موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

نمونه قرارداد مدیریت اینستاگرام

نمونه قرارداد مدیریت اینستاگرام

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 05 آذر 1400 ساعت 16:24

اگر شما هم به دنبال نمونه قرارداد دیجیتال مارکتینگ هستید. در این مطلب سعی کردیم که یک نمونه قرارداد دیجیتال مارکتینگ را برای شما ارائه دهیم در این مطلب علاوه بر ارائه قرارداد دیجیتال مارکتینگ نمونه قرارداد در ایران و سایر کشورها را نیز بررسی خواهیم کرد. بهتر است که قبل از منعقد کردن دیجیتال مارکتینگ با روش های این شیوه بازاریابی بهتر آشنا شوید بدین دلیل که دیجیتال مارکتینگ یک مفهموم عام است و شامل چندین روش و تکنیک میشود.

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ 

در حالت کلی دیجیتال مارکتینگ شامل تاکتیک های سئو و بهینه سازی سایت ، بازاریابی محتوا ، بازاریابی درونی ، بازاریابی شبکه های اجتماعی ، هزینه به ازای هر کلیک ، بازاریابی وابسته ، تبلیغات محلی ، بازاریابی خودکار ، بازاریابی ایمیل و روابط عمومی آنلاین است. بنابراین با توجه به عام بودن معنی دیجیتال مارکتینگ در گام اول باید نوع خدمات و اهداف و... را معرفی کنیم.

شرایط و ضوابط قراردادهای دیجیتال مارکتینگ

شرایط و ظوابط قرارداد شامل قوانین و مقررات مادی و معنوی میشود که باید در چنین قراردادهایی لحاظ شود. درست است که هر کسب و کار با توجه به استراتژی کسب و کار خود عمل میکند. اما داشتن و دانستن یک مقررات و ضوابط خوب نه تنها از کسب و کار شما در برابر مسئولیت های افراطی و بالقوه محافظت میکند. بلکه به کسب و کار شما این امکان را میدهد که کارهای محوله بر دوش تیم ساختاریافته است و به صورت کارآمدتر میتوانند آنها را حل و فصل کنند. هواره توجه داشته باشید که قالب های  استاندارد معرفی شده به عنوان نمونه قرارداد دیجیتال مارکتینگ یک شکل عام است و برای هر بیزینس ممکن است که بندهایی به آن اضافه یا حتی حذف شود.

هدف قرداد دیجیتال مارکتینگ

همانطور که بیان شد به دلیل عام بودن مفهموم دیجیتال مارکتینگ ، در ابتدای کار باید برای خود و مشتریانتان مشخص کنید که چه نوع خدمتی را میخواهید ارائه دهید .

شیوه پرداخت مبلغ قرارداد دیجیتال مارکتینگ

با توجه به نوع خدماتی که برای مشتریان خود ارائه میدهید مبالغ متغیری برای دیجیتال مارکتینگ توسط شرکت های مختلف اعلام میشود. چیزی که در ایران مرسوم است ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ در قالب پکیج هایی است که این پکیج ها بیشتر شامل سئو و بهینه سازی سایت و بازاریابی شبکه های اجتماعی است. اما موردی که برای همه مهم و حائز اهمیت است نحوه دریافت هزینه قرارداد دیجیتال مارکتینگ است در قراردادی که فی مابین شما و مشتریانتان انعقاد می شود باید مبلغی را به عنوان پیش پرداخت دریافت کرده و مبلغ دیگر را در تاریخی دیگر و مابقی نیز در پایان قرارداد دریافت شود توجه داشته باشید که عمده مبلغ باید در همان دو مرتبه اول دریافت شود ولی باز هم با توجه به استراتژی شرکت شما و مقدار مبلغ میتواند متغیر باشد و هیچ اجباری برای اینگونه دریافت نخواهد بود.

تعهدات شركت و ضمانت نامه در قرارداد دیجیتال مارکتینگ

شرکت با توجه به نوع سفارش مشتری متعهد به اجرای درست و اصولی کارها می شود که برای مشتری باید ارائه دهد. و باتوجه به اهداف و تاریخ هایی که در قرارداد مشخص کرده است باید به اهداف معقول دست یافته باشند. انتخاب نوع روش و شیوه انجام کار بر عهده شرکت دیجیتال مارکتینگ است و برعهده مشتری نیست. شرکت باید در قبال دادهای مشتریان خود اصول امانت را رعایت کند.

تعهدات مشتری در قرارداد دیجیتال مارکتینگ

*  مشتری متعهد است که اطلاعات مورد نیاز شرکت دیجیتال مارکتینگ را در راستای هدف و تسهیل امور به صورت منطقی و دوره ای در اختیار آنها قرار دهد. مشتری دراین بخش فقط وظیفه ارائه اطلاعات صحیح را دارد و کارهای لازم بر عهده شرکت دیجیتال مارکتینگ است که توانای اجرای کارها را دارد.
*  مشتری باید در اسرع وقت و در زمانهای مشخص شده نظر خود را درمورد طرح ها ، شیوه تبلیغات و طرحهایگرافیکی را اعلام دارد در صورت نیاز نیز تغییرات مربوطه را اجرا کند و در صورت اجرا نشدن تعهدات میتوان به طول مدت قرارداد افزود.

* مشتری باید هر گونه تغییر اطلاعات مانند تغییر دامنه و... که در روند کارها تاثیر میگذارد را فورا در اختیار تیم فنی (دیجیتال مارکتینگ ) قراردهد. توجه داشته باشید که اگر این مورد و یا سایر موارد مثل مورد قبلی در یک بازه زمانی از مشتری دریافت نشده باشد و سهل انگاری برعهده مشتری باشد میتوان صورت حساب جداگانه ای را برای آن ارائه داد.

* در طول فرآیند کاری مشتری متعهد است که به توصیه های شرکت  در راستای پیشبرد اهداف عمل کند.

* مشتری باید به تمام تعهدات مالی و کاری مشخص شده در قرارداد پایبند باشد و در صورت متعهد نبودن باید جبران خسارت نماید.

قیمت دیجیتال مارکتینگ

همانطور که بیان شد مقدار هزینه برای دیجیتال مارکتینگ متغیر است و اهمواره اصولی وجود دارد که باید رعایت شود.
* مقدار هزینه باید بدون مالیات باشد و هزینه مالیات بنابر توافق میتواند برعهده مشتری یا شرکت باشد.
* هزینه می تواند از سوی شرکت دیجیتال مارکتینگ به دلیل جدید بودن کار و یا مشخص نبودن آن به صورت تقریبی ارائه شود .

تاخیرات و شکایت ها در قرارداد دیجیتال مارکتینگ

* چنانچه مشتری بتواند ثابت کند که اشتباهات صورت گرفته در کار  بر عهده شرکت است . شرکت بدون هزینه موظف به انجام کارها و یا برآورد خسارت را دارد. و مشتری میتواند لغو سفارش کند.
* در صورتی که برخی از کارها بر عهده شخص ثالثی از سوی مشتری واگذار شد تمام عواقب اقدامات شخص سوم بر عهده خود مشتری است.
مسئولیت ها در قرارداد دیجیتال مارکتینگ
همانطور که بیان شد دو طرف با امضای قرارداد متعهد به اجرای کارهایی هستند. اما همواره سعی داشته باشد که در قرارداد وظایف شرکت دیجیتال مارکتینگ را مشخص کنید و بدین کارها نیز بسنده نکنبد و در بند دیگر استثناء ها را نیز درج کنید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر