شاید در سالهای اخیر با تکرار شدن کلمه اینفلوئنسر در اینستاگرام و شبکههای اجتماعی دیگر برای شما هم سوال شده باشد که اینفلوئنسر چیست؟ یا در واقع اینفلوئنسر کیست؟ اینفلوئنسرها کاربران پرفالووری هستند که بسیاری از ما آنها را در شبکههای اجتماعی دنبال میکنیم. گاهی میشنویم که کار پردرآمدی دارند، گاهی روایتهایشان را دنبال میکنیم و از بینشان چند نفری را دوست داریم و احتمالا از دست چند نفری هم حرص میخوریم تا بالاخره یک روز دستمان روی دکمه آنفالو برود. گاهی از خود راضی به نظر میرسند، گاهی مهربان و صمیمی میشوند و بعضیهایشان هم کمتر جلوی دوربیناند و بیشتر عکسهای خوش آب و رنگشان را بدون حضور خودشان میبینیم. ویژگی مشترک همه آنها این است که فالوورهای زیادی دارند و دائم در حال انتشار محتوا هستند. اینفلوئنسرها شغلی دارند که جذاب به نظر میرسد؛ البته اگر به مرحلهای رسیده باشند که بشود اسمش را شغل گذاشت. آنها از منتشر کردن عکس و تصاویر از کارهایی که دوست دارند درآمد کسب میکنند و به روی مخاطبانشان تاثیرگذارند. اما کلمه اینفلوئنسر که چند سال است این قدر شنیده میشود یکباره از کجا آمد؟ اینفلوئنسر کیست؟ اینفلوئنسر چیست؟ و چرا این افراد را تاثیرگذار میدانیم؟
معنی اینفلوئنسر
اگر بخواهیم بدانیم که اینفلوئنسر کیست، بهتر است از معنی این کلمه شروع کنیم. پس به سراغ این سوال برویم؛ معنی اینفلوئنسر چیست؟ واژه یا کلمه Influencer (اینفلوئنسر) در لغت یعنی «تاثیرگذار» و کسی که قدرت نفوذ روی نظر دیگران و جهتدهی به افکار آنها را دارد. معنی اینفلوئنسر در دنیای مجازی در ابتدا در یوتیوب شکل گرفت و بعد وارد شبکه های اجتماعی دیگر مثل اینستاگرام شد. واژه اینستافیمس (InstaFamous) هم اشاره به همین اشخاص دارد و گاها در میان مردم اصطلاحاتی مثل شاخ اینستاگرام هم می شنویم. اما آیا این فعالان فضای مجازی واقعا تاثیرگذارند؟ در دنیای واقعی افراد تاثیرگذار شامل گروههایی مثل استادان دانشگاهها، نویسنده و روزنامهنگاران، چهرههای مشهور و دانشمندان هستند اما در دنیای مجازی قاعده بازی فرق میکند. اینفلوئنسرها افرادی هستند که توانستهاند فالوورهای زیادی جذب کنند و در تصمیمگیریهای آنها موثر باشند. گاهی اعضای این دو دسته با هم یکی هستند و چهرههایی که در دنیای واقعی شناخته شده و تاثیرگذار بودند و حالا در فضای مجازی هم فعالیت میکنند. بسیاری از هنرمندان و ورزشکاران در اینستاگرام پرفالوور هستند و جزو این دسته به حساب میآیند. همچنین بعضی از چهرههایی که در فضای مجازی مورد پسند کاربران بودند، حالا در دنیای واقعی هم شناخته میشوند. مثلا بسیاری از اینفلوئنسرها با استفاده از محبوبیتشان توانستند برندهایی به ثبت برسانند و فعالیت خارج از فضای مجازی را شروع کنند.
بیشتر بدانید: چگونه اینفلوئنسر شویم؟
با وجود اینکه تاثیرگذاری و اینفلوئنسری اصطلاح فراگیری به نظر میرسد، در عمل این واژه بیش از هر موضوعی در زمینه مارکتینگ یا بازاریابی به کار رفته است. میشود گفت بخش بزرگی از افرادی که آنها را تاثیرگذار مینامیم در واقع روی تصمیمگیری مخاطبانشان برای خرید کالا یا خدمات تاثیرگذارند و این اصطلاح بیش از هر چیز بار اقتصادی دارد. به همین دلیل است که صفحههای این افراد کانالهای خوبی برای تبلیغات و بازاریابی و روابط عمومی به حساب میآیند. با این نگاه، اگر بخواهیم بگوییم اینفلوئنسر کیست باید گفت اینفلوئنسر کسی است که از یک یا چند شبکه اجتماعی استفاده میکند تا دنبال کنندگانش را به خرید کالا یا خدماتی از برندها و شرکتهایی که با آنها همکاری دارد ترغیب کند. بسیاری از اینفلوئنسرها با انتشار تصاویر زیبا از خود یا محیط اطرافشان مخاطب جذب کردهاند و میتوانند با معرفی آنچه در این تصاویر دیده میشود کسب درآمد کنند. زیبایی بصری عکسها به همراه جذابیت کپشنهایی که مینویسند به آنها کمک کرده مخاطبانی داشته باشند. این افراد توانستهاند شناخت خوبی از آنچه در شبکههای اجتماعی مورد پسند کاربران قرار میگیرد به دست بیاورند و از آن برای افزایش فالوورهای خود استفاده کنند. همپنین اگر توانسته باشند تفاوت محتوای محبوب در شبکههای اجتماعی مختلف را درک کنند، این امکان را هم دارند که در چند شبکه اجتماعی همزمان فعالیت کنند و درآمد داشته باشند.
مثلا لوری در یوتیوب ویدیوهای «خودت بساز» یا DIY منتشر میکند و در اینستاگرام فقط از خودش عکس پست میکند اما در بسیاری از این عکسها برندهای مختلف معرفی و تبلیغ میشوند.
اینفلوئنسر ممکن است از یک یا چند شبکه اجتماعی استفاده کند
اگر به اینفلوئنسرهایی که میشناسید فکر کنید، ممکن است بعضی از آنها را در زمینهای به جز تبلیغات هم موثر بدانید. مثلا در زمینه مد و زیبایی، محیط زیست، سفر و روزمرهنگاری و… بسیاری از اینفلوئنسرها در سراسر دنیا تلاش کردهاند تنها در زمینه تبلیغات تجاری و معرفی کالا موثر نباشند بلکه تاثیرات اجتماعی و فرهنگی و حتی سیاسی روی مخاطبان خودشان داشته باشند. درواقع حالا با افزایش تعداد اینفلوئنسرها تولید محتوای مفید و جذاب مهمتر از قبل شده است و این موضوع تبدیل به لازمه اینفلوئنسر بودن شده است. آنها در مورد موضوعات خاصی به مخاطبانشان اطلاعات میدهند و آنها را آگاه میکنند، آموزش میدهند و حتی بعضی از آنها همزمان با اتفاقات اجتماعی و رویدادهای سیاسی نظراتشان را با مخاطبانشان در میان میگذارند تا روی افکار آنها درباره این موضوعات هم تاثیر بگذارند. بنابراین اگر بخواهیم بدانیم اینفلوئنسر چیست باید گروههای مختلفی از افراد را در نظر بگیریم که همه در یک تعریف نمیگنجند. از کمدینهایی که تنها محتوای سرگرم کننده منتشر میکنند، تا مدلهایی که عکسهای زیبا، برایشان مخاطب جذب کرده و حتی افرادی که تنها به دلیل بعضی کارهای عجیب مشهور شدهاند و دیگرانی که با نوشتن کپشنهای پرمحتوا محبوب شدهاند، همه در گروه افراد پرفالووری که میشود اسم اینفلوئنسر را روی آنها گذاشت میگنجند و همگی میتوانند از اینستاگرام و شبکههای اجتماعی دیگر کسب درآمد کنند. بسیاری از اینفلوئنسرها حتی تصمیم گرفتهاند تنها در حوزه تخصصی خودشان پست منتشر کنند و هیچ گونه فعالیت تبلیغاتی نداشته باشند. این افراد هم اینفلوئنسر به حساب میآیند اما زمینه اصلی فعالیت آنها اقتصادی نیست. بنابراین با طیف وسیعی رو به رو هستیم که بسیار با هم تفاوت دارند.
به نظر میرسد فهمیدن اینکه اینفلوئنسر کیست؟ کمی گیج کننده باشد. ابزارهایی که به ما کمک میکند متوجه شویم که چه کسی را میشود اینفلوئنسر نامید شامل تعداد فالوور، میزان مشارکت یا اینگیجمنت فالوورها و میزان تاثیرگذاری فرد روی رفتارهای مخاطبانش در دنیای واقعی است که البته بررسی و اندازهگیری مورد آخر بسیار دشوار است. مشاهده اعداد و ارقام تعداد فالوور و اینگیجمنت امکانپذیر است اما چطور میشود تاثیرگذاری در دنیای واقعی را سنجید؟ گاهی اینفلوئنسرها توانستهاند با برگزاری کمپینهایی نتایج قابل مشاهده و قابل اندازهگیری از میزان تاثیر خودشان بر مخاطبان در دنیای واقعی به نمایش بگذارند. مثلا به تازگی در ایتالیا ویروس کرونا شروع به فراگیر شدن کرد و در حالی که بیمارستانها برای مراقبت از بیماران و تامین لوازم مورد نیاز دچار مشکل شده بودند، کیارا فرگنی توانست با جمع کردن مبلغ بالایی از کمکهای فالوورهایش به بعضی از این بیمارستانها کمک کند. یک حرکت انساندوستانه که فراتر از کسب درآمد از اینستاگرام رفته و در دنیای واقعی نتایج قابل اندازهگیری به همراه داشته است. او در کپشن این پست بعد از توضیح شرایط اپیدمی در ایتالیا نوشته: ما شروع به جمعآوری کمک برای یک بیمارستان در میلان کردیم و بیش از 3.6 میلیون یورو جمعآوری شد. و بعد از آن بسیاری دیگر هم شروع به جمعآوری کمک کردند اما هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن باقی مانده است.
اینفلوئنسرها میزان تاثیرگذاری خود را به نمایش می گذارند
بسیاری از کمپینهای اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام هم میتوانند در نهایت با تحلیل نتایج فعالیت اینفلوئنسرها و انجام تحقیقات بازار برای بررسی نتیجه تبلیغات روی خرید یک محصول، قدرت تاثیرگذاری اینفلوئنسرها در دنیای واقعی را اندازهگیری کنند. به این ترتیب میشود متوجه شد که چه کسانی میتوانند رفتار کاربران را تحت تاثیر قرار بدهند.
اما چرا اینفلوئنسرها توانستهاند در این حد تاثیرگذار باشند؟ و رمز موفقیت یک اینفلوئنسر چیست؟ در واقع تاثیر اینفلوئنسرها بر تصمیمگیری برای خرید یا تصمیم برای مشارکت در هر کمپینی، شبیه به همان چیزی است که در دنیای تبلیغات و بازاریابی به word of mouth یا توصیههای نزدیکان شناخته میشود. اینفلوئنسرها مانند یک دوست به ما پیشنهاد میکنند که محصول یا خدماتی را امتحان کنیم و چون پیش از این با فعالیتهایشان برای جلب اعتماد ما زمینهسازی کردهاند، حالا توصیه آنها مانند پیشنهاد یک دوست روی ما اثر میگذارد و برخلاف تبلیغاتی که در تلویزیون و سایر رسانهها میبینیم، شکل پیام بازرگانی ندارد. این چیزی است که به اینفلوئنسرها بیش از سایر کانالهای تبلیغات، قدرت تاثیرگذاری بخشیده است. با این حال تبلیغات بیش از حد میتواند این قدرت تاثیرگذاری را تحت تاثیر قرار بدهد و کمرنگ کند. برای همین است که اینفلوئنسرها باید تبلیغات و کمپینهایی را که در آنها مشارکت میکنند با دقت انتخاب کنند و بیش از حد در فعالیتهای اقتصادی درگیر نشوند. همچنین باید همزمان با فعالیت اقتصادی به تولید محتوای قوی و ارزشمند ادامه بدهند تا ارزش صفحهشان کاهش پیدا نکند.
ویژگیهای اساسی یک اینفلوئنسر
اینفلوئنسر کیست؟ ویژگی های یک اینفلوئنسر چیست؟ همیشه شغلهایی وجود دارند که در ظاهر راحت و جذاب به نظر میرسند و عده زیادی دوست دارند وارد آن شوند. مثلا همهمان خوانندههایی را میشناسیم که تنها مخاطبشان دیوارهای حمام خانه پدری بوده و دست کم یک بار هم در یک استودیوی حرفهای به شکلی که آرزو دارند آهنگ ضبط کردهاند. همهمان یکی را داریم که مدتی کافهای، رستورانی یا سالن زیبایی داشته. این روزها هم تولید محتوا و اینفلوئنسری از شغلهایی است که از دور دل میبرد و از نزدیک هم دل. واقعیت این است که مزایای زندگی به سبک اینفلوئنسری آن قدر هست که تا به حال اینفلوئنسری از آن استعفا نداده. اما ویژگیهای اساسی یک اینفلوئنسر چیست؟
از آنجایی که این حرفه نو(بهتره به جاش بزنیم جدید) است هنوز قواعد و قوانین زیادی برای آن تعریف نشده است و تا حد زیادی بستگی به این دارد که هر اینفلوئنسر خودش برای صفحهاش چه تصمیمی بگیرد و شخصا چه ویژگیهایی داشته باشد. در بسیاری از کشورها قوانینی وضع شده که به مالیات گرفتن از اینفلوئنسرها مربوط است. آنها حالا در این کشورها مالیات هر فعالیت تبلیغاتی را پرداخت میکنند و شغلشان مثل هر شغل مرسوم دیگری به رسمیت شناخته میشود. اما در ایران هنوز این شرایط به وجود نیامده است.
صداقت یکی از ویژگیهایی است که به دلیل داشتن مخاطبان زیاد، از اینفلوئنسرها انتظار میرود داشته باشند. در کشورهای مختلف قوانینی برای برخورد با اینفلوئنسرهایی که از دروغ و فریب استفاده میکنند گذاشته شده است. اینستاگرام هم خود قوانینی تعیین کرده که از این اقدامات جلوگیری کند. مثلا از اینفلوئنسرها میخواهد تبلیغاتشان را پنهان نکنند و از روباتها برای افزایش فالوور و اینگیجمنت استفاده نکنند. اینستاگرام با فعالیتهایی مثل بن کردن و مسدود کردن صفحات یا اکشن بلاک کردن تا حدی توانسته قوانین مورد نظرش را عملیاتی کند. حالا اینفلوئنسرهایی که اقدام به خرید فالوور و لایک فیک میکنند یا تبلیغاتشان را پنهان میکنند با خطر مسدود شدن صفحهشان مواجه میشوند.
اما فارغ از قانون و مقررات، بعضی وظایف و ویژگیهای اخلاقی هم برای اینفلوئنسرها تعریف شده است که شبیه به قوانین نانوشته هستند و مسئوولیت اجتماعی آنها را مشخص میکنند. مثلا اینکه اینفلوئنسرها نباید مخاطبانشان را به کارهای خطرناک ترغیب کنند یا همزمان با بحرانهای اجتماعی با مردم همراه شوند و با آنها ابراز همدردی کنند. ویژگیهایی از این دست به آنها کمک میکند محبوبیت خود را افزایش بدهند و ارزش صفحه خود را حفظ کنند.
خلاقیت یکی دیگر از ویژگیهایی است که اینفلوئنسرها باید آن را در خود تقویت کنند تا بتوانند رشد کنند و مخاطبان خود را حفظ کنند. در شرایطی که فعالان فضای مجازی روز به روز بیشتر میشوند و این شغل جذاب هر روز پرطرفدارتر شده است، خلاقیت لازمه اینفلوئنسر شدن و اینفلوئنسر باقی ماندن است چرا که محتوای غیرخلاقانه به راحتی میتواند میان دریایی از محتواها غرق و فراموش شود.
تفاوت اینفلوئنسر و بلاگر
اینفلوئنسر کیست؟ بلاگر کیست؟ در حالی که بسیاری از افراد اینفلوئنسرها و بلاگرها را یکی میدانند، این دو حرفه تفاوتهایی با هم دارند. اگر بخواهیم تفاوت اینفلوئنسر و بلاگر را درک کنیم در ابتدا باید معنی blogger (بلاگر) هم بدانیم. منظور ما وقتی میگوییم وبلاگ نویس خیلی ساده و کوتاه است: یک وبلاگ نویس شخصی که یک وبلاگ را مدیریت می کند. مثلا شرکت مک بوک یک بلاگر برای سرویس بلاگ خوئ دارد که محتوای اصلی سایت را تولید و منتشر می کند و آن را بروز نگه می دارد. البته منظور ما بی احترامی یا سبک شمردن وظایف آنها نیست و وبلاگ نویسان و بلاگرها گاها برای خوانندگان خود و مخاطبان خود از طریق حل مشکلات و یا بدست آوردن دانش در مورد موضوعی خاص برای غنی سازی زندگی آنها تلاش می کنند و متن، تصاویریا فیلم و هر شکلی از محتوا که یک بلاگر بیان می کند باید مفید و مرتبط باشد. بلاگرها در راستای موضوع بلاگ شخصیشان تولید محتوا میکنند و لزوما در اینستاگرام و سایر شبکههای اجتماعی فعال نیستند. بعضی از کارشناسان حوزه دیجیتال معتقدند بلاگرها حتما باید صاحب وبسایت یا وبلاگ باشند تا بشود آنها را بلاگر نامید. اما این روزها به پلتفرمهایی مثل توییتر ابزارهای میکروبلاگینگ گفته میشود. یعنی این پلتفرمها میتوانند حکم وبلاگهای قدیم را داشته باشند و به شیوه دیگری تولید محتوا در یک سمت و سوی خاص را شکل بدهند. در اینستاگرام میتوانید موقع تبدیل کردن صفحه به یک پیج بیزنس، عنوان فعالیت پیج را «بلاگ شخصی» بگذارید و این یعنی اینستاگرام خود را پلتفرمی مناسب بلاگ کردن به حساب میآورد. پس میشود گفت وبلاگ یا وبسایت داشتن حالا دیگر معیار اصلی بلاگر بودن نیست. بلکه تولید محتوای حرفهای در یک سمت و سوی خاص بلاگرها را از دیگران جدا میکند.
در سوی دیگر، اینفلوئنسرها افرادی هستند که لزوما بلاگر نیستند. آنها توان تاثیرگذاری بر تصمیمهای تعداد زیادی از کاربران را دارند. در واقع آنچه آنها را تبدیل به اینفلوئنسر کرده شمار زیاد افرادی است که آنها را دنبال میکنند و در تصمیمگیری از آنها تاثیر میپذیرند. اینفلوئنسرها میتوانند بلاگر باشند یا نباشند. بلاگرها هم میتوانند اینفلوئنسر باشند یا نباشند.
مثلا صفحه abeautifulmess در ادامه یک بلاگ فعالیت میکند و بسیاری از پستهایش مخاطبان را تشویق میکند که به بلاگ بروند و پست جدید را بخوانند. در اینستاگرام این صفحه از پتانسیل شبکه اجتماعی برای بیشتر دیده شدن محتواهای بلاگ استفاده میکند و گاهی اطلاعات بیشتر و تکمیلی را منتشر میکند تا خودش هم فارغ از بلاگ برای کاربران جذابیت داشته باشد. السی و اِما که این صفحه و بلاگ آن را را اداره میکنند، هم اینفلوئنسر به حساب میآیند هم بلاگر.
چطور تفاوت اینفلوئنسر و بلاگر را بفهمیم
اینفلوئنسر اینستاگرام کیست؟
حالا با هم سوال اینفلوئنسر کیست؟ یا اینفلوئنسر چیست را در اینستاگرام بررسی کنیم؛ اینفلوئنسر اینستاگرام کسی است که شبکه اجتماعی اینستاگرام را برای فعالیت محتوایی خودش انتخاب کرده است. در حال حاضر اغلب اینفلوئنسرهای دنیا حتی اگر در شبکههای اجتماعی دیگر هم فعالیت دارند، تلاش میکنند یک صفحه اینستاگرام فعال داشته باشند چرا که اینستاگرام یکی از مهمترین پلتفرمها برای آنها به حساب میآید و درآمد بالایی برایشان به همراه دارد.
درست است که این روزها اینفلوئنسرها را بیشتر از طریق اینستاگرام میشناسیم، اما این تنها پلتفرمی نیست که افراد در آن میتوانند تاثیرگذار باشند. یوتیوب یکی دیگر از پلتفرمهای بسیار محبوب در دنیا برای اینفلوئنسرهاست و در صورت موفقیت یک یوتیوبر، درآمد بسیار بالایی برای او به همراه دارد. فیسبوک از دیگر پلتفرمهایی است که اینفلوئنسرها در آن حضور دارند اما میزان تاثیرگذاری آنها نسبت به اینستاگرام و یوتیوب به دلیل محدودیتهای الگوریتم فیسبوک و تفاوتهای فنی این شبکه اجتماعی کمتر است. لینکدین هم میزبان اینفلوئنسرهایی در حوزههای مختلف حرفهای است که در انواع مشاغل توانستهاند نفوذ بیشتری روی فعالان حوزه کاری خودشان پیدا کنند. در این شبکه اجتماعی بعضی از اینفلوئنسرها روی حرفه خاصی تاکید ندارند و در حیطه موفقیتهای شغلی فعالند و افرادی از طیفها و حرفههای مختلف آنها را دنبال میکنند. در توییتر هم افراد پرفالوور توانستهاند با برندها و سازمانهای مختلف همکاری کنند و درآمد داشته باشند. اینفلوئنسرهای توییتر اغلب در حوزه خبر و ترندها موفق هستند و شیوه تولید محتوای آنها به کلی با اینفلوئنسرهای اینستاگرامی متفاوت است. پینترست و سایر شبکههای اجتماعی از جلمه تیکتاک و اسنپ چت و برخی دیگر از آنها که در ایران طرفداران زیادی ندارند هم سهمی از این فضا را در اختیار دارند.
با وجود اینکه در شبکههای اجتماعی مختلف اینفلوئنسرها توانستهاند بر سایر کاربران تاثیر بگذارند، در تمام دنیا اینستاگرام پلتفرم محبوب برندها برای اینفلوئنسر مارکتینگ بوده است.
نحوه کسب درآمد اینفلوئنسرها
اینفلوئنسر کیست؟ و نحوه کسب درآمد اینفلوئنسرها چگونه است ؟ اینفلوئنسرها در هر کدام از پلتفرمهایی که فعالیت دارند شیوههای خاصی برای کسب درآمد دارند. در اینستاگرام شناخته شدهترین راه، انجام تبلیغات برای برندهاست که هم میتواند از طریق ارتباط مستقیم برند با اینفلوئنسر شکل بگیرد و هم میتواند به واسطه آژانسهای تبلیغاتی صورت بگیرد. به تازگی امکان دیگری هم توسط پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ نشانت ایجاد شده که اینفلوئنسرها و برندها در آن میتوانند مستقیما یکدیگر را پیدا کنند و کمپینها را با سادگی بیشتری اجرا کنند. فقط کافی است برندها کمپین خود را در نشانت ثبت کنند و اینفلوئنسرهای عضو نشانت به سادگی میتوانند کمپینهای فعال را در نشانت ببینند و با هر کدام از آنها که برای صفحهشان مناسب میبینند، همکاری کنند. مثلا اگر یک برند تولیدکننده پوشاک بخواهد با اینفلوئنسرها همکاری کند، میتواند کمپین خود را در نشانت ثبت کند، پس از آن اینفلوئنسرهایی که در زمینه پوشاک فعالیت دارند یا سلیقه خود و مخاطبانشان با این برند هماهنگ است آن را تبلیغ میکنند. به این ترتیب مخاطبانی که این برند را میپسندند و ممکن است مشتریان آینده آن باشند تبلیغش را در اینستاگرام در صفحه اینفلوئنسرهای محبوبشان مشاهده میکنند.
در سایر شبکههای اجتماعی به جز اینستاگرام هم روشهای مختلفی برای کسب درآمد اینفلوئنسرها وجود دارد. در توییتر و فیسبوک و لینکدین روندی شبیه به اینستاگرام در جریان است و برندها با ارتباط برقرار کردن با اینفلوئنسرها میتوانند با آنها همکاری تبلیغاتی داشته باشند. در یوتیوب تولیدکنندگان محتوا شیوه دیگری هم برای درآمدزایی دارند و آن شکل دادن یک جامعه مخاطب فعال بالای هزار نفر است و در صورتی که در کانال آنها ویو ویدیوها به تعداد بالایی برسد، یوتیوب خود به آنها هزینه پرداخت میکند. حتی اگر پای هیچ اسپانسری در میان نباشد.
همه این شرایط کمک کرده است که اینفلوئنسری شغلی جذاب باشد و هر روز افراد بیشتری برای اینفلوئنسر شدن تلاش کنند. اگر علاقمند به کسب درآمد از اینستاگرام هستید اما هنوز راههای آن را نمیدانید، سایر مطالب ما در وبلاگ نشانت میتواند به شما کمک کند تا سریعتر به نتیجه برسید.
اینفلوئنسر کیست؟
کسی که قدرت نفوذ روی نظر دیگران و جهتدهی به افکار آنها را دارد و در اینستاگرام اینفلوئنسرها معمولا فالوورهای زیادی دارند.
چگونه با اینفلوئنسری کسب درآمد کنیم؟
با جلب نظر برندها و انجام تبلیغات برای آنها می توان درآمد خوبی از اینفلوئنسر بودن داشت. اگر اینفلوئنسر هستید می توانید با عضویت در سایت نشانت در کمپین ها شرکت کنید و با برندهای معتبر همکاری داشته باشید.
تفاوت سلبریتی و اینفلوئنسر چیست؟
بلاگرها در راستای موضوع بلاگ شخصیشان تولید محتوا میکنند و لزوما در اینستاگرام و سایر شبکههای اجتماعی فعال نیستند.