آرایشگاه ها دیگر نمیتوانند رشد نجومی بازار موبایل را نادیده بگیرند. بر طبق آمار کنونی، بیشتر از 90 درصد جوانان با موبایلشان میخوابند. آنها به طور میانگین پیامک ها را 4 دقیقه بعد از دریافت، میخوانند. باور غلط عموم مردم این است که بازاریابی پیامکی گران و دشوار است. در واقع، بازاریابی پیامکی از روش های سنتی تبلیغات ارزان تر است و همچنین نرخ بازده سرمایه (ROI) بسیار بالایی را ایجاد میکند. برای یک آرایشگاه درحال رشد، بازاریابی پیامکی میتواند صرفه جویی در هزینه باشد. بیایید با هم به مؤثرترین راهبردهای بازاریابی پیامکی نگاهی بیاندازیم:
چگونه یک سالن زیبایی یا آرایشگاه از سرویس ارسال پیامک برای کسب و کار خود استفاده کند؟
بازاریابی پیامکی برای سالن های زیبایی میتواند برای رونق فروش، جذب مشتری جدید، تأیید قرار یا وقت تعیین شده، تعامل با مشتریان و ارائه سرویس مشتری استفاده شود. بیایید ببینیم چگونه میتوان از
برای تبلیغات و رونق گرفتن آرایشگاهتان استفاده کنید:
• ارسال لیست قیمت لینک کوتاهی با لیست قیمت های آرایشگاهتان را از طریق پیامک ارسال کنید تا مشتریان را برای رزرو بعدیشان آماده کنید. همچنین میتوانید برای ارسال پاسخ خودکار (auto-responder)، کلمه های کلیدی را به عبارت های مختلف مثل «سشوار مو» نسبت دهید. یعنی کاربر پس از ارسال کلمه "سشوار مو" به طور اتوماتیک پاسخی از جانب شما دریافت میکند که حاوی قیمت های سشوار مو در سالن زیبایی تان میباشد.
• ارائه خدمات تشویقی صاحبان آرایشگاه ها میتوانند از این ایده های پیامکی برای رشد کسب و کارشان و بهبود تجربه مشتری استفاده کنند. شما میتوانید تخفیف و خدمات تشویقی را به مشتری ارائه دهید. به طور مثال این پیشنهاد را به مشتری ارسال کنید: کلمه "اصلاح مو" را به شماره 98765 پیامک بزنید تا اصلاح مو و سشوار مجانی بگیرید.
همچنین میتوانید از مشتریان جدید بخواهید که
آرایشگاه شما را با دوستانشان در میان بگذارند تا تخفیف بگیرند: « این پیامک را با دوستان خود در میان بگذارید تا 50 درصد تخفیف در اصلاح و رنگ مو جایزه بگیرید.» شما میتوانید کمپین پیامکی خود را از طریق رسانه های دیگر مثل ایمیل، وبسایت، شبکه های اجتماعی و سایر گزینه های دیگر تبلیغ کنید.
• بازخورد سریع از مشتری ها بگیرید میتوانید از نظرسنجی ها از طریق ارسال پیامک استفاده کنید تا ببینید نظر مشتری در مورد خدمات شما چیست. دریابید کار کدامیک از آرایشگران مورد رضایت مشتری بوده است و نتیجه کار کدامیک رضایت بخش نبوده است. ببینید مشتری درباره محیط آرایشگاه، قیمت، دسترسی زمانی، محصولاتی که استفاده میکنید، چه نظری دارند.
کسب و کاری که به بازخورد و نظرات مشتری توجه نشان دهد و خود را با خواسته های مشتری تطابق دهد، موفق تر است و مشتریانش به آن وفادارترند. 66% درصد مشتریان به دلیل خدمات نامطلوب به سمت رقیبان دیگر متمایل میشوند.
مطالعات نشان میدهد که 48 درصد مشتریان تجربه بد خود را با حداقل 10 نفر دیگر در میان میگذارند. برعکس، 50 درصد مشتریان بعد از یک تجربه خوب، اغلب اوقات از همان خدمات باز هم استفاده میکنند و 86 درصد مشتریان تمایل دارند تا 25 درصد هزینه بیشتر برای خدمات بهتر بپردازند.
• ارسال پیامک های هدفمند شما باید داده های کافی درباره مشتریانتان و اولویت ها و علاقه مندی هایشان داشته باشید تا بتوانید طرح تشویقی که مناسب آنها باشد برایشان در نظر بگیرید. تاریخچه مراجعات مشتریانتان را بررسی و تحلیل کنید و پیشنهادهایی ارائه دهید که توجه آنها را جلب کند. برای مثال اگر شما یک مشتری دارید که هر دو هفته یکبار ابروهایش را وکس میکند، پیامکی برایش بفرستید که در آن تخفیفی برای نوبت بعدی وکس ابرویش در نظرگرفته اید.: «سلام مریم عزیز، ما برای جلب رضایت شما 15 درصد تخفیف برای نوبت بعدی وکس ابرویتان در نظر گرفته ایم»
این نوع از طرح های تشویقی وفاداری مشتری را به شما بیشتر میکند. مشتری ها اغلب تمایل دارند تا از خدماتی استفاده کنند که دارای تخفیف است.
• یادآوری قرار تعیین شده هیچ چیز بدتر از انتظار برای کسی که وقتی را رزرو کرده است و سر قرارش حاضر نمیشود، نیست. زندگی میتواند شلوغ و پرهیاهو شود و همه مستعد فراموشی هستند، اما با ارسال یک یادآور ساده هم زمان مشتری و هم پول خود را حفظ کنید.
در اینجا به چند نکته برای ارسال یادآوری اشاره شده است :
- اسم مشتری را ذکر کنید تا آنها بدانند که پیامک ارسالی مربوط به آنهاست یا آن ها را با مشتری دیگری اشتباه نگرفته اید.
- اس ام اس را یک روز قبل از وقت رزرو شده، بعدازظهر یا عصر بفرستید. این کار به مشتری زمان کافی میدهد تا اگر قراری را که رزرور کرده بودند، فراموش کرده اند، برنامه کاری خود را تنظیم کنند.
- جزئیات وقت تعیین شده را با ذکر روز و ساعت در
بیان کنید تا مشتری از قبل خود را آماده کند. برای مثال: «سلام سارا. فقط میخواستم وقت رزرو شده برای اپیلاسیون توسط شما را اینجا در آرایشگاه فلان که فردا ساعت 1 بعد از ظهر است، به شما یادآوری کنم.»
• وقت ها و ساعت های خالی را پر کنید چه زمان هایی در سالن آرایشگاه مشتری کم است و ساعات شلوغی نیست؟ آیا نمیخواهید آن زمان ها را پر کنید؟.قدرت انجام این کار در دستان شماست و ارسال پیامک تبلیغاتی از طریق پنل اس ام اس انبوه میتواند پاسخی به سؤال های ذکر شده باشد. با تجزیه و تحلیل تاریخ مراجعات مشتریان میتوانید پیامک هایی ارسال کنید که در آن ها جوایز و تخفیف های ویژه ای را برای مشتریانی که در طول ساعات خلوت کاری شما، نوبت رزرو کنند، ارائه کنید.
با استفاده از پیامک های هدفمند (شماره 2 را ببینید) مشتریان وفاداری برای ساعات خلوت آرایشگاه به دست آورید. پیام بالا میتواند اینگونه تغییر پیدا کند:« سلام مریم عزیز، با رزرو نوبت بعدی وکس ابرویتان در روزهای دوشنبه و پنجشنبه، 15 درصد تخفیف بگیرید. همچنین شما میتوانید پیشنهاد دهید که مشتری شما با آوردن دوستش به آرایشگاه تخفیف بگیرد:« با آوردن دوستتان به آرایشگاه ما در روزهای دوشنبه و پنجشنبه 30 درصد تخفیف بگیرید.»
راه دیگر برای پرکردن این ساعات خلوت، این است که پیامک نظرسنجی به مشتریان ارسال کنید و از برنامه زمانی آن ها و زمان هایی که ترجیح میدهند از آرایشگاه شما وقت بگیرند، اطلاع پیدا کنید.
، روشی ایده آل برای انجام نظرسنجی است. از این اطلاعات برای تعدیل و متناسب سازی برنامه زمانی و به حداقل رساندن زمان خلوتی آرایشگاهتان، استفاده کنید.
خرید پنل اس ام اس• ارسال نکات زیبایی و آرایشی ارائه نکات مفید زیبایی از طریق ارسال پیامک انبوه میتواند اعتبار سالن زیبایی شما را به عنوان آرایشگاهی که آرایشگرانش اطلاعات زیادی دارند، بالا ببرد. همچنین میتوانید با ارسال پیامک درباره اینکه چگونه محصولی خاص میتواند مشکلات مزمن منحصر به مشتری خاصی را حل کند، فروش محصولات خود را بالا ببرید، مثل پوست خشک یا چرب، موخوره یا موی چرب، چین و چروک چشم و سایر مشکلات.
قالب های مناسب بازاریابی پیامکی برای سالن های زیبایی
1. یادآوری وقت رزرو شده
« وقت سشوار یک ساعته خود را در *اسم آرایشگاه* در *ساعت فلان* امروز فراموش نکنید. برای تایید عدد 1 و برای کنسل کردن عدد 2 را به همین شماره ارسال نمایید.
سلام *اسم مشتری* فقط میخواستم وقتی که در آرایشگاه *نام آرایشگاه* را فردا *ساعت فلان* رزرو کرده اید به شما یادآوری کنم. اگر میخواهید وقت خود را کنسل کنید با شماره *شماره تماس* تماس بگیرید.
2. نظرسنجی مشتری
«به نظر شما آرایشگاه ما یا آرایشگران ما چه موردی را باید در خود ارتقاء دهند؟»
A. مهارت
B. سرعت
C. تجهیزات
3. رزرو های دقیقه آخری
«سلام *نام مشتری* با رزرو نوبت بعدی خود در روزهای دوشنبه و پنجشنبه 20 درصد تخفیف بگیرید. با *شماره فلان* تماس بگیرید و برای گرفتن نوبت اقدام کنید»
4. پیامک های تشویقی
«کلمه ناخن را به همین شماره ارسال کنید تا در نوبت بعدی مانیکور و پدیکور خود 50 درصد تخفیف جایزه بگیرید.»
5. تخفیف دوستانه
« این پیامک را با یکی از دوستانتان به اشتراک بگذارید و به این پیام پاسخ دهید تا یک اصلاح و سشوار موی رایگان در آرایشگاه *نام آرایشگاه* جایزه بگیرید.
6. روز بارانی
آیا امروز حوصله بیرون رفتن ندارید؟ ما کاری میکنیم که امروز برای شما ارزش بیرون آمدن را داشته باشد! این پیامک را به یکی از آرایشگران ما نشان دهید تا برای کوتاه کردن مویتان 50 درصد تخفیف بگیرید.»
7. بازخورد بعد از مراجعه مشتری
آیا از مدل موی کوتاه شده خود راضی هستید؟ لطفاً به خدمات ما از 1(بسیار ناراضی) تا 10(بسیار راضی) امتیاز دهید و در نوبت دیگر 20 درصد تخفیف در کوتاه کردن مو یتان جایزه بگیرید.»
8. بازگشت مشتریان
«دلمان برای شما تنگ شده است. با مراجعه به آرایشگاه *نام آرایشگاه* در 72 ساعت آینده یک سشوار موی رایگان پیشکش شما خواهد شد. به امید دیدار»
« ما مدتی است که شما را ندیده ایم! با رزرو نوبت و مراجعه به آرایشگاه ما در طول ساعت کاری امروز، مانیکور رایگان هدیه بگیرید. به امید دیدار! *نام آرایشگاه*.
9. موقعیت های خاص
« * نام مشتری* تولدتان مبارک. به آرایشگاه*نام آرایشگاه* بیائید تا تولد شما را با سشوار موی مخصوص روز تولد، جشن بگیریم.»