه خواهند بود تا بدین ترتیب کلیه امور مربوطه به طور اتوماتیک انجام پذیرند.
امکانات شناسایی نواقص سپرده های حق بیمه: ربات هوشمند تلگرام فارغ از هرگونه محدودیت جغرافیایی قادر است بیمه های عقب افتاده و یا حق بیمه های زمان های آتی را به بیمه شدگان تذکر دهد. بدهیست که این امر منجر به پرداخت به موقع مبالغ حق بیمه از سوی بیمه شده گان و دوری از هرگونه به تعویق افتادن مبالغ بیمه آنان خواهد گردید ضمن آنکه شرکت های بیمه تمامی امور خود را به موقع و به درستی انجام خواهند داد.
بنابراین ربات هوشمند تلگرام به پیش بردن هرچه بهتر و سریعتر روند فعالیت های شرکت های بیمه ، آنهم به صورت اتوماتیک وار ، ضمن در نظر گرفتن منافع طرفین بیمه شده و شرکت بیمه مرتبط با وی ، کمک به سزائی خواهد نمود.

ربات فروشگاه

این فروشگاه علاوه بر فروش و عرضه محصولات، امتیازاتی برای مشتریان قائل می شود از این رو نوعی شتاب دهنده فروش محسوب می شود. امتیاز مشتریان براساس پارامترهایی از جمله، میزان خرید ماهانه، میزان جذب مشتریان دیگر مسزان خرید مشتریان جذب شده و.. محاسبه می شود. سپس بر اساس امتیاز مشتریان میتوان قرعه کشی انجام داد و یا تخفیف هایی را برای آنها قائل شد.
امکان تعریف دسته بندی ها نامحدود و تودرتو
امکان درج چندین عکسبردای هرمحصول
قابلیت دادن ظرفیت انبار به محصولات که با توجه به آن اجازه خرید داده می شود + ظرفیت نامحدود
امکان پرداخت کارت به کارت، پرداخت در محل و پرداخت آنلاین
امکان آپلود انواع فایل ویدئو،zip ، عکس، pdf برای محصول
امکان تعیین حداقل تعداد سفارش و گام تعداد سفارش
گرفتن اطلاعات کامل مشتری از قبیل شخصی شرکتی، خانم آقا، شماره تلفن و آدرس
امکان تعریف تخفیف به صورت درصدی و مبلغی، تاریخ شروع و پایان اعتبار تخفیف
امکان محدود کردن تخفیف برای بعضی ازکالا و به بعضی از مشتریان
امکان نمایش سبد خرید، افزودن محصول به سبد خرید به اندازه دلخواه با توجه به واحداندازه گیری محصول، حذف محصولات سبد خرید
دادن کدپیگیری به مشتری پس از اتمام فرایند خرید
امکان افزودن محصول به لیست علاقه مندی ها
امکان جستجو در محصولات

ربات خبری

خبر نیک ابزاریست برای دریافت اخبار دلخواه شما در تلگرام، با امکان اشتراک در خبرگزاری های برزگ، با بیش از ۱۰موضوع مختلف در بیش از ۵۰ خبرگزاری. با اضافه کردن ربات تلگرام خبر نیک به تلگرامتان در کمترین زمان بدون نیاز به وبگردی های خسته کننده اخبار بسیاری از خبرگزاریهای رسمی به صورت یکجا و دسته بندی فوق العاده دریافت خواهید کرد. از دکمه های تشکیل دهنده ی این ربات عبارتند از: اخرین اخبار، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، ورزش، جامعه، دانش، بین الملل، ارتباط با ما و فناوری اطلاعات . مورد استفاده برای سایت های خبری
امکان اتصال به سایت های خبری بزرگ
امکان اتصال به سیستم مدیریت محتوای وردپرس
امکان اتصال به ار اس اس و دریافت اطلاعات
امکان تعریف دسته های خبری

ربات بانک ها و موسسات اعتباری

در حال حاضر یکی از مهمترین مسائل موسسات مالی و اعتباری ارائه خدمات ایده آل و با صرف کمترین هزینه و وقت به مشتریان خود می باشد.در این راستا ربات ها می توانند کمک شایانی در سرویس دهی به مشتریان انجام دهند.
ربات تلگرام می تواند این نوع موسسات را در انجام خدمات ذیل یاری کند:
ارائه مبالغ موجودی حساب
ارائه گزارش تراکنش ها
انجام اموری مانند پرداخت قبوض و موارد مشابه
امکان فعال و غیر فعال ساری کارتهای اعتباری ، اعلام و ثبت کارتها و چکهای مفقودی در سیستم
اعلام اطلاعات عمومی نظیر خدمات بانکی قابل ارائه، آدرس، ساعات کار بانک و مواردی از این قبیل به مشتریان
استفاده به عنوان صندوق انتقادات و پیشنهادات مجموعه جهت سهولت ارتباط مشتریان با سازمان
اعلام نرخ ارز و سهام

ربات مراکز بهداشتی و درمانی

ربات های هوشمند امروزه بطور گسترده ای در بیمارستانها و مراکز بهداشتی استفاده می شوند. ربات هوشمند تلگرام می تواند چنین امکاناتی را برای مراکز و مشتریان فراهم سازد:
اعلام برنامه زمانی خدمات دهی مراکز
امکان پیگیری وضعیت و نتیجه آزمایشات
رزرو وقت از طریق تلفن گویا
مشاوره پزشکی و ...

ربات هتل و مراکز اقامتی

قصد سفر دارید و می خواهید که برای سفر هتل رزرو کنید. اولین اقدام تان چیست؟ احتمالا مرورگرتان را باز کرده و اینترنت را برای یافتن بهترین و ارزان ترین هتل ها زیر و رو می کنید. اگر هم نه وقت و نه حوصله این کار را دارید، احتمالا ترجیح می دهید که یکی از اپلیکیشن های موبایل رزرو هتل را برای این مقصود به کار بگیرید.
اما آیا راه ساده تر و سریع تری هم هست؟ بله، تنها در صورتی که بتوانید هتلتان را از طریق اپ پیام رسانی رزرو کنید که بیشترین زمان روزتان را در آن می گذرانید. ربات تلگرام رزرو هتل دقیقا برای همین منظور طراحی شده؛ یک ربات تعاملی هوشمند که می تواند در کمتر از 5 دقیقه بهترین هتل های ممکن در شهرهای مختلف ایران را برایتان رزرو کند.
ما با عرضه «ربات رزرو آنلاین هتل و مراکز اقامتی» در تلگرام، رزرو هتل را برایتان ساده کرده؛ آنقدر آسان که فقط به چند اشاره برای رسیدن به مناسب ترین هتل برای سفرتان احتیاج خواهید داشت. مشاهده هتل های برتر کشور
مشاهده دسته بندی های هتل ها در شهر های مختلف
امکان رزرو هتل
مشاهده عکس ها
در این ربات هتلداران می توانند هتل خود و خدمات آن را به راحتی به مشتریان ارائه دهد .

ربات کارخانه ها

کارخانجات برای معرفی خود و خدماتشان میتوانند از ربات تلگرام مربوط به کارخانه ها استفاده کنند که برخی از کابردهای آن به شرح زیر میباشد :
ارسال مشخصات، ویژگی ها و تصاویر خدمات و محصولات
ارسال لیست قیمت خدمات ومحصولات
ارسال تخفیفات و ایام خاص
امکان جستجوی پیشرفته
امکان دریافت فایل ها
امکان ارسال و دریافت پیام
ارسال متن
گزارش بازدید از ربات
واتر مارک کردن تصاویر ارسالی
نظر سنجی
ثبت سفارش
گالری تصاویر
ارسال فایل

ربات نظرسنجی کاندیدای شورای شهر

به منظور پیش بینی نتایج حاصل از انتخابات شوراهای شهر و روستا و اطلاع رسانی به موقع از تغییرات رای گیری، ربات تلگرام نظرسنجی کاندیدای شورای شهر راه اندازی شد.
افرادی که در انتخابات شورای شهر کاندید شده اند با استفاده از این نرم افزار می توانند قبل از شروع انتخابات نظر مردم و تعداد رای های خود و همچنین رغیبان خود را مشاهده کنند.
اين ربات قابلیت رای گیری و نمایش همزمان نتایج، را فارغ از هر گونه جانبداري و تبليغ براي كانديدايي خاص در اختیار کاربران قرار می دهد تا از این طریق بتوانند نتیجه حاصل از انتخابات را پیش بینی کنند.
در ربات نظرسنجی کاندیدای شورا، لیستی از اسامی کاندیدای منتخب هر شهر در اختیار کاربران قرار میگیرد، کاربران می توانند به هر کدام از کاندیدا یک بار و به 7 نفر کاندیدا رای دهند.
از دیگر امنکانات مهم این سیستم امکان بروزرسانی همزمان اطلاعات می باشد به این صورت که هر بار که کاربر روی یکی از این نام ها به منظور رای دادن کلیک می کند تعداد رای های شخص در همان لحظه افزایش می یابد.
کسانی که از این ربات استفاده میکنند می توانند با زدن دکمه ارسال شماره تلفن، شماره تلفن خود را برای ربات ارسال کنند و در جریان رای گیری قرار گیرند.

ربات رستوران

امکانات ربات:

ارائه فاکتور رسمی به کاربر
امکان فروش به صورت شعبه ای
امکان تعریف مدیر
امکان تعریف پیک
امکان تعریف هزینه ها
پرداخت آنلاین
ارسال پیام خودکار به مشتری پس از تایید و ارسال سفارش
ارتباط راحت و بدون دردسر با مشتری
نظر سنجی خودکار از کیفیت غذا
گزارش میزان درآمد روزانه ، ماهانه و سالانه
تعریف منوی غذایی
ویرایش و مدیریت منوهای غذایی
تعریف گروه غذایی
انتخاب تصویر برای غذا ها

ربات املاک

ربات هوشمند املاک این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا بتوانند اطلاعات ملک خود را در فضای مجازی انتشار دهند و از طرفی هم، صاحبان کسب و کار و مشاورین املاک نیز می توانند املاک را به همراه تصویر، قیمت و منطقه، در این ربات به اشتراک گذارند.
یکی از اصلی ترین بخش های ربات تلگرام املاک ثبت اطلاعات ملکی می باشد. این سیستم به گونه ای طراحی شده است که امکان ثبت و انتشار اطلاعات ملک برای مدیریت ربات، مشاورین املاک و کاربران عادی وجود دارد.
امکان طبقه بندی مناطق شهری در سراسر کشور تا سطح محله به دو صورت پویا و ایستا از طریق، وجود دارد از دیگر ویژگی های پرکاربرد، امکان آرشیو اطلاعات ثبت شده توسط مدیریت سیستم، می باشد که بازیابی آنها به صورت فیلترینگ از طریق پنل مدیریت انجام می شود. گزارشگیری از تمامی اطلاعات ثبتی به صورت چاپی و خروجی فایل، برای بایگانی اطلاعات به صورت دستی نیز از طریق پنل مدیریت امکان پذیر است. ثبت اطلاعات ملکی به صورت نامحدود و مدیریت جامع اطلاعات از طریق پنل مدیریت
ثبت مشخصات املاک بدون صرف وقت توسط مشاورین املاک
تبلیغ گسترده تر و شناخته شدن بیشتر املاک از طریق تلگرام
دسترسی آسان و رایگان
عدم محدودیت زمانی

مرحله سوم : ارتباط ربات با پنل

robatd.png

بعد از اینکه ربات را در بات فادر ایجاد کردید، باید اطلاعات آن را شامل نام و توکن در پنل ایرانیان بات ساز قرار دهید. برای این کار از منوی: اطلاعات ربات، زیرمنوی ربات های من را انتخاب نموده و رکورد جدیدی را ثبت نمایید. در این بخش شما میتوانید تنظیمات دیگری از قبیل: نام گروه، نام کانال، متن خوش آمد گویی را تنظیم نمایید.

دانلود آموزش تصویری مرحله سوم

مرحله چهارم : ایجاد منو و دکمه های ربات

با استفاده از منوی اطلاعات ربات، زیرمنوی منوهای ربات شما میتوانید دکمه شیشه ای(دکمه کیبورد) بسازید. برای این کار باید در این قسمت رکورد جدیدی را ایجاد نموده و عنوانی را برای دکمه خود انتخاب نمایید. در اینجا فیلدی به نام ترتیب وجود دارد که باید به آن عددی اختصاص دهید. با استفاده از آن میتوانید ترتیب نمایش دکمه های مختلف را تعیین نمایید.

robatd.png

دانلود آموزش تصویری مرحله چهارم

ساخت ربات شما به اتمام رسید حال به راحتی می توانید آن را در تلگرام تست کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر