موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

رنگ صورتی در لوگو

رنگ صورتی در لوگو

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 17 دی 1399 ساعت 11:59

روانشناسی رنگها در طراحی لوگو

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

انتخاب رنگ در طراحی لوگو ! رنگ یک ابزار ارتباط بصری مهم است که می تواند ارتباط بین مصرف کننده و محصول را برقرار کند و نقشی مهم در به خاطر ماندن برند در ذهن بیننده دارد.

رنگ می تواند احساسات مخاطب را برانگیزد و حتی خاطرات را بیرون بکشد. برای انتخاب رنگ باید فاکتورهایی اعم از : سن، ملیت، حرفه، علاقه، و اولویت های شخصی را در نظر بگیریم.

دنیای رنگ به حدی پیچیده است که صرفا با توضیح نمیتوان به شناخت مناسبی رسید و باید درک عمیقی از این ابزار پیدا نمایید و هدفتان را مشخص کنید.
زمان رویارویی با یک محصول جدید، رنگ و ظاهر بصری (93%) دیگر فاکتور ها مانند بافت (6%) و صدا و بو (1%) در ذهن مخاطب باقی می ماند. نکته جالب این است که 85% از مصرف کنندگان می گویند که رنگ یکی از دلایل شاخص آن ها برای گزینش و خریدن یک محصول میباشد.
تحقیقی دیگر در این زمینه نشان داده که رنگ شناسایی یک برند را بیشتر از 80% بالا می برد. این آمار نشانگر ارتباط مستقیم اعتماد مشتری با مطرح شدن یک برند است . در انتخاب رنگ باید بصورت عاقلانه شاخص های رنگی را در نظر بگیریم.

%D8%B4%D8%A7%D8%AE%D8%B5-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%86%DA%AF%DB%8C.jpg

روانشناسی رنگها

رنگ قرمز
قرمز رنگی بسیار مناسب برای ایجاد حالت هیجان و جلب توجه است. در حقیقت، تحقیقات نشان می دهد که رنگ قرمز و زرد اولین رنگهایی هستند که در مغز پردازش می شوند. رنگ قرمز میتواند برای احساس فوریت استفاده شود و در بالا بردن ضربان قلب بیننده تاثیری شگفت دارد .

رنگ قرمز ، هیجان، شهوت، مقاومت، احساسات جنسی، حمله، شجاعت، سرعت، آرزو، دلیری، تصمیم، هوس، انگیزش، حرکت، خطر، سختی، عصبانیت و انعطاف ناپذیری را منتقل میکند .

%DA%86%D8%B1%D8%AE%D9%87-%D8%B1%D9%86%DA%AF%DB%8C.jpg

روانشناسی رنگها

رنگ صورتی
صورتی بر خلاف قرمز یکی از آرام ترین رنگهاست . برای مثال بعضی اوقات خلافکار ها را در سلول های صورتی قرار می دهند زیرا تحقیقات نشان داده است که رنگ صورتی میزان عصبانیت و تهاجم را کاهش می دهد. روانشناسان بر این عقیده اند که صورتی بالاترین فرکانس رنگی را در برابر روشنفکری دارد، و صورتی برای خریداران سبک سنتی جذاب است.
رنگ صورتی ، عشق، داستان عاشقانه، نرمی، آرامش، وقار، خنکی، آسودگی، سکون، بی حرکتی، تخیل و سنت را منتقل میکند .

رنگ آبی
آبی موجب ایجاد احساس اعتماد وامنیت می شود . همچنین این رنگ دارای طول موج بلندی بوده و از فاصله های بسیار دور نیز دیده می شود. به همین دلیل اکثر چراغ های فرود فرودگاه ها آبی رنگ است. اما سایه های متفاوت آبی می تواند تاثیر های متفاوتی داشته باشد. برای مثال آبی سلطنتی، خریدارانی که عجله دارند را جذب می کند و برای محصولات پاک کننده مناسب است ، در حالی که سرمه ای خریدارانی را که در فکر بودجه شان هستند را جذب می کند و برای لوگو های سازمانی و شرکتی مناسب تر است . بیشتر مردم می گویند که به رنگ آبی را بیشتر از سایر رنگها میپسندند.
رنگ آبی ، اعتماد، راستگویی، وابستگی، خنکی، قابل اطمینان بودن، معتمد، دوستانه ، آرام، آسودگی، وقار، آب، جدیّت، قدرت، موفقیّت و  حرفه ای بودن را منتقل میکند .

رنگ زرد
رنگ زرد غالبا توجه کسانی را جلب می کند که تنها به ویترین مغازه ها نگاه می کنند ، و احساس خوش بینی و جوانی را القاء می کند . این رنگی است که با غذا همخوانی دارد . رنگ زرد روشنفکران را جلب می کند و می تواند تمرکز را بالا برده و اگر در جای نامناسب استفاده شود دیدن آن سخت می شود. زمانی که با رنگ زرد روبرو می شوید ، مغز سروتونین بیشتری آزاد می کند (احساس خوب شیمیایی طبیعی) . زرد خلاقیت را بالا برده و فعال می کند.
رنگ زرد ، خلاقیت، گرمی، شادی، تشویق، نور خورشید، جوانی، خوش بینی، امید، غذا، محرک، توسعه، کنجکاوی، بازیگوشی، سرگرمی، انرژی، راحتی، صدای خنده و لحظات خوب را منتقل میکند .

%DA%86%D8%B1%D8%AE%D9%87-%D8%B1%D9%86%DA%AF%DB%8C-2.jpg

روانشناسی رنگها

رنگ سبز
رنگ طبیعت ، بوم شناسی و ثروت است . این ساده ترین رنگ برای پردازش مغز است . رنگ سبز تیره برای افراد محافظه کار ، مذکر ، طبیعی جذاب بوده حال آنکه سبز روشن عموماً برای اتاق های بیمارستان ها استفاده می شود تا تاثیر آرامش بخشی داشته باشد. همچنین رنگ سبز روشن در محیط های خرده فروشی برای ایجاد آرامش استفاده می شود و یک رنگ دوست داشتنی برای رنگ غذاست. از سایه های تیره تر برای نشان دادن استحکام و تاثیر استفاده کنید. سبز با خوش شانسی، سخاوت، باروری و حتی حسادت و رشک در حالت منفی نیز در یک دسته جای می گیرد.
رنگ سبز ، طبیعت، صلح، پرورش، هارمونی، بازیافت، خوش شانسی، سخاوت، باروری، رشک، نگهداری، مردانگی، آرامش، رشد، فراوانی، شفا، زندگی، تعادل، جوان سازی، پایداری و تاثیر را منتقل میکند .

رنگ نارنجی
خریداران را به طور ناگهانی جذب کرده و ایجاد یک فراخوان به حرکت می کند مانند خرید ، فروش یا متعهد شدن . می تواند برای ایجاد حرکت و انرژی بدون اینکه بیننده مقاومت کند مورد استفاده قرار گیرد . می تواند یک وضعیت و رفتار جدید ایجاد کند .
رنگ نارنجی ، جنبش، پر توانی، دوستانه، دعوت، گرما، خلاقیت، حاصلخیزی، اشتیاق، بازیگوشی، شعله وری، لحظات خوش، ماجراجویی، رفتار و روش را منتقل میکند .

رنگ بنفش
دختران جوان مرتب رنگ بنفش را به عنوان رنگ مورد پسندشان انتخاب می کنند . این رنگ فعالیت های مغزی را که در رابطه با حل کردن مشکل است را فعال می کند . این رنگ می تواند مسایلی مانند راز ، خرد و احترام را به همراه داشته باشد. بنفش رنگ سلطنت است و معمولا برای محصولات ضد پیری و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد . سایه رنگ های تیره تر می تواند نشان دهنده ثروت و خوش گذرانی باشد در حالی که سایه رنگ های روشن تر به بهار و داستان های عاشقانه اشاره دارد .
رنگ بنفش ، سلطنتی، ثروت، شکوفایی، راز، احترام، خرد، حل مشکلات، نجابت، وقار، فراوانی، خلاقیت، تخیل، خوش گذرانی، بهار، داستان عاشقانه، روحانیت، عدالت، خیال پردازی، رویا و زنانه را منتقل میکند .

%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D9%88%DA%AF%D9%88.jpg

روانشناسی رنگها

رنگ سیاه
معمولا برای بازار محصولات خوشگذرانی استفاده می شود ، این رنگ قدرتمند وبراق است و برای رساندن توانایی و قدرت استفاده می شود. سیاه یک رنگ جدی است و با هوشمندی در یک دسته قرار می گیرد .
رنگ سیاه ، خوشگذرانی، قدرت، توانایی، بدی، هوشمندی، وقار، گمراه سازی، راز، مدرن، نازکی، براقی، رسمی، تحریف و محرمانه را منتقل میکند .

رنگ خاکستری
بیانگر خنثی بودن و آرام بودن است . این یک رنگ خوب در طراحی لوگو نیست اما برای نشان دادن کیفیت نامناسب مناسب است.
رنگ خاکستری ، قابل استفاده، خنثی، میانه راه، سنین پیری، مرگ، مالیات، کمبود انرژی، رکود و خونسردی را منتقل میکند .

رنگ قهوه ای
بیان کننده پایداری ، تجربه و راحتی است . همچنین برای بیان کردن طبیعت، دوستی، راستگویی و زمین مورد استفاده قرار می گیرد.
رنگ قهوه ای ، پایداری، طبیعت، دوستی، زمین، قبیله ای، بدوی، سادگی، تجربه و راحتی را منتقل میکند .

تحقیقات یکی پس از دیگری نشان داده اند که رنگ ها معنی های ناخودآگاهی را انتقال می دهند ، بنابراین می تواند یک ابزار روانشناسی بسیار قوی در طراحی لوگو باشد . رنگ می تواند پیام های مثبت و منفی بفرستد ، مردم را به خرید کردن تشویق کند یا باز دارد ، اعتماد را توسعه داده یا کاهش دهد ، و حتی فعالیت های شیمیایی را در مغز تحریک کند . یک انتخاب مناسب رنگی می تواند طراحی لوگو شما را تقویت و یا تضعیف کند .

لوگو تورنادو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر