موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

ترکیب رنگ استخوانی ساختمان

ترکیب رنگ استخوانی ساختمان

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 09 آذر 1399 ساعت 15:45

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ترکیب رنگ استخوانی ساختمان یکی از آن رنگ‌هایی است که به وفور در رنگ‌آمیزی و دکوراسیون ساختمان‌های امروزی کاربرد دارد. اما چطور می‌توان به این ترکیب رنگ کاربردی دست پیدا کرد؟ ساخت و ترکیب رنگ‌ها نیاز به مهارت و آشنایی با اندازه دقیق هر رنگ برای به وجود آمدن رنگ مورد نظر را دارد. اگر شما هم دوست دارید روش ساختن رنگ استخوانی روغنی را برای دیوارهای منزلتان یاد بگیرید و با نحوه ترکیب رنگ کرم استخوانی ساختمان آشنا شوید، بهتر است در این مقاله از استادکار همراه ما باشید.

ترکیب رنگ استخوانی ساختمان

همان‌طور که می‌دانید برای ایجاد ترکیب رنگ استخوانی ساختمان باید با میزان دقیق رنگ‌های ترکیبی به خوبی آشنا باشید، زیرا کوچک‌ترین تغییری در مقدار رنگ‌ها می‌تواند تُن رنگ شما را به طور کلی تغییر دهد و رنگی تیره‌تر، روشن‌تر و یا اصلاً متفاوت‌ با رنگ مورد نظرتان ایجاد کند. برای ترکیب رنگ استخوانی ساختمان باید رنگ‌های زیر را به خوبی با هم ترکیب کنید:

  • ۴ کیلوگرم رنگ سفید خام
  • دو قطره مادر رنگ مشکی
  • حدود ۴ تا ۵ قطره مادر رنگ گل ماش

برای بازتر شدن رنگ و ایجاد ترکیب رنگ کرم استخوانی ساختمان نیز می‌توانید از چند قطره زرد به همراه چند قطره رنگ گل ماش بیشتر استفاده کنید. در واقع ترکیب رنگ کرم استخوانی ساختمان کمی گرم‌تر از رنگ استخوانی است و بسیاری از افراد استفاده از این رنگ را به جای ترکیب رنگ استخوانی ساختمان ترجیح می‌دهند.

بیشتر بدانید رنگ سال طراحی و دکوراسیون ۲۰۲۰

برای ترکیب رنگ استخوانی ساختمان باید از رنگ‌های گل ماش و مشکی به همراه رنگ سفید استفاده کنید.

توجه داشته باشید که اندازه‌ها باید دقیق باشد، زیرا تنها اضافه کردن چند قطره اضافی رنگ مشکی به ترکیب رنگ استخوانی ساختمان می‌تواند رنگ شما را به خاکستری نزدیک کند. از طرفی اگر رنگ گل ماش را بیشتر بریزید، رنگ شما متمایل به کرم خواهد شد.

برای ایجاد ترکیب رنگ استخوانی ساختمان ابتدا سطل رنگ سفید پلاستیک را باز کنید و آن را کمی با آب ترکیب کنید تا کمی رقیق‌تر شود و به غلظت دلخواه دست پیدا کنید. سپس به میزان مشخص شده رنگ گل ماش و مشکی را به رنگ سفیدتان اضافه می‌کنید. رنگ‌ها را به خوبی با هم ترکیب کنید و حتماً در گوشه‌ای از دیوار امتحان کنید تا اینکه مطمئن شوید رنگ مورد نظرتان را درست ساخته‌اید.

بیشتر بدانید دکوراسیون سیاه و سفید: ترکیب رنگی متفاوت و جذاب

قبل از شروع ترکیب رنگ استخوانی ساختمان ابتدا باید کمی آب به رنگ پلاستیک سفید اضافه کنید و آن را به غلظت مناسبی برسانید.

این موضوع را نیز به خاطر داشته باشید که معمولاً رنگ‌ روغن بعد از خشک شدن و گذشت ۲۴ ساعت معمولاً یک تا دو پرده تیره‌تر می‌شود و رنگ پلاستیک یک یا دو پرده از رنگ اولیه روشن‌تر خواهد شد. به همین دلیل لازم است تا در روش ساختن رنگ استخوانی روغنی و پلاستیک با توجه به این نکات رنگ مورد نظرتان را ترکیب کنید.

معمولاً ترکیب رنگ استخوانی ساختمان بعد از خشک شدن، اگر رنگ پلاستیک باشد کمی روشن‌تر و اگر رنگ روغن باشد کمی تیره‌تر خواهد شد.

 حتماً می‌دانید که رنگ‌های روغن معمولاً زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند و بوی نامطبوع بیشتری دارند که ممکن است تا مدت‌ها در خانه بماند. اما به هر حال به دلیل براق بودن، قابلیت شستشو و ظاهر زیباتری که روی برخی از بخش‌ها همانند درب‌های چوبی از خود نشان می‌دهند، آشنایی با روش ساختن رنگ استخوانی روغنی نیز خالی از لطف نیست. روش ساختن رنگ استخوانی روغنی نیز درست همانند روشی که ذکر شد با ترکیب رنگ سفید، گل ماش و مشکی ایجاد می‌شود و تنها تفاوتی که دارد این است که حلال این رنگ‌ها تینر روغنی است و برای رقیق کردن رنگ باید از این ماده استفاده کنید. توجه داشته باشید که هیچ‌گاه از تینر فوری برای رقیق کردن استفاده نکنید زیرا این تینر رنگ را در خود حل می‌کند و بر روی دیوار نمی‌نشیند.

بیشتر بدانید ایده های شیک و جذاب دکوراسیون دیوار با رنگ تیره

بسیاری از افراد استفاده از ترکیب رنگ کرم استخوانی ساختمان را به دلیل اینکه کمی گرم‌تر از استخوانی است ترجیح می‌دهند.

کلام آخر

برای ایجاد ترکیب رنگ استخوانی ساختمان به صورت دقیق و مناسب ابتدا باید همه اندازه‌ها را با دقت به رنگ سفیدتان اضافه کنید. در نظر داشته باشید که میزان تیرگی و روشن بودن رنگ شما باید به چه صورت باشد و با توجه به نوع رنگ و اتفاقی که بعد از خشک شدن آن ایجاد می‌شود، رنگ مورد نظر را ترکیب نمایید. چنانچه برای رنگ کردن ساختمان نیاز به افرادی ماهر و باتجربه داشتید، می‌توانید از همکاران ما در استادکار کمک بگیرید.

آیا از استادکار خدمات منزل و خودرو دریافت کرده‌اید؟

شما با ثبت سفارش رایگان در سایت استادکار، چند پیشنهاد از استادکاران معتبر و متخصص منطقه خود دریافت می‌کنید.

همچنین هزینه پیشنهادی استادکار منتخب‌تان را پس از اینکه کار به اتمام رسید، پرداخت خواهید کرد. در تمامی مراحل، از ثبت سفارش رایگان تا انجام کامل کار، تیم پشتیبانی و اجرایی استادکار در کنار شماست

دریافت خدمات از استادکار

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر