موضوعات وبسایت : تبلیغات
سوالات ICDL
آموزش امنیت اینستاگرام

جلوگیری از ضبط تماس تصویری

نویسنده : سمانه KZ | زمان انتشار : 06 فروردین 1401 ساعت 00:14

آموزش امنیت اینستاگرام
سوالات ICDL
  • 99089 بازدید
  • يكشنبه، 14 دی ماه، 1393

stars-5.png

روش های حفظ امنیت در تلگرام، وایبر، واتس اپ، لاین و نرم افزارهای مشابه

security_viber_whatsapp.jpg

امروزه نرم افزار های ارتباط جمعی گوشی های همراه بسیار همه گیر شده، و در نتیجه سوء استفاده بعضی افراد نیز رو به افزایش است.

بسیاری از این قبیل نرم افزار ها مانند تلگرام، وایبر، واتس اپ و لاین در کد گذاری پیغام های خود بسیار پیشرفت کردند و قابلیت رمز گشایی این پیغام ها وجود ندارد (یا کار بسیار دشوار و زمان بری است).

فایل های صوتی و تصویری ارسال شده در این نرم افزار ها همگی بر روی گوشی تلفن خودتان ذخیره میشود و به سرور های این برنامه ها فایلی انتقال و ذخیره نمیشود.

شرکت های سازنده این نرم افزار ها تلاش های بسیاری را در زمینه حفظ امنیت شما انجام میدهند ولی خود شما نیز باید از اطلاعات و حریم شخصی خود محافظت کنید.

بعضی از این نرم افزار ها دارای نسخه دسکتاپ هستند. (قابل نصب بر روی کامپیوتر)

روش بسیار مرسومی که بیشتر کاربران به دام آن گرفتار میشوند این است که دوست یا فردی نسخه دسکتاپ نرم افزار را بر روی سیستم خود نصب میکند و با وارد کردن شماره تماس شما از شما درخواست میکند که مثلا فایلی را برای شما ارسال میکند و برای شما کدی در نرم افزار فرستاده میشود، آن کد را برای او بفرستید. این همان کد فعال سازی اکانت وایبر یا لاین شما برای نسخه دسکتاپ است و نباید این کد را در اختیار کسی قرار دهید. با این کار هر پیغام و یا فایلی که شما در این نرم افزار برای دوستان خود بفرستید در نسخه دسکتاپ قابل مشاهده است.

دقت کنید در صورت ارسال هرگونه فایل، عکس، فایل صوتی و ویدیویی در این قبیل برنامه ها هیچ گونه کدی ارسال یا دریافت نخواهد شد.

حتما متن دریافت شده در پیغامی که کد در آن ارسال شده است را به درستی بخوانید، اغلب توضیحات کاملی که شما بتوانید متوجه شوید که این کد برای چه منظوری استفاده میشود در پیغام درج شده است.

شک دارید اکانت شما روی سیستم دیگری فعال شده باشد؟

اگر از روی نا آگاهی کدفعال سازی را به شخص دیگری داده اید، و یا فکر میکنید اکانت شما در یکی از نرم افزارهای تلگرام، لاین، وایبر، تلگرام، واتس اپ فعال سازی شده است و کسی پیام های شما را میخواند، میتوانید جلوی این کار را بگیرید.

به این منظور، ابتدا نرم افزار را در موبایل خود غیرفعال (Deactive) و حذف کنید. سپس موبایل خود را خاموش و روشن کنید و دوباره نرم افزار را نصب کنید.

به این ترتیب اگر اکانت شما روی سیستم دیگری فعال سازی شده باشد، از آن غیر فعال خواهد شد.

برخی از نرم افزار های معروفی که نسخه دسکتاپ آن ها موجود میباشد:

Viber

Line

Tango

Telegram

KoKo Talk

مطالب مرتبط:

آموزش وایبر

آموزش واتس آپ

آموزش لاین

آموزش تانگو


( 32 کامنت - مشاهده کامنت ها )

 

سوالات و نظرات کاربران در مورد این مطلب (32)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر