موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

کلاس های مجازی

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 14 مرداد 1398 ساعت 17:06

کلاس مجازی (Virtual Class)

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

، یک آدرس در فضای اینترنتی است که از طریق آن، در هر فضایی که اینترنت وجود داشته باشد می توان در آن حضور یافت و

آموزش اینترنتی

گرفت. در

کلاس مجازی

تمام قابلیت های کلاس حضوری به علاوه قابلیت های بسیار زیاد و جذاب تر دیگری در اختیار کاربران قرار می گیرد.

درآموزش آنلاین همانند کلاس حضوری، پارامترهای دانش آموز، معلم، تخته سیاه و وایت برد وجود دارد. فراگیران می توانند سوال بپرسند و استاد پاسخ دهد. در واقع این مدل از آموزش که از طریق یکی از نرم افزارهای آموزش مجازی انجام می شود، نمونه ای از جلسات آنلاین (Online meetings) تلقی می گردند.

همانطور که وبینارها با استفاده از نرم افزار ویدئو کنفرانس تحت وب و سیستم وبینار انجام می شود و یا سمینار مجازی که از طریق نرم افزار ویدیو کنفرانس  برگزار می گردد، سیستم آموزش آنلاین و آزمون آنلاین نیز با یک سامانه یادگیری الکترونیکی به راحتی پیاده سازی می شود. با این سبک از آموزش آنلاین، پس از ورود در کلاس اسم فراگیران و یا دانشجویان در لیست حاضرین کلاس نمایش داده خواهد شد. ابزارهایی که می توان با آنها در کلاس های مجازی شرکت کرد عبارتند از: ۱) کامپیوتر رومیزی ۲) لپتاپ ۳) تبلت ۴) موبایل.

%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C.jpgکلاس مجازی چیست؟


 مزایای کلاس مجازی :

  • قیمت کلاس انلاین در قیاس با کلاس حضوری بسیار مقرون به صرفه  می باشد.

  •  در سرویس آموزش مجازی، از نظر نمایش اسلاید و محتوای آموزشی، کلاس ها با کیفیت بالاتر برگزار می شوند.
  •  در یادگیری الکترونیکی، قابلیت ضبط کردن کلاس ها و مشاهده یا گوش دادن چندین باره به کلاس، به کمک سیستم مدیریت آموزشLMS میسر است.
  • استفاده از ال ام اس دانشگاهیتوسط دانشگاه ها، دوره ها را در دسترس افرادی که در نقاط دورافتاده زندگی می کنند و به آموزش های با کیفیت و دانشگاه های خوب دسترسی ندارند نیز قرار می دهد و به مدیریت اموزشی کمک می کند.
  •  امکان نظارت خانواده ها بر روند تدریس مدرسین در سیستم جلسات مجازی حتی در نرم افزار کلاس مجازی اندورید و IOS  نیز میسر است.
  •  در پیاده سازی سیستم آموزش الکترونیکی محدودیت جغرافیایی وجود ندارد. دانش آموزان در هر کجا که باشند این امکان را دارند که از امکانات تحصیلی استفاده کنند و حتی در ازمون انلاین شرکت نمایند.
  •  در یادگیری مجازی با بکارگیری نرم افزار آموزش آنلاین نیازی به رفت و آمد دانش آموزان و استاد نیست و این خود در کاهش هزینه ها و استفاده از زمان موثر است و حتی برای برگزار کنندگان نیز قیمت سیستم آزمون آنلاین و اموزش انلاین در مقایسه با خرید تجهیزات برای ایجاد بستر آموزش حضوری ناچیز است.
  •  در سیستم آموزش انلاین، مشارکت دانش آموزان در مباحث کلاس به دلیل مجازی بودن و افزایش اعتماد به نفس  بیشتر می شود.
  •  در نرم افزار برگزاری جلسات online اسامی تمامی فراگیران در کلاس مشخص است و مدرس می تواند حضور و غیاب نماید و از حاضر بودن دانش پژوهان اطمینان حاصل نماید. هم چنین با راهکارهای ویژه ای، آزمون الکترونیکی با حداقل کردن امکان تقلب، به صورت عادلانه تر برگزار می گردد. 


معایب کلاس مجازی

با وجود اینکه مزایای آموزش مجازی بسیار زیاد است اما درست همانند هر فناوری دیگری، کلاس مجازی هم دارای برخی محدودیت ها می باشد. این مورد به خصوص برای نرم افزارهای قدیمی کلاس مجازی که مبتنی بر فلش یا پلاگین های خارجی و دانلود شده از اینترنتهستند، صادق است. این موارد اغلب می توانند با ایجاد سردرگمی برای دانش آموزانی که برای بار اول به کلاس مجازی وارد می شوند، باعث عدم تمایل به ادامه یادگیری برای آن ها شود.

%D8%AA%D9%88%D8%B5%DB%8C%D9%81-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C.jpgکلاس مجازی چیست؟


 توصیف کلاس مجازی:

در اینجا با توجه به اینکه امروزه برگزاری سیستم آموزش آنلاین و کلاس مجازی از طریق مدیریت آموزش lms به راحتی قابل دسترسی است، به ارائه چند توصیف جهت درک بیشتر کلاس مجازی می پردازیم :

  • در سیستم آموزش آنلاین زمانی که وارد کلاس می شوید می توانید سایر فراگیران را ببینید و حتی بصورت انفرادی و گروهی با هم به گفتگو بپردازید. این یادگیری الکترونیکی تعاملی می تواند بصورت صوتی ، متنی و تصویری باشد. 
  •  در انواع سیستمهای آموزش مجازی، هنگام تدریس آنلاین توسط استاد،  می توانید بصورت زنده از تمامی امکاناتی که استاد در اختیارتان قرار می دهد، برخوردار شوید. بعنوان مثال  یک جزوه آموزشی را به نمایش می گذارد و شما می توانید این جزوه را برای خود ذخیره نمایید و همیشه همراه خود داشته باشید و یا حتی در موبایل خود آن را ببینید.
  •  در پورتال آموزش مجازی می توانید فیلم های ضبط شده را در تمام ساعات شبانه روز  و در هر جا و مکانی مشاهده فرمایید و محدودیت زمانی نخواهید داشت .

%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA.jpgکلاس مجازی چیست؟

صحبت یا طرح سوال با کسب اجازه توسط فراگیرنده:

در نرم افزار برگزاری جلسات آنلاین و نرم افزار اموزش مجازی اگر فراگیرنده قصد طرح سوالی را داشته باشد با نمایش یک ایموجی روبروی نام او که  نشان دهنده درخواست مطرح کردن سوال است، پس از تایید استاد میکروفون آن شخص فعال شده و می تواند سوال خود را مطرح نماید که پس از تایید، علامت اجازه به شکل میکروفون تبدیل می شود.

گفتگوی متنی :

گاهی در مدیریت آموزش الکترونیکی این سوال مطرح می شود که پرکاربردترین پنجره در سیستم آموزش الکترونیکی و پس از  خرید نرم افزار lms چیست؟ در سیستم آموزش مجازی LMS پر کاربرد ترین پنجره، پنجره چت می باشد . برای طرح هرگونه سوال و یا صحبتی بصورت متنی می توانید پیام خود را در باکس مشخص شده تایپ نمایید و سپس کلید Enter را بزنید تا پیام شما برای همه افراد کلاس قابل رویت باشد . حتی می توانید بصورت خصوصی به استاد و یا دیگر دانشجویان  پیام ارسال کنید. در یک محیط مجازی باید  یادگیرندگان را  به مشارکت در هدفگذاری و یادگیری تعاملی تشویق  کرد، این کار برای هر دوره بهتر است انجام شود.


قبل از انتخاب و ثبت نام در دوره یادگیری الکترونیکی، بهتر است به این سؤالات  پاسخ داده شود:

  •  هدف از شرکت در دوره یا کلاس مجازی و یا حضور در یک مدرسه مجازی چیست؟ آیا خواسته یا نیاز شما مشخص است؟
  •  آیا در پایان دوره و پس از استفاده از نرم افزار آزمون آنلاین به گواهینامه پایان دوره نیاز دارم؟
  •  تا چه حد مخارج دوره یا کارگاه آموزشی انلاین برای من مقرون به صرفه است؟  برای آموزش دوره به وسیله نرم افزار اموزش انلاین، چه میزان زمان نیاز دارم؟ 
  •   برای استفاده از سامانه دانشگاه مجازی به چه سخت افزار و نرم افزاری نیاز دارم؟
  •  آیا مهارتهای کنونی من در استفاده از رایانه و اینترنت کافی است یا جهت استفاده از نرم افزار آموزش مجازی lms، نیاز به کمک خواهم داشت؟

سؤالها باید به گونه ای مرحله ای و یکی پس از دیگری مطرح شود و با پاسخ بلی یا خیر کاربر به مرحله بعدی برود. حتی ممکن است ثبت نام معلق شده و شرکت در دوره مستلزم پیش نیازهایی باشد که کاربر را موقتا از مشارکت در دوره منصرف کند.

Success-in-e-learning.jpgکلاس مجازی چیست؟


محدود بودن کلاس مجازی با سرعت اینترنت و تصورات ما ...

سرعت اینترنت برای یک انتقال ویدئوی قابل اعتماد و با کیفیت مهم و لازم است. سرعت اینترنت به پهنای باند بستگی دارد، درست مانند این که انتقال آب به لوله آب بستگی دارد. لوله ای با قطر بیشتر، جریان "بایت" سریع تری را مهیا می کند. از این نظر اکثر کشورهای جهان در نهایت توانسته اند مرز 3 مگابایت در ثانیه را تجربه کنند، که برای برگزاری یک کلاس مجازی دارای ویدیو عالی است. و پیش بینی می شود که تا سال 2020  در بیشتر نقاط جهان از سرعت پهنای باندی بیشتر از 10 مگابایت بر ثانیه لذت خواهید برد.


پیشرفت تکنولوژی زمان-واقعی (بی درنگ)

خوش بختانه، کلاس های مجازی جدید که توسط وب آر تی سی طراحی شده اند، اکنون کلاس آنلاین را از طریق مرورگر وب ارائه می کنند. گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس این موج جدید را از زمان آغازین به ارمغان آورده اند. این تکنیک به معنی این است که هیچ دانلود، هیچ پلاگین و هیچ زحمتی لازم نیست. اپل هم به وب آر تی سی پیوسته است و اجازه می دهد که این فناوری در مرورگرش، یعنی سافاری کار کند. این بدان معنی است که دسترسی جهانی به تکنولوژی کلاس مجازی نزدیک است.


تکنولوژی کلا مجازی چگونه دنیای آموزش را تغییر می دهد؟

استفاده از کلاس آنلاین بدیهی است که برای آموزش از راه دور  و آموزش شرکتی می باشد، جاهایی که ممکن است جمع شدن دانش آموزان در یک کلاس درس فیزیکی سخت باشد. Aurora یک دبیرستان مجازی برگزیده در نیو سات ولز استرالیا است که به دانش آموزان در مناطق روستایی و دور افتاده اسن شانس را می دهد که بتوانند در زمینه موضوعات خاص با استفاده از آخرین تکنولوژی مطالعه کنند. دانشپذیرهای بزرگسال روی سکوهای نفتی دریای اقیانوس می توانند از طریق کلاس های آنلاین به آموزش مداوم با کیفیت با مربی های برتر دسترسی پیدا کنند.

%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AF-%D8%B4%D8%A7%D8%BA%D9%84.jpgکلاس مجازی برای افراد شاغل


کشورهای در حال توسعه می توانند شکاف سیستم آموزشی خود را با دعوت از معلمان برتر مراکز شهرها و کشور های دیگر  برای تدریس در کلاس مجازی پوشش دهند. هم چنین یک دلیل بسیار خوب برای استفاده از  whiteboard های وب در مدارس و کلاس های فیزیکی (حضوری) وجود دارد، که در  آن معلم ها می توانند از این ابزار به عنوان راهی برای تسهیل آموزش، تمرکز توجه و تشویق دانش آموزان به مشارکت گسترده تر و بیتر در کلاس استفاده کنند.


Whiteboard ها یا تخته سفیدها در کلاس مجازی

در حال حاضر در یک کلاس درس مجازی حرفه ای، باید به صورت مستقیم به همه انواع مطالب آموزشی دسترسی داشته باشید. اگر دانش آموزان بتوانند کلاس را از گوشی هوشمند یا تبلت های خود مشاهده کنند، نیازی نیست که برای درس دادن پروژکتور تنظیم کنید. می توانید از یک رایانه به عنوان صفحه اصلی استفاده کنید و آن را با تمام دانش آموزان در تخته سفید به اشتراک بگذارید. شما می توانید یک ویدئو یا فایل صوتی پخش کنید، به یک نسخه PDF از کتاب کار دسترسی  دهید و در عرض چند ثانیه در تخته سفید آنلاین بنویسید.

تخته های پیشرفته وب با تمام مواد آموزشی مورد نیاز برای معلم، دانش آموزان و کلاس، پیش بارگذاری می شوند. به عنوان مثال، LearnCube همراه با تعدادی از قالب های مفید برای آموزش انگلیسی، جداول ترکیبی در چند زبان و تکنولوژی متن به گفتار ارائه شده است.

%D8%AA%D8%AE%D8%AA%D9%87-%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C.jpgتخته سفیدها در کلاس مجازی

استفاده از یک کلاس مجازی به شما قدرت هدایت کلاس می دهد. شما لازم نیست صبر کنید که دانش آموزان با من من کردن صفحه درست را پیدا کنند، کافیست همه صفحات روی صفحه اصلی خود قرار دهید. آن چه هر معلمی همیشه می خواست...

در نهایت آنچه که همیشه می خواستید (شاید مخفیانه) را یافته اید، دکمه مقدس "خاموش". در یک کلاس حرفه ای مجازی، می توانید میکروفون و ویدیو دانشجویی خود را خاموش کنید. شما اختیار تام دارید. یک بچه سرکش و سرخود گرفتید؟ میکروفن او را قطع کنید.

یک بزرگسال سلطه جو در کلاس مجازی به پست شما خورده است؟ میکروفن او را خاموش کنید. ابزارهای آموزش الکترونیک مزیت های دیگری هم دارند. یادتان باشد می توانید در تخته سفید های وب از نشان گرها برای علامت گذاشتن و از ابزار پاک کن برای پاک کردن اشتباهات استفاده کنید. با یک کلیک صفحه درس را بزرگ کنید. با یک کلیک قلم را عوض کنید. دست خط یکم مسئله ساز است اگر تایپ نکنید. دست خط ممکن است لرزش داشته باشد و خوانایی پایینی داشته باشد، از یک اپلیکیشن خوشنویسی برای تر و تمیز کردن دست خط استفاده کنید. می توانید از دستگاه تلفن همراه خود به عنوان ماوس پد استفاده کنید.


ابرقدرت های معلم

%D9%88%DB%8C%DA%98%DA%AF%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C.jpgکلاس مجازی برای معلمان


اما آقایان و خانم ها این انتهای خبرهای خوب و سرگرم کننده درباره آموزش مجازی نیست. شما به عنوان یک معلم می توانید قدرت بیشتری از  ابر قدرت ها داشته باشید. امروزه، اطلاعات و داده ها شیوه زندگی ما را تغییر داده اند و در آینده ای نزدیک روش های یادگیری ما را نیز تغییر خواهد داد. بهترین نرم افزار برای کلاس درس مجازی آن است که بتواند رفتار دانشپذیران و معلم ها را پیگیری کند.

همان طور که کلاس های مجازی در پی تعاملات معلمان و دانش آموزان هستند، نرم افزار کلاس مجازی باید قادر باشد به معلمان بگویدکه کدام دانش آموزان بازی گوشی می کنند، کدام یک از دانش آموزان از داوطلب شدن خجالت می کشند، کدام مواد آموزشی بهتر انجام می شوند، و پیشنهاداتی برای بهبود کار معلم ها به آن ها بدهند.

آموزش و پرورش به دنبال یک نقطه شیرین است، که نه  شامل انسان های فوق العاده است و نه هوش مصنوعی، بلکه شامل معلمان فوق العاده قدرتمندی است که ابزارهای مختلف تجهیز شده اند. این یک زمان هیجان انگیز و شروعی برای کلاس مجازی آینده است.

سیستم آموزش مجازی این امکان را فراهم می کند تا متقاضیان تدریس آنلاین بتوانند با اجاره سرویس lms به جای خرید نرم افزار آموزش مجازی، با هزینه کمتری سیستم مدیریت آموزش خود را راه اندازی کنند. با توجه به تعریف مفهومی آموزش الکترونیکی و مزایای حاصل از آن، هر روز تمایل برای استفاده از یک سامانه آموزش الکترونیکی بیشتر شده و مبحث خرید lms نیز روز به روز داغ تر می شود.

دلایل مقرون بصرفه بودن اجاره کلاس مجازی

اجاره کلاس مجازی در قیاس با خرید نرم افزار آموزش مجازی مزیتهای انکار ناپذیری دارد از جمله:

1) هزینه ارائه خدمات و پشتیبانی برگزاری یک کلاس مجازی با کیفیت، بعهده شرکت ارائه دهنده خدمت است و به شما هزینه اضافی تحمیل نمی گردد.

2) صرفاً در زمان بکارگیری نرم افزار کلاس مجازی هزینه پرداخت می شود.

3) عدم نیاز به شبکه درون سازمانی و تجهیزات شبکه از نکات برجسته این مورد است.

4) برگزار کننده کلاس، ملزم به پرداخت هزینه بالای خرید نرم افزار نمی باشد.

چنانچه قصد اجرای آموزش الکترونیک در سازمان خودتان را دارید می توانید با کارشناسان مجرب ما تماس حاصل نمایید. شرکت پافکو با تجربه چندین ساله در اجرای آموزش مجازی در ارگانها و شرکتهای مختلف، می تواند این امر را به بهترین شکل برای شما انجام دهد.


 ویژگیهای یادگیرندگان برای موفقیت در یادگیری الکترونیکی سریع

برخی از ویژگیهایی که یادگیرندگان باید داشته باشند تا در یادگیری الکترونیکی موفقیت حاصل کنند، عبارتست از:

  •  برخورداری از مهارتهای مدیریت کار در تعریف آموزش الکترونیکی LMS
  •  برخورداری از مهارتهای مدیریت زمان  که در تعریف آموزش از راهدور معنا پیدا می کند
  •  انگیزه خواندن، نوشتن، و مشارکت فعالانه در فعالیتهای کلاسی در سیستم ال ام اس دانشگاهی
  •  اختصاص 12 ساعت کاری در هفته  در سه نوبت برای یادگیری موثر در سیستم ادوبی کانکت
  •  قابلیت انعطاف در استفاده مسائل فناوری اطلاعات در نرم افزار کلاس مجازی
  •  پیشقدم بودن به جای اتلاف وقت در سیستم یادگیری الکترونیکی
  •  قابلیت یادگیری با استفاده از مطالب چاپی در سرویس آموزش الکترونیکی
  •  توانایی یادگیری بطور مستقل و گروهی در سیستم آموزش الکترونیکی
  •  خودداری نکردن از طرح سؤال، هنگامی که مطلبی را درک نمی کند در آموزش از راه دور
  •  دانش کار با رایانه، اینترنت و متعلقات آن جهت بهره مندی بیشتر از طریق آموزش اینترنتی
  •  دارا بودن مهارتهای رایانه ای در حد مطلوب برای بازدهی بیشتر در استفاده از سیستم آموزش مجازی

مشاوره رایگان بگیرید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر