موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

آموزش غیر حضوری زبان انگلیسی سفیر

آموزش غیر حضوری زبان انگلیسی سفیر

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 08 آذر 1399 ساعت 18:24

جلسات iTalk در دوره های ویژه زبان انگلیسی بزرگسالان

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL

ازآنجایی‌که تقویت مکالمه انگلیسی اصلی‌ترین هدف آموزش زبان انگلیسی در آموزشگاه زبان سفیر  است، علاوه بر تمرین مکالمه در کلیه‌ی جلسات دوره آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان، در هر ترم دو جلسه منحصرا به این مهارت اختصاص دارد.

بدین منظور در دوره آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان، جلساتی تحت عنوان iTalk طراحی شده‌اند که  هدف از آنها نه تنها ایجاد فرصت تمرکز بر مهارت گفتاری، بلکه  آشناسازی زبان آموزان با فرهنگ زبان انگلیسی، ایجاد تنوع در ارائه محتوای آموزشی، ایجاد فرصت یادگیری مناسب برای انواع زبان آموزان و ایجاد فضای آموزشی پویا و سرزنده است.

در دوره‌های ویژه زبان انگلیسی بزرگسالان با استفاده ازموسیقی، فیلم‌ها و سریال‌های محبوب و مرتبط با موضوع درس، فعالیت‌های آموزشی متعددی طراحی شده‌اند که منجر به تقویت مکالمه زبان انگلیسی خواهند شد.

انواع  کلاس آموزش زبان انگلیسی به بزرگسالان در سفیر

دوره‌های مبتدی و میانی دوره آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان شامل چهار مقطع Upper-Intermediate ،Intermediate ،Pre- Intermediate ،Elementary بوده که هر یک در 6 ترم و 96 جلسه آموزشی تدریس می‌شوند.

در ادامه به بررسی این دوره ها می پردازیم

دوره پایه و مقدماتی آموزش زبان به بزرگسالان – Elementary

اهداف دوره مقدماتی آموزش زبان به بزرگسالان عبارتند:

  • از آشنایی با مفاهیم ابتدایی و ساده زبان انگلیسی
  • توانایی برقراری ارتباط و تعامل در سطح نیازهای معمول و روزمره
  • توانایی درک و انتقال مفاهیم ذاتی (غیر انتزاعی) از طریق چهار مهارت Speaking، Writing، Reading و Listening

دوره پیش متوسطه آموزش زبان به بزرگسالان – Pre-Intermediate

در دوره پیش متوسطه آموزش زبان به بزرگسالان زبان‌آموزان به تدریج به توانایی ارتباط با سطح بالاتری از روانی گفتار رسیده و زبان را در قالب کاربردی روزمره (دعوت کردن، پذیرفتن، رد کردن، اعتراض کردن، نصیحت کردن…) استفاده می‌نمایند.

دوره متوسطه کلاس زبان بزرگسالان – Intermediate

در دوره متوسطه کلاس زبان بزرگسالان زبان آموزان علاوه بر افزایش دایره واژگان و ساختارهای دستوری، در کنار روان‌تر شدن، قادر به تولید جملات مرتبط و پیوسته بوده و می‌توانند به‌صورت معنی‌دار ارتباط برقرار نمایند.

در ضمن زبان آموزان در این سطح قادرند تا در صورت بروز اشتباه، و اگر به طریقی به اشتباهشان اشاره گردد، سعی کنند تا اشتباه خود را تصحیح نمایند.

دوره فوق متوسطه کلاس زبان بزرگسالان – Upper-Intermediate

در انتهای دوره فوق متوسطه کلاس زبان بزرگسالان زبان آموزان قادر خواهند بود تا مفاهیم پیچیده‌تر و انتزاعی‌تر را در زبان دوم، هم درک کرده و هم بیان نمایند، از ساختار‌های ترکیبی بیشتری استفاده نمایند، و بدون تذکر و کمک دیگران اشتباهات خود را متوجه شوند و تصحیح نمایند.

دوره های فوق متوسطه و تخصصی آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

دوره‌های پیشرفته و تخصصی شامل سه مقطع CPE ،Secondary Advanced ،Primary Advanced بوده که هر یک در 6 ترم و 96 جلسه آموزشی تدریس می‌شوند.

دوره پیشرفته اول آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان Primary Advanced

در این مقطع، زبان آموزان به پالایش و تقویت توانایی‌های زبانی خود می‌پردازند، چهار مهارت زبانی را به‌راحتی و در سطح پیشرفته استفاده می‌نمایند.

در ضمن اندوخته‌ای غنی از واژگان، ساختارها و کاربردهای زبانی در اختیار دارند. به‌علاوه با سرعت عمل و انعطاف‌پذیری بالاتر و بدون نیاز به تامل کردن صحبت می‌نمایند.

دوره پیشرفته دوم آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان Secondary Advanced

در این مقطع زبان آموزان می‌توانند از زبان دوم به‌صورت کاملا طبیعی و بدون اشتباه در موقعیت‌های واقعی روزمره استفاده نمایند.

بنابراین عمده مباحث به فراگیری زبان تخصصی و آکادمیک تخصیص می‌یابد.

دوره CPE آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان

دوره CPE بالاترین سطحی است که در محیط کلاسی به زبان آموز ارائه می‌گردد. زبان آموزان می‌توانند به‌راحتی تمام، با آگاهی و تسلط کامل از زبان و لایه‌های پیچیده و نامحسوس آن استفاده نموده و بر جنبه‌های کمتر متداول زبان مسلط هستند.

دوره CPE بالاترین سطح توانش زبانی در زبان دوم است و حتی از برخی لحاظ، افراد معمولی انگلیسی زبان قادر به هم‌آوردی با زبان آموزان این مقطع نیستند.

دوره‌های ترمیک و فشرده بزرگسالان در سفیر

دوره‌های ترمیک بزرگسالان یکی از پرمخاطب‌ترین دوره‌های آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان در آموزشگاه زبان سفیر گفتمان است.

در دوره‌های ترمیک بزرگسالان، زبان آموزان به‌صورت سه روز در هفته کلاس‌های خود را طی می‌کنند.

این جلسات می‌تواند در روزهای زوج و یا فرد برگزار شود. در دوره‌های ترمیک بزرگسالان مدت زمان برگزاری هر جلسه 90 دقیقه است.

آموزش آنلاین زبان انگلیسی در دوره‌های سایبرتاک

اگر شما به صورت حضوری نمی توانید در کلاس ها شرکت کنید سفیر برای شما دوره آموزش زبان انگلیسی آنلاین را تدارک دیده است. دوره‌های سایبرتاک (آموزش آنلاین زبان انگلیسی موسسه سفیر گفتمان) راه حلی است برای افرادی که به دلیل مشغله‌ی زیاد و یا فاصله‌ی فیزیکی با واحدهای موسسه و به‌منظور حفظ سلامتی و یا مشاغل شیفتی امکان شرکت در کلاس‌های حضوری یادگیری زبان انگلیسی را ندارند.

برای کسب اطلاعات لازم در مورد انواع کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان و تاریخ آغاز و پایان هر ترم بر روی لینک تقویم آموزشی کلیک نمایید.

چرا زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

  1. زبان انگلیسی در 53 کشور زبان رسمی است.

یعنی یک چهارم کشور‌های جهان ، بیش از 400 میلیون نفر در جهان به عنوان زبان اول خود انگلیسی صحبت می‌کنند.

  1. رایج‌ترین زبان جهان انگلیسی است.

اگر چه زبان‌های چینی و اسپانیایی کاربران بومی بیشتری دارند ولی تعداد افرادی که انگلیسی را به عنوان زبان دوم می‌آموزند گستردگی بیشتری در سطح جهان دارد. از هر پنج نفر، یک نفر می‌تواند به زبان انگلیسی صحبت کند یا آن را درک کند.

  1. یادگیری زبان انگلیسی در یافتن شغل بهتر مفید است.

در سراسر جهان شرکت‌ها به سمت کسب و کار بین‌المللی پیش می‌روند. از این رو دانستن زبان انگلیسی برای یافتن یک شغل خوب ضروری است.

  1. یادگیری انگلیسی هنگام سفر به شما کمک خواهد کرد.

انگلیسی زبان دوم جهان است پس دانستن انگلیسی در سفر به شما کمک می‌کند. در تمامی کشور‌ها اطلاعات فرودگاه‌ها، اورژانس، نام خیابان‌ها و غیره به زبان انگلیسی هستند.

  1. انگلیسی زبان رسانه‌هاست.

انگلیسی با اختلاف زیاد رایج‌ترین زبان در فضای اینترنت است. علاوه بر آن اکثر منابع مطالعاتی، تحقیقاتی و… جدید به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند.

آیا یادگیری زبان انگلیسی در سن و سال من ممکن است؟

شاید شنیده باشید که یادگیری زبان باید در دوران کودکی و نوجوانی صورت بگیرد و بزرگسالان توانایی یادگیری زبان جدید را ندارند.

نتایج مطالعات دانشگاه MIT نشان می‌دهند که این مطلب به هیچ وجه حقیقت ندارد. کودکان و نوجوانان تنها در کسب لهجه نسبت به بزرگسالان برتری دارند.

در عوض، افراد بزرگسال از آنجا که در یادگیری هدف مشخص دارند، عموما پس از یک سال مطالعه و تمرین، توانایی صحبت به زبان انگلیسی را کسب می‌کنند.

چند توصیه‌ی مهم برای بهبود زبان در دوران بزرگسالی

در ادامه چند توصیه‌ی مهم برای بهبود زبان در دوران بزرگسالی تقدیم می‌شود:

  1. برای یادگیری خود هدف مشخص داشته باشید.

داشتن هدف بزرگترین مزیت یادگیری زبان در بزرگسالی است. هدف خود را از یادگیری زبان مشخص کنید و در ابتدای کار، روی هدف خود تمرکز کنید.

مثلا اگر دانشجو هستید، شاید مهم‌ترین هدف شما از یادگیری زبان مطالعه‌ی کتاب‌های مرجع به زبان انگلیسی باشد.

در این صورت زمان خود را صرف بهبود مهارت reading نمایید. پیشرفت در راستای هدف در شما انگیزه‌ی مضاعف ایجاد می‌کند.

  1. از تمرکز بر یادگیری گرامر به طور مستقیم پرهیز کنید.

اگر چه افراد بزرگسال در یادگیری اصول گرامری نسبت به کودکان و نوجوانان برتری دارند، زمان خود را بیش از حد به این دو مورد اختصاص ندهید.

گرامر بهتر است بر اساس نیاز مطالعه شود. این بدان معنی است که زمان خود را صرف گرامرهایی کنید که می‌خواهید از آنها استفاده کنید.

به طور مثال، اگر برای مسافرت رفتن زبان انگلیسی یاد می‌گیرید، ممکن است نیازی به یادگیری ساختار passive نداشته باشید و می‌توانید یادگیری و تسلط بر این ساختار را به بعد‌ها موکول کنید.

  1. از حفظ کردن فهرست‌های بلند لغات اجتناب کنید.

یادگیری لغات در پیشرفت زبان نقش مهمی دارد. با این حال شما باید زمان خود را به گونه‌ای صرف کنید که حداکثر بهره‌ را ببرید.

حفظ کردن فهرست‌های بلندبالا از لغات بدون استفاده از آنها برای شما مفید نخواهد بود چرا که لغات بسیار فرار هستند و در صورت عدم استفاده فراموش می‌شوند.

به جای این کار لغات جدیدی که حین کار با آنها برخورد می‌کنید را بیاموزید و بکوشید از آنها استفاده کنید تا در خاطر شما بمانند.

  1. انگلیسی را فقط در کلاس تمرین نکنید.

مطالعه و تمرین زبان را بخشی از کار روزانه‌ی خود قرار دهید. سعی کنید در کنار هدف خود از یادگیری زبان، هر روز مدت کوتاهی را به گوش دادن و مطالعه‌ی مکالمات پر کاربرد اختصاص دهید.

منابع جانبی آموزشی زبان برای بزرگسالان

منابع بی‌شماری برای کمک به یادگیری زبان برای جوانان و بزرگسالان در بازار موجود  است. همین تعدد منابع اغلب موجب سردرگمی زبان‌آموزان در انتخاب منابع مفید می‌شود.

در ادامه به معرفی برخی منابع مفید برای زبان‌آموزانی که به دنبال مطالعه جانبی در خارج از کلاس آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان هستند می‌پردازیم.

مهم‌ترین مرجع لازم که برای یادگیری زبان ضروری است، یک دیکشنری مناسب است. دیکشنری‌های مختلفی توسط ناشران متعدد با اهداف گوناگون در بازار منتشر شده است.

نکته‌ی مهم برای زبان‌آموزان این است که دیکشنری که تهیه می‌کنند، برای یادگیریِ زبان نوشته شده باشد چرا که این نوع از دیکشنری، علاوه بر معنی لغات، در بر دارنده‌ی اطلاعات مفیدی نظیر راه‌های تلفظ، مثال‌های کاربردی، اصطلاحات و غیره است.

این نوع دیکشنری معمولا واژه learner را در نام خود دارند. نکته‌ی مهم دیگر، انتخاب دیکشنری متناسب با سطح زبان دانشجو است.

دیکشنری‌های advanced در توضیحات خود از لغات و تعاریف پیچیده‌تری استفاده می‌کنند که برای زبان‌آموزان مبتدی مفید و قابل استفاده نیستند.

از طرف دیگر دیکشنری‌های elementary شامل لغات محدودی هستند و پاسخگوی نیاز زبان‌آموزان advanced نیستند.

از میان ناشرانی که دیکشنری مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی منتشر کرده‌اند Oxford، Cambridge و Longman در بازار ایران شناخته شده‌تر و در دسترس‌تر هستند.

در پایان، دیکشنری‌های زیر همگی می‌توانند بسته به نیاز و کاربری زبان‌آموزان به عنوان منابعی مناسب مورد استفاده قرار گیرند.

Oxford Elementary Learner’s Dictionary

Oxford Advanced Learner’s Dictionary

Cambridge Advanced Learner’s Dictionary

Longman Learner’s Dictionary of American English

منابع یادگیری گرامر

یکی دیگر از منابع مفید برای زبان‌آموزان، یک منبع گرامری مناسب است. اگرچه یادگیری گرامر برای بسیاری از زبان‌آموزان در اولویت قرار ندارد ولی دسترسی به یک منبع معتبر گرامری همانند دیکشنری می‌تواند در زمان بروز مشکل و سوال به کمک شما بیاید.

در ادامه چند منبع گرامری معرفی می‌کنیم که می‌توانید بر اساس نیاز خود به آنها رجوع کنید.

کتاب Oxford Practice Grammar در سه سطح مبتدی، متوسطه و پیشرفته کلیه‌ی گرامر زبان انگلیسی را همراه با توضیحات ساده و تمرینات مناسب و متعدد تدریس می‌کند.

از ویژگی‌های کتاب استفاده از زبان ساده در تدریس و دارا بودن بخش‌های ویژه برای ساختار‌های دشوار نظیر present perfect vs past simple است.

همچنین کتاب دارای مثال‌های متعدد و تمرینات فراوان است. در کنار کتاب، CD تمرینات و وب‌سایت اکسفورد تمرینات اضافی و آزمون‌های تمرینی در اختیار زبان‌آموز قرار می‌دهند.

اگر به دنبال منبع آموزشی گرامر نیستید و بیشتر به دنبال منبعی برای چک کردن برخی ساختار‌ها و مشکلات هستید، بدون شک کتاب Practical English Usage مناسب شماست.

در عوض تدریس گرامر بر اساس سرفصل‌های درسی، این کتاب به صورت مرجع گرامری تالیف شده است. همان طور که هنگام نیاز به چک کردن یک لغت به دیکشنری مراجعه می‌کنید، در هنگام نیاز به چک کردن نکات گرامری می‌توانید به بخش مخصوص آن در این کتاب مراجعه کنید.

این کتاب همچنین شامل مثال‌های کاربردی، اشکالات رایج و تفاوت‌های موجود بین گونه‌های مختلف زبان انگلیسی است.

منابع تقویت لیسنینگ

یکی از مشکلات رایج زبان‌آموزان، حتی در سطوح بالا، عدم تسلط در مهارت listening است. این بدین خاطر است که اکثر زبان‌آموزان تمرین کافی در این زمینه ندارند.

به طور قطع، بهترین تمرین برای بهبود listening استفاده از منابع authentic و اصلی است. برای همین استفاده از این گونه منابع مشکلاتی را نیز در بر دارد.

بزرگترین اشکال از دید زبان‌آموزان سخت بودن متن و دشواری در درک متون authentic در سطوح پایین است و از این رو استفاده از کتاب‌ها و فایل‌های صوتی سطح‌بندی شده یا graded می‌تواند در بهبود مهارت شنیداری بسیار مفید باشد.

یکی از بهترین کتاب‌های آموزش listening، کتاب معروف Tactics for Listening است. این کتاب در سه سطح، از مبتدی تا سطح متوسط، با استفاده از موضوعات روزمره و کاربردی به تمرین مهارت listening می‌پردازد.

از ویژگی‌های کتاب می‌توان به استفاده از تمرینات ساده در کنار متون صوتی طبیعی اشاره کرد. همچنین دروس کتاب کوتاه هستند و شما می‌توانید بین کار‌های روزانه‌ی خود، هر روز یک درس از این کتاب را در کمتر از نیم‌ ساعت مرور کنید.

هر کدام از دروس کتاب یکی از استراتژی‌های listening را بررسی و تمرین می‌کند و تمریناتی برای به کار بردن مطلب آموخته شده در speaking ارائه می‌دهد.

کتاب دیگری که با تمرکز بر متون آکادمیک به تدریس مهارت‌های listening می‌پردازد، کتاب  Oxford Open Forum است که در سه سطح از آغاز سطح میانی تا پیشرفته را شامل می‌شود.

کتاب با تکیه بر موضوعاتی نظیر کسب و کار، روانشناسی و تاریخ به تدریس مهارت‌های مختلف شامل تشخیص موضوعات اصلی و تمیز حقایق و نظرات می‌پردازد.

کتاب از انواع متون  listening مثل سخنرانی‌ها، برنامه‌های رادیویی و اخبار برای یادگیری listening استفاده می‌کند که جاذبه‌ی زیادی را برای زبان‌آموزان به همراه دارد.

منابع تقویت ریدینگ

برای تمرین reading کتاب‌ها و متون متعددی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. از این میان سری کتاب‌های Active Skills for Reading به دلیل طراحی پیرامون آموزش مهارت‌های لازم برای بهبود reading پیشنهاد می‌شود.

این کتاب در پنج سطح با استفاده از متون متنوع شامل مقالات، ژورنال‌ها، وبلاگ‌ها و مصاحبه به آموزش و تمرین reading می‌پردازد.

سری کتاب‌های Oxford Bookworm Library کتاب‌های مطرح ادبیات را در کنار آثار نوشته شده توسط نویسندگان اکسفورد در هفت سطح گردآوری کرده.

این کتاب‌ها دارای فعالیت‌های پیش، حین و پس از مطالعه است تا مهارت‌های reading را در زبان‌آموزان تقویت کند. کتاب‌های این مجموعه همچنین دارای لیست لغات جدید متن هستند تا به سادگی معنی لغات جدید را در دسترس داشته باشید.

لهجه بریتیش یا امریکن؟

تنها 4% مکالمات انگلیسی بین native speaker ها صورت می‌گیرد. در بقیه مکالمات حداقل یکی از افراد بومی نیست. از این رو گویش زبان انگلیسی مورد نظر ما نه American و نه British است. زبانی که ما به زبان‌آموزان پیشنهاد می‌کنیم، انگلیسی بین‌المللی یا International English است. ویژگی‌های International English:

  1. زبانی است که انگلیسی زبانان بومی و غیر بومی در سرتاسر جهان همگی متوجه می‌شوند.
  2. از ادبیات ساده و به دور از پیچیدگی استفاده می‌شود.
  3. در استفاده از اصطلاحات دقات می‌شود تا اصطلاحات برای همگان قابل درک باشند.
  4. از لغات و نوشتار رایج استفاده می‌شود.

با این وجود، خارج از بحث لهجه، تفاوت‌های American و British بسیار محدود هستند. زبان آموزانی که با انگلیسی بین‌المللی آشنا هستند، طی چند ساعت مطالعه می توانند با هر دو گونه آشنا شوند.

توجه داشته باشید که یادگیری انگلیسی American یا British مزیت خاصی ندارد و فقط بسته به علاقه شخصی زبان‌آموز است. حتی در آزمون‌های بین‌المللی استاندارد نظیر آیلتس و تافل، دانستن انگلیسی American یا British تفاوتی در عملکرد شما نخواهد داشت.

به طور مثال، در سوالات آزمون ایلتس هر گاه از لغات British در متن استفاده شود، معادل American آن نیز ارائه می‌شود.

همچنین در پاسخ سوالات، زبان آموز مختار است از هر کدام از گویش‌ها مطابق سلیقه‌ی خود استفاده کنند.

تفاوت دوره عمومی و آیلتس چیست؟

آموزشگاه زبان سفیر برای برآورده نمودن نیاز افراد مختلف، کلاس‌هایی با اهداف مختلف برگزار می‌کند. کلاس‌های دوره‌ی عمومی، با اولویت یادگیری مکالمه پایه‌ریزی شده‌اند.

در این کلاس‌ها به هر چهار مهارت زبان پرداخته می‌شود، ولی از آنجا که برای اکثر زبان آموزان امکان تمرین speaking در خارج از کلاس وجود ندارد، بخش عمده‌ی کلاس‌های دوره‌ی عمومی به تمرین مکالمه اختصاص دارد.

علاوه بر این در دوره‌های عمومی، برای مهارت‌های دیگر از متون متنوع استفاده می‌شود. در این دوره زبان‌آموزان برای reading از متون مختلفی نظیر گزیده‌هایی از وب‌لاگ، مجلات، کتاب‌های مختلف و غیره استفاده می‌کنند.

به همین شکل، برای تمرین writing زبان‌آموزان به تمرین نگارش متون مختلفی شامل پیام‌های کوتاه، کامنت‌های آنلاین، رزومه، گزارش و غیره می‌پردازند.

به طور کلی، طی دوره عمومی آموزش زبان، کلیه مباحث کلیدی زبان مورد بررسی و تمرین قرار می‌گیرند.

از سوی دیگر، در دوره‌های آیلتس، با توجه به نیاز زبان‌آموزان این دوره، تاکید بر آمادگی جهت شرکت در آزمون آیلتس است. از این رو شکل تمرینات و سرفصل مطالب با نگاه به آزمون آیلتس طراحی شده‌اند.

به عنوان مثال، در این دوره بیشتر متون reading به شکل متون آزمون آیلتس هستند و از متون عمومی کمتر استفاده می‌شود. از طرف دیگر، از آنجا که اکثر زبان‌آموزان دوره‌های آیلتس محدودیت زمانی دارند، در کلاس‌های دوره آیلتس و پیش‌آیلتس  دروس بسیار فشرده هستند و از زبان‌آموزان انتظار تلاش بیشتر و self-study در خارج ساعات کلاسی می‌رود.

در نظر داشته باشید که زبان‌آموزانی که در دوره‌ی عمومی مشغول به تحصیل هستند، در صورت نیاز به کسب نمره‌ی آیلتس می‌توانند از معلومات کسب شده در دوره‌ی عمومی بهره‎‌مند شوند.

در حالت کلی، زبان‌آموزانی که در دوره‌ی عمومی تا سطح B2 که معادل پایان کتاب Viewpoint 1 است پیش بروند، معلومات کافی برای شرکت در آزمون ایلتس را دارند.

برای آن دسته از زبان‌آموزانی که فقط تمایل به تمرین مکالمه و speaking دارند، کلاس‌های free discussion در نظر گرفته شده. زبان‌آموزان پس از طی دوره‌ی مبتدی، می‌توانند در کلاس‌های مکالمه‌‌ی آزاد شرکت کنند.

در این کلاس‌ها درس بر مبنای مکالمه و بحث حول موضوعات از پیش مشخص شده پیش می‌رود و استاد تنها در صورت نیاز زبان‌آموزان به بحث پیرامون گرامر و لغات می‌پردازد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر